Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5551 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
כן אמא שלי עובדת מדינה, אך לא ידעתי שהיא יכולה לקבל הנחות בביטוח.

יש הרבה מקומות עבודה או ארגוני עובדים שהשיגו תנאים משופרים בביטוח, בהחלט מומלץ לנצל זאת.

לפיכך - בדוק את הסדרי הביטוח המוצעים במקומות העבודה של שני הוריך, יתכן שלביטוח הספציפי הדרוש לך (חובה וצד ג' לרכב מסויים) יש יתרון לאחד מהם. יתכן אפילו שכדאי לפצל את ביטוחי החובה וצד ג' לחברות שונות, לצורך חסכון בעלות הפרמיה.

אם אני לא טועה יש איזה "תרגיל" שקראתי עליו דווקא כאן בפורום שהוא חוקי לגמרי להוזיל ביטוח לנהג חדש. הרכב צריך להיות על שם מישהו שהוא לא נהג חדש, למשל אחד ההורים והם גם צריכים להיות המוטבים בפוליסה, שחלה על כל נהג מכל גיל, אבל מבלי להצהיר על הנהג החדש כנהג העיקרי ברכב. ואז משלמים הרבה פחות. נסה לברר לגבי האפשרות הזו.

ענת את טועה ומטעה. חייל שחוזר לשבת פעם בחודש נחשב, מבחינת הביטוח, לנהג המשתמש ברכב דרך קבע. מעבר לכך - כיון שמדובר באותו משק בית במקרה תאונה לכי תוכיחי שמדובר בנהיגה אקראית. מסיבה זו איני מאפשר לבנים שלי לנהוג ברכב שלי (ביטוח עבורם יעלה לי 5000 ש"ח נוספים לשנה) אלא רק ברכב של אשתי , אשר מבוטח לכל נהג על ידי הליסינג.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

טוב, אז בדקנו במס' מקומות.

ויצא שאצל הראל (אני חושב) יצא הביטוח הכי זול.

הסוכן הציע לנו צד ג' במחיר של 4400 או מקיף במחיר של 6400.

שזה נמוך משמעותית מהמחיר שAIG נותנים לי.

מה אתם אומרים? לקחת עדיין את הצד ג'?

פורסם

וודאי, ומה תעשה אם תיכנס ברכב (=צד ג') פורש שכל פיפס קטן עולה הון תועפות? סתם שתיכנס לפרופוציה, פגוש של אודי A6 עולה בסביבות 30 אלף ש"ח. פגוש של סקודה פליסיה (!) זה 4000 ש"ח (מחירון 7000).

קח חובה וצד ג', ותאמין לי שאתה לא רוצה לוותר על צד ג'.

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

פורסם

yapl - לא הבנת את הבחור. הוא מתלבט אם לבטח את הרכב. מובן שאם הוא מתכוון לנהוג הוא חייב בביטוח חובה, ומומלץ ביותר כי יבטח צד ג' - אחרת כל נזק שיגרום לרכב אחר, וזה לא מריך להיות רכב יוקרה - יעלה לו במקרה הטוב כמה אלפים (אם הנהג יתבע ממנו רק השתתפות עצמית ואבדן הנחת העדר תביעות) ועד עשרות ומאות אלפי ש"ח במקרה שהתביעה תופנה אליו (למשל - אם הוא פוגע במישהו שבעצמו אינו מבוטח במקיף).

לגבי תוספת של 2,000 ש"ח למקיף - זה כבר תלוי בערך הרכב שלו, אם מדובר ברכב שאינו גרוטאה סביר שהשקעה זו מוצדקת, במיוחד שכנהג חדש הוא חשוף יותר לטעויות ונזקים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

המחיר הגיוני? כן, זה מה שמקובל היום. כלומר, בשורה התחתונה, לא תמצא בהרבה זול יותר.

האם זה תקין? זו שאלה אחרת. אני חושב שמי שרק עבר טסט ובקושי נהג בעיר שלו ולמד כמה דברים חשובים כמו תוכי בשביל לקבל את הרישיון, ולא ראה מספיק דברים וכבישים מסוגים שונים וכל מיני מצבים, לא באמת יודע לנהוג, ויוצאים מנקודת הנחה פשוטה, שגם אם אתה הנהג הכי זהיר בעולם, אתה עדיין לא כל כך מבין את הדינמיקה שם, ולכן צריך זמן לדברים האלה.

אני חלילה לא מצדד בנהגים ותיקים לרעת החדשים. הרבה מהנהגים על הכביש לא יודעים לנהוג, גם אחרי 5 שנים או יותר, לוקחים סיכונים מיותרים ומבצעים פעולות לא נחוצות.

אני דווקא הייתי שמח אילו המדינה הייתה עושה משהו לטובת הכשרת הנהגים כולם לנהיגה שפויה, מאשר לשים את אוכלוסית הנהגים החדשים בשוליים ולהטיל עליהם כל מיני סנקציות, מעבר למחיר גבוה לביטוח, שזה פן מאוד זעיר בבעיה כולה.

פורסם

אני חושב שהתבלבלתם.

שאלתי הייתה האם לבטח את המכונית בחובה +צד ג' או חובה+ מקיף.

כאשר המכונית שאני נוהג בה היא מיציבושי כריזמה 99', והמחירון שלה היא 15,000.

כאשר צד ג' עולה 4400 ומקיף עולה 6400.

ז"א האם שווה לעשות את המקיף תמורת 2000 ש"ח יותר, או לעשות צד ג' מכיוון שהמכונית דיי ישנה.

יש לציין שאני מעוניין לשמור על הרכב לפחות עד לשנה הבאה כאשר להורים שלי יהיה מספיק כסף לקנות חדשה.

משום מה ההורים שלי חושבים שברגע שאני אעשה ביטוח של צד ג' תהיה לי תאונה.

פורסם

אתה מבקש שחברי הפורום יחשבו במקומך כיצד לנמהל את עניניך הכספיים. זה רעיון שאנשים לא אוהבים.

אציג את השאלה אחרת: האם אתה מעדיף לרכוש ביטוח תמורת 2000 ש"ח ולהבטיח שלא תפסיד את ערך הרכב במקרה תאונה (למעשה - הרכב ירד מהכביש כבר בנזק בין 7500-9000 ש"ח), או להמר על כל ערך הרכב (15,000 ש"ח) במקרה של תאונה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אתה מבקש שחברי הפורום יחשבו במקומך כיצד לנמהל את עניניך הכספיים. זה רעיון שאנשים לא אוהבים.

אציג את השאלה אחרת: האם אתה מעדיף לרכוש ביטוח תמורת 2000 ש"ח ולהבטיח שלא תפסיד את ערך הרכב במקרה תאונה (למעשה - הרכב ירד מהכביש כבר בנזק בין 7500-9000 ש"ח), או להמר על כל ערך הרכב (15,000 ש"ח) במקרה של תאונה.

 

אתה צודק במה שאתה אומר, אני פשוט שאלתי הרבה נהגים חדשים וכמעט כולם אמרו שהם עושים חובה+ צד ג', וברכבים הרבה יותר חדשים.

אני לא מבקש שתנהלו את עינייני הכספיים, אני פשוט שואל אם כדאי לעשות רכב כזה ישן ביטוח מקיף.

פורסם

מסקרנות: המחיר הזה (4400) כולל ביטוח חובה? או רק צד ג'? (צד ג' אצלי כולל שירותי גרירה ואני משלם ספרה פחות. אבל אני לא נהג חדש לשמחתי!)

 

אין קשר בין מחיר שיעורי נהיגה וטסט למחיר הביטוח!

אחזקת רכב היא לא דבר זול, תוכל להתלונן על מחירי התחבורה הציבורית או יעילותה, ואני אתמוך!

 

לגבי ה"קומבינה" שהוצעה פה, שהיא למעשה לא בדיוק קומבינה, היא הוצעה פה בפורום (גם על ידי) והיא לא המקרה פה למיטב הבנתי. בכל מקרה הביטוח רשום על שם אימך אם אני מבין נכון.

 

ה"קומבינה" הוצעה לנהג ותיק ולא צעיר, אך ללא עבר ביטוחי מגובה במסמך מחברת ביטוח (ה"קומבינה" היא לרשום את הפוליסה בשנים הראשונות על שם אחד ההורים בנוסף!) ואין לה קשר למקרה הזה. אתה צריך ביטוח שיכסה נהג חדש! ברר אם אתה נכנס בקטגוריה של מזדמן מול הסוכן, בכל מקרה אתה לא נהג עיקרי!

 

 

לגבי שאלתך:

לחברת הביטוח יש נתונים רבים שעוזרים לה לחשב את מחיר הפרמיה שתשתלם בעבורה. בפניך אותם נתונים לא פרושים.

מה שנשאר לך זה להריץ בראש שני תרחישים:

- האם אתה מוכן לשלם (להפסיד) בוודאות 2000 ש"ח?

- אם יגנב הרכב או ינזק בתאונה חלילה, האם תוכל לעמוד בהוצאות? (במקרה כזה גם תשלם השתתפות עצמית ותפסיד את הפרמיה להמשך השנה)

 

אם התשובה לאחת השאלות היא כן - לך על אופציה זו!

אם התשובה לשתי השאלות היא לא - סע באוטובוס!

אני במקומך, בשווי הרכב הזה, לא הייתי מבטח ביטוח מקיף. אבל הנתונים שלנו שונים ומכאן גם השיקולים.

×
×
  • תוכן חדש...