Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5592 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הי לכולם

"הכל היה בסדר עד..." שהתחיל להיות קר...:roll:

קשה לרכב להתניע בבקרים בעיקר, האם יש משהו לעשות בקשר לזה? (מזכיר לי נשכחות מגולף שנת 78 שהייתה להורים שלי כשהיינו ילדים... :lol:)

ואיפה בעצם ממוקמת הבעיה?

האם זה הולך להיות יקר?

וגם, מוסך אמין בהוד השרון (או סביבתה) שיכול לטפל בזה....

אודה על כל עזרה

יום טוב

נגה

פורסם

אהלן

תסביר בבקשה יותר מפורט מה קורא בעצם בזמן הנעה?סטרטר מיסתובב אבל מנוע לא מניע?סטרטר מסתובב קשה??וכו...

ציין אם זה מנוע בנזין או דיזל

בברכה

פאסאט 1.8T-מלמדת אותי מה זה רכב:twisted:

מיצובישי קולט99-יפנית מתוקה :mm_wink:-נמכרה לידיים טובות!

פורסם

אוקי,

סטרטר מסתובב, לא מניע כ-5/6 פעמים ואז מצליח להניע

לעיתים מצליח להניע על הפעם הראשונה.

בעיקר בבוקר

מנוע בנזין

1600

פורסם

אם יורשה לי להתעלק על השרשור הנ"ל.

יש לי בעיה דומה ברנו קליאו 1.4 בנזין 99'. לפני יומיים טמפרטורת המים עלתה הרבה מעבר לנורמה. במשך הנסיעה היא עלתה וירדה ללא קשר למהירות הנסיעה או המאמץ של המנוע. ההשערה היא שיש בעייה בטרמוסטט שאחראי על פתיחת המעבר למי הקירור.

גלעד האם לרכיב הזה התכוונת כשכתבת חיישן טמפ?

הצרה היא שמאז ההתנעה כשהמנוע קר היא סיוט. מיד אם סיבוב המפתח המנוע משהק כאילו הוא מניע אך מיד מדומם שוב. רק אחרי שהמצבר כבר מתכנן התאבדות ואין ספור שיהוקים של המנוע הוא מניע. כשהוא חם אז אין בעייה להניע שוב. אגב גם בדרדור הוא מסרב להניע כך שלבטח אין כאן בעיית מצבר או מתנע (סטרטר).

שוב אליך גלעד, מה הקשר בין חיישן זה לבין קושי בהתנעה? הרי המנוע ממילא קר. נא הבהר את תשובתך כי נראה לי שאתה יודע על מה אתה מדבר.

 

תודה

פורסם

בהחלת צריך הבחון תקלה ע"י מחשב

אבל לפי מה שני מכיר זה יונית טמפ

נקרא גם יוניט הנהעה קרה או הנעת בוקר שנוטעה לעשות שטויות כאלה

פאסאט 1.8T-מלמדת אותי מה זה רכב:twisted:

מיצובישי קולט99-יפנית מתוקה :mm_wink:-נמכרה לידיים טובות!

פורסם
אם יורשה לי להתעלק על השרשור הנ"ל.

יש לי בעיה דומה ברנו קליאו 1.4 בנזין 99'. לפני יומיים טמפרטורת המים עלתה הרבה מעבר לנורמה. במשך הנסיעה היא עלתה וירדה ללא קשר למהירות הנסיעה או המאמץ של המנוע. ההשערה היא שיש בעייה בטרמוסטט שאחראי על פתיחת המעבר למי הקירור.

גלעד האם לרכיב הזה התכוונת כשכתבת חיישן טמפ?

הצרה היא שמאז ההתנעה כשהמנוע קר היא סיוט. מיד אם סיבוב המפתח המנוע משהק כאילו הוא מניע אך מיד מדומם שוב. רק אחרי שהמצבר כבר מתכנן התאבדות ואין ספור שיהוקים של המנוע הוא מניע. כשהוא חם אז אין בעייה להניע שוב. אגב גם בדרדור הוא מסרב להניע כך שלבטח אין כאן בעיית מצבר או מתנע (סטרטר).

שוב אליך גלעד, מה הקשר בין חיישן זה לבין קושי בהתנעה? הרי המנוע ממילא קר. נא הבהר את תשובתך כי נראה לי שאתה יודע על מה אתה מדבר.

 

תודה

 

חיישן טפמ' וטרמוסטט הם שני דברים שונים.

 

חיישן טמפ' נוזל קרור מדווח למחשב הרכב מה טמפ' נוזל הקרור (כשמו כן הוא).

מנוע קר דורש תערובת אוויר/דלק עשירה יותר ממה שדורש מנוע חם מאחר וחלק מתרסיס הדלק מתעבה על דפנות הצילינדר בגלל שהוא עדיין קר (ברעיון הכללי מחשב הרכב מבצע בעצם את מה שנהג עשה פעם עם הצ'וק).

 

כשהחיישן מדווח טמפ' גבוהה ממה שיש, יכול להווצר מצב בו מחשב הרכב לא יודע שהמנוע קר (או בעצם "חושב שהוא חם"), ולכן לא יבצע את ההעשרה הדרושה על מנת שיהיה ניתן להניע את הרכב בקלות כשהוא קר.

 

במצב כזה לרוב הבעייה תהיה במנוע קר ולא חם.

 

אני לא יודע איך זה בקליאו, אבל אם יש מד טמפ' אחד, גם ללוח השעונים וגם למחשב הרכב, יכול להיות שמה שראית במד הטמפ' זה את הבעייה שיש בחיישן הטפמ'.

 

אל תשכח שהכל בגדר השערות, ואיבחון מרחוק הוא די בלתי אפשרי.

 

בברכה,

גילעד

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

פורסם

נ.ב.

שכחתי לציין שבמקביל גם מי הקירור בורחים ואני צריך למלא מחדש. ראיתי את זה קורה כשהאוטו עמד מדומם ולכן אני משער שזו לא משאבת המים. האם אותו חיישן טמפ' מקולקל (בהנחה שזו הבעייה) יכול לגרום גם לכך? אולי המים רותחים ויוצאים?

חשבתי בתור דבר ראשון לפרק את החיישן ולהסתכל/לנקות אותו אבל הצרפתים לא הקלו גם כאן וצריך בוקסה מתאימה או לפרק את הכל מהיציאה מהבלוק. לעזאזל.

תודה

פורסם

אם יש נזילה כשהמנוע קר ולא מונע, אין לכך שום קשר לחיישן, אלא אם הוא זה שנוזל.

 

יש לי הרגשה שלא בחיישן הבעייה ושהרכב עבר התחממות יתר.

 

כמה מים אתה צריך להוסיף? מתי?

 

גילעד

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

פורסם
אם יש נזילה כשהמנוע קר ולא מונע, אין לכך שום קשר לחיישן, אלא אם הוא זה שנוזל.

 

יש לי הרגשה שלא בחיישן הבעייה ושהרכב עבר התחממות יתר.

 

כמה מים אתה צריך להוסיף? מתי?

 

גילעד

 

 

הנזילה הייתה אחרי נסיעה כשהמנוע היה חם אך מדומם. סביר שהרכב עבר התחממות יתר כדבריך. אגב מהפעם האחרונה שכתבתי לפני כחצי יום האוטו המשיך להניע בקליליות כשהמנוע היה חם ולעשות בעיות בהתנעה על קר. אני מאמין שצדקת בפעם הראשונה ופשוט התוספת שלי הייתה כתובה לא ברור.

אני כבר מרחם על המצבר והסטרטר לקראת מחר בבוקר.

 

בשנה האחרונה כמעט לא הוספתי מים אם בכלל. ביומיים האחרונים הוספתי איזה ארבעה ליטרים. הוספתי אחרי שהמנוע התקרר כל פעם (לא רציתי לגרום לשינויי טמפרטורה מהירים ולכן לא הוספתי כשהוא היה חם).

 

ערן

פורסם
תודה, גלעד..

יש לך מושג כמה עלות תיקון של זה?

 

אני לא מכיר מחירים של חלקים לרכב זה אבל אם זה החיישן יכול להיות שמדובר על כמה מאות. בכל מקרה ללא אבחנה מדויקת קשה לדעת מה המחיר.

 

ערן,

במקרה שלך הייתי ניגש למוסך בדחיפות האפשרית מאחר ונזילה כזו היא די חמורה והמרחק משם לנזק סופי למנוע (אם הוא כבר לא נגרם) הוא קצר ביותר וחבל.

 

יכול להיות שאובדן המים ובעיות ההתנעה קשורות זה לזו אבל הכל בגדר השערות.

 

לשניכם: גשו למוסך ותחזרו לעדכן.

בהצלחה,

גילעד

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

פורסם

גלעד, הנה העדכון

נבואת הזעם שלך התבררה כנכונה. עקב חימום היתר הלך הראש מנוע ואיתו הלכו 3K שקלים וטקילין.

המעצבן הוא שלא נדלקה שום נורת הזהרה אם יש כזו לחום מים.

אגב אחרי שהמוסכניק גמר לחשב באופן ראשוני את עלות התיקון אז אמרתי לו שיוסיף גם החלפת טרמוסטט כי נראה לי שהוא שגרם לבעיה מראש (ובראש..). אז הוא אמר שבסדר אך לא נראה שבאמת משנה לו, או שהוא אכן חושב שזה מקור הבעיה.

מוזר לא? יכול להיות שמקור החימום לא בטרמוסטט? שהיו חסרים מים, נניח, ומזה התחילה הבעיה? האמת שלפני זה ראיתי שהמפלס קרוב למינימום אבל לא מתחת לו.

×
×
  • תוכן חדש...