Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5641 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

Definitely red!

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם הרכב במצב טוב, אתה אוהב אותו ומתכוון להשאיר אותו אצלך עוד זמן רב אין שום פסול בלצבוע אותו במסגרת התחזוקה שלו.

ברור שכלכלית זה לא משתלם.

פורסם

עשיתי את זה עם סובארו ליאונה שהייתה בבעלותי.

הייתה לי שריטה קשה על הרכב הזה, הוא היה הראשון שלי ואני לא מתחרט שהשקעתי 5000 ש"ח בפחחות וצבע כי הרכב נראה מדהים.

בסופו של דבר מכרתי אותו גם בהרבה כסף, בגלל שהרכב נראה והרגיש כמו חדש, ולא כמו רכב בן 21 שנים.

 

אני חושב שזה היה גם עניין של מזל, שמכרתי אותו במחיר כזה. באמת עסקה נדירה.

 

לגבי עניין הטויוטה - אם אין לך כסף בטווח הנראה לעין לרכוש רכב חדיש יותר, והרכב באמת במצב מכני *מושלם* דהיינו מזגן מקפיא, חימום שהופך אותך למאפה ומנוע וגיר בריאים ללא שיפוץ יקר הנראה לעין - אז באמת "שווה" לצבוע ולהינות מהרכב.

 

קח בחשבון שהרכב הנ"ל יימכר במקסימום 5 אלף ש"ח בעוד שנתיים שלוש, אם אכן תצבע אותו. אם לא תצבע אותו, תקבל מחיר גריטה.

ז"א שבמקרה הטוב ביותר אתה מקבל 2000 ש"ח נוספים בעת המכירה בזכות הצביעה שלך.

פורסם

להשקיע כמות כזאת של כסף ברכב מהשנים האלו זה אידיוטי ולא אחראי!

 

מצד שני, אם תשאיר את האוטו אצלך עוד כמה שנים, לך על זה!

 

אני צבעתי את הוולוו שנת 91 שלי לפני כמה חודשים ואני מבסוט כי אני יכול לשמור אותה אצלי עוד כמה שנים טובות ושגם תיראה סבבה.

בנוסף השקעתי בה סכום של 5 ספרות ביישור קו עצבני מאוד והחלפת מנוע, גיר וחצי אוטו.

 

השאלה היא לא כמה זה עולה וכמה תפסיד, אלא כמה זה חשוב לך וכמה אתה יכול להשקיע בלי להיכנס לחובות.

פורסם
הייתי רוצה לפתוח (ברשותכם), בסקר קטן, כדי לקבל החלטה סופית, ואשמח אם יענו כמה שיותר אנשים.

מה דעתכם? האם הרכב יפה? הכוונה היא מבחינת בודי/צורה של הרכב, זה הדגם: http://www.todoautos.com.pe/f50/toyota-corolla-liftback-93-a-13404.html

 

ננזפתי על תגובה לא ראויה להודעה זו ואני מתנצל בפני shaihar.

כמאמר המשפט Beauty is in the eyes of the beholder , היופי הוא עניין סובייקטיבי.

אם אתה סבור שהרכב יפה, אין צורך בחיזוקים של חברי הפורום כדי שתחשוב כך.

החלפת צבע ברכב היא עניין מורכב ומחייב עבודה מקצועית ויקרה. חידוש צבע , באותו גוון, הגיוני יותר.

פורסם

היום הוצאתי את האוטו (קאיה פרייד 97) מצביעה

צבענו לצבע הקודם שהיה, עלה 2500 כולל תיקונים קטנים. יצא לא רע בכלל.

 

השיקול העיקרי היה שהרכב לא יימכר לעולם,

מה שהרכב הזה נותן מבחינת היותו עוד-רכב-בבית לא שווה את התמורה הכספית של למכור אותו.

ומתוך ההנחה שמצפות לנו איתו לפחות (בתקווה) עוד 4-5 שנים העדפנו לעשות את התיקונים

 

אבל כמו שכבר אמרו, יש פה שיקול של פרקטיות, זמינות הכסף, תיכנון לעתיד הרכב ועד כמה זה מפריע לך אישית

פורסם

או.קיי. החלטתי סופית לצבוע את הרכב, בגלל שהמצב המכני שלו באמת מעולה וגם בגלל שאני מתכוון להשאיר את הרכב אצלי לעוד כמה שנים, ול-commander, זה באמת בסדר, הכל ברוח טובה.

 

עדיין לא "ננעלתי" באופן סופי על צבע, ההתלבטות היא האם להשאיר את הרכב בצבע אדום (מה שקודם לכן שללתי), או לצבוע בלבן.

 

מה שכן, הייתי רוצה לשאול מבחינה פרקטית, הצבעי שאני פניתי אליו מבקש 6,000 ש"ח - אחרי מיקוח (ושלשמחתי אני יכול להרשות לעצמי), ופה אנשים כותבים על 2,500 ש"ח. איך יכול להיות הבדל כ"כ משמעותי? במחיר כ"כ זול אני יכול לקבל תוצאה טובה?

פורסם

או.קיי.

 

דבר נוסף, ישנו מן פס קישוט בשנ צידי הרכב, ולכל אורכו, אצלי הפס הזה הוא בצבע שחור ולא בצבע של הרכב.

 

הבנתי שלא מומלץ לצבוע אותו מפני שהוא יתקלף אחרי זמן קצר. הייתי מאוד רוצה שהפס בכל זאת יהיה בצבע הרכב.יש דרך להתגבר על הבעיה הזו?

פורסם

אני יסביר קצת .

 

כלל ע"מ לקבל תוצאה טובה בצביעה לא משנה אם זה רכב הוא עץ - החשוב מכל היא ההכנה לצבע .

 

אני יסביר ראשית ע"מ שהצבע יתפוס בכל מיני מקומות - נדרש לפרק דברים ברכב .

 

אם צריך לעשות תיקוני פחחות עושים .

 

עלות החומרים לצביעת רכב פרטי(גודל סטדנרטי) - לא בשמיים .

 

נאמר צבע מטאלי - נגזים ונאמר שעולה 180 ש"ח לליטר - מקסימום הולכים 3 ליטר , יש מדלל אקרילי איכותי עוד פעם נקצין ונאמר 200 ש"ח - סה"כ 740 ש"ח .

 

אם צובעים מטאלי צריך אחרי התזת הצבע להתיז לכה .

 

נאמר עלות הלכה + המקשה + המדלל 500 ש"ח .

 

נאמר סה"כ עלות החומרים : 1,240 ש"ח .

 

ע"מ שהותצאה תהיה מושלמת נדרשת המון השקעה .

 

הכוונה פירוק של כל הפלסטיקים , שיוף בצורה יסודית ע"מ שהצבע החדש לא יתקלף בעתיד הקרוב ויתפס בצורה מושלמת .

 

לאחר מכן נדרש בעל מקצוע טוב שישתמש בחומרי גלם איכותיים .

 

הזמן של בעל המקצוע שווה כסף - אחד שצובע ב- 2,500 ש"ח - לא יפרק הרבה דברים , לא ישתמש בחומרים איכותיים ולא ישקיע בליטוש .

 

צבע זה תורה שלמה ולא על רגל אחת .

 

נכון הצבע הוא לא רופא - אך הוא מתמחה בתחום שהוא למד אותו ורכש ניסיון בו .

Sound Stream -Trantula 800.2

פורסם

המסקנה המתבקשת מהודעתו של erga25 היא שצביעה לא איכותית עלולה אפילו לקלקל את מראה הרכב, אם יתחילו התקלפויות או שהצבע יהיה לא אחיד.

עקרונית אני אוהד טויוטה (נהגתי 9 שנים בקורולה 1998, אשר אאל"ט זה מבחינה מיכאנית לדגם 1993 שברשותך), והמכונית מילאה היטב את כל ציפיותי ממנה. המכונית התה, לא פחות ולא יותר, סגולה, והדבר לא פגע כהוא זה בתחושה הגברית שלי. וגם לא בתחושה הנשית של אשתי. מכונית היא חפץ ולא צריכה להיות מושא לרגשות מיוחדים.

מתוך הודעותיך אני מסיק שרכשת את המכונית לאחרונה. מי שרוכש מכונית כזו בד"כ אינו אדם אמיד, אלא מי שהפרוטה אנה מצויה בכיסו. לכן כדאי לך לשקול מחדש את הצורך בצביעה. אם מדובר בצביעה כחלק מתיקון פחחות יסודי אשר אמור להתגבר על מפגעי חלודה ולהאריך את חיי המכונית בכמה שנים יש בו הגיון כלשהו (כמובן, בתנאי שאתה גם מתכוון להחזיק ברכב עוד כמה שנים). אם, לעומת זאת, מדובר בסתם פינוק, הייתי שוקל ברצינות את ההגיון בהוצאת סכום כה גדול שהנאתך ממנו תהיה מוגבלת. תאמין לי שלאף אחד חוץ ממך לא אכפת מה צבע הרכב, ורכב שחור או לבן יעשה על אחרים בדיוק אותו רושם שיעשה רכב אדום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אל תשכח שרכב ישן שנראה דנדש מעלה תהיות אצל קונה עתידי, אם יהיה כזה.

The US manufactured products are 100% USA made

 

(מתוך האתר של אמריקן איגל)

פורסם

מיותר לחלוטין, רכב בלי שום ערך אספני שהוא.

 

הערך היחיד שיש לו זה כמה אתה מעריך את הרכב והאם אתה מוכן לשלם כמה אלפים בשביל לצבוע אותו, חשבון נפש ובנק פשוט.

פורסם

ל-sperial, ברור שהעניין הוא לחלוטין לא כלכלי, זה פשוט לא מהווה שיקול מבחינתי, ולשמחתי (טפו טפו כמו שאומרים), אני בהחלט יכול להרשות לעצמי. אגב, רק ביישור הקו (שלא באמת היה צורך), בשבוע האחרון, שבמסגרתו הוחלפו כל הפילטרים, שמנים, ברקסים, רצועת טיימינג, ווסתים למיניהם, צינורות, וכו'.

 

בהמשך ארצה גם להתייעץ לגבי גלגלים לרכב, ומה המידה המותרת, אני רוצה להחליף את הג'אנטים שישנם, שלדעתי לא מתאימים (ובאותה הזדמנות, אם מישהו ירצה/יצטרך הם יינתנו בחינם, והם באמת לא רעים).

 

אכן נכון כי הרכב נרכש רק לאחרונה (רכב רביעי במשפחה) אך בכוונה חיפשתי רכב ישן, מתוך בחירה, שיכול לתפקד על בסיס יומיומי, יציע פינוקים ונוחות (באופן יחסי כמובן) של רכב חדיש, ומבלי שיהיה מחסור בחלפים. אגב אני חושב שיחסית מדובר ברכב מיוחד (אמנם שיוצר במאות אלפים ובלי טיפת ערך אספנות- אך זו לא המטרה).

 

צבע אדום לרכב, לטעמי לפחות, מצביע על המון אופי ומאוד מתאים למוסטנג (בעיקר הישנות), פרארי, בוודאי קורבט (שוב, בעיקר הישנות).

 

אולי זה רק אני, אבל הייתי מעדיף שלא לנסוע, על מזדה 121 (בימבה) אדומה למשל. אבל זה עניין של טעם.

 

לגבי הטויוטה, פשוט נראה לי שאני מעדיף אותה בצבע אחר שאולי יתאים לה יותר (אתם בטח מכירים את זה שיש רכבים שצבעים מסוימים פחות מתאימים להם) ולכן רציתי להתייעץ עם חברי הפורום. לא יודע, אפילו כשקונים גי'נס שואלים חבר או אמא אם זה יפה/מתאים (במקרה שלי את אשתי), אז למה לא להתייעץ על צבע לרכב.

 

ל-erga25, ההסבר שנתת בהחלט עשה סדר. אתה יודע במקרה להתייחס לפס הקישוט, האם אפשר לצבוע אותו?

פורסם

לפותח השרשור, מה כדאי ומה לא כדאי זו תהייה ההחלטה שלך בסופו של דבר

 

חברי הפורום יכולים לייעץ לך למה כדאי ולמה לא - ההחלטה שלך.

 

דוגמא מהתקופה האחרונה, ביום רביעי אבא שלי קנה מאזדה 323 שנת 2003, כאשר המצב החיצוני

 

לא משהו בכלל ויש כמה סימני פגיעות, וצבע לא אחיד בכמה חלקים ברכב.

 

היום הכנסנו אותה לצביעה (גם בעלות של 2,500 ש"ח). בהתחלה אבא שלי לא רצה לצבוע

 

כי הוא טוען שהרכב יתפוס עיניים, וכל שריטה ופגיעה חדשה תכאיב יותר.

 

ואני לעומת זאת אמרתי לו שאם הוא לא יצבע עכשיו, מצב הצבע לא ישתפר עם חלוף הזמן, ורק יהיה יותר גרוע.

 

בירושה קיבלתי את המאזדה שהייתה לו לפני כן, 323 שנת 97, שגם אותה אני מתכוון לצבוע ברגע שיהיה האמצעים.

 

אני גם רציתי להחליף צבע (ללבן פנינה :lol: ) כי יש לי פטיש מוזר כלפי הצבע הזה.

 

אחרי כמה שיחות החלטתי לא לשנות צבע. מכיוון שצבע ופחחות כללית אני לא יעשה, ואז ישארו סימנים של הצבע הקודם

 

שהוא שמפניה (כמו שכבר הזכרתי, אני עיוור צבעים חלקי...אז תעשו לי הנחה:-) )

 

לרכב אצלי יש ערך מוסף, והוא דיי מושקע, חבל לי שחיצונית הוא לא במיטבו, אז לכן אני כן מתכנן לצבוע.

COMP: ARC AUDIO Black 6.2

AMP: GENESIS Series III Four Channel

SUB: ARC AUDIO Black 12V2 D2


×
×
  • תוכן חדש...