Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחשבה בקול רם או, האם הייתם שוקלים לקנות אמריקאיות.


מצמץ
שימו לב! השרשור הזה בן 7337 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אוקיי, עכשיו הבנתי מה התכוונת, ואפילו לא היית צריך להתעצבן :wink:

 

ואני אסביר מה אני התכוונתי:

לא אמרתי שמכוניות משפחתיות הן הנמכרות ביותר באמריקה. כמובן שלא. טנדר ה-F החדש

של פורד מסתמן כממשיך דרכה של הסדרה כמובילת מכירות.

 

אבל גם משפחתיות - ולא מעט - נמכרות בארצות הברית. בכל הקשור למכוניות נוסעים

(פרטיות, משפחתיות, קרא להן כרצונך) - האמריקנים מדשדשים במקום. אלמלא הכביש-שטח

והטנדרים הגדולים תעשיית הרכב האמריקנית היתה בצרות (עוד יותר) גדולות משהיא עכשיו.

 

אז אמנם באופן כללי הרכב הכי נמכר בארה"ב הוא פורד, אבל בין המכוניות הפרטיות היפנים

מובילים, ובדירוג הכולל (משפחתיות+מסחריות לסוגיהן) ג'נרל מובילה, לפני פורד וטויוטה

שמתחלפות במקום שני ושלישי לסירוגין (שוק אמריקני בלבד, מחוצה לו טויוטה מובילה לפני פורד ואחרי ג'נרל).

ועד כאן השיעור בכלכלה, שיעממתי את עצמי אפילו :lol:

 

ואם כבר בעניין - לנושא עצמו:

לשאלה "האם לרכוש מכונית אמריקנית" חייבת להיות אותה תשובה כמו לשאלה "האם לקנות מכונית אירופאית" או "האם לקנות מכונית יפנית":

 

תלוי איזו...

 

תשמע אתה צודק אני לא הולך לערער על זה...

היפניות מתקדמות בצעדי ענק למעוך את האמריקאיות... אבל יש משהו במנועי הV8 הרועמים שיש להם צליל שלשום מנוע יפני יש..

זה נכון ששוק הSUV הוא השוק שמציל את החברות האמריקאיות אבל זה בעיקר גם השוק הכי גדול.. טויוטה הרוויחה את המקום השני בכבוש של תמורה גבוהה למחיר נמוך ואמינות שכולנו יודעים עליה...

 

נ.ב - נזכרתי במה שאמר פרחי על כך האמריקאים מגבילים את הייבוא כל כך צחקתי שקראתי את זה... לא יאמן... אני לא חושב שיש היום מכונית יפנית אחת שבאמת מיובאת לארה"ב הכל מורכב דגש על מורכב על אדמת ארה"ב אין שום דרך להגביל את הייצור כפי שאתה אומר..

<-- דומה אבל... לא... :) [306 S16]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאבא שלי יש גרנד פרי 96.

 

אין ספק שהאוטו נוח מאוד. במיוחד לנסיעות ארוכות (ספינה)

 

לומרות שבעיר הי דיי מגושמת.

 

האוטו אמין בצורה מדהימה... ובישביל אוטו במחיר שלו יש לו דיי הרבה תוספות כגון תצוגה של מהירות ועוד כמה שטויות על השמשה , זה מוקן על השמשה. משהו מאוד נוח ומגניב.

 

כשהרכב מגיע ל 110 מעלות חום תוך 3 שניות יש לו מן מערת כזאת שאוטומתית מקררת ומורידה את החום ל 85 (אני מדבר על החום של המים)

 

יש צג שמודד קילומטרז', צריכת דלק ברגע נתון, צריכת דלק ממוצעת, טמפרטורה ביפנים, בחוץ ועוד.

 

כסא נהג חשמלי... בקרת יציבות , למשל בסיבוב אם אתה מאבד שליטה על האוטו כשהוא מפרפר הוא אוטומטי מנתק את הדוושה של הגז ל 15 שניות, ועוד מלא פיצ'יפקעס..

 

כל זה לאוטו שנת 96 שמחירו עומד על כ 47 אלף והן נסחרות בערך ב 10 מתחת למחירון.

 

מה שכן אחזקה יקרה בטייייירררוווף! אבל ממש יקרה.

 

טיפול 10,000 למשל. שכולל שמנים, פילטרים, רפיתוד בלמים. עלה קרוב ל 3,500 שח!

 

שאת אוטו הטיפול ועוד צינורות ברקסים עשיתי בקליאו שהייתה לי ב 800 שח.

בנסיעה עירונית האוטו בולע דלק.

 

אבל.. וזה אבל ממש גדול! בנסיעה מהירה האוטו חיסכוני יותר מכל 1.6 יפנית עממית! ואל תגידו לי אתה מדבר שטויות כי זה בדוק.

 

למשל אבא שלי נסע עם האוטו לאילת. מקרית גת (חור נידח ליד באר שבע) יצא עם רבע טנק, תיתלדק בבאר שבע, 180 שקל. חזר מאילת עם רבע טנק! מדובר בנסיעה של 110-120 כל הדרך עם מזגן. חבר שלי עם לנטיס 1.6 תיתדלק 240 שקל הלוך חזור.

 

ולמה זה? כי יש לאמריקיות נפח מנוע גדול ככה שבעליות וכאלה ובנסיעה מהירה רגוע הוא לא מתאמץ בגרוש.

 

מה גם שמנועים אמריקאים על הטיפול הנכון סוחבים בלי בעיות לכיוון המיליון בקילומטרז'.

 

לאבא שלי הייתה וונדורה עם 800,000 קילומטר. ולא אחלה גרם שמן. וונדורה בנזין שנת 91. העיכר לטפל בזמן !

 

הבעייה הכי גדולה של האמריקאיות היא שהן צונחות במחירון בצורה מטורפת.

40 אלף שלק ב 4 שנים. צנחה הפונטיאק שלנו.

 

זה אוטו שלא שווה למכור אותו. כי במחיר הזה אין שום אוטו שיספק את אותה הסחורה!

 

אני מצטער שאני סוטה קצת מהנושא אבל ניסית פעם אולי להחליף חוטי הצתה בפונטיאק שלך ???

אז תרד שניה לאוטו ותנסה רק להוציא ולחבר אותם מחדש, תמדוד כמה זמן זה לקח לך, אם אתה רושם פה הודעה שהצלחת לפני יום ראשון בערב אז אני נעל !!!

רוב הסיכויים שגם עד יום ראשון לא תצליח להחליף חוטי הצתה בפונטיאק כי אני עבדתי פעם במוסך ועזרתי להחליף חוטי הצתה לפונטיאק ואני אומר לך שלקח לנו 3 שעות !!! פאקינג 3 שעות (2 אנשים) להחליף 4 חוטי הצתה מזדיי^%$#^& !!! כ"כ קשה להגיע אליהם שאפילו אלפא ישנה עדיפה בהנדסת אנוש שלהם !!!

זה מה שנקרא הנדסת אנוש טובה, בוא אני אראה לך את האופל שלי, אתה יכול להגיע לכל חלק שתרצה מבלי להתכופף אפילו, ופה מדובר ברכב משנות ה-70 (אבל גרמני!!!), כאשר טיפול כ"כ פשוט כמו החלפת חוטי הצתה לוקח 3 שעות, זה גורם לך לחשוב שילד בן 4 זרק את כל החלקים במנוע מבלי לחשוב אפילו שניה אם יהיה אפשר להגיע אליהם ...

ככה זה גם כן ביפאניות של היום, תרים פעם מכסה מנוע של קורולה, הכל נראה כמו בית מרקחת, והכי חשוב שזה ממש לא צפוף מדיי !!!

 

אני גם מאוד תומך בדיעה של רוני. תראה את הקדילק של היום ??? רואים שהרכב תוכנן ע"י מהנדסים אירופאיים (או לפחות ע"פ סטנדרטים אירופאיים), כי אם לא אז הקדילק הייתה נראת היום אנמית כמו כל הדגמים הקודמים עד הדגם הנוכחי ...

 

ובקשר לטויוטה, גם אני חושב שטויוטה הגיע בכבוד למקום השני !!! ואם הם ימשיכו ככה הם יעקפו את GM ללא בעיה ...

לפני כשבועיים במפגש יצא לי לדבר עם איציק, הוא סיפר לי שהוא מחפש טויוטה קורולה (מהדגם של שנת 93 עד 96) לאיזה בן משפחה. אז הוא ספר לי שלא משנה איזה קורולה הוא בדק, נקיה, עם תאונות, מטופלת או מוזנחת, לאף אחת מהם אין דפיקות בגיר (גם כאשר השמן קר). זה מעיד על אמינות מצויינת !!! כאשר תקח כל רכב מהשנתון הזה עם גיר אוטומט (אימפרזה, אפלאוז, 306 וכו') אתה תרגיש דפיקות בגיר (לפחות כאשר השמן קר). זה מצדיק את השם המצויין שטויוטה רכשה לעצמה, גם לפני 10 שנים, כאשר הנדסת החומרים של הצרפתיות הייתה תקועה בין הדשבורד המתפרק של ה-205 לגיר אוטומט 3 הילוכים של ה-106 בטויוטה חשבו נכון !!!

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאבא שלי יש גרנד פרי 96.

 

אין ספק שהאוטו נוח מאוד. במיוחד לנסיעות ארוכות (ספינה)

 

לומרות שבעיר הי דיי מגושמת.

 

האוטו אמין בצורה מדהימה... ובישביל אוטו במחיר שלו יש לו דיי הרבה תוספות כגון תצוגה של מהירות ועוד כמה שטויות על השמשה , זה מוקן על השמשה. משהו מאוד נוח ומגניב.

 

כשהרכב מגיע ל 110 מעלות חום תוך 3 שניות יש לו מן מערת כזאת שאוטומתית מקררת ומורידה את החום ל 85 (אני מדבר על החום של המים)

 

יש צג שמודד קילומטרז', צריכת דלק ברגע נתון, צריכת דלק ממוצעת, טמפרטורה ביפנים, בחוץ ועוד.

 

כסא נהג חשמלי... בקרת יציבות , למשל בסיבוב אם אתה מאבד שליטה על האוטו כשהוא מפרפר הוא אוטומטי מנתק את הדוושה של הגז ל 15 שניות, ועוד מלא פיצ'יפקעס..

 

כל זה לאוטו שנת 96 שמחירו עומד על כ 47 אלף והן נסחרות בערך ב 10 מתחת למחירון.

 

מה שכן אחזקה יקרה בטייייירררוווף! אבל ממש יקרה.

 

טיפול 10,000 למשל. שכולל שמנים, פילטרים, רפיתוד בלמים. עלה קרוב ל 3,500 שח!

 

שאת אוטו הטיפול ועוד צינורות ברקסים עשיתי בקליאו שהייתה לי ב 800 שח.

בנסיעה עירונית האוטו בולע דלק.

 

אבל.. וזה אבל ממש גדול! בנסיעה מהירה האוטו חיסכוני יותר מכל 1.6 יפנית עממית! ואל תגידו לי אתה מדבר שטויות כי זה בדוק.

 

למשל אבא שלי נסע עם האוטו לאילת. מקרית גת (חור נידח ליד באר שבע) יצא עם רבע טנק, תיתלדק בבאר שבע, 180 שקל. חזר מאילת עם רבע טנק! מדובר בנסיעה של 110-120 כל הדרך עם מזגן. חבר שלי עם לנטיס 1.6 תיתדלק 240 שקל הלוך חזור.

 

ולמה זה? כי יש לאמריקיות נפח מנוע גדול ככה שבעליות וכאלה ובנסיעה מהירה רגוע הוא לא מתאמץ בגרוש.

 

מה גם שמנועים אמריקאים על הטיפול הנכון סוחבים בלי בעיות לכיוון המיליון בקילומטרז'.

 

לאבא שלי הייתה וונדורה עם 800,000 קילומטר. ולא אחלה גרם שמן. וונדורה בנזין שנת 91. העיכר לטפל בזמן !

 

הבעייה הכי גדולה של האמריקאיות היא שהן צונחות במחירון בצורה מטורפת.

40 אלף שלק ב 4 שנים. צנחה הפונטיאק שלנו.

 

זה אוטו שלא שווה למכור אותו. כי במחיר הזה אין שום אוטו שיספק את אותה הסחורה!

 

אני מצטער שאני סוטה קצת מהנושא אבל ניסית פעם אולי להחליף חוטי הצתה בפונטיאק שלך ???

אז תרד שניה לאוטו ותנסה רק להוציא ולחבר אותם מחדש, תמדוד כמה זמן זה לקח לך, אם אתה רושם פה הודעה שהצלחת לפני יום ראשון בערב אז אני נעל !!!

רוב הסיכויים שגם עד יום ראשון לא תצליח להחליף חוטי הצתה בפונטיאק כי אני עבדתי פעם במוסך ועזרתי להחליף חוטי הצתה לפונטיאק ואני אומר לך שלקח לנו 3 שעות !!! פאקינג 3 שעות (2 אנשים) להחליף 4 חוטי הצתה מזדיי^%$#^& !!! כ"כ קשה להגיע אליהם שאפילו אלפא ישנה עדיפה בהנדסת אנוש שלהם !!!

זה מה שנקרא הנדסת אנוש טובה, בוא אני אראה לך את האופל שלי, אתה יכול להגיע לכל חלק שתרצה מבלי להתכופף אפילו, ופה מדובר ברכב משנות ה-70 (אבל גרמני!!!), כאשר טיפול כ"כ פשוט כמו החלפת חוטי הצתה לוקח 3 שעות, זה גורם לך לחשוב שילד בן 4 זרק את כל החלקים במנוע מבלי לחשוב אפילו שניה אם יהיה אפשר להגיע אליהם ...

ככה זה גם כן ביפאניות של היום, תרים פעם מכסה מנוע של קורולה, הכל נראה כמו בית מרקחת, והכי חשוב שזה ממש לא צפוף מדיי !!!

 

אני גם מאוד תומך בדיעה של רוני. תראה את הקדילק של היום ??? רואים שהרכב תוכנן ע"י מהנדסים אירופאיים (או לפחות ע"פ סטנדרטים אירופאיים), כי אם לא אז הקדילק הייתה נראת היום אנמית כמו כל הדגמים הקודמים עד הדגם הנוכחי ...

 

ובקשר לטויוטה, גם אני חושב שטויוטה הגיע בכבוד למקום השני !!! ואם הם ימשיכו ככה הם יעקפו את GM ללא בעיה ...

לפני כשבועיים במפגש יצא לי לדבר עם איציק, הוא סיפר לי שהוא מחפש טויוטה קורולה (מהדגם של שנת 93 עד 96) לאיזה בן משפחה. אז הוא ספר לי שלא משנה איזה קורולה הוא בדק, נקיה, עם תאונות, מטופלת או מוזנחת, לאף אחת מהם אין דפיקות בגיר (גם כאשר השמן קר). זה מעיד על אמינות מצויינת !!! כאשר תקח כל רכב מהשנתון הזה עם גיר אוטומט (אימפרזה, אפלאוז, 306 וכו') אתה תרגיש דפיקות בגיר (לפחות כאשר השמן קר). זה מצדיק את השם המצויין שטויוטה רכשה לעצמה, גם לפני 10 שנים, כאשר הנדסת החומרים של הצרפתיות הייתה תקועה בין הדשבורד המתפרק של ה-205 לגיר אוטומט 3 הילוכים של ה-106 בטויוטה חשבו נכון !!!

 

 

 

טוב בוא נתחיל ככה. כודם ל הפונטיאק זה מנוע 6 צילינדר לכון אני לא יודע אל איזה פונטיאק אתה עבדתה... בכל מקרה לפחות אצלנו יש 6 חוטי הצתה.

 

מה שגם פלאגים באמריקאיות מחליפים פעם ב 100 אלף אם אני לא טועה לכן הם מאוד יקרים.

 

 

בנוסף אתה לא יכול להשוות אופל של שנות השיבעים שאתה פותח בה מכסה מנוע ולא רואה כלום כי הוא ריק כמעט. הכל פשוט ואין כלום, וכשאתה פותח מכסה מנוע של הפונטיק אתה רואה ים חשמל מחשבים ושטויות כאלה. אז זאת לא השוואה פיירית כך כל רכב גרמני מפואר יחסית מאותו שנתון תפתח מכסה מנוע עדייך הכל יהיה מסובך בגלל כל החשמל וכל המערכות המיוחדות שיש שם!

 

 

בוא אני יביא לך דוגמא אחרת לא מזמן החלפתי חוטי הצטה באוטו שלי. פיאט פונטו GT מודל 95. לכח לי איזה שעה. ומה ? זה כולה מנוע 1400 וזה לא ממש מסובך.. בלה בלה בלה.. אבל צריך לפרק חצי אותו כדי להגיעה אליהם. אז זה לא ממש קשור הדוגמא שהבאתה בקשר לחוטי הצטה.

 

והסיבה שכל היפניות שאתה הזכרתה נוכות לעבודה ולא צפופות כי אין להן מימה להיות צפופת. הן פשוטות לרוב ולא מצויידות ברוב המערכות שיש באמריקאיות... כך יפנית רצינית.

 

בוא נגיד הונדה לג'נד או ניסאן מקסימה. ותראה עד כמה הן פשוטות לעבודה חחחח :)

=========================================

SILVER GT99

 

http://pic.hevre.co.il/UserAlbum.asp?uid=533D1E2E264446D48118FF4BF6F82A9A&alid=193177

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא טועה,האמריקאים בתחילת שנות השמונים הגבילו יבוא של מכוניות יפניות באמצעות מכסות יבוא,והם עוד אמורים להיות אביריי הכלכלה החופשית...ברור שהיום אין בזה שום צורך,מפני שהיצרנים הייפנים הקימו מפעלים בארצות-הברית.ואגב אופל,gm הגדולה ידעה יפה מאד להשתמש ברווחים העצומים של החטיבה האירופאית שלה לפני 20 שנה,בזמן שהמפעלים בדטרוייט הפסידו מיליירדים,אופל הרוויחה טוב.סך הכול היתכוונתי לומר,שזה לא שהיצרנים האמריקאיים לא מסוגלים לייצר מכוניות ראויויות,הם פשוט לא רוצים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7337 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...