Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה בתדלוק של הפונטו - עזרתכם בבקשה!


זוהר בחושך
שימו לב! השרשור הזה בן 5349 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

יש לי פונטו מדגם אקטואל 60, שנת 2004, שרכשתי לא מזמן.

בכל פעם שאני מנסה לתדלק, אני נתקל באותה תופעה - אקדח התידלוק כל הזמן קופץ והופך כל תדלוק לסיוט שלא נגמר...!

המתדלקים אמרו לי שצריך ללחוץ מאד לאט ובעדינות על הההדק ואז לסובב ולחפש זווית מתאימה ורק ככה אפשר לתדלק מבלי שהאקדח כל הזמן יקפוץ. ובכלל, כך נאמר לי, ככה זה עם הפונטו ואין מה לעשות...

(ניסיתי כבר ב-2 תחנות שונות (דור-אלון ופז) והתופעה חוזרת על עצמה.)

 

אם מישהו נתקל/חווה/יודע משהו על התופעה הזאת אשמח לשמוע, וכמובן האם יש לבעיה פתרון?

תודה מראש לכל העוזרים!

זוהר.

"הפחד הכי גדול של בני האדם הוא נאום פומבי. מספר שתיים הוא מוות... זה אומר שאדם ממוצע יעדיף בהלוויה להיות בתוך הארון מאשר לשאת את ההספד!" (סיינפלד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו תופעה ידועה גם ברכבים נוספים כגון פיג'ו.

כדי להתגבר על בעיה זו, ניתן לתדלק את הרכב במהירות איטית, או לתדלק כאשר פיית התדלוק הפוכה.

כאשר הפיה הפוכה המשאבה לא "תקפוץ" ודלק עלול להמשיך לזרום, לכן כדאי להיות ערנים ולעצור את המשאבה בזמן.

גם אם תעבור לתחנה אחרת הבעיה לא תפתר, המשאבות פועלות על אותו עיקרון בכל התחנות.

 

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

תודה על הטיפ!!!:mm_yeah:

סוף סוף יצא לי לתדלק (לשמחתי זה לא קורה לעיתים קרובות מידי... :-P) והטריק הזה של להפוך את האקדח ממש עבד!

דרך אגב, מישהו יודע להסביר את התופעה המוזרה הזאת מהבחינה המכנית? (או, מדוע רק בדגמים מסויימים יש את הבעיה?)

"הפחד הכי גדול של בני האדם הוא נאום פומבי. מספר שתיים הוא מוות... זה אומר שאדם ממוצע יעדיף בהלוויה להיות בתוך הארון מאשר לשאת את ההספד!" (סיינפלד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי לא! זה לא אוויר, סתם תופעה מוזרה שעדיין לא הצלחתי לפענח...

"הפחד הכי גדול של בני האדם הוא נאום פומבי. מספר שתיים הוא מוות... זה אומר שאדם ממוצע יעדיף בהלוויה להיות בתוך הארון מאשר לשאת את ההספד!" (סיינפלד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

באג רציני של פיאט לנו היו שתיי פונטו ספייס כאלה במשפחה, שתיהן עם אותה תופעה, חייבים לתדלק הפוך.. זה לא רק הרכב שלך.

 Jeep Grand Cherokee Trailhawk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בפונטו דור ראשון זה ככה. זה בגלל שקיים הבדל בין המשאבות בארץ למשאבות באירופה. (שם זה לא קרה לי עם פונטו שכורה).

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי בפונטו התופעה קיימת (ELX 03).

 

עוד אופציה היא לא להכניס את הפיה של המשאבה עד הסוף, אלא להכניס את הפייה ממש מעט מעבר לסוגר (או שסתום) של הפתח תדלוק. בצורה הזאת ניתן לתדלק באופן מהיר (ללחוץ על הידית עד הסוף) וכאשר המיכל מתמלא הידית קופצת ועוצרת את המשאבה לבד.

 

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אקדח הדלק שמחובר למשאבה בנוי בצורה כזאת שיש מעין שסתום אויר חד כיווני שיושב בפיה של האקדח כך שלא יקרה מצב של כניסת אוויר לתוך צינור הדלק או מצב של מילוי יתר שיגרום לשפיכת הדלק מהמיכל

המנגנון בנוי בערך כמו המנגנון שקיים בגופנו בושט ומונע את כניסת האוויר לקיבה או האוכל לריאות..

צורת המיכל של הפיאט גורמת לאוויר לחזור מדופן המיכל ובכך לגרום לקפיצה של האקדח והפסקת הזרמת הדלק.

אקדח הדלק "חושב" בטעות שהמיכל מלא ולכן סוגר את הזרימה וקופץ.

ברגע שאתה מסובב את האקדח אתה משנה את כיוון זרימת הדלק אל המיכל ובמקביל גם את תנועת האוויר בתוך המיכל ולכן זה עובד בצורה הזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הבעייה שאסור להכניס את הפיה הפוכה עד הסוף, כי אז הדלק משפריץ החוצה.

 Jeep Grand Cherokee Trailhawk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שמה שקורה זה שהמשאבה מזהה שיש דלקן באוטו (כלומר מתבלבלת).

הייתי מציע לך לנסות לבקש מהמתדלק שישים לך את האביזר נגד דלקן (בסונול למשל שמים מין ברזל על המשאבה) או שיגדירו לך במחשב של המשאבה שיבטלו את הדלקן.

יש לי תופעה דומה בגולף CL וזה מה שאני עושה והכל עובד פיקס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההסבר! :mm_yeah::mm_yeah:

רק עוד שאלת הבהרה קטנה, ברשותך: מדוע במצב הזה (הפיה ההפוכה) אין הפסקה אוטומטית של התידלוק?

ושוב תודה לכל העונים, כעת אני מרגיש לא לבד...:roll:

"הפחד הכי גדול של בני האדם הוא נאום פומבי. מספר שתיים הוא מוות... זה אומר שאדם ממוצע יעדיף בהלוויה להיות בתוך הארון מאשר לשאת את ההספד!" (סיינפלד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5349 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...