Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה ברכב המצוייד בגיר DSG


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6005 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הגיר הרובוטי כפול המצמדים ידוע בעדיפתו - במספר פרמטרים חשובים - על זה האוטומטי. ברם מצאתי מספר נקודות שהייתי רוצה לחלוק עם קוראי הפורום: קיים קושי מסויים בחנייה בין מכוניות בכביש משופע בכך, שהרכב מתדרדר קדימה כאשר לדוגמא, הוא משולב להילוך אחורי והכביש בירידה.

מאחר ואני נוסע הרבה בכבישי הגליל מצאתי כי בירידות, עם כל לחיצה קלה על דוושת המעצורים הגיר מוריד הילוך, עד להילוך רביעי (מתוך 7), הילוך נמוך מידי למהירות הנסיעה בירידה, המאלצני להעלות הילוך באופן ידני.

ולבסוף, העברת הילוכים לא חלקה בעיקר בזחילה בפקקים ובלחיצה נמרצת על דוושת הגז ממצב עמידה.

שאלתי, האם קיימים שותפים לממצאיי והאם יש להתנהג בשונות וכיצד, עם גיר זה מאשר האוטומטי הפלנטרי.

מדובר באוטבייה 1.8 TSI.

תודה מראש למגיבים. :-D

פורסם

כנ"ל.

אני נוסע על גיר כזה כשלושה חודשים, ואני מאתגר אותו על בסיס יומיומי. מה שהכי מפתיע אותי בהודעה שלך, זה עניין חלקות העברת ההילוכים. מעולם לא נתקלתי באף העברת הילוך בעייתית.

חד משמעית, הגיר הטוב ביותר שהשתמשתי בו.

פורסם

מה שאתה מציין בתחילת נסיעה זה דבר שקיים בו וככה הוא עובד אבל האוטו אמור להתפס ולא להחליק. בכל אופן ככה זה באוקטביה של אבא שלי.

פיאג'ו 2020, MP3 500

יונדאי סנטפה, 2014

פורסם

ועוד דבר, איך שאני נוהג ברכב(סגנון נהיגה שלי) פשוט מאלץ את הרכב להעלות ולהוריד הילוכים בלי סוף וגם בנהיגה אגרסיבית לא נתקלתי בהעברה לא חלקה או שהרכב קפץ/נתקע. הגיר פשוט מצוין.(אבל יכול להיות שיש הבדלים, אני גם על אוקטביה אבל הדיזל לא הTSI)

פורסם

העברות גיר ה DSG (בגיר נורמאלי) אמורות להיות חלקות עד לכדי מצב שבו אינך אמור להרגיש בעיקרון את ההחלפה.

פורסם

בהעברות תחת לחץ אתה דווקא כן אמור להרגיש את ההחלפה, אבל כמו ידני מאוד מהיר.

 

אגב, לא הבנתי למה גיר רביעי בירידה זה לא מספיק. אתה יודע לאיזו מהירות הוא מסוגל להגיע בגיר רביעי ??

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

נכון מאד. בנסיעה רציפה לא מורגשות כלל העברות ההילוכים בגלל כפילות המצמדים. על כך אין חולק. אבקש את התייחסותכם אם אכן נכונה תחושתי כי בזחילה בפקקים מורגשת העברת ההילוך כמו בזמן זינוק נמרץ מעמידה, והאם קיימת התדרדרות כאשר הרכב נמצא בעלייה והגיר במצב D.

שוב תודה.

פורסם

קיימת התדרדרות מסוימת אבל לא כזו קיצונית עד כדי פגיעה ברכב אחורי לדוגמא.

 

מניסיון של 4 וחצי שנים עם הגיר הזה (2 רכבים ו-2 הדורות של הגיר), אתה לומד להסתגל אליו. אם בירידה מפריעה לך ההתדרדרות (זינוק בעליה), השתמש ברגל שמאל על דוושת הבלם (או יותר נוח - בידית בלם יד) ובהדרגתיות תן גז בימין.

 

גיר רובוטי כשמו הוא, פיקוד רובוטי על המצמד/ים, תתייחס לרכב כאילו יש לו גיר ידני ויהיה לך קל יותר להתחבר אליו, הן מבחינת "בריחת" הרכב בחנייה בשיפוע (עליה או ירידה) והן מבחינת שמירת הרכב על הילוך נמוך בירידה (לא לשרוף בלמים :wink: )

 

כמו כן אתה תמיד יכול לבקש מהמוסך המטפל (מורשה) שיבדוק אם יש עדכון תוכנה לגיר או משהו דומה במידה וזה נראה לך לא סביר.

 

ככלל אצבע (ולא בהתנשאות חלילה או משהו דומה אלא כעצה שיכולה להועיל) - התאם את עצמך לרכב ולא להיפך, כך תשמור על אורך חיים ופחות בלאי למכוניתך.

 

אלון

If you can’t see the Bright side of life , Polish the Dull side

פורסם
אבקש את התייחסותכם אם אכן נכונה תחושתי כי בזחילה בפקקים מורגשת העברת ההילוך כמו בזמן זינוק נמרץ מעמידה, והאם קיימת התדרדרות כאשר הרכב נמצא בעלייה והגיר במצב D.

שוב תודה.

 

כן, וכן.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

תשמע לפי מה שאתה מספר פה כדאי שתיכנס למוסך שיבדקו את הגיר. אף פעם לא נתקלתי במצב של "זינוק" או קפיצה, או אפילו הידרדרות של הרכב כשהוא בD. אני לא מרגיש שום הבדל בין הגיר לגיר אוטומט רגיל מבחינת ההתנהגות. לא מרגיש קפיצות או הידרדרויות.

פורסם

אז אתה כנראה לא רגיש לזה. גם בגיר אוטומט יש התדרדרות לאחור בעלייה במצב D, אם העלייה מספיק בזווית. ב-DSG זה יותר מורגש, אך בדגמים החדשים הוסיפו בקרה נגד התדרדרות (hill hold) שפותרת את הבעיה (גם בידני, אגב).

 

בנוסף, ה-DSG במכוניות מסוימות אכן מתבלבל לעיתים במהירויות פקק בעת שילובי הקלאצ'ים והתוצאה היא טלטול (כמו בגיר ידני כשזורקים את הקלאץ' מהר מדי או במהירות זחילה). זה הרבה פחות מציק מבגיר רובוטי חד-מצמדי, אבל זה קיים.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

זה דווקא מעניין רוני. באיזה מכוניות?

אני שמתי לב, למשל, שה- DSG בגולף עובד טוב יותר (לטעמי) מאשר באאודי. מצד שני, לא הרגשתי כל בעיה באוקטביה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
זה דווקא מעניין רוני. באיזה מכוניות?

אני שמתי לב, למשל, שה- DSG בגולף עובד טוב יותר (לטעמי) מאשר באאודי. מצד שני, לא הרגשתי כל בעיה באוקטביה.

 

באיזה מכוניות ה-DSG מתנהג בצורה הזאת או באיזה מכוניות הוסיפו בקרה נגד התדרדרות?

אם הראשון - אז הדוגמה החדשה ביותר שאני מכיר היא האיביזה, בה זה אפילו קצת מציק. בסופרב, לעומת זאת, זה ממש לא הפריע. אני חושב (וזה לחלוטין הנחה) שבמנועים הגדולים יותר ובמכוניות הגדולות יותר זה פחות מציק. לא הייתי מפריד דווקא בין אודי לפולקסווגן, אלא בין מנועי 1.4, 1.8, 2.0 וכולי, וגם בין התיבות (6 או 7 הילוכים).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

יש הבדלים מבניים בין ה-DSG 6 מהירויות לבין ה-7. בדור הראשון היה מצמד רטוב (טבול בשמן) ובדור השני עברו לחיכוך יבש. הבנתי שזה אמור לשפר את העמידות של הגיר אך יכול להיות שהשפיע גם על ההתנהגות שלו.

×
×
  • תוכן חדש...