Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6210 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, מבקש ייעוץ:

יש לי פונטו S75 1996,1242cc. ק"מ 120000

אשתי (בעיקר) נוסעת בו רק בעיר, נסיעות קצרות ומועטות, המנוע בסדר גמור, אבל המזגן לא עובד.

המדחס מרעיש וכנראה צריך החלפה, שעולה בין 1700 ל2500 ש"ח לפני מע"מ.

האם כדאי להשקיע את הכסף?:?:

פורסם

מה זה להשקיע? המזגן יימכר לאחר שנה ברווח? כמה תשואה, אם אפשר לדעת?

 

רכב זו לא השקעה, בוודאי לא פונטו (או כל דבר בצד הזה של רכבי אספנות נדירים). יש תקלה - מתקנים. במקרה שלך, לפחות למען שלום הבית הייתי מתקן. לצמצום עלויות אתה יכול לבדוק בפירוקיות (עם סיכון של אורך חיים בלתי ניתן לצפיה).

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

לא כדאי להשקיע.

 

כלומר, כשתמכור את הרכב, תקבל תמורתו, נניח 8000 ש"ח עם מזגן תקין, או 7000 ש"ח עם מזגן לא תקין, כלומר ההשקעה לא תחזיר את עצמה, ואתה מפסיד פה כסף.

 

כדאי פשוט לתקן את המזגן ולהנות ממנו.

 

 

פורסם

לאחר ניסיון מר, אני ממליץ לך בחום לא להתקרב למדחס מפירוק, למרות המחיר המפתה.

ברכב הקודם שלי שמתי אחד כזה. שבועיים המזגן עבד כמו נמר, עד שהוא פשוט הגיע למצב שהאטמים שלו לא החזיקו את הלחץ וכל הגז יצא.

 

וכמאמר שמר הי"ד: "זול מתחיל ב-ז' ונגמר בזין".

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

ואני טוען שעד שפותח השירשור לא שם תמונה של אביטח להשוואה אף אחד לא צריך להגיב פה יותר!

 

גיל היקר, תעשה אתה את המשוואה: אישה בגל חום שעושה אותה עצבנית=כאב ראש ובאיברים אחרים לבעל החסכן ועכשיו תחליט מה אתה מעדיף, אישה עצבנית בבית או 1700 שקל בכיס :wink:

פורסם
זה שהיה לך ניסיון אחד לא טוב עם מדחס מפירוק לא אומר שום דבר.

כשאתה קונה מדחס מפירוק, אתה לא יודע מה עבר עליו, אתה לא יודע מה מצבו, ובעיקר אתה לא יודע כמה זמן הוא ישב על המדף בעוד האטמים שלו מתייבשים וקרביו מתמלאים באבק.

רוצה לקחת את ההימור? תפדל. לי הספיקה פעם אחת.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

אלעד, זה נכון לגבי כמעט כל דבר מפירוק.



 

לפותח השרשור - לשיקולך. אני, לדוגמא, אם הייתי צריך לבחור או מזגן בבית או באוטו, הייתי בוחר מזגן באוטו, כי שם הוא נחוץ יותר.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

התשובה היא פשוטה :

האם אתה מתכוון למכור את הרכב בקרוב ?

אם לא - אז תעשה טובה לאישתך המסכנה ושים לה מזגן באוטו.

אם כן - אין טעם להשקיע השקעה ברכב שמוכרים אותו לאחר מכן משום שאכן לא תראה החזר מההשקעה.

ואומר לך את זה מישהו שהוציא 3,500 על מנוע ואח"כ מכר את הרכב ועד היום מבכה על ההשקעה.

פורסם

תודה לכל המגיבים.

בטח שאכפת לי שחם לאשתי, למרות שהיא בעצמה כששמעה את העלות אמרה "לא שווה, בשביל כמה חודשים בשנה...".

כמו כן, אילולא המזגן, כן הייתי מחזיק את האוטו כל זמן שהוא נוסע (ולא חייב בשני טסטים כל שנה...).

ולא התכוונתי ל"השקעה" לצורך רווח.

התכוונתי, האם כדאי להשקיע במזגן 2000-2500 שח (הכנסתי גם מע"מ, לא לשכוח!),

או שעדיף כבר לנסות להחליף ברכב דומה אבל עם מזגן עובד.

מצד אחד זה המון כסף בשביל תיקון, ואני גם חושש שאחרי החלפה למדחס משופץ אני אתקל בבעיות נוספות עם המזגן בעוד חודשיים שלושה.

מצד שני אני מכיר את האוטו, המנוע בסדר, ממש לא בא לי להיכנס למכירה וקנייה, גם כאן אני בטח אפסיד כסף,

וגם עלול ליפול על רכב עם בעיות אחרות.

מה עושים?

פורסם

עדיף לתקן את המזגן מאשר להחליף אוטו.

כמו שאמרת, אתה לא יודע על מה תיפול ברכישת אוטו אחר בתקציב דומה.

ומתקן אותך שוב איפה שאחרים כבר תיקנו: אתה לא הולך להשקיע כסף בתיקון המזגן, אלא להוציא כסף על תיקון המזגן.

השקעה זה מושג פיננסי שמשמעותו שאתה משקיע כסף על מנת לקבל החזר/רווח כספי על ההשקעה שלך.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

היום, כשישבתי באוטו במשך שעה ומשהו והמזגן המקפיא הצליף בי - חשבתי על השרשור הזה.

 

ואז הבנתי -

אני מעדיף לא לנסוע באוטו אם אין בו מזגן. פשוט ככה.

 

כמו ששמתי סכום נכבד על חימום בחורף, ככה הייתי שם סכום נכבד על קירור בקיץ.

×
×
  • תוכן חדש...