Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נזילת שמן בפיג'ו 205 שנת 1997 ..1400 סמ"ק..


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6381 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם..

יש לי שתי תופעות ברכב שלי.

1- זה פליטת עשן לבן בעת התנעה בלבד ..(ממה שהבנתי בפורום ומשרשורים קודמים שמדובר בגומיות שסתומים יבשות שצריך להחליף)

2- נזילת שמן .שאני כל יום מוצא מתחת לרכב שלי כמה טיפות של שמן .הנזילה ממוקמת בין חיבור הבלוק לראש.. אני בודק כל יום שמן ואני מבחין שהמפלס יורד באופן הדרגתי.. ברגע שהוא מגיע למינימום אני מוסיף לה שמן.. תהליך זה "הגעת המפלס למינימום" לוקח בערך שבועיים..

השאלות שלי ..

1-ממה נובעת בעיית נזילה זו? ..ואיך ניתן לסדר בעלות הכי מינמלית ?? ..כי אני חייל "775 ש"ח לחודש" ..

2-אני יכול לנסוע ולהתעלם מבעיות אלה ? ברצוני לציין שהרכב סוחב טוב ואין לי שום בעיה איתו ..

 

תודה מראש לכולם ..

HONDA CIVIC LS

פורסם

מומלץ לטפל בנזילה לפני שזה יהיה רציני יותר.. גש למוסך שישטפו באיזור הנזילה המשוער עם ספריי קרבורטורים או משהו ומשם תדע איך לפעול..

Hyundai I20 Inspire 2010

פורסם

ידידינו שלום,

1. נראה שאתה צודק - צריך להחליף גומיות (מחזירי שמן ליתר דיוק) בשסתומים

2. א. מאטם ראש (פקונג ראש) שמסמן את הצורך בהחלפה...

2. ב. אתה יכול לנסוע ככה גם עוד חודשים רבים, אני הייתי מתקן.

 

היה ותחליט לתקן:

את השמן מנוע לא צריך לנקז כשמורידים ראש מנוע (אלא כ- 1000 ק"מ אחרי התיקון),

החלף רצועת טיימינג,

החלף משאבת מים,

נוזל קירור צריך לנקז ולהחליף (רצוי מאוד למשהו איכותי כמו Preston),

החלף בורגי ראש מנוע,

החלף אטם ראש וסט אטמים לשיפוץ ראש מנוע,

קנה שפורפרת סיליקון עמיד לטמפ' גבוהות,

ותצטרך לתת את הראש לשיפוץ.

 

אל תהיה עצוב.. זו המחלה של המנועים הללו - TU3

 

עלות התיקון:

אם תעשה לבד, עם חלקים איכותיים כ- 1200 ש"ח

במוסך כ- 2000 ש"ח

 

שבת שלום,

אלעד.

פורסם

אלעד שלום רב !

מה קורה לך אתה השתגעת?

מדובר בחייל, שמשכורתו כ750 שקל, אחרי העלאה, שעות נוספות, תורניות שמירה בבסיס, מסדרי בוקר, ותורנות מטבח, ושטיפת כלים, לא כולל עבודות רסר.

גם אם נניח שהאבחנה היא בגומיות שסתומים, בשביל מה להחליף חגורת טיימינג משאבת מים, ונוזל קירור?

חמה לפרק ראש מנוע, כשהחשד, בנזילה מאטם מכסה שסתומים, או רינג למפלג, או עודך שמן במנוע, וצמיגות לא מתאימה?

למה לא לשמוע בעצת מיכאל שהוא חניך שלי, שהטריח את עצצו להגיע אלי עם רכב זהה מחדרה, לבצע שיפוץ קרבורטור, ויצא עם קורס מזורז בעל פה, כיצד לטפל ברכב עם מינימום הוצאות, ומקסימום תוצאות.

מיכאל המליץ לשטוף ולאתר תחילה את אזור הנזילה, בספריי קרבורטור במוסך, אם כי אני הייתי ממליץ לעשות זאת לבד בעלות של עשרים שקל.

לאחר שאובחן אזור הנזילה, יש לשערך את עלות התיקון, והחלפת האטמים, וזאת יחד עם החלפת גומיות שסתומים לא תעבור

את ה500 שקל.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

תודה לכולם על מתן התשובה המהיר .. נראה לי שאני אחכה עד לשחרור .. ובמענק של השחרור אני אטפל ברכבי כמו שצריך ..בינתיים אני אקנה ג'ריקן של שמן .חחח ""מדובר ב6 חודשים עד לשחרור "".. מקסימום נחליף מנוע ..

 

אגב מה העלות של מנוע כזה מפירוק ...וכמה עולה חדש מייבוא ?

HONDA CIVIC LS

פורסם

דר' צביקה שלום,

אתה פסיכיאטר?

 

הדברים הבאים הובילו אותי למה שכתבתי:

  • סוג המנוע TU3 וגילו (11 שנים)
  • סעיף 1 - פליטת עשן לבן
  • סעיף 2 - "הנזילה ממוקמת בין חיבור הבלוק לראש.."
  • העובדה שיש לנו במשפחה 4 סקסו (אחרי שאחת כבר נמכרה), שניים מאותו שנתון של חברינו הצעיר עם בדיוק אותו המנוע והיכרותי מקרוב עם מנועים אילו...

על מנת להחליף גומיות שסתומים אין ברירה אלא לפרק את ראש המנוע,

רצועת טיימינג עולה כ- 70 ש"ח, משאבת מים (שהחלפתה דורשת פירוק רצועת טיימינג) עולה 180 ש"ח,

החלפת רכיבים אילו ברכב מהשנתון הנ"ל מתבקשת ותחסוך המון כסף בהמשך כנ"ל לגבי בורגי ראש מנוע.

 

"או רינג למפלג" אתה בטוח שיש ברכב הנ"ל מפלג?

מתוך סקרנות, מה זה אומר שמיכאל חניך שלך ומה זה קשור?

אלעד.

פורסם
דר' צביקה שלום,

אתה פסיכיאטר?

 

הדברים הבאים הובילו אותי למה שכתבתי:

  • סוג המנוע TU3 וגילו (11 שנים)
  • סעיף 1 - פליטת עשן לבן
  • סעיף 2. - "הנזילה ממוקמת בין חיבור הבלוק לראש.."
  • העובדה שיש לנו במשפחה 4 סקסו (אחרי שאחת כבר נמכרה), שניים מאותו שנתון של חברינו הצעיר עם בדיוק אותו המנוע והיכרותי מקרוב עם מנועים אילו...

על מנת להחליף גומיות שסתומים אין ברירה אלא לפרק את ראש המנוע,

רצועת טיימינג עולה כ- 70 ש"ח, משאבת מים (דורשת פירוק רצועת טיימינג) עולה 180 ש"ח,

החלפת רכיבים אילו ברכב מהשנתון הנ"ל מתבקשת ותחסוך המון כסף בהמשך כנ"ל לגבי בורגי ראש מנוע.

 

"או רינג למפלג" אתה בטוח שיש ברכב הנ"ל מפלג?

מתוך סקרנות, מה זה אומר שמיכאל חניך שלך ומה זה קשור?

אלעד.

 

אלעד שלום רב !

אינני דוקטור, "התכוונתי"השתגעת" במובן הציורי של המילה, אם לקחת זאת אישית, אני מתנצל, ומבקש את סליחתך.

ולשאלתך ידוע לי שעל מנת להחליף גומיות שסתומים, בפזו יש לפרק פסנתר, וברגי הפסנתר, משותפים לראש המנוע.

בטיפול אישי שלך, שאני מודע לכך שאתה מסוגל לעשות זאת, וזאת ממעקב אחרי והכי חשוב , ידע.

עלות גומיות השסתומים, רצועת הטיימינג, משאבת המים, ונוזל בקירור היא שולית, מרכיב עלות העבודה הוא דומיננטי, בוודאי , לבעל הרכב שהוא חייל, ומתפרנס ממשכורת צבאית.

עדיין לא השתכנעתי שנזילת השמן היא בען הבלוק לראש המנוע, ולא לנזילה מאטם מכסה שסתומים.

בוודאי ידוע לך שתמונה שווה אלף, מילים ולא ניתן לאבחן , מבלי לראות פיזית האם הנזילה היא מאטם ראש מנוע, והעשן מגומיות השסתומים, אני הייתי מהמר על צמיגות שמן לא מתאימה, חצי סינטטי, במקום מינרלי לשנתון זה.

במפלג בוש הנמצא ברכבי PSI, יש "מחלה" ידועה של הזעה מאורינג מפלג.

שטיפת המנוע בצורה יסודית, במקום החשוד בנזילה, היא צעד חיוני ומתבקש כשלב ראשון, ועל כך החמאתי למיכאל, שהוא לקוח שלי, שביצע אצלי נקוי ושיפוץ קרבורטור, לשביעות רצונו המלאה, לאחר התיעצות, בהודעה פרטית, לפני הטיפול בקרבורטור, בהמשך, מאז ועד עד היום, אני גאה בכך, שהוא למד מאז די הרבה, וזאת אני מרה לעצמי, ליחס זאת לידע שרכש ממני, לידע הרב שהוא רוכש בפורום, ולאנטיליגנציה האישית והתפיסה המהירה, שהוא ניחן בה.

אני "חונך אותו עכשו, ואשמח לחנוך איתו בעתיד, כמו שאני חולק איתכם את הידע שלי, אני מנחיל זאת גם ללקוחתי הצעירים.

בתודה בברכה ובהבנה.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

×
×
  • תוכן חדש...