Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6285 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ההחלפה עברה בהצלחה

יש משמעות עם הדבקתי חזרה עם סיליקון לבן רגיל ולא שחור ?

אני מאמין שזה עושה את אותה העבודה אבל אני מעוניין לשמוע עוד דיעות כי אין לי ניסיון רב ביונדאי.

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אז אני מניח שזה בסדר תודה

 

השלב הבא שלי זה טיפול בגיר האוטומט ואני אפרט:

יש לי איזו תופעה של מכות מהגיר בעיקר כשהמזגן עובד (במעבר הילוכים בעיקר בתחילת נסיעה)

בעבר הייתה גם תופעה שהגיר ננעל על הילוך 2 או שלישי ורק כיבוי של המנוע והתנעה מחדש פתרה את הבעייה באופן זמני

עד לפעם הבאה שזה היה קורה , בערך אחת לכמה ימים.

לאחר החלפת שמן גיר שביצעתי התופעות פחתו משמעותית אך עדיין זה קורה לפעמים.

יכול להיות שהחלפת פילטר שמן בתוך הגיר תעזור ?

אני יודע שיש איזה 4 ליטר שמן בגיר בערך אבל בריקון מהפקק יוצא רק 2 ליטר בערך יש נקודת ריקון אחרת או פעולה כול שהיא שצריך לעשות ?

 

עוד שאלה קטנה , יש מדריך לפירוק והחלפת פילטר שמן של הגיר האוטומט ?

 

מצטער כול כך הרבה שאלות ותודה מראש לכול מי שיכול לעזור

 

עוד הערה קטנה השמן שהשתמשתי בהחלפה הוא DEXRON III

שיפר את המצב הנוכחי , הרכב נקנה מליסינג עם 36600 ק"מ והיום אני ב 60000 ק"מ.

יונדאי אקסנט 2005 כמובן.

פורסם

החלפת מסנן גיר לא תעזור

לפי דעתי האישית היא גם מיותרת, לפחות בשלב הזה. על פי יבואן מחליפים את המסנן פעם ראשונה ב-90 אלף, לפי דעתי אפשר לוותר כלל.

נוזל גיר DEXIII הוא בסדר גמור, למרות שיצעקו פה אחרת.

נסיון ק''מ רב עם יונדאים האלה.

 

הפעולה שעשית (ריקון נוזל מהאגן ומילוי מחדש) היא פעולה סבירה להחלפה של הנוזל, יותר נכון "חידושו". תחדש את הפעולה שוב, פעם-פעמיים וככה תחדש את כל השמן.

 

כל הפעולות האלה אמצעי להוזלת השירות, כמובן.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

חבל שלא בדקתה בספר הרכב או שאלתה לפני כן :idea:

 

אני מצרף תשובה מדיונים קודמים בנושא .

 

בעניין: שמן גיר לרכבי יונדאי .

לפי הוראות היצרן והיבואן - נוזל ממסרה סינטטי SP3 מקורי - לא DEXRON III דקסרון 3 מינראלי .

( יש הבדל בין טמפרטורת העבודה של הנוזלים )

אפשר לקנות את נוזל הממסרה , במוסכי יונדאי ומיצובישי מוטורס , ולטפל במוסך אחר

 

יש עוד יצרנים לנוזל זה - כגון אמריקן איגל סינטטי , BG ATF סינטטי .דלק ATF סינטטי , התואם למפרט היצרן .

 

מצורף המלצת היצרן - החלפה חלקית כל 45.000 ק"מ .

 

שאלה: באיזה סוג שמן גיר ממליץ היצרן להשתמש בגיר אוטומטי?

Icon_Answer.gifתשובה: היצרן הוציא הוראה טכנית חד משמעית להשתמש בנוזל תיבת הילוכים מקורית בלבד (מסוג ATF - SP3 – כאשר על בקבוק השמן יופיע סמל יונדאי).

קישור לאתר יונדאי ישראל

http://www.hyundaimotors.co.il/Content.aspx?id=71

 

לדעתי כדאי בהזדמנות הראשונה לבצע החלפה נוספת .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

יונדאי אקסנט 1.5 אוט' שנת 2004 כרגע 185.000 ק''מ

מחליף נוזל גיר DEXIII כל 30.000 ק''מ מהיום הראשון של הרכב. הגיר עובד מצוין, וגם יעבוד מצוין.

שיוציאו כל הוראה שהם רוצים, אלפי אקסנטים בארץ השתמשו ב-DEXIII והכל כשורה. גם מוסכי הרשת היו משתמשים בDEXIII וגם מוסכי "רחוב". העיקר לא להזניח וכן להחליף.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

תודה על ההערות והייעוץ

 

ראיתי את הפורום בעיקר על עניין סוג השמן וגם אני מאמין שמקורי הכי טוב, אבל אינו מצדיק את המחיר בעיקר שהמיתחרים מגיעים לרמה די דומה ואף זהה.

 

נראה לי שאני ארענן את השמן שוב כי פעם קודמת זה שיפר המון וכנראה ריענון נוסף יפתור לגמרי את הבעייה.

 

תודה רבה לכולם ובעיקר על התגובות המהירות.

פורסם
יונדאי אקסנט 1.5 אוט' שנת 2004 כרגע 185.000 ק''מ

מחליף נוזל גיר DEXIII כל 30.000 ק''מ מהיום הראשון של הרכב. הגיר עובד מצוין, וגם יעבוד מצוין.

 

שיוציאו כל הוראה שהם רוצים, אלפי אקסנטים בארץ השתמשו ב-DEXIII והכל כשורה. גם מוסכי הרשת היו משתמשים בDEXIII וגם מוסכי "רחוב". העיקר לא להזניח וכן להחליף.

 

נו טוב - אז גם ב מיצובישי פיג'רו החדשה שלכם אתה שם DEX III מינראלי ולא SP III סינטטי :lol:

 

לידע כללי , אלה ממסרות אוטומטיות תואמות , נמצאות גם בגאלנט בארה"ב וב סונטה .

 

ושמן מינראלי איכותי 15-40 למנוע או שמן סינטטי .

 

הרבה מוסכים עושים - יופי של תשובה - ומי משלם הצרכן ,

שיפוץ ממסרה עקב חום יתר, שריפת דיסקיות מצמדים , והיווצרות סתימות בממסרה ( זה בלאי מצטבר, והוא יגיע )

 

כל נוזל ממסרה הוא הידראולי , השאלה מדוע היצרן דורש סינטטי ,

אולי בגלל ידיעתו על העומסים בהם נמצאת הממסרה והיתפרקות הנוזל המינראלי ,או תפקודו בתנאים קרים .

 

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
נו טוב - אז גם ב מיצובישי פיג'רו החדשה שלכם אתה שם DEX III מינראלי ולא SP III סינטטי :lol:

 

לא צריך להגזים. אקסנט זה רכב בשקל.

 

שיפוץ ממסרה עקב חום יתר, שריפת דיסקיות מצמדים , והיווצרות סתימות בממסרה ( זה בלאי מצטבר, והוא יגיע )

.

 

אייל, מצב התיבה ניתן לבחון גם על פי נוזל שנמצא בתוכו. ניתן להבחין ע''י ריח הנוזל וצבעו. לא חייבים לפתוח את התיבה בשביל כך. ממה שאני רואה, שימוש אפילו ממושך מאוד ב-DEXIII בוודאי שלא עושה רע, והחלפתו כל 30-35 אלף ק''מ מספק לתיבה את הסיכה הדרושה מעל ומעבר. כמו כן הגירים עובדים באופן תקין לחלוטין, והשיפוץ יבוא מוקדם או מאוחר בכל גיר, גם אלה שהשתמשו בסינטטי.

 

כן, יש הוראה. אבל שימוש ב-DEXIII מההבחנות שנעשו הוא לגיטימי לחלוטין ואין שום בעיה עם זה.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019


×
×
  • תוכן חדש...