Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6852 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בנתונים שלו רשום שב1.3 אוהם הוא משחרר 1200 RMS.

עכשיו 1.3 אוהם? האם זה סאבים מיוחדים ? כי אני עוד לא שמתי על זה אבל אחרי הכל הידע שלי לא כל כך נרחב.

 

באשכול אחר נאמר לי

בהנחה ואתה רוצה מגבר מונו חזק במחיר זול אז כן . אני אומר את זה כך , ברור שהנתונים מוגזמים קצת , אבל אם תוריד 20% עדיין אתה נשאר עם נתונים מעולים למגבר מעולה שאיתו כמה חברי פורום זכו בתחרויות SPL בזמנו (אם אני לא טועה אזי גם תמיר_א וגם אלי(SOUNDMAN) התחרו איתו )

 

מישהו יודע אם הם ניצחו כשהם חיברו אותו לL7?

ואם אני מוריד 20% זה כבר 640 RMS שזה לא לגמרי פותח את הL7, אז זה עדיין שווה?

האם יש מגבר אחר בטווח המחירים האלה שיתאים לL7? כי אני הייתי בטוח שהיפונקיס ב2690 זה אחלה מגבר לL7, לא ידעתי שיש כאלה ב1000 שגם יתאימו.

פורסם

אתה מפספס פה עוד משהו שמשפיע בצורה מכרעת בנוגע למה שאתה מחפש. נצילות!

לדוגמא אם ניקח מגבר מחברה טובה שמכבדת את עצמה, אז נצילות המגברים שלה יכולה להגיע עד ל 85% +/- בתנאים מסויימים -בדרך כלל על התנגדות 4 אוהם-. וככל שתוריד את המגבר להתנגדות יותר נמוכה כך שהנצילות גם יורדת ויאתה גם ההספק.

זאת אומרת שאתה בחיים לא תקבל את ההספק המוצהר ב-100% משום חברה!

ועוד משהו שיעניין אותך, ההתנגדות של הרמקול היא לא תמיד קבועה. בניגון היא כל הזמן משתנה (קוראים לזה עכבה אם אתה יודע מה ההבדל בינה לבין התנגדות) ועצם העובדה שהיא משתנה ככה, היא גם משפיעה על ההספק שהמגבר נותן.

פורסם

תודה. הבנתי בערך.

בכל הנתונים שאני רואה הנצילות רשומה בתור DB ולא באחוזים.

האם יש סאב שאתה ממליץ שיפעל טוב עם הL7?

פורסם

אמממ בוא נגיד מהPyle הזה עד ואני ממש ממש ממש מנסה לא להתקרב לשם לBRUTUS BX1000D שעולה 2690.

אבל רגע, הPyle לא כדאי? ומה הרעיון של 1.3 אוהם?

תודה לך מראש.

פורסם

אני לא יכול לתת לך חוות דעת על הפייל מכיוון שלא היה לי כל ניסיון עם המוצרים שלהם.

הרעיון עם ה 1.3 אוהם כדי להגיד לך שהמגבר יורד להתנגדות נמוכה זה הכל

 

אני מאוד ממליץ לך לא להתקרב למגברים שאין להם אבא ואמא, ותמיד עדיף לך לחסוך עוד קצת ולקנות מגבר נורמלי.

אתה יכול גם לחפש מגברים יד שניה ולקבל תמורה הכי טובה לכסף.

פורסם

כמה "קצת" אני יצטרך להוסיף בשביל מגבר נורמלי? יש לך המלצות?

ויד שניה אני די מעדיף שלא, אין אחריות לא שהמכשיר במצב טוב ולא מבחינת אחריות מהחברה.

אני פשוט עכשיו קונה מערכת שלמה (סאב + מונו + מגבר לקומפוננט קדמי + קומפוננט קדמי + הד יוניט + אולי משהו קטן לבמה אחורית אף אחד לא ישב, שם יודנאי קופה לא מציאותי לשבת שם)

פורסם

המגבר הזה מעולה למחיר שלו, 1.3 אום זה ההתנגדות שהוא מוציא את ההספק הגבוה ביותר,

 

1.3 אום = 3 סאבים של 4 אום, מה הבעיה ? אין פה משהו מיוחד.

 

1 אום זה ההתנגדות המינימלית שהוא מסוגל לעבוד, למרות שב1.3 אום הוא יפיק קצת יותר הספק מאשר ב1 אום, בגלל חוסר זרם של מעגל הספק PWM.

 

תמיר

פורסם

יש לך ביד שניה מגברים משומשים מצויינים ביחד למחיר וביחס לתוצאה.

אתה תצטרך לקנות מגברים במחיר פי 2 ויותר להגיע למגברים שיש לך ביד שניה.

 

ושלא תבין אותי לא נכון.

הפייל מגבר חזק. ואמין. אבל אני הייתי הולך על מגברים טיפה יותר טובים שיש ביד שניה. שהם יתנו לך תוצאה הרבה יותר טובה.

אבל זה אני.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

תודה לכם.

רציתי לדעת, האם יש אפשרות לקחת מגבר לבדיקה איפשהו שיגידו לי באיזה מצב הוא?

או במילים אחרות האם התייחסו אליו יפה בעליו הקודמים.

פורסם
אתה מפספס פה עוד משהו שמשפיע בצורה מכרעת בנוגע למה שאתה מחפש. נצילות!

לדוגמא אם ניקח מגבר מחברה טובה שמכבדת את עצמה, אז נצילות המגברים שלה יכולה להגיע עד ל 85% +/- בתנאים מסויימים -בדרך כלל על התנגדות 4 אוהם-. וככל שתוריד את המגבר להתנגדות יותר נמוכה כך שהנצילות גם יורדת ויאתה גם ההספק.

זאת אומרת שאתה בחיים לא תקבל את ההספק המוצהר ב-100% משום חברה!

ועוד משהו שיעניין אותך, ההתנגדות של הרמקול היא לא תמיד קבועה. בניגון היא כל הזמן משתנה (קוראים לזה עכבה אם אתה יודע מה ההבדל בינה לבין התנגדות) ועצם העובדה שהיא משתנה ככה, היא גם משפיעה על ההספק שהמגבר נותן.

בא נגיד את זה כך שאתה מערבב כמה מושגים שונים . נצילות זה דבר שקשור לרמקול . מה שאתה מתאר זה את היכולת של המגבר לתת זרם כאשר העכבה הדינמית יורדת . בתנאים אופטימליים רוב המגברים אמורים לתת הכפלה של הWRNS כאשר העכבה יורדת פי2 , למעשה האיכות של הPWM ושל האריכטקטורה ושל הרכיבים הפנימיים של המגבר , אומרים שלמעשה בד"כ זה לא מדוייק . אבל לזה לא קוראים נצילות

לגבי מגברי מונו זה כמעט לא משנה , ובניגוד לדעתו של אלי (SOUNDMAN), אני פשוט לא חושב שחוץ ממגברים CLASS A/B טובים ו/או סידרת הסלאש של JL , ומגברי המונו של זד אודיו (אבל הם די חלשים יחסית למחירם ) והסדרות הטובות של ארק אודיו , כול שאר מגברי המונו ישמעו לך בערך אותו דבר , כשמה שמשנה בהם זה העוצמה . ואם אתה לא הולך על מערכת עם מגברים כאלו יקרים , אזי החישוב צריך להיות WRMS/PRICE . וככול שהנתון יותר גבוה כך זה יותר טוב .

אבל זו כמובן דעתי

ודרך אגב אם כבר מדברים על איכות של מגברים , אזי הרבה מגברים שחברה בפורום נשבעים עליהם , מראים נתונים שמוכיחים שהם פשוט מגברים לא טובים . ואם לא מדובר על מגברים זולים יחסית שמבוססים על מגבר דיגיטאלי ICE , אזי גם מגברים מפורסמים כמו אודיסון למשל , הנתונים שלהם מראים שהם לא ממש יכולים להיות ממש יעילים אם הדרייברים שלך יהיו עם עכבות דינמיות נמוכות .

אני חושב שחלק לא גדול מהציבור הן בפורום והן מחוצה לו ניזון יותר מהייפ שיווקי כזה או אחר , ולא מבין מה באמת אומרים הנתונים על היכולת האמיתית של המגבר . חלק מהבעיה היא שלעיתים מאוד קרובות , את העיוותים שגורמים לשמע להיות פחות ממושלם , קובעים שזה הרמקול כי יש לי מגבר שנחשב היי אנד

בברכה יהודה

פורסם

truejoker ידידי,

 

לפי 3 השורות הראשונות שלך אתה כנראה לא מבין בדיוק מהי נצילות, ומה שרשמת וניסית להסביר אני בכלל לא דיברתי על זה, ואני ממש לא ערבבתי שום מושג עם השני.

כי גם לרמקולים מודדים נצילות (efficiency) ובמקרה הזה משתמשים ביחידות של עוצמת קול לכל וואט אחד שמכניסים לרמקול, ומודדים מטווח מטר ממנו DB 1W\1M.

ובדיוק אותו הרעיון גם למגברים, יש להם גם נצילות (efficiency) והיא נמדדת באחוזים. כי לא כל הזרם שהמגבר לוקח הוא הופך אותו לזרם אפקטיבי שמועבר לרמקול. וזה נובע בעיקר מהסיבה שהמגבר מתחמם, ומאיפה החום הזה בא? מהזרם החשמלי!. משמע שחלק מהאנרגיה מתבזבזת לחום וכתוצאה מכך כמו שאמרתי מקודם אתה מקבל פחות watt RMS.

 

אתה יכול לעיין בקישור הזה למשל מהאתר של רוקפורד

http://www.rockfordfosgate.com/products/product_details.asp?cat_id=2&series_id=104&family_id=105&item_id=107999&locale=en_US&p_status=

כנס ל Specifications ותראה ששם כתבו למשל את הנצילויות של המגבר בכל אחת מההתנגדויות 4, 2, 1 אוהם.

ויש עוד מלא דוגמאות. אם אתה מעוניין בעוד חומר, תחפש בגוגל כמו שאני עשיתי תחת "נצילות מגבר" ותמצא חומר בשפע.

 

מקווה שעזרתי

סלמאן.

פורסם
truejoker ידידי,

 

לפי 3 השורות הראשונות שלך אתה כנראה לא מבין בדיוק מהי נצילות, ומה שרשמת וניסית להסביר אני בכלל לא דיברתי על זה, ואני ממש לא ערבבתי שום מושג עם השני.

כי גם לרמקולים מודדים נצילות (efficiency) ובמקרה הזה משתמשים ביחידות של עוצמת קול לכל וואט אחד שמכניסים לרמקול, ומודדים מטווח מטר ממנו DB 1W\1M.

ובדיוק אותו הרעיון גם למגברים, יש להם גם נצילות (efficiency) והיא נמדדת באחוזים. כי לא כל הזרם שהמגבר לוקח הוא הופך אותו לזרם אפקטיבי שמועבר לרמקול. וזה נובע בעיקר מהסיבה שהמגבר מתחמם, ומאיפה החום הזה בא? מהזרם החשמלי!. משמע שחלק מהאנרגיה מתבזבזת לחום וכתוצאה מכך כמו שאמרתי מקודם אתה מקבל פחות watt RMS.

אמת ויציב אלא שזה אינו קשור לנצילות של מגבר אלא לCLASS שבה הוא עובד . אם הוא עובד על A/B אזי הוא לא יכול לעבור את הנצילות של כמה מתח מוזן לטרנזיסטור שלא עובד , ואם הוא עובד בCLASS A שמשמעו ששני הצדדים(מינוס ופלוס או קתודה ואנודה עובדים) אזי נצילותו לא תעלה על 50% . יש כמה CLASS של מגברים וזה וזה וזה נתן קישור למאמר מצויין שמסביר את הנושא , אני ממליץ שתחפש ע"פ שם המשתמש ותמצא את הקישור ואז תבין

אתה יכול לעיין בקישור הזה למשל מהאתר של רוקפורד

http://www.rockfordfosgate.com/products/product_details.asp?cat_id=2&series_id=104&family_id=105&item_id=107999&locale=en_US&p_status=

כנס ל Specifications ותראה ששם כתבו למשל את הנצילויות של המגבר בכל אחת מההתנגדויות 4, 2, 1 אוהם.

ויש עוד מלא דוגמאות. אם אתה מעוניין בעוד חומר, תחפש בגוגל כמו שאני עשיתי תחת "נצילות מגבר" ותמצא חומר בשפע.

 

מקווה שעזרתי

סלמאן.

מה שהם כותבים שם על נצילות אני לא כ"כ מבין מה זה , אבל איך אומרים הנייר סובל בכול . כי אם אני לוקח את המגברים של זד אודיו או של ארק אודיו למשל , הם כותבים לי כמה VOLT המגבר מוציא ביציאה עים עכבה ספציפית (יש נוסחה שמעביר VOLT לRMS אני לא זוכר אותה ) ושם אתה רואה ממש עד כמה המגבר יעיל בתוך הCLASS שלו . עם כול הכבוד לרוקפורד סידרת הפאוור (ויש כבוד) הם עדיין לא מגיעים לקרסוליים של החברות שהוזכרו לעיל

בברכה יהודה

פורסם
אמת ויציב אלא שזה אינו קשור לנצילות של מגבר (קשור ועוד איך קשור) אלא לCLASS שבה הוא עובד (נכון גם לזה קשור) . אם הוא עובד על A/B אזי הוא לא יכול לעבור את הנצילות של כמה מתח מוזן לטרנזיסטור שלא עובד , ואם הוא עובד בCLASS A שמשמעו ששני הצדדים(מינוס ופלוס או קתודה ואנודה עובדים) אזי נצילותו לא תעלה על 50% . יש כמה CLASS של מגברים וזה וזה וזה נתן קישור למאמר מצויין שמסביר את הנושא , אני ממליץ שתחפש ע"פ שם המשתמש ותמצא את הקישור ואז תבין (אני לא יגיד לך שאני מומחה גדול איך כל class עובד בדיוק, אבל אני מבין בגדול איך זה עובד ומה ההבדלים בין כל שיטה ושיטה. אבל אני בכלל לא נכנסתי לזה ולא ניסיתי אפילו לגעת בכל מה שקשור ל class-ים)

 

מה שהם כותבים שם על נצילות אני לא כ"כ מבין מה זה (זה מאוד פשוט, נצילות המגבר. איך זה עובד ואיך מחשבים אותו? בבקשה. מודדים הספק שנכנס למגבר, מחלקים להספק שהמגבר מוציא, כופלים ב 100, ויש לך את הנצילות של המגבר ב %) , אבל איך אומרים הנייר סובל בכול . כי אם אני לוקח את המגברים של זד אודיו או של ארק אודיו למשל , הם כותבים לי כמה VOLT המגבר מוציא ביציאה עים עכבה ספציפית (יש נוסחה שמעביר VOLT לRMS אני לא זוכר אותה ) ושם אתה רואה ממש עד כמה המגבר יעיל בתוך הCLASS שלו (תרשה לי רק לפני זה להגיד לך, שלא משנה איזה מגבר תקח אם זה חברות היי-אנד כמו זד אודיו או ארק אודיו לעומת מגברי זבל סיני, כולם נכנעים לחוקי הפיסיקה ומתנהגים אותו דבר. אז מה שנשאר לנו זה רק איכות ההנדסה ואיכות הרכיבים. ובזה אני מסכים איתך לחלוטין שאין בכלל מקום להשוואה בין מגבר היי-אנד לעומת מגבר רגיל. . עם כול הכבוד לרוקפורד סידרת הפאוור (ויש כבוד) הם עדיין לא מגיעים לקרסוליים של החברות שהוזכרו לעיל (את השורה הזאת אני לא בדיוק הבנתי איך היא מתקשרת לדיון)

 

סלמאן.

×
×
  • תוכן חדש...