Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חישוקי מגנזיום סטנדרטיים אך איכותיים - אילו?


שימו לב! השרשור הזה בן 6226 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מעונין להרכיב לרכב שלי (קליאו 93) חישוקי מגנזיום, אך אני לא מחפש אחרי ה "10 גרם פחות משקל לכל חישוק" או בנצ'מרקים מטורפים של חישוקי performance מסויימים.

 

אני רוצה חישוקי מגנזיום סטנדרטיים, זאת אומרת שיהיו באיכות גבוהה- אך אין לי צורך בביצועי מסלול או אחיזה מיוחדים (למרות שטיפה יותר אחיזה נשמע טוב למרות שנראה לי שזה לא קשר לצמיגי או חישוקי הרכב)

 

אילו חברות מומלצות לחישוקי מגנזיום סטנדרטיים אך באיכות גבוהה לרכב? ומה בערך המחירים +- ?

 

אגב, כבר השתמשתי בחיפוש- אך לצערי כל האשכולות הקשורים מדברים דוקא על כל חישוקי הביצועים למינהן.

 

 

אודה לכל עזרה, כיוון שאני לא מבין גדול בנושא הזה ואני לא רוצה ליפול שולל בקניה.

 

 

בתודה,

דביר

Renault Clio 1.4 carb. mk1 1993 manual

 

מחפש קרטר (וחלקי מנוע חיוניים אחרים) במצב טוב למנוע אנרג'י 1.4 קרבורטור של רנו קליאו. בה"פ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הבנתי - לאחר חיפושים רבים בחנויות השונות יש שתי רמות מחירים עיקריות:

הזולים - חישוקים סיניים, אין חשיבות למשקל, גימור סביר, תרכובת לא ידועה, עולים בין 1200-2500 שקל, תלוי במידות ובדגמים. אלה גם הגלגלים הנמכרים והנפוצים שזזים ברחובות.

הממותגים - חישוקים של חברות מתמחות - ,AZEV, BORBET, BBS, OZ, SPEEDLINE, FONDMETAL ENKEI ודומיהם, אצל היצרנים האלה יש סדרות, לכל סדרה יש מאפיינים - משקל, הרכב חומרים, ייעוד שונה - והמחירים בהתאם - החל מ4000 ש"ח בערך לסט.

 

 

אם אתה מחפש שינוי אסטתי - אין מניעה להרכיב חישוק סיני עלום [וגם הרבה פחות כואב כשמנפצים אחד לתוך בור בכביש]

אם אתה מחפש דברים אחרים - תצטרך לפתוח כיס עמוק יותר...

 

 

בכל מקרה, בחנויות הגדולות לפעמים יש מציאות -כשאנשים מחליפים מגנזיום מקורי של רכב מסויים [שלרב מיוצר על ידי יצרן מוכר ומשווק כOEM] ואז ניתן לרכוש גלגל איכותי במחיר אטרקטיבי.

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מחפש שינוי אסטתי - אין מניעה להרכיב חישוק סיני עלום [וגם הרבה פחות כואב כשמנפצים אחד לתוך בור בכביש]

אם אתה מחפש דברים אחרים - תצטרך לפתוח כיס עמוק יותר...

אם אתה מחפש לחיות - תצטרף לפתוח את הכיס יותר עמוק , אך לפניו את השכל .

חשוב להבין שהחישוקים הזולים האלו המתנפצים בקלות אינם בטיחותיים ועלולים להחמיר את הנזקים בזמן תאונה או לגרום לתאונה בעצמם , כבר היו בישראל תאונות שהחישוק (או מספר חישוקים) רוסקו לחלוטין (כמובן שמדובר בחישוקים זולים) .

אגב , אני מקווה שלמען המודעות יעזרו לי משתמשים נוספים המודעים לנושא ושנפסיק לראות בפורום בדיחות כמו "התנפץ לי החישוק מדגם X , היכן אני רוכש עוד אחד כזה בדיוק?" .

 

בברכה ,

גלעד מאנע .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נאמר לי שהחישוקים הזולים נוטים להתעקם אך להתנפץ? זה באמת ממצא מדאיג :shock: ולא בטיחותי. מפחיד..

 

אני לא מחפש חישוקים שיתנפצו לי, אך אם זאת אני בטוח שיש חישוקים עמידים שלא עולים 5000 ש"ח לסט. אחרי הכל אני

לא מחפש שדרוג למסלול המרוצים, ואני יודע שאלה שעולים בסביבות ה 5000 אלה חישוקים יעודיים עם תכונות מיוחדות (כמו שנאמר)

 

או שאני טועה? אשמח לקבל אינפורמציה.

 

 

אגב לאבא שלי היו ברכב הקודם (דיאטסו אפלאוז 93) שלו חישוקי מגנזיום שמאוד נפוצים על הכביש, אם זאת לא היו מחברה ידועה כגון OZ,FONDMETAL והאחרות.. החישוקים היו סטנדרטיים לחלוטין, הרכב עבר מלא (ממש מלא) בורות, כבישי עפר, מדרכות, ומה לא- והחישוקים האלה כלום לא הזיז להם!

יכול להיות שגם פה אני טועה ואלה היו חישוקים מחברה איכותית כלשהיא, אבל לא ניראה לי כי זה סט מאוד נפוץ ולפי מה שהבנתי מאבא שלי הוא היה סטנדרטי לחלוטין.

Renault Clio 1.4 carb. mk1 1993 manual

 

מחפש קרטר (וחלקי מנוע חיוניים אחרים) במצב טוב למנוע אנרג'י 1.4 קרבורטור של רנו קליאו. בה"פ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב , קצת סדר .

 

חישוקים כאשר יש עליהם מידת צמיג עם חתך "בריא" , משמע - גבוה .

 

לא יקרה לחישוקים כלום . כ-ל-ו-ם .

 

הצמיג הוא זה שמרכך בורות וכו' , כמובן שבולמים במצב תקין הם חשובים לא פחות .

 

לפי מה שהבנתי , לבחור יש משפחתית . אין צורך להמליץ לו על BBS ו/או O.Z וכו'...

 

לפותח השרשור ,

 

אך אין לי צורך בביצועי מסלול או אחיזה מיוחדים (למרות שטיפה יותר אחיזה נשמע טוב למרות שנראה לי שזה לא קשר לצמיגי או חישוקי הרכב)

 

זה בין היתר קשור גם בזה .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר היו בישראל תאונות שהחישוק (או מספר חישוקים) רוסקו לחלוטין (כמובן שמדובר בחישוקים זולים) .

 

מתוך הפורום :

הג'אנט נשבר עקב שילוב של יום גשום וצמיגים יבשים.

 

ביום שבת נפער בור בכביש החוף (עוד כביש איכותי א' א') מפאת הגשמים החזקים, כל נהג שלא התמזל מזלו עלה על הבור ומכוניתו ניזוקה קשות, בעיקבות זה התקשרו למשטרה והודיעו ל"מ.ע.צ" על הבור, המשטרה החליטה ל"עשות טובה" ולהופיע שם ולמנוע מעוד נהגים להיפגע מהבור רק כעבור שלוש שעות!, "מ.ע.צ" בכלל לא הופיעו!

כ- 30 מכוניות ניזוקו מ"המחדל" הזה (בניהם מכונית של חבר- נשבר לו ג'אנט)!

 

לי בתאונה נגיד נשבר הג'אנט, והחברה לא מצאה ג'אנט כמו שלי והייתה צריכה להביא לי חדש

 

בבעלותי אימפרזה 2005.. נשבר לי ג'אנט אחד

יש לי ג'אנטים מגנזיום.. ככה קיבלתי את הרכב שקניתי אותו בחברה

 

בברכה ,

גלעד מאנע .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אתה רומז ?

 

שסובארו מייצרים מכוניות עם ג'נטים דפוקים וחלשים ?

 

שנפתח בור בכביש והצליחו לייצר ג'אנט שלא ישבר כשאר הוא יתקל בבור ?

 

הצחקת אותי ב 2 המקרים .

 

במקרה הטוב הג'אנט יתעקם . מה ההבדל ? הוא עדיין יהיה לא תקין...

 

אני לא טוען שלא צריך להשקיע על ג'אנטים איכותיים . פשוט כאשר מדובר על משפחתית שאינה תוקפת פניות והיא מגיעה עם חתך גבוה יחסית אז אין צורך בג'אנט איכותי מכיוון שמדובר על קוסמטיקה בלבד .

 

יאשה , שבאסקורט שלו היו ג'אנטים של חברת milla miglia וכרגע יש O.Z !

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם לך זה גורם לצחוק , אני מקווה שלמשפחות אחרות זה לא יגרום לבכות (חיפוש מעמיק בגוגל יניב תשובות למשפט הפאסימי הזה) .

אין טעם שנתוכח על זה , זו עובדה חד משמעית שהנזק לחישוק עלול להיות שבר .

העובדה הזאת חלה גם לגבי משפחתיות , גם אם המתלים יהיו הרכים בעולם והחתך יהיה גבוה , החישוק עלול להשבר .

 

אני חושב שעדיף שתתרום את הידע שלך בכיוון אחר , למשל תעזור להגדיר היכן הגבול שבין חישוקים העלולים להשבר וקיים לכך סיכוי גבוה יחסית לבין חישוקים שצפוי שלא ישברו וסביר להניח כך (בין אם באפיון על פי העלות הכספית , בין אם באפיון לפי היצרן וכניסה לפרטים כגון החישורים וכו' ובין אם באפיון לפי התקנים השונים העוסקים בחישוקים) , אשמח אם תוכל להחכימנו (היות וזו כתיבה והנימה אינה ברורה , נימת הערכה מצויה כאן ולא נימת זילזול) .

 

בברכה ,

גלעד מאנע .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גלעד מאנה מכובדי,

עם כל הכבוד הגדול הסבר לי בבקשה מה אתה מבלבל את המח?

איזה שברים קפצו עליך משימוש סטנדרטי בגאנט?

לפי מה שאתה אומר, כל בני התמותה שבניינו שעדיין ברוב עוונותיינו נוהגים על צמיגי פח רצים כל יומיים ליישור ג'אנט.

בכלל, ממתי ג'אנט אמור לעמוד בתאונה?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפתיע אותי לשמוע את ההתנגדות לכך דווקא מכם .

אמנם אתם מבינים בשיפורים , אבל עם כל הכבוד המופנה כלפיכם דווקא , המקרים בהם נשבר החישוק מהווים הוכחה ומיותר שתמשיכו בכך .

מעבר לכך , לחישוק בהחלט אמורה להיות עמידות מסוימת בתאונה או מפני כל פגיעה אחרת , לשם כך קיים מגוון של תקנים לגבי חישוקים .

 

בתור משתמש פשוט יהיה נוח לי יותר להסתמך על מילתכם , נחמד מאוד , אבל מי שירצה להחכים שפשוט יפנה לכל אחד שמתעסק בכך באופן מקצועי (לדוגמא אחת מסדנאות השיפורים המקצועיות) שם יוכלו להכווין אותו יותר ולעזור לו בהבנה לגבי התקנים השונים .

לאחר מכן , חיפוש מעמיק בגוגל יוכל לתרום רבות גם כן , הן על הידע בנושא והן על מקרים נוספים .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג

איזה שברים קפצו עליך משימוש סטנדרטי בגאנט?

לפי מה שאתה אומר, כל בני התמותה שבניינו שעדיין ברוב עוונותיינו נוהגים על צמיגי פח רצים כל יומיים ליישור ג'אנט.

בכלל, ממתי ג'אנט אמור לעמוד בתאונה?

 

 

לא מדובר על תאונה אלא על בור שבחישוק ברזל יכופף אותו טיפה וישמור על חוזקו הכללי אבל בחישוק מסגסוגת אלומיניום עלול לגרום לסדר שיפרק את הג'אנט בבור הבא.

 

נכון שמדובר במצב לא שכיח אבל השאלה אם עוד 2000-3000 ש"ח חד פעמיים שווים את הסיכון.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדובר על תאונה אלא על בור שבחישוק ברזל יכופף אותו טיפה וישמור על חוזקו הכללי אבל בחישוק מסגסוגת אלומיניום עלול לגרום לסדר שיפרק את הג'אנט בבור הבא.

 

נכון שמדובר במצב לא שכיח אבל השאלה אם עוד 2000-3000 ש"ח חד פעמיים שווים את הסיכון.

 

במקרה של בור ששבר חישוקי סגסגת לחלוטין , אם הגנ'ט היה ג'נט ברזל אז הנזק ברכב יהיה הרבה יותר גבוהה מעלות הג'נט !!

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה של בור ששבר חישוקי סגסגת לחלוטין , אם הגנ'ט היה ג'נט ברזל אז הנזק ברכב יהיה הרבה יותר גבוהה מעלות הג'נט !!

 

אני חושש ידידי, שאתה טועה.

מה בין ג'אנט שבור מאלומיניום, ג'אנט עקום מברזל ונזק לרכב.

נזק לרכב יבוא בכל מקרה בו האנרגיה מהמכה לא תיספג כולה על ידי הצמיג, הגלגל או המתלה.

במקום בו ג'אנט אלומיניום ייסדק - גלגל ברזל יתעקם

במקום בו ג'אנט אלומיניום ישבר - גלגל ברזל יתעקם יותר

מה בין זה לבין לכתוב השערות חסרות בסיס כמו "הנזק לרכב יעלה יותר מג'אנט"

 

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה של בור ששבר חישוקי סגסגת לחלוטין , אם הגנ'ט היה ג'נט ברזל אז הנזק ברכב יהיה הרבה יותר גבוהה מעלות הג'נט !!

 

תקרא שוב מה כתבתי.

 

בבור הראשון חישוק האלומיניום יסדק והברזל יתכופף. שניהם ימשיכו לנסוע תוך התעלמות מהנזק (או במקרה הטוב בעל חישוק הברזל יעשה איזון גלגלים ויישור קטן עם פטיש) ובבור הבא חישוק הברזל יתכופף במקום אחר וחישוק האלומיניום שכבר הוחלש כתוצאה מהסדר יישבר.

 

בקשר לנזק לרכב, בכל מקרה חישוק הברזל יספוג יותר אנרגיה מחישוק האלומיניום שאו שיעביר את כולה לרכב או שישבר.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפסיקו להתפלפל פה כמו תלמידים בחדר שמנסים לעשות רושם על הרבי.

מי פה לאחרונה החליף ג'אנט ברזל או סגסוגת בעקבות נזק שלא כתוצאה מתאונה או מאיזה בור באמת נדיר בגודלו?

מי פה סדק או עיקם ג'אנט משימוש סטנדרטי?

אני מחכה לתשובות...

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6226 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...