Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלות על סאבים 15" ועל אפשרות לשלב בין 2 גדלים של סאבים למטרות SQ


שימו לב! השרשור הזה בן 6253 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אתה יודע מה הדרך לבדוק את זה, תנסה ותראה:)

תלווה 10' 15', קרוס אקטיבי, או שניים. יאללה:) אני מחכה לתוצאות.

אמיר

 

זה לא קל כפי שזה נראה

יש קרוסים אקטיביים שחותכים בנק' 40HZ או שניתן להזמין אחד כזה?

צריך להשיג שני מנובלוקים ו-2 סאבים (10" ו 15") מסדרת ה- IDQ של אימג' דינאמיקס או היי אנרג'י של הרץ.

מישו מוכן לתרום כמה חלקים לניסוי? :arrow::wink:

 

*עריכה* HX10D כבר יש! תודה בוריס! (אפשר גם את הקסנון? :oops:)

מתנדבים נוספים בבקשה :-D חסר רק HX380D וקרוס (מגבר יש)

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך תיבה גדולה ל15/18 אינטש. כדי שירד נמוך ויהיה חזק.

ול10 תיבה אטומה. לשמור על המהירות ועל הדיוק.

 

אתה צריך שליטה על הדיליי של כל אלמנט מול הבמה הקדמית.

אתה צריך הגברה מתאימה לכל אחד.

ושליטה (קרוס מספיק איכותי שיפריד ביניהם. )

 

אני מוכן לעזור.

 

אגב אופציה נוספת!

רוקפורד ישן בגודל 15 ולחפש בן זוג בגודל 10 או 8.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:shock2: :shock2: :shock2:

 

אם יהיה משהו בכיוון ויהיה צורך בידיים עובדות.:wave2:( בניית תיבות/העברות חוטים/ אני יודע מה...)

בקשר לנקודות חיתוך, אולי אפשר לבנות איזה מעגל LPF לפי סכמה?

צריך לבדוק את זה.

 

אמיר

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך תיבה גדולה ל15/18 אינטש. כדי שירד נמוך ויהיה חזק.

ול10 תיבה אטומה. לשמור על המהירות ועל הדיוק.

 

אתה צריך שליטה על הדיליי של כל אלמנט מול הבמה הקדמית.

אתה צריך הגברה מתאימה לכל אחד.

ושליטה (קרוס מספיק איכותי שיפריד ביניהם. )

 

אני מוכן לעזור.

 

אגב אופציה נוספת!

רוקפורד ישן בגודל 15 ולחפש בן זוג בגודל 10 או 8.

 

בנתיים יש לנו הרץ 10" אז צריך עוד אחד רק 15" (היי אנרג'י)

כמובן שאם יש חברה עם עוד סאבים איכותיים של 10 ו 15 אינץ' אז הם מוזמנים לתרום לכמה שעות של ניסוי 8)

איך אני יכול לשלוט על הדיליי של כל אלמנט?

 

*תודה רבה לכל המוכנים לעזור!*

אני חייב לסיים את התקנת המערכת שלי ובהקדם ננסה להוציא את הניסוי לפועל

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראית את הגרף של הIDMAX ? תסתכל עליו היטב ותראה לבד שבתיבה אטומה יש לו עליה של כמעט 3DB (מקרוב ל97 לקרוב ל100 ) בין 10HZ ל20HZ ובתיבה עם פורט יש לו עליה של 5-6DB מפחות מ95 ללעלה מ100)

המשמעות היא שלרדת ל10 זה אומר הכפלת העוצמה של הסאב באטומה והכפלתו פי 4 בפתוחה . אותם נתונים יהיו בערך ב15" .

 

אז זה אומר שאם אתה רוצה להרגיש את הבעיטה תתכוננן למגבר שיכול להוציא לא 1000W אלא כפול 4 אם אתה רוצה עוצמה ב10HZ

 

עכשיו אתה עדיין רוצה לנסות ?

 

דרך אגב הIDQ15 יש לו את אותו גרף ההבדל בינו לבין הIDMAX הוא שהוא יכול לקבל עד 600W והמאקבס יכול עד 1000 , משמעות העובדה היא שאם שמעת/חשבת ששמעת אצל יאריק 10HZ יש לך טעות

אולי שמעת אצלו 20HZ (בהנחה שיש לו מגבר חזק מאוד ואיטום מאסיבי של תא המטען )

 

ודרך אגב אתה שמעת פעם אצל מישהו (שעשו לו התקנה ברמות האלו) IDMAX ? אם היית שומע אני מניח שלא היית כ"כ מתרשם , אבל אולי אני טועה כאן

 

בברכה יהודה

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראית את הגרף של הIDMAX ? תסתכל עליו היטב ותראה לבד שבתיבה אטומה יש לו עליה של כמעט 3DB (מקרוב ל97 לקרוב ל100 ) בין 10HZ ל20HZ ובתיבה עם פורט יש לו עליה של 5-6DB מפחות מ95 ללעלה מ100)

המשמעות היא שלרדת ל10 זה אומר הכפלת העוצמה של הסאב באטומה והכפלתו פי 4 בפתוחה . אותם נתונים יהיו בערך ב15" .

 

אז זה אומר שאם אתה רוצה להרגיש את הבעיטה תתכוננן למגבר שיכול להוציא לא 1000W אלא כפול 4 אם אתה רוצה עוצמה ב10HZ אפשר בבקשה הסבר מפורט?

כי לא ממש הבנתי מדוע יש צורך בהכפלת העוצמה שלא לדבר על להכפיל אותה פי 4 :shock:

 

עכשיו אתה עדיין רוצה לנסות ?

 

דרך אגב הIDQ15 יש לו את אותו גרף ההבדל בינו לבין הIDMAX הוא שהוא יכול לקבל עד 600W והמאקבס יכול עד 1000 , משמעות העובדה היא שאם שמעת/חשבת ששמעת אצל יאריק 10HZ יש לך טעות

אולי שמעת אצלו 20HZ (בהנחה שיש לו מגבר חזק מאוד ואיטום מאסיבי של תא המטען ) דווקא המונו שלו נתן 150W RMS

 

ודרך אגב אתה שמעת פעם אצל מישהו (שעשו לו התקנה ברמות האלו) IDMAX ? אם היית שומע אני מניח שלא היית כ"כ מתרשם , אבל אולי אני טועה כאן גם כאן לא הבנתי.. אם התקנה באיזו רמה לא הייתי מתרשם מה- ID MAX?

 

בברכה יהודה

 

הרעיון שלי בסה"כ הוא לא להגיעה ל- 10HZ זה לא הכי חשוב (אם בכלל)

הרעיון הוא שה- 15" (בגלל המברה העצומה שלו) יכול לתת בעיטה בתחום שהוא טוב מאוד בו ( 40HZ ומטה ) ולאומת זאת בסאבים בגדלים קטנים יותר יהיה הרבה יותר קשה להוציא את הבעיטה הנ"ל אם בכלל (כמובן חוץ מהאייד מאקס וסאבים חזקים אחרים בסגנון שלו)

ואת שאר התדרים הגבוהים יותר לתת לנגן לדרייבר הרבה יותר קטן וזריז 10"

 

המבחן הסופי חייב להמדד בשמיעה ולא על הדף אני מאמין ששילוב (10"+15") יתן תוצאה שונה מ- 12" ..

תוצאה לא בהכרך טובה יותר אבל שונה.

 

מנואל.

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רואה מקום לשים שני סאבים שונים בבגאג'.

אם כבר אתה יכול לנסות לשים וופר 8 אינטש או 10 בתוך הרכב ולקבל באס פאנצ'י.

הסאבים "יתנגשו" אחד בשני ויפריעו אחד לשני, גם עם חיתוך וטיים דיליי.

הסיבה פשוטה, תא המטען סגור יחסית והבאס שייצא מה-15 יפריע מאד לסאב של ה-10, חיתוך זה לא קסם, החיתוך מבוצע מנקודת החיתוך ומטה (LPF) "בקצב" מסויים (לפי הסדרוהאיכות של הקרוס-אובר) תדרים חוזרים אחרי פגיעה בדפנות הרכב והזכוכיות - בקיצור בלאגן שלם, בתנאי מעבדה ואפילו בבית אולי היה על מה לדבר.

ביחד בבגאג' פצפון של רכב - לא מעשי.

 

בכל מקרה בהצלחה בניסוי.

אל תאמינו לאוזן שלכם כ"כ מהר, לסאונד איכותי צריך ללמוד להקשיב...

מחשב לרכב, פוקל אוטופיה + סאב פוקל 33K כפול ועוד

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=152828

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעיון שלי בסה"כ הוא לא להגיעה ל- 10HZ זה לא הכי חשוב (אם בכלל)

הרעיון הוא שה- 15" (בגלל המברה העצומה שלו) יכול לתת בעיטה בתחום שהוא טוב מאוד בו ( 40HZ ומטה ) ולאומת זאת בסאבים בגדלים קטנים יותר יהיה הרבה יותר קשה להוציא את הבעיטה הנ"ל אם בכלל (כמובן חוץ מהאייד מאקס וסאבים חזקים אחרים בסגנון שלו) אם עד 30 HZ אזי תבדוק כול סאב טוב של 12" (פירלס,מקס ) ותראה את גרף ההענות שלו

ואת שאר התדרים הגבוהים יותר לתת לנגן לדרייבר הרבה יותר קטן וזריז 10"

 

המבחן הסופי חייב להמדד בשמיעה ולא על הדף הדף אומר לך כמה עוצמה צריך הדרייבר ע"מ לנגן בעוצמה X אני מאמין ששילוב (10"+15") יתן תוצאה שונה מ- 12" ..

תוצאה לא בהכרך טובה יותר אבל שונה.

 

מנואל.

אם הגרף אומר שההפרש בDB הוא 3 המשמעות היא שאם אתה רוצה שמע בגובה X אתה צריך הגברה פי 2 (כול 3 DB זה הכפלת עוצמה ) היות ויש שם הבדל של 3 ו6 אז במקרה של ה6 צריך פי ארבע

ולגבי ההתקנה , רכב שלא אטום מספיק יסבול מוויברציות של הבגז' במיוחד בתדרים נמוכים , ואתה תשמע אותם היטב , מה עוד שיש בינך לבין הסאב את המושבים האחוריים (אלא אם כן הורדת אותם לשם התיבה:lol: ) שהם עצמם בולעים סאונד (ואם בגרמנית עסקינן , אזי הבעיה עוד יותר גדולה בגלל ההפרדה הדי מסיבית בין תא המטען לתא הנוסעים)

 

בקיצור לשמוע טוב באוטו זה יותר התקנה (והבנתי מדיבורים בפורום שהוא מעולה ) מאשר אלמנטים

 

בברכה יהודה

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רואה מקום לשים שני סאבים שונים בבגאג'.

אם כבר אתה יכול לנסות לשים וופר 8 אינטש או 10 בתוך הרכב ולקבל באס פאנצ'י.

הסאבים "יתנגשו" אחד בשני ויפריעו אחד לשני, גם עם חיתוך וטיים דיליי.

הסיבה פשוטה, תא המטען סגור יחסית והבאס שייצא מה-15 יפריע מאד לסאב של ה-10, חיתוך זה לא קסם, החיתוך מבוצע מנקודת החיתוך ומטה (LPF) "בקצב" מסויים (לפי הסדרוהאיכות של הקרוס-אובר) תדרים חוזרים אחרי פגיעה בדפנות הרכב והזכוכיות - בקיצור בלאגן שלם, בתנאי מעבדה ואפילו בבית אולי היה על מה לדבר.

ביחד בבגאג' פצפון של רכב - לא מעשי.

 

בכל מקרה בהצלחה בניסוי.

 

הרכב הוא פורד מונדאו 2002 כך שהבגאז' לא כזה פצפון. (סוג הרכב = גדול זאת הסיבה היחידה שעלה לי רעיון השילוב בין הסאבים! להרעיד רכב כזה וגם לקבל את הבאס מקדימה הוא לו דבר כל כך פשוט)

גם כל המחשבות הנ"ל עברו אצלי בראש וחשבתי אולי להתקין את ה- 10" בצורה הנ"ל:

 

http://www.diymobileaudio.com/forum/attachment.php?attachmentid=1047&d=1164241058

 

ואת ה- 15" להשאיר בבגז' (אבל אני לא חושב שאבא שלי יתלהב מהרעיון שאני מקצר לו מקום לרגליים :roll: )

לגבי הקרוס והחיתוך בהדרגה: בכדיי שלא יצא סלט וכל העניין יהיה שווה = 0 אז הקרוס יצטרך להיות מאוד איכותי ובעל אפשרות של חיתוך בסלופ תלול מאוד (!) 24DB+

 

יהודה אני מסכים איתך 200% שההתקנה חשובה פי כמה וכמה על פני הרכיבים.

אבל אל תחשוב שאני חושב רק לזרוק זוג סאבים בבגאז' מבלי מחשבה על התקנה וכיוון נכון (גם אם זה להתקין כל אלמנט במקום מתאים לו במיוחד).

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוהבתי את ההתקנה. נותן פיתרון מצויין לשעמום. בעיטות לסאב בקצב שלו!

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוהבתי את ההתקנה. נותן פיתרון מצויין לשעמום. בעיטות לסאב בקצב שלו!

 

 

רעיון טוב! :lol:

אלי תסביר לי בבקשה: איך אני יכול לשלוט על הדיליי של כל אלמנט?

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני חשבתי ששני סאבים לא יעבדו ביחד,עד שחלפתי את הסאב שלי 10"MB_QUART

וקניתי V_MAX 10" אחרי שהרכבתי את ה VMAX גיליתי שכל הגיטרות בס נעלמו.

יום אחד החלטתי להוריד לרכב את הסאב הנוסף כדי שיעבוד על תדרים היותר גבוהים.

התוצאה ההיתה כל כך טובה שהחלטתי להשאיר עם 2 הסאבים הדיוק כמעט שלא נפגע.

אבל יש לקחת בחשבון שילבתי 2 סאבים שבעצם משלימים אחד את השני באופי הצליל.

שניהם נפרדים בתיבה אטומה באותו נפח ושניהם אותו גודל מוגברים ע"י אותו מגבר.

כבר חודש בלי קיק דאונים - ככה מתמודדים עם מחירי הדלק:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני חשבתי ששני סאבים לא יעבדו ביחד,עד שחלפתי את הסאב שלי 10"MB_QUART

וקניתי V_MAX 10" אחרי שהרכבתי את ה VMAX גיליתי שכל הגיטרות בס נעלמו.

יום אחד החלטתי להוריד לרכב את הסאב הנוסף כדי שיעבוד על תדרים היותר גבוהים.

התוצאה ההיתה כל כך טובה שהחלטתי להשאיר עם 2 הסאבים הדיוק כמעט שלא נפגע.

אבל יש לקחת בחשבון שילבתי 2 סאבים שבעצם משלימים אחד את השני באופי הצליל.

שניהם נפרדים בתיבה אטומה באותו נפח ושניהם אותו גודל מוגברים ע"י אותו מגבר.

 

זה לא בדיוק הרעיון שלי..

אצלך 2 הסאבים ניגנו את אותם תדרים? אם לא אז אילו תדרים ניגן כל סאב?

אני רוצה הפרדת תדרים מלאה! כל סאב מנגן תדרים משלו.

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלך 2 הסאבים ניגנו את אותם תדרים?

אני רוצה הפרדת תדרים מלאה! כל סאב מנגן תדרים משלו.

ממש לא - אולי הקרוס של המגבר לא משהו, אבל ה VMAX חסום לתדר נמוך

וקרוס של MB QUART פתוח כמעט עד הסוף.

מה שחסר לי זה להגביל את הMB QUART גם בתחום הנמוך (כלומר BAND PASS).

אבל גם ככה הוא לא יורד נמוך אם לא מגבילים אותו.

כבר חודש בלי קיק דאונים - ככה מתמודדים עם מחירי הדלק:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6253 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...