Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקירה על ניסאן אלמרה טקנה - לאחר חצי שנה של בעלות (אשכול כבד)


FairlyEvident
שימו לב! השרשור הזה בן 6643 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=104408

וזו הסיבה ששרשורים בשבחי האלמרה מקבלים כזו קבלת פנים צוננת.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי חלק מהתגובות פה נובעות מפער בציפיות.

 

לא מדובר פה בכתבה ממגזין רכב אשר נכתבת ע"י אדם שלוקח מכונית להרפתקה בת יומיים, לפעמים תוך כדי השוואה לדגם אחד או שניים שהוא נוהג בהם באותם ימים, ולפעמים תוך התייחסות לדגמים אחרים בדרגות שונות של רלוונטיות מתוך מאות הדגמים בהם נהג ואלפי המאמרים שקרא מתוקף עבודתו.

 

הרשימה דנן נכתבה מתוך הכרות מעמיקה וארוכת טווח של הכותב עם המכונית. הוא מגלה ידע מרשים לגבי הרקע הטכני שלה ומתייחס גם לדברים שכתב הרכב, מקצועי ככל שיהיה, לא יכול להחשף להם.

 

מצד שני, עצמת החשיפה למכונית האמורה מול חוסר ההיכרות עם מגוון דגמים אחרים, גם כאלה אותם הוא מכיר, בהשוואה לעיתונאי רכב מנוסה, מפחיתה מהתקפות של השוואות בין דגמים.

בנוסף, ברור לי שהכותב אינו בעל עיניין בניסאן אך הוא בהחלט "פריק" של המכונית. עצם העובדה שרכש גירסה נדירה של מכונית די סטנדארטית מעידה על כך וניתן ללמוד זאת גם מאופן הכתיבה ויש להביא את זה בחשבון בזמן הקריאה.

 

כשאני קורא היום מבחנים שפורסמו בעבר על המכונית שלי, לאחר יותר משנה ו27K ק"מ ביחד, חלק מסויים מהדברים שכתובים שם (לטוב ולרע) נראים לי לא תקפים וברור לי שזה בגלל ההיכרות השטחית שמתחייבת מלוח הזמנים של עבודת הכתב.

 

הטעות הגסה היחידה שמצאתי היא בשורה הראשונה:

לאחר חצי שנה של בעלות' date=' אני חושב שהגיע הזמן שאכתוב סקירה קצרה על המכונית הזו
לסיכום: לדעתי יש ערך רב לרשימה זו, הכתובה גם יפה מאד. אם מתייחסים לדברים בהסתייגות המתחייבת.

תודה, ואשמח לראות רשימות דומות מפי אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היכולת של ירון להרחיב בתיאורי פרטי עיצוב הפנים, אינה יכולה לכסות על עובדה משמעותית בולטת, שרוני שטרן ציין אותה בענווה, העצמה של נתוני מנוע הניסאן: 1769 סמ"ק מול יתר מנועי 1600 :-) :-) :roll: - כנ"ל ניתן לכתוב מול רוב מנועי ה1400 וכנ"ל מול 1200 ומול 1000 והמשך ידוע.

עם כל הכבוד לירון ולהשקעה האמיתית בכתיבה, צילום והבאת ההתרשמות לפורום, הטעייה זו מזכירה לי את האימרה העממית : "יש לי פיל על האף ואיני רואה אותו"...כאמור בגרסה העממית וגם "אתם לא רואים אותו"!?

אגב עם נגעתי בנתוני מנוע הניסאן, הוא נחות בכל פרמטר: מומנט\הספק\משקל, כמעט מכל מנוע אחר בנפח 1800 סמ"ק - טויטה, הונדה,אופל, אודי, סיטרואן, פורד (רכב משפחתי).

שאפו על חזרתך לעולם הרכב, ירון כוכבי.:beerchug:

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היכולת של ירון...

עם כל הכבוד לירון...

...שאפו על חזרתך לעולם הרכב, ירון כוכבי.:beerchug:

מריוס

חבר'ה, הבנאדם מכחיש שהוא ירון כוכבי, אז מה אתם רוצים ממנו ?(אפילו אם אתם חושבים שזה כן הוא...)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר'ה, הבנאדם מכחיש שהוא ירון כוכבי, אז מה אתם רוצים ממנו ?(אפילו אם אתם חושבים שזה כן הוא...)
הכחשה זאת זכותו, ואולי מדובר באחיו התאום:wink: , וכל זה לא פוסל את אף אחד, כולל את ירון, מלכתוב את רשמיו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מושג מי זה כוכבי והאמת אין לי כבר כוח להכחיש את זה. מי שרוצה להאמין שאני הבחור הזה - שיבוסם לו.

 

ולכל אלה שקופצים ברגע שאני משווה מנוע 1800 עם מנוע 1600 ואומרים לי להשוות רק ל-1800 אחרים. תנו לי לפשט לכם את זה כדי שתבינו את הנקודה:

 

1) יש לכם מעבד AMD במהירות 1600Mhz שעולה 100 דולר. הוא נותן X ביצועים.

2) יש לכם מעבד של Intel במהירות 1800Mhz, שעולה גם 100 דולר ונותן 1.3X ביצועים.

3) יש לכם מעבד נוסף של AMD במהירות של 1800Mhz שנותן 2X ביצועים אבל עולה 300 דולר.

 

למי יהיה הוגן להשוות את המעבד של אינטל? למעבד ה-1800 של AMD או ה-1600 ??

 

הרי עולם הרכב מבוסס על תמורה. אתה משלם סכום מסויים של כסף והשאלה מה אתה מקבל בתמורה. מנוע ה- QG הזה של ניסאן הוא לא מנוע חדש ועולה בדיוק כמו מנוע 1600 רגיל. מה שמאפשר לצוות אותו למכונית זולה יותר בלי לעלות את מחירה.

 

אז כן, הוא 1800 סמ"ק אבל הוא 1800 שמבחינת מחיר מתחרה בקטגוריה של 1600.

 

מה אם המצב היה הפוך והאלמרה היתה מגיעה עם מנוע 1400 סמ"ק שנותן ביצועים של מנוע 2 ליטר טורבו ועולה בהתאם? הייתם משווים אותו למנועי 1.4 אחרים או מנועי 2 ליטר?

 

שורה תחתונה - אתה משלם אותו סכום עבור מנוע 1600 אבל מקבל מנוע 1800 שחזק יותר מכל מנוע 1600 שקיים כיום למכירה בישראל. הוא גם די חסכוני אז איפה בדיוק הבעייה פה?

 

מבינים או שזה מסובך מדי בשבילכם?

 

ועוד דבר... כל מי שהחליט שהוא מכיר את האלמרה טקנה מצויין אבל בחיים לא ישב באחת - שלא לדבר, חס וחלילה, על נהג באחת, מצפה שיקחו אותו ברצינות? נו, באמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תמיד דגלתי בדעה שמבחינה בטיחותית עדיף שלרכב משפחתי לא יהיו מחזיקי כוסות כלל.

עדיף שצעירים לא יהנו ממקום לשים בו את הבאנג בלי שיישפכו המים ברגע שהם רואים ניידת.

יישר כח לניסאן!

אל תתביישו להתחבר לעצמכם!

http://www.veset.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרי עולם הרכב מבוסס על תמורה. אתה משלם סכום מסויים של כסף והשאלה מה אתה מקבל בתמורה. מנוע ה- QG הזה של ניסאן הוא לא מנוע חדש ועולה בדיוק כמו מנוע 1600 רגיל. מה שמאפשר לצוות אותו למכונית זולה יותר בלי לעלות את מחירה.

 

או , פה קבור הכלב.

מקרר נמדד על פי כמות הליטרים שבו.

מעבד נמדד על פי מהירותו.

בית נמדד על פי המטרים שלו.

 

אבל מכונית - לפחות עבור חובב רכב כפי שאני רואה אותו - מיועדת להרבה מעבר לכך.

מכונית (לצורך העניין גם אופנוע , רק באופן יותר קיצוני) היא מכונה שנועדה גם לרגש אותך , להשפיע על החושים שלך , לענג אותך.

שים לב כיצד יצרני הרכב המייעדים את עצמם לשוק הספורטיבי מפרסמים.

מדברים אל החושים שלך. מצחיקים אותך , מרגשים אותך.

 

סוזוקי ליאנה למשל - מכונית ללא יומרות מוטוריות - מפרסמת את העובדה שיש לה שקע חשמל נוסף ,ומחזיק משקפיים , ומערכת עם 6 רמקולים.

כמו שמוכרים ארון מטבח. לפי מטר.

שים לב כיצד מפרסמת אודי - מדברת אל החושים שלך. סיאט - מוות לשעמום. אני מניח שהבנת את הפואנטה.

 

בגלל זה אליי בחיים - אבל בחיים - לא תדבר העובדה שיש לאוטו עוד 3 מ"מ באורך , או 4 ליטר בבגאז'.

אני מחפש מנוע שיידע לשיר. הילוכים שיעברו מהר ויהיו בעלי יחסי העברה מתאימים לכל מצב . אני מחפש מתלים שייתנו אחיזה (ושיהיו שרמנטיים , טוב - אז לא) , אני מחש הגה שיעביר לי קצת תחושה מהגלגלים.

בגלל זה קארטינג בשבילי הוא לא שבירת גב אלא עשר דקות של הנאה (כמו סקס ,אבל יותר זמן. הרבה יותר). בשביל זה אני נוסע בדרך הארוכה והמפותלת ולא בכביש המהיר. בשביל זה אני קם בחמש בבוקר כדי לתפוס כביש פנוי.

 

הנהיגה היא הנאה בשבילי.

איך כוס הקפה יושבת במחזיק - ממש לא מעניין אותי. אם אשים קפה באוטו הוא יישפך בסיבוב הראשון.

כמה כווונונים יש למערכת החשמל ואיזה צבע יש בלוח השעונים - למי אכפת ? הרי גם ככה רק שעון הטורים ושעון חום המנוע מעניינים.

 

בשבילי , ואני מאמין שעבור כל חובב רכב - האלמרה ודומיה הינם מוטציות מוטוריות שנועדו לשנע נוסעים מנקודה לנקודה ותו לא.

אין לי שום רצון לנהוג בכזה דבר -בטח שלא לבזבז כסף עליו.

הרבה יותר כלכלי לנסוע ברכבת ו/או מונית ספיישל.

 

מכונית ? החיים קצרים מכדי לבזבז אותם על מקרר מתנייע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמר, שכחת דבר אחד

 

המפעלים חיים על הלחם והחמאה...כלומר על האלמרות וכך מאפשרים לך לנסוע במכונית נורא, אבל נוראאאא, מרגשת.

ומה לעשות, יש אנשים שנהנים לנהוג באלמרה (מכונית שהיתה לי כמה שנים והיחידה שיצאתי ממנה אחרי 600 ק"מ רצופים ולא הרגשתי את הגב...). זה לא הופך אותך לחובב הגה יותר גדול. איש איש לטעמו.

ואגב, אנשים כאן הגיבו והשוו את האלמרה למזדה וכו', מכוניות לחם וחמאה אחרות. זאת השוואה הוגנת כי אם תשווה את האלמרה לאאודי חורכת אספלט, או לרנו משוכללת, נתחיל לשאול על ממממ...אמינות...

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או , פה קבור הכלב.

מקרר נמדד על פי כמות הליטרים שבו.

מעבד נמדד על פי מהירותו.

בית נמדד על פי המטרים שלו.

 

אבל מכונית - לפחות עבור חובב רכב כפי שאני רואה אותו - מיועדת להרבה מעבר לכך.

מכונית (לצורך העניין גם אופנוע , רק באופן יותר קיצוני) היא מכונה שנועדה גם לרגש אותך , להשפיע על החושים שלך , לענג אותך.

שים לב כיצד יצרני הרכב המייעדים את עצמם לשוק הספורטיבי מפרסמים.

מדברים אל החושים שלך. מצחיקים אותך , מרגשים אותך.

 

סוזוקי ליאנה למשל - מכונית ללא יומרות מוטוריות - מפרסמת את העובדה שיש לה שקע חשמל נוסף ,ומחזיק משקפיים , ומערכת עם 6 רמקולים.

כמו שמוכרים ארון מטבח. לפי מטר.

שים לב כיצד מפרסמת אודי - מדברת אל החושים שלך. סיאט - מוות לשעמום. אני מניח שהבנת את הפואנטה.

 

בגלל זה אליי בחיים - אבל בחיים - לא תדבר העובדה שיש לאוטו עוד 3 מ"מ באורך , או 4 ליטר בבגאז'.

אני מחפש מנוע שיידע לשיר. הילוכים שיעברו מהר ויהיו בעלי יחסי העברה מתאימים לכל מצב . אני מחפש מתלים שייתנו אחיזה (ושיהיו שרמנטיים , טוב - אז לא) , אני מחש הגה שיעביר לי קצת תחושה מהגלגלים.

בגלל זה קארטינג בשבילי הוא לא שבירת גב אלא עשר דקות של הנאה (כמו סקס ,אבל יותר זמן. הרבה יותר). בשביל זה אני נוסע בדרך הארוכה והמפותלת ולא בכביש המהיר. בשביל זה אני קם בחמש בבוקר כדי לתפוס כביש פנוי.

 

הנהיגה היא הנאה בשבילי.

איך כוס הקפה יושבת במחזיק - ממש לא מעניין אותי. אם אשים קפה באוטו הוא יישפך בסיבוב הראשון.

כמה כווונונים יש למערכת החשמל ואיזה צבע יש בלוח השעונים - למי אכפת ? הרי גם ככה רק שעון הטורים ושעון חום המנוע מעניינים.

 

בשבילי , ואני מאמין שעבור כל חובב רכב - האלמרה ודומיה הינם מוטציות מוטוריות שנועדו לשנע נוסעים מנקודה לנקודה ותו לא.

 

אין לי שום רצון לנהוג בכזה דבר -בטח שלא לבזבז כסף עליו.

הרבה יותר כלכלי לנסוע ברכבת ו/או מונית ספיישל.

 

מכונית ? החיים קצרים מכדי לבזבז אותם על מקרר מתנייע.

כל מה שאתה אומר יפה ומאוד רומנטי. אולי רומנטי מדי. בשלב מסויים צריכים גם להיות פרקטיים כשזה נוגע למכונית (בעיקר כשאלמרה בארץ עולה כמו פורשה בחו"ל).

 

אל תשכח שבסופו של דבר אתה משתמש במכונית כדי להגיע מנקודה אחת לשנייה. אתה עושה עשרות קילומטרים ביום בתוך העיר, בפקקים, בכבישים מהירים. המכונית היא הדבר אליו אתה נכנס בבוקר והדבר הראשון אליו אתה חוזר בערב. אני תמיד בעד מכונית מרגשת וכיפית לנהיגה אבל קודם כל מכונית צריכה לבצע את הייעוד שלה וכאן נושאים כמו רמקולים או מחזיקי כוסות הופכים לרלוונטיים.

 

עד כמה שזה נשמע קטנוני לכתוב פסקה שלמה על מחזיק כוסות - זה אחד הדברים הכי שימושיים במכונית בשבילי. כשאני נוסע 40 קילומטר לעבודה בבוקר אני רוצה מקום נוח לשים בו את כוס הקפה החמה שלי. אני רוצה פינוק בסיסי. אני רוצה לשים בבוקר את הדיסק של DREAM THEATER ולשמוע צליל איכותי שמקיף אותי ונותן לי להנות מהנסיעה המשעממת לעבודה. לא כל כביש בישראל הוא נס הרים ו99 אחוז מהזמן שהרכב שלי מבלה על הכביש הוא מבלה על כבישים סטנדרתיים וישרים עד כדי בחילה (כמה מצחיק שזה נשמע) בפקקים או מהירויות מנהלתיות. אני מאמין שזה גם המצב עבור רוב חברי הפורום פה. זה לא בגלל שאני בוחר בכך זה בגלל שהמכונית היא, בראש ובראשונה, כלי התחבורה שלי. אחר כך אפשר לדבר על התנהגות כביש.

 

לכן אני אסכים לוותר על 50 אחוז יותר התנהגות כביש בשביל 50 אחוז יותר סביבת נהג איכותית. הרי בסופו של היום את רוב הזמן אנחנו מבלים בפקקים או בנסיעה מנהלתית. אל תשכח, זה ישראל פה, לא אנגליה. בעיקר לאנשים שגרים במרכז.

 

אתה צוחק על זה שהליאנה מפורסמת כמגיעה עם שקע חשמלי נוסף.... אתה יודע כמה פעמים שנסעתי במכונית רציתי להטעין את ה-GPS והסלולרי שלי יחדיו ולא יכלתי רק בגלל שיש באלמרה שקע אחד? המכונית היא סביבת מחייה בשבילי ולכן חשוב לי להרגיש נוח בה. לכן עיצוב פנים הוא בראש רשימת העדיפויות שלי.

 

אז נכון שהדבר הטוב ביותר היא מכונית סופר דינאמית וגם סופר פרקטית אבל אין חיה כזו בקבוצת הרישוי שאנחנו מדברים עליה. צריכים לעשות ויתורים מסויימים. ובגלל הזמן הרב שאני מבלה במכונית יותר כואב לי לוותר על נוחות בתא הנהג מאשר הגה מתקשר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמר, שכחת דבר אחד

 

המפעלים חיים על הלחם והחמאה...כלומר על האלמרות וכך מאפשרים לך לנסוע במכונית נורא, אבל נוראאאא, מרגשת.

ומה לעשות, יש אנשים שנהנים לנהוג באלמרה (מכונית שהיתה לי כמה שנים והיחידה שיצאתי ממנה אחרי 600 ק"מ רצופים ולא הרגשתי את הגב...). זה לא הופך אותך לחובב הגה יותר גדול. איש איש לטעמו.

ואגב, אנשים כאן הגיבו והשוו את האלמרה למזדה וכו', מכוניות לחם וחמאה אחרות. זאת השוואה הוגנת כי אם תשווה את האלמרה לאאודי חורכת אספלט, או לרנו משוכללת, נתחיל לשאול על ממממ...אמינות...

אז זהו - שהלחם והחמאה לא חייבים להיות לחם עבש וחמאה חמוצה.

ראה פוקוס. ראה פז'ו 306. יש מכוניות עממיות לחלוטין שמסוגלות לתת לך גם הנאה. היצרן רק צריך לרצות.

 

אבל אם רק אמינות מעניינת - אז ושב - רכבת ומונית ספיישל יהיו אמינות וזולות לאחזקה בהרבה.

 

אגב - אם כואב לך הגב - אתה מוזמן לנסות סיטרואן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע מה שמר,היצרן צריך בעצם להגדיר לעצמו את סדרי העדיפויות שלו.

פורד ייצרה מכוניות מחורבנות למדי עד הפוקוס(האסקורט למשל),ועם הפוקוס הראתה שאין לה שום בעייה לייצר את אחת הקומפקטיות הטובות והמהנות שיוצרו אי פעם.

למצער,מי שקובע כיצד תיראה המכונית הבאה שלנו הם בדרך כלל סופרי האפונים או מנהלי השיווק שלרוב יוצרים את המכונית עבור "לקוח פוטנציאלי".

במקום להכתיב היצרנים מוצאים עצמם עסוקים בלרצות את אותם לקוחות פוטנציאליים.

האלפא סוד,הגולף סימן I והב.מ.וו סידרה 3(E36)היו מכוניות גדולות בשל העובדה שיצרניהם העזו,חידשו ולא ויתרו על המרכיב החשוב ביותר במכונית-הנאה מהנהיגה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6643 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...