Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Moti - Miata R

[פרוייקט מצולם.. הרבה תמונות] הרכבת קשת התהפכות למיאטה

שימו לב! השרשור הזה בן 5328 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

**אין להעתיק את המאמר המובא כאן בשלמותו או חלקים ממנו (כולל תמונות) בלי אישור מפורש ממני שיינתן אך ורק בה"פ**

 

 

פתיחה: מילות אזהרה, עידוד, הכוונה והארות -

1. את הפרוייקט הנ"ל ניתן לבצע עם מעט ידע ויכולת ובכלים בסיסיים למדי שרובם מתוארים במאמר הבא.

2. מי שיש לו ידיים שמאליות לגמרי ו/או חוסר רגש מוחלט לגבי חוזק סגירת ברגים, נא לא לנסות לבצע.

3. רוב הסיכויים שהתקנה של קשת מסוג זה היא לא בדיוק שיא החוקיות... בג'יפים זה עובר יופי משום מה, אין לי מושג לגבי מיאטה.

4. קשת מסוג זה יכולה להציל לכם את החיים במקרה התהפכות, עם זאת מומלץ מאוד מאוד מאוד להתקין חומר דיפון מיוחד לקשתות.. אני אעלה תמונות של חומר הדיפון והתקנתו בהזדמנות הראשונה.

5. נא להשתמש אך ורק בברגים שמסופקים עם הקשת להתקנתה ולא בשום בורג אחר.

6. את ההתקנה מומלץ לבצע עם עוד זוג ידיים עוזרות לכל אורכה.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

לקראת עונת המירוצים וימי המסלול של שנת 2006 שנפתחת כאן ממש בסופ"ש הקרוב החליט גם חברי ירון לצייד את המיאטה שלו בקשת התהפכות שתאפשר לו השתתפות בחגיגת הספורט המוטורי.

 

המיאטה של ירון היא דור ראשון (שנת 96 למיטב זכרוני), ככה שהוראות ההתקנה יהיו טובות לחבר'ה שברשותם כל מיאטה בין 89 ועד 98 אם כי ייתכנו שינויים קלים ביותר בגרסאות ה-1.6L לתשומת ליבם של בעלי אותן הבודדות שהגיעו ביבוא אישי.

 

הקשת שנבחרה להתקנה היא זו שנחשבת לבטוחה ביותר מתוצרת חברת Hard Dog שהדגם הוא ה-Hard Core Double Diagonal שמתאפיין בהיקף הצנרת והעובי הגדול ביותר כמו גם גובה הקשת הגבוה ביותר שעדיין מאפשר תפעול מלא של הגג.

 

נתחיל -

ההתקנה צריכה להתבצע על משטח ישר ושטוח ככל האפשר כדי למנוע כל עיוות של שלדת הרכב הגמישה יחסית במהלך ההתקנה, במקרה שלנו בחרנו לעבוד אצלי בגראז' בבית.

את העבודה מומלץ מאוד לעשות עם עוד מישהו ולא לבד, הקשת כבדה!

 

שלב א' - פתח את הגג!

 

שלב ב' - מתחילים לפרק -

  • כדי להקל על העבודה אפשר להוציא את המושבים מהאוטו, כל אחד מהם מחובר לאוטו בחמישה ברגים של 14 מ"מ, נא לשים לב שלפעמים יש חיווט מחובר למושב מלמטה שצריך לנתק (אי אפשר לפספס).
  • מפרקים את מוט החיזוק שיושב מאחרי המושבים, המכסים יוצאים בקלות ומגלים את שני הברגים (17 מ"מ)... את מוט החיזוק הנ"ל ממש אין צורך להחזיר למקומו אחרי התקנת הקשת אם כי הדבר אפשרי.. אין בו צורך -

Rollbar-002w.jpg

  • זה הזמן לפרק את כל מה שנמצא מאחרי המושבים בערך - חמישה קליפסים תופסים את שטיח שמכסה את המדף האחורי, עוד ארבעה תופסים את השטיח שמכסה את החלק שמאחרי המושבים (אין צורך להוציא את השטיח מהאוטו לגמרי, מספיק לפרק רק את הקליפסים שמאפשרים גישה לשאר) -

Rollbar-001w.jpg

  • עכשיו אנחנו מגיעים לפלסטיקים, כדי לפרק את כיסויי מפתן הדלת הם מאפשרים לשלוף את הגומיות (יוצאות במשיכה קלה) ומשם לשלוף את הכיסויים האנכיים של המשקופים ובתי החגורות מבפנים (כמה ברגים לפרק ואז במשיכה קלה כלפי ציר האורך של הרכב), שימו לב לצורת החיבורים בצד הפנימי כדי לא לשבור את הקליפסים... העיקר לעבוד בעדינות יחסית -

Rollbar-003w.jpg

  • אחרי שהורדנו את הפלסטיקים למיניהם ונשארנו רק עם המדף עצמו מחובר נפרק גם אותו (משהו כמו 12 ברגים של 10 מ"מ) ונוציא אותו מהמיאטה.
  • בשלב הזה גם נפרק את מחשב ניהול המנוע בלי לנתק אותו (!!) רק להוציא את שלושת האומים שתופסים את התושבות שלו לגוף הרכב (גם 10 מ"מ).
  • ברגים אחרונים לפירוק בפנים - הבורג התחתון שתופס את מגנון חגורת הבטיחות (אחד בכל צד, 17 מ"מ).
  • בסיום שלב הפירוק מבפנים הרכב אמור להראות בערך כך -

Rollbar-009w.jpg

  • יוצאים החוצה... מפרקים שני גלגלים אחוריים ומעמידים את האוטו על בוקים תקניים בלבד (!), אסור בתכלים האיסור לבצע את העבודה על ג'קים!
  • כדי לוודא שאין שום עיוות של השלדה בזמן ההתקנה אני ממליץ למדוד את המרחקים של הבוקים מקו הכנף נגיד (כמו בתמונה הבאה) ולוודא שהם עומדים במרחקים זהים -

Rollbar-005w.jpg

  • תורן של בטנות הפלסטיק בתוך הכנפיים האחוריות הגיע ואנחנו מסירים אותן מהאוטו כדי לאפשר גישה לחלק התחתון של השלדה, לכאן תתחבר הקשת -

Rollbar-008w.jpg

  • בתא המטען מפרקים בינתיים את השטיחון והמכסה המתכתי שמגן על צנרת הדלק (שלושה קליפסים לשטיחון, ארבעה ברגי 10 מ"מ למכסה)... כמו כן נא להוציא את הגלגל הרזרבי.

סיימנו את הפירוקים למיניהם ועכשיו מגיע הכיף האמיתי - לחתוך ולקדוח :lol:!

  • את החיתוך הבא ביצעתי עם מספרי פח, ניתן לבצע גם עם מסורים למיניהם - יש לחתוך מעט מהמשטח האחורי שמתחת למדף בשני הצדדים כדי לאפשר לרגליים האחוריות של הקשת להגיע למקומן, ניתן לראות בתמונה הבאה איך נראה צד הנהג -

Rollbar-011w.jpg

  • את ה-ECU מחזיקים לשלדה שלושה אומים על ברגים שיוצאים מהקיר, הבורג העליון מבין השלושה צריך לצאת משם כי הוא מפריע לקשת, ניתן לו מכה או שתיים עם פטיש והוא פשוט יעוף החוצה מתחת לאוטו.
  • עוד זוג ברגים לפרק - נקודת החיבור התחתונה של חגורת הבטיחות מחוזקת לקורת האורך ליד הרצפה בעזרת בורג 17 מ"מ בודד, יש לפרק את הנקודה הנ"ל ולשמור את כל השייבות למיניהן שיושבות על הבורג וכמובן את נקודת העיגון של החגורה באותו הסדר... יש שייבת פלסטיק לבנה דקה שעושה בדיוק את התפקיד הזה. שימו לב (!) - חגורות הבטיחות אמורות בסופו של דבר לעבור בתוך הקשת ולא מחוץ לה!
  • וזה הזמן לבצע ניסוי ראשון להכנסת הקשת לתוך האוטו ולראות אם היא נוגעת עדיין וצריך לחתוך עוד טיפה או שלא.. בעיקרון לא צריכים לחתוך הרבה, ממש כמה סנטימטרים בודדים... יחד עם עוד זוג ידיים עוזרות, מכניסים את הקשת לאוטו ומנסים להגיע איתה עד למקום מושבה.
  • ברגע שהקשת מונחת במקומה לוקחים את שני הברגים העבים שמגיעים עם הקשת ומבריגים אותם לחור העליון ברגליים הקדמיות, איפה שמתחבר מנגנון החגורה כמו בתמונה באה, שימו לב שלא משתמשים בברגים המקוריים ולא משתמשים בספייסרים המקוריים וגם שהקשת תופסת את מנגנון החגורה למקומו -

Rollbar-019w.jpg

  • אחרי ששני הברגים במקומם הקשת כבר אמורה לשבת במקומה בלי שום הפרעה... יש סיכוי שמתחת לרגליים האחוריות תהיה גבעונת קטנה של הזפת שמשתמשים בה להדבקה של כל מיני חלקים בבודי והיא מונעת מהרגליים האחוריות להגיע ממש עד הרצפה, אין מה לדאוג, הזפת תימעך מתי שנחזק את הברגים של הרגליים האחוריות.
  • הקשת יושבת במקום ועכשיו אנחנו קודחים את החורים של הברגים שמחברים את הרגליים הקדמיות, שלושה בכל צד -

Rollbar-025w.jpg

 

  • משתמשים בברגים שסופקו יחד עם הקשת (מדובר בברגים מאיכות גבוהה ביותר, חזקים מאוד) ובפלטות ומחברים את שני הצדדים עם שייבה אחת בצד של הבורג ושייבה אחת בצד של האום, נא לשים לב שהאומים הם אומי נעילה מיוחדים עם צד עגול וצד מעוך, אתם אמורים להתחיל להבריג את הצד העגול קודם, הוא ייתברג בקלות עם היד עד שהוא יגיע לקטע המעוך ואז נשתמש במפתח 14 מ"מ כדי להמשיך לחזק.
  • שימו לב שלפני שמבריגים את הברגים והפלטות ניתן לרסס מעט ספריי צבע מונע חלודה על הקידוחים כדי למנוע החלדה שלהם בעתיד.
  • אחריי שחיברנו את שתי הרגליים הקדמיות וחיזקנו אותן טוב טוב אנחנו עוברים לרגליים האחוריות שבהתחלה נראה כאילו הן קצת יותר מסובכות אבל בתכלס הן גם כן די פשוטות ברגע שמבינים את הפטנט. הפטנט הוא שכל רגל מתחברת לשלדה עם בורג אחד בצד האחורי ליד הרגל ושניים לפני הרגל (שמסתכלים מכיוון הקדימה של הרכב), הבורג הבודד שליד הרגל נמצא ממש איפה שיש פקק גומי קטן, מוציאים את הפקק - ניתן למשוך מלמטה, ואפשר לראות את החור כמעט במדויק, מרחיבים אותו מעט עם המקדחה במידה וצריך (ולא נוגעים בו אם הבורג עובר דרכו באין מפריע) ומרכיבים את הפלטה התחתונה כשהיא מוצמדת למסילה של השלדה כמו שניתן לראות בתמונה של צד הנהג -

Rollbar-026w.jpg

  • אחרי שהרכבנו את הבורג הראשון וחיזקנו אותו (!) למקומו יחד עם הפלטה ניתן לקדוח את שני החורים מלמטה דרך הפלטה כשהם בכוונה בצורה אליפטית כדי שיהיה מעט משחק מול החורים בצד של הרגל מלמעלה -

Rollbar-030w.jpg

  • אחרי שסיימנו לקדוח ולהבריג את הפלטות בשני הצדדים אפשר להגיד לעצמנו מזל טוב! הקשת מורכבת ומחוזקת למקומה ועכשיו מגיע השלב של להחזיר הכל למקום :smile:!
  • מתחילים עם ה-ECU, אנחנו צריכים לחתוך את התושבת שלו כדי שתתאים לרגל של הקשת... אם תנסו להרכיב את ה-ECU איך שהוא עם התושבות תראו בדיוק איפה התושבת בצד של הדלת נוגעת ברגל ואיפה צריכים לחתוך ממנה מעט חומר.
  • מנתקים את התושבת מהקייס של ה-ECU (ארבעה ברגי פיליפס קטנים) וחותכים ממנה את החלק הנראה בצילום הבא (אנחנו השתמשנו במשור אנכי עם להב למתכות, לקח בערך 30 שניות של חיתוך זהיר) -

Rollbar-041w.jpg

  • אחרי שחתכנו ווידאנו שהסתיימה המחלוקת הטריטוריאלית בין התושבת לרגל של הקשת ניתן להרכיב את ה-ECU מחדש כשאני אישית ממליץ לעבור לפני כן עם שואב אבק על כל השטיח ולשאוב את כל שבבי המתכת שנערמו שם אחרי שקדחנו את החורים בשביל הרגליים של הקשת.

Rollbar-047w.jpg

  • עכשיו מגיע תורו של המדף האחורי לעבוד חיתוכים קלים, אנחנו ביצענו עם מספרי מתכת, מדובר בפח יחסית דק -

Rollbar-040w.jpg

  • אחרי שחתכנו את שני הצדדים של המדף ניתן להרכיב אותו בחזרה באוטו... כמו כן גם ניתן להרכיב בחזרה את בטנות הפלסטיק שבתוך הכנפיים האחוריות ואת הפחית שמגנה על צינורות הדלק בחזרה בתא המטען ואת השטיחון שמכסה אותה, אותם לא נצטרך לחתוך בכלל.
  • עוד מעט זה נגמר, עכשיו אנחנו מתעסקים עם שני הפלסטיקים הגדולים שבתוך הרכב, אלו שמכסים את מנגנוני חגורות הבטיחות ואת קורות הצד, כאן גם נצטרך לחתוך מעט מהפלסטיק שעומד במחלוקת טריטוריאלית עם הרגל הקדמית של הקשת (בכל צד)... גם כאן מספרי המתכת עושות עבודה מצויינת -

Rollbar-050w.jpg

  • אחרי שצחקנו מגיע החלק האמנותי - עם קצת רצון וקצת יכולת, דוחפים את הפלסטיק הארוך הזה בחזרה למקומו מלמעלה ועד לנקודות העיגון שלו למטה, מחזירים את כל הברגים והקליפסים למקומם ושלום על ישראל.
  • עכשיו אפשר כבר להחזיר את הגומיות שלאורך משקוף הדלת בצד שצמוד לפלסטיקים הנ"ל למקומן וגם את כיסויי הפלסטיק של מפתן הדלת.
  • החלק התחתון של השטיח - זה שמכסה את הקיר שמאחרי המושבים, יכול לחזור למקומו גם כן.. ארבעה קליפסים ונגמר הסיפור שלו.
  • החלק העליון של השטיח, זה שמכסה את המדף האחורי, אותו נצטרך לגלח מעט במקומות שהרגליים האחוריות עומדות כרגע... בעזרת סכין יפנית עושים חיתוך בצורת חצי עיגול לאט ובזהירות תוך כדי שמחזירים את השטיח למקום מושבו הטבעי ועובדים עם הסכין להוריד חומר לאט לאט עד שהחיתוך עובר במדויק מסביב לרגל. את השלב הזה יותר נוח לבצע כשהגג סגור.
  • עוד שניה זה נגמר, עכשיו נקודות העיגון התחתונות של חגורות הבטיחות חוזרות למקומן כשחגורות הבטיחות מנותבות למקומן דרך פנים הקשת ולא מסביב לרגליים הקדמיות מחוץ לה (!)... אני לא יודע מהו נתון היצרן לגבי מומנט חיזוק הבורג המדובר אבל אני מוכן להמר על מומנט סגירה גבוה למדי, אם מישהו יישאל אני מבטיח למצוא את הנתון המדוייק.
  • שלב אחרון - המושבים יכולים לחזור פנימה!

איחוליי, יש לכם קשת התהפכות על המיאטה! :grin:

ההבדל בקשיחות השלדה הוא לא פחות מעצום, ניתן להרגיש אותו בכל פניה וכשעוברים על כל קפל וקמט בכביש, שיפור אדיר.

 

Rollbar-054w.jpg

 

מוטי

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בליאת מוטי! כל הכבוד! מת על הפרוייקטים שלך! מתי יש לך זמן לכל זה? אני לא מוצא זמן לסיים STRUT BRACE מסכן.

בקיצור כל הכבוד המשך כך! נהנתי לקרוא!


זה כמו שחסידה תבלע צפרדע, תכניס אחרי זה את המקור שלה לת$ת ולצפרדע תיהיה סירקולצייה, כך החסידה לא תיהיה רעבה לעולם.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

את הפרויקט הנ"ל ביצענו אתמול בלילה, אני והחבר שלי שהוא הבעלים של האוטו.

לקח לנו חמש שעות מהשניה שהוא התגלגל לחניה שלי ועד השניה שהוא נסע הביתה , הכל כולל הכל... למזלנו, התקנתי קשתות במיאטות כבר מספר פעמים לפני כן ואני זוכר את הפרוצדורה בע"פ... אני מניח שלמי שמתקין פעם ראשונה ייקח בערך 8-9 שעות כמו שלקח לי בפעם הראשונה, עשיתי הכל לאט ובזהירות תוך וידוא הפרטים בכל שלב.

מודדים פעמיים, חותכים פעם אחת :wink:... 8-9 שעות זה אחלה פרוייקט לשבת...

 

מוטי

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

באמת יפה מאוד,האם הקשת התהפכות תורמת איך שהוא ליציבות הסרן האחורי?


DSCF901111111105_resize1.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי שלום,איך ולמה בעצם קשת התהפכות משפיעה על השלדה?

האם לא ניתן לבנות קשת התהפכות מלאה?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתם לא מתכוונים להפוך את המיאטה בשביל לבדוק האם הקשת באמת מחוברת טוב :D


עד מתי ספטמבר 08.:(

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה משקל מוסיפה הקשת?


שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על המקצועיות והדיוק בעבודה!

לגזור ולשמור לתחילת עונת המרוצים בארץ הקודש.

 

איתמר.


"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מוטי שלום,איך ולמה בעצם קשת התהפכות משפיעה על השלדה?
לכל מכונית באשר היא יש גמישות לרמה כלשהי בשלדתה, הדבר נובע לרוב מתכנון הרכב ובמקרה של מכוניות פתוחות כמו המיאטה - מהתצורה.

 

ברכב נורמלי עם גג רגיל עוברות קורות פלדה לאורך הגג בשני הצדדים ואף קורות רוחביות שממוקמות בד"כ מעל החלון הקדמי ומעל החלון האחורי ואף במרכז הרכב מיד אחרי קו הדלתות (הקדמיות, במידה ויש גם אחוריות).

מבנה כמו זה המתואר מסייע בצמצום העיוותים לרצפת הרכב כשמופעלים עליה הכוחות המופעלים על רכב בנסיעה, חלק מהכוחות האלה נספגים ע"י המתלים בעבודתם אבל החלק שמגיע לשלדה יגרום לה להתעוות.. ברכב סגור נורמלי המצאות החיזוק העליון בדמותו של הגג מקשיח את רצפת הרכב עד מאוד.

 

כדי שתבין למה שלדה קשיחה זה דבר טוב אני מציע לך לקרוא את הקטע הבא שכתבתי בשרשור אחר לפני כמה זמן -

בואו נבין קודם כל למה חיזוקי שלדה טובים בכלל.

 

דוגמא :-) -

נגיד והמיתלים (וההיגוי) הם רקדנים והשילדה היא רחבת הריקודים שלהם.

כמה שהרצפה יותר מוצקה יותר קל לרקדנים לרקוד ולבצע את הפעולות שלהם בצורה מדוייקת, ככה שיש הבדל גדול בין לרקוד על רצפה מוצקה לבין ריקוד על טרמפולינה... הטרמפולינה הגמישה תעוות את פעולת הרקדנים כי הרגליים שלהם ישקעו בה והתנועות שלהם לא יהיו מדוייקות ואף איטיות יותר.

 

לכן, ככל ששילדת הרכב שלכם מחוזקת יותר פעולת המיתלים וההיגוי תתבצע בצורה מדוייקת יותר וכמובן שהדבר יורגש היטב מצידו של הנהג.

 

ופה המקום לעשות את ההבחנה בין חיזוקי שלדה לבין שיפורי מיתלים!

גם אם תשפר את הרצפה יכול להיות שהרקדנים לא כ"כ טובים, כמו גם מצב הפוך - יכול להיות שהרקדנים דווקא עושים עבודה טובה אבל כמו שאומרים "הרצפה עקומה" ולכן התוצאה הסופית לא מרהיבת עין.

 

אם כך נאמר שגם חיזוקי שלדה וגם שיפורי מיתלים כדאיים ברכב שאנחנו כנהגים מצפים ממנו לבצע את מבוקשנו.

 

לאחר (ובתקווה) שהנקודה בהירה לכולם ניתן להפריד בין מה שאנחנו מבקשים מהאוטו לבין מה שכדאי לנו לבצע על מנת לקבל את מבוקשנו.

 

הקשחת שילדת הרכב ככלל היא פעולה חיובית עם גבול, מעבר לאותו הגבול יתחילו להיווצר סדקים בגוף הרכב בנקודות החיבור של מוטות החיזוק כתוצאה מקשיחות יתר... חיבור של כלוב התהפכות רב נקודתי שלם לשלדה עייפה ומחלידה של מכונית בת 30 עלול בלי לספק לייצר סדקים בה.

 

מוטות חיזוק כמו אילו שמדובר בהם בשרשור זה הם ב-99.9% מהמקרים פעולה חיובית.

הקשחה של נקודות חיבורי המיתלים הקדמיים תביא לא רק לפעולת מתלה מדוייקת יותר אלא גם לשיפור של הרגש בהיגוי ובחדות שלו.

חיזוקי שלדה אחוריים גם הם יחדדו את פעולת המיתלה ואת הרגש בנהיגה. כשחשוב לציין שהחיזוקים הנ"ל מתייחסים לנקודות חיבורי המיתלים ולא סתם חיזוקים - חיזוק השלדה בנקודות החיבור של האנטנה לא תייצר שום שינוי לטובה :wink:...

 

מפה והלאה כל מקרה לגופו -

יש מכוניות שהמתלה אחורי שלהם חלש במיוחד וסובל מעיוותים קשים בהעדר מוט גישור תחתון בין נקודות החיבור בשני הצדדים.. לאותן המכוניות מוט גישור תחתון (נקרא באנגלית Tie Bar) יועיל בהחלט, הונדה סיוויק לדוגמא, היא אחת כזאת.

על שיפורי מיתלים וכדאיותם ניתן לקרוא במאמר הגדול שפירסמתי לפני מספר חודשים שנקרא -

התנהגות ומתלים – תיאוריה וכיוון לשיפור הביצועים.

 

איפה להתחיל?

בדיוק איפה שהמאמר אומר לך להתחיל - בצמיגים ובגלגלים (בעיקר בצמיגים).

כל חיזוקי השלדה, המוטות, הבולמים והקפיצים שבעולם לא יעזרו לרכב שאין לו צמיגים ספורטיביים טובים, באמת.

אתה יכול להקשיח אותו עד מחר, להנמיך אותו במטר וחצי ולחזק אותו כמו אחלה כספת, אבל בסופו של דבר, כל מה שאתה משנה ומשפר באוטו שלך מגיע לכביש אך ורק בארבע נקודות הגומי שהם שטח המגע של הצמיג, נקודה סוף פסוק.

 

לעניות דעתי, לשפר מיתלים וכל שאר הבלאגן ברכב שלא הוחלפו בו הצמיגים לגומי ספורטיבי ברמה גבוהה זה בזבוז זמן וכסף (כמובן שבפרופורציות), הייתי לוקח סט צמיגים טוב על פני כל דבר (כן כן, כל דבר) אחר.

לא בולמים, לא קפיצים ולא בטיח.

דבר ראשון לשים את הצמיגים הכי טובים שיש, כל השאר בעדיפות מישנית.

נחזור רגע לשאלה שלך - במכונית פתוחה הסיכויים לעוות את השלדה גדולים פי כמה בגלל העדרות החיזוק העליון לרצפה בדמותו של הגג וכל חיזוק שהוא, בעיקר על ציר האורך אבל גם על ציר הרוחב של המכונית יהווה שיפור עצום!

ההבדלים בין קשיחות השלדה במיאטה עם קשת או בלי קשת הם משהו שמשאיר נהגים פעורי פה.

 

מכאן שאם נתייחס לחלקה השני של השאלה שלך -

האם לא ניתן לבנות קשת התהפכות מלאה?
אני אניח שאתה מתכוון לא לקשת אלא לכלוב התהפכות מלא שכולל קורות אורכיות שמתחברות למסגרת החלון הקדמי ואף יורדות למטה ועוד יותר קדימה לקיר האש ועד הרצפה.

 

התשובה היא כן - ניתן לבנות, כן - ההבדל בקשיחות יהיה עוד יותר משמעותי אבל גם לא - לא הייתי נוסע בחיים ברכב עם כלוב התהפכות מלא בכבישים ציבוריים.

לא נוח ולא בטיחותי לכביש הציבורי.

כלוב התהפכות נועד לספק הגנה ליושב מתוכו בסביבה אחרת... חוץ מזה הוא גם כאב תחת רציני להכנס ולצאת ממנו :-P..

 

כמה משקל מוסיפה הקשת?
קשת כמו זו, שלהזכירך היא הגבוהה ביותר ומשתמשת בצנרת בקוטר גדול יחסים עם דופן עבה (יעני קשת כבדה למדי), מוסיפה 25 ק"ג למשקל הרכב.

 

מוטי

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עד עכשיו לא היתה במיאטה שום הגנה נגד התהפכות ? :shock:


A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט אין מילים!! אחלה מדריך.. מושקע מאוד.. ומובן.. ישר כח!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אחלה מדריך.. מושקע מאוד.. ומובן.. ישר כח!

 

זה קנוי או שאתם בניתם ?


קו---------------------------------------

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

It was bought

the brand is "HARD DOG" roll bars

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
ואני חשבתי שניב או תום יגיבו :-P!

 

מוטי

ניב וטום לא נמצאים בפורום הטכני כל יום. אני בגלל שגם ככה יש לי ידיים שמאליות וטום ... טוב טום הוא טום.

 

בקשר לקשת, לאחר ההודעה הפרטית אכן הסתכלתי טוב טוב על הפרוייקט ואני בדיוק מה הצעד הבא שלי. אני לוחק שוהם, שוהם זה אחי הגדול בעל שתי הידיים הימניות (מישהו היה צריך לקבל את הימנית שלי לא :-) ) וביחד אנחנו הולכים לסקור את הפרטים בתקווה שנעשה את זה בצורה הטובה ביותר עם הרול בר שלי לכשיגיע.

 

אני מניח שישאלו עוד שאלות בנושא, אבל קודם כל שיגיע הקונטיינר לארצנו ואז נכין מראש יום שבו גם אתה תהיה זמין :-)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 5328 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...