Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת בולמים אחוריים קיה ריו


מעבר לפיתרון נפתר ע"י amosbmw,

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב!

בשעה טובה היגיעו הבולמים sachs-317719.

ההחלפה נראת פשוטה מאוד, סה"כ שני ברגים (איזה משפט כיפי :)) להוציא ולהחזיר.

 

הGPT ממליץ לסגור את הברגים שיש לחץ על החלק התחתון (להוריד את הגרב לרצפה), האם צדק בזה האם זה קריטי?

 

תודה!

  • פיתרון
פורסם

לא מכיר את דגם הרכב אבל על פי רוב החלפת בולם אחורי, כשהוא לא בתוך הקפיץ, פשוטה מאוד. 

ממליץ שתחליף גם את תושבת הבולם העליונה (AKA מיסב החלקה/כריות בולם) יחד עם הבולם, ואז יהיה לך עוד כמה ברגים.

זה נכון שהדרך הנכונה לבדיקת מומנט הסגירה של הבורג התחתון היא כשהרכב על הקרקע, אבל לא תמיד יש גישה לבורג עם כלים במצב זה.

 

ממליץ לך להימנע מAI שאוהב לצטט חירטוטים של אנשים, ולעבוד עם הוראות טכניות של יצרן הרכב או ספר טכני בסגנון Haynes.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

תודה רבה!

 

לגבי גישה אתה צודק, לבורג העליון אין גישה ולבורג התחתון צריך קצת גמישות :)

האם כדאי להניח ג'ק מתחת הקפיץ לדמות לחץ? (המלצת הAI) או שזה לא כ"כ קריטי

איזה תושבת אתה מתכוון?

Opera Snapshot_2026-02-01_134150_partsouq.com.png

פורסם

התושבת לא מופיעה בשירטוט ששלחת. תחפש בשירטוט על יד.

זה מיסב בתוך גומי שנמצא בתוך מתכת, והקצה העליון של הבולם מתחבר אליו.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

סליחה על ההטרחה, מופיע כאן?

אולי התכוונת שהקצה התחתון מתחבר אליו?

 

נ.ב- אם זה מעניין מישהו, הבולמים מיוצרים בטורקיה.

 

 

Opera Snapshot_2026-02-01_135409_partsouq.com.png

פורסם
לפני 9 דקות, FROGIE כתב:

סליחה על ההטרחה

אל תרגיש לא נעים לשאול בשביל זה בדיוק נועד הפורום המדהים הזה, כל אחד עונה בזמנו החופשי וזו לא טרחה בשום מצב

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
פורסם

נכון רק חבל שפות"ש לא עומד בכללי הפורום ומציין את שנת הייצור של הריו.

אז נכנסתי לריו כלשהי, לא יודע אם זה נכון לרכב שלו.

התושבת במקרה הזה היא חלק מספר 55311A.

KIA RIO/STONIC 17 (2016-2020) 2016 REAR SPRING & STRUT

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם (נערך)

אצלי קיה ריו  2017 . בולם עם שני עיניים. אז אין לי את זה. כשאמרתי 2 ברגים התכוונתי לזה :) 

 

תודה רבה!

 

Opera Snapshot_2026-02-01_142858_www.google.com.png

עריכה אחרונה על ידי FROGIE
פורסם

הציור שהבאתי שייך לריו 2016-2020 מהשוק האירופאי. אז אולי קנית את הבולם הלא נכון?

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם (נערך)

את המק"ט הוצאתי ע"פ מספר שלדה. וראיתי ברכב שלי שהבולם שלי עם שני עיניים.

 

 

עריכה- אני רואה שהתמונה שצירפתי איננה התמונה נכונה. בחלק שאצלי העיניים לא פונים לאותו כיוון.

עריכה אחרונה על ידי FROGIE
פורסם
לפני שעתיים, amosbmw כתב:

ריו 2016-2020 מהשוק האירופאי

2017 זה שנת תפר בין דור 3 ו-4.

להבנתי, מפוסטים בעבר מדובר בדור 3 עדין והבולמים שהוזכרו מתאימים.

 

אומנם מדובר בגרסה "רוסית", אבל מאמין שדומה/זהה. פה למשל, תחת -

G 1.4 MPI GAMMA > Suspension System > Rear Suspension System > Rear Shock Absorber > Repair procedures

זה גם קיים באופן דומה באתר שאתה עצמך קישרת אליו בעבר פה.

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, FROGIE כתב:

בחלק שאצלי העיניים לא פונים לאותו כיוון

זה בסדר גמור זה לא אומר שהבולם לא מתאים,

״העיניים״ הללו יכולות להיות בזוויות שונות זו ביחס לזו – זה תקין לגמרי.

ברוב הבולמים האוזניים מסתובבות חופשי סביב הציר שלהן (או עם מעט התנגדות של גומי/בושינג).

בזמן ההתקנה כשמהדקים את הברגים כשהרכב על הקרקע הבולם כבר מתיישר לבד לזווית הנכונה לפי המתלה.

 

עריכה אחרונה על ידי Camaro 92
פורסם
בתאריך 28.1.2026 בשעה 23:49, FROGIE כתב:

לסגור את הברגים שיש לחץ על החלק התחתון

 

כלל אצבע בתחום הזה הוא שאם יש תותב (בושינג) מגומי אז מהדקים כאשר הוא נמצא בגובה נסיעה, כלומר תחת עומס. ההשפעה היא בעיקר על אורך החיים של החלק שכן סגירה שלא במצב עומס יוצרת עומס תמידי על הגומי, גם כאשר הרכב סתם בחניה, ולכן את מרבית התותבים הקשורים בזרועות מתלה סוגרים כאשר המתלה תחת עומס. אם יש מקום אז אפשר שהרכב על הרצפה אבל לרוב אין ולכן פשוט מודדים גובה בין טבור הגלגל לכנף כאשר הרכב על הקרקע ואז משתמשים בג'ק להרים את המתלה למידה הזו.לא צריך כאן מדע מדויק וס"מ לפה או לשם זה בסדר גמור. 

 

במקרה של הבולמים שלך אני לא רואה שום צורך בכך וזה גם המצב ברוב המוחלט של הבולמים. 

  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...