Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נורת מנוע + EPC ורכב שלא מניע סקודה קארוק


maor23

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

עד שיגיעו מחברת שגריר לפנות את הרכב, כנראה, אני עם סקודה קארוק 2019 והבוקר כשבאתי להניע התחילו לי בעיות, כל לוח המחוונים התחיל לרצד וגם הודעות כמו leave vehicle on p, call workshop וכו'.

ניסיתי להטעין את המצבר עם בוסטר, לא עזר. התקשרתי לידידים שבדקו מתח מצבר והיה 5.6V. 

כל כמה דקות, מעבר לנורת EPC ומנוע, הלוח מתחיל לרצד עם כל הנורות ביחד. 

כרגע 4 שעות עד שיבואו מחברת הגרר של הביטוח, האם לדעתכם זה בעיית מצבר או שזה מעבר לכך? 

 

 

נ.ב

מצבר יחסית חדש, רשום עליו אוגוסט 24.

 

20250520_090100.jpg

20250520_075648.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, maor23 כתב:

ניסיתי להטעין את המצבר עם בוסטר, לא עזר

בוסטר זה סוללת חירום לצורך התנעת הרכב זה לא מטען מצברים.

הרכב כרגע מתניע בכוחות עצמו עם המצבר הנוכחי?

עריכה אחרונה על ידי Camaro 92
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, אלעדית כתב:

מתח מצבר 5.6 לא תקין כמובן

נקווה שזו הבעיה היחידה

הגיעו משגריר (תחת הביטוח) והחליפו מצבר.

המצבר הוא מצבר שנפ 70V, הבחור שהגיע טען שהמצבר שהיה ברכב(ככה קניתי אותו) היה 60V ולא מתאים לסקודות.

כרגע נראה שהכל תקין, אני מקווה לפחות.

לפני 35 דקות, Camaro 92 כתב:

בוסטר זה סוללת חירום לצורך התנעת הרכב זה לא מטען מצברים.

הרכב כרגע מתניע בכוחות עצמו עם המצבר הנוכחי?

תגובה למעלה ^^

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל שיש אורגן אורות כזה ותקלות שלא קשורות אחת לשניה החשד הראשוני הוא המצבר דווקא ולא משהו אחר ספציפי.

במקרה שלך נדלקה מנורת מנוע+ חיישן ידית הילוכים+ electronic power control שזה סוג של מנגנון שיודע לזהות את מיקום דוושת הגז ולתרגם את זה לפוזיציה של פרפר המצערת בבית המצערת. (תקלה ידועה ברכבי פולקסווגן).

כשזה שלושתם ביחד הסיכוי לתקלה רב מערכתית נמוך מאוד ולכן אנו חושדים קודם במצבר.

הסיבה לכך היא שמחשב הרכב עובד בלופים, הוא כל הזמן בודק את עצמו ואת המערכות השונות ברכב, הבדיקה נעשית בצורה של מתח חשמלי וניתוח המתח המתקבל מהחיישנים השונים.

לדוגמא הרכב מצפה לקבל מחיישן מסויים מתח של 2.7 וולט, הוא מצפה לכך כי תיכנתו אותו שהחיישן הספציפי הזה אמור להחזיר 2.7 וולט במידה והרכב נניח בטמנפרטורה כזו, הדוושה לחוצה במידה כזו, הטמפרטורה החיצונית היא כזו ומצב הציפורים בשמיים ביחס לנטייה הטבעית של גדור הארץ היא כזו (מגזים בכוונה). ואז הרכב לא מקבל 2.7 וולט אלא 1.5 וולט, שזו תוצאה מאוד מוזרה למה שהוא אמור לקבל והוא לא יודע למה ולכן מדליק לך מנורת תקלה, כיוון שערך אחד הרכיבים חורג מהגבול שהרכב מצפה לקבל.

יתכון מאוד והרכב תקול, יתכן גם שהמתח לא מתאים כי ישנה בעיה אחרת והקריאה נכונה אבל המתח המתקבל לא מתאים למה שהרכב מצפה בגלל שבאמת יש בעיה אבל כשמדובר בכמה תקלות במקביל, שנותנות ערך מתח נמוך ממה שהרכב מצפה לו אז אנחנו חושדים דוקא במקור המתח שהוא המצבר.

ההבדל לפעמים בין נורת תקלה לבין פעילות תקינה היא טולרנס של חצי וולט לפה או לשם כך שמצבר חלש שעדיין מסוגל להתניע את האוטו אבל לא מספיק חזק בשביל לספק לכל הצרכנים את המתח המתאים להם ידליק הרבה מנורות והודעות תקלה בו זמנית.

 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...