Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

חפשי יונדאי אלנטרה דור קודם (לא היברידית) דור קודם.

מנוע 1.6 אטמוספרי (לא טורבו) ותיבת 6 הילוכים אוטומטית (רגילה) שיבטיחו אמינות גבוהה.

הרכב מרווח מאוד ויש בו אבזור בטיחות אקטיבי: בלימת חירום, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני שעה, yulianx כתב:

אכן התכוונתי לגיר הרובוטי של הגרמניות, שיפוץ מכטרוניק בערך 4 אלף, והחלפת מצמדים אזור 3.5 אלף.

מצטרף להמלצות של @vladclar

אני מוסיף ומדייק שבנסיעה של 100 ק"מ בשבוע, סביר להניח שהנסיעה היא בעיקר בעיר. ושם גיר רובוטי ומנוע טורבו לא רק שלא יהוו יתרון על פני גיר פלנטרי, אלא יצברו בלאי משמעותי.

פורסם (נערך)
לפני 31 דקות, mottis כתב:

חפשי יונדאי אלנטרה דור קודם (לא היברידית) דור קודם.

מנוע 1.6 אטמוספרי (לא טורבו) ותיבת 6 הילוכים אוטומטית (רגילה) שיבטיחו אמינות גבוהה.

הרכב מרווח מאוד ויש בו אבזור בטיחות אקטיבי: בלימת חירום, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

 

אבל זה אוטו כבד שלא זז.

כבר עדיף איזו סופרמיני נורמלית גם אם אטמוספרית. היא לפחות תשקול פחות ותהיה יותר זריזה.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם

אתה לא מכיר אותה. ייתכן שאין לה בעיה להתנהל עם אוטו עם מנוע חלש-יחסית, שאגב, יעלה את העליות לירושלים, בלי בעיות מיוחדות.

 

יש הרבה נהגים שסופר-מרוצים מיונדאי 1.4 אטמוספרית עם תיבת הילוכים אוטומאטית רגילה, שגם נחשב לרכב אמין. 

אם לא נסעת, מנסיון זה רכב גם איטי.

גם לו לא תהיה בעיה מיוחדת לעלות את העליות לירושלים.

 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 18 שעות, פריג'י כתב:

אבל זה אוטו כבד שלא זז.

לא ראיתי שהיא כתבה שהיא מתכוונת לקחת את הרכב לנס הרים...

רכב "כבד" ואיטי יכול לביות דווקא יתרון בשימושים של פות״ש

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
בתאריך 28.2.2025 בשעה 12:14, ענת. כתב:

חדשה בקהילה. אני אמא יחידנית לתינוק בן שנה וחצי ומחפשת רכב חדש

כיון שבזמן האחרון יצא שעזרתי לכמה חברים בסיטואציות דומות לחפש רכב, אלו שני הסנט שלי:

1. זרקו לך פה כל מיני אפשרויות - מבלי להביע את דעתי על הדגמים שהוזכרו, אל תינעלי על רכב ספציפי: אל תקני את הרכב הראשון שאת רואה, תבדקי כל מיני אופציות, ורק אחרי שתבדקי כל מיני דגמים תדעי מה יותר מדבר אליך.

2. (אולי זה היה צריך להיות 1) לחפש רכב לוקח זמן וסבלנות, ואז עוד סבלנות ועוד זמן. כן, אפשר ללכת לסוכנויות ליסינג ולקנות מה שיש להם, אבל אם רוצים רכב אמין וטוב לתקופה ארוכה, צריך זמן וסבלנות - יש הרבה זבל, והרבה סוחרים (גם מוצהרים וגם מתחזים), ולוקח זמן לברור את המוץ מהתבן.

3. יש הרבה מאוד פרמטרים שהם מאוד אישיים, ותלויים בדברים כמו גודל העגלה, גודל כיסא התינוק, מה את מתכננת שיהיה לך באוטו (לדוגמה עגלת שוק...) וכדומה. כשאת הולכת לראות רכבים, קחי איתך את הציוד שצריך להיכנס לאוטו, ולא להתבייש לנסות להכניס אותו לאוטו ולבדוק שהוא באמת נכנס. לפעמים ברכב עם תא מטען גדול יותר תאורטית, הציוד שלך לא יכנס בגלל הפרופורציות שלו.

4. שווה לשלם קצת (אבל קצת) יותר על משהו ממש טוב, אבל לפחות ממה שאני ראיתי בזמן האחרון יש לא מעט כאלו שדורשים מחירים שגרמו לי לצחוק על רכבים ממוצעים למדי "כי הדגם מבוקש" או כי "הרכב עבר במשפחה" או כי "קיבלתי כבר הצעות יותר גבוהות, אז זה המחיר".

5. לגבי גודל האוטו, שווה לבדוק את "סיטואציית החיים" שלך - האם את גרה בלב ת"א ולכן חייבת רכב קטן ונוח לחניה, או שאת גרה בקיבוץ באמצע המדבר ולכן לא תהיה לך בעיה גם אם תקני טנדר ענק, אם יש לך חניה פרטית, האם היא תתאים לרכב גדול יותר (אצלי בבניין לדוגמה יש חניות צרות למדי שלא מתאימות לכל רכב), וכדומה - כל מה שישפיע על גודל הרכב שתקני.

6. בגדול הייתי הולך על הרכב הכי קטן שמתאים לצרכים שלי פלוס קצת - כמו שאמרו לפני סופר מיני בדר"כ מתאימות לדרישות האלו.

7. תהיה לך פה עקומת לימוד, תלכי לראות כמה מכוניות, ולאט לאט תתחילי להתפקס על הדגמים שנראים לך. אחרי שתמצאי כמה דברים שנראים לך, תחזרי לכאן עם הפרטים הספציפיים ויהיה לנו יותר קל לעזור לך הלאה.

8. למרות שכבר אין לי כזה, בנוסף לכל הדגמים שהזכירו לפני, אני הייתי בודק את ההונדה ג'אז.

 

זה כמובן מנסיוני האישי בלבד :-)

 

  • אהבתי 4
פורסם
בתאריך 1.3.2025 בשעה 16:30, ענת. כתב:

ואם אני מעלה ל 85,000 שח ? יש אופציות נוספות שנראות לך? ושכחתי לציין שחשוב תא מטען מרווח.

בתקציב הזה, כדאי לך לרכוש קיה סטוניק 1.4, גם הוא כמו האלנטרה שהמלצתי - מצוייד במנוע אטמוספרי וציבת 6 הילוכים פלנטרית פשוטים ואמינים, מרווח יחסית לגודלו, מאובזר בבלימת חירום ותיקון סטיה מנתיב ויש חו מולטימדיה מקורית עם יכוחת שיקוף הטלפון.

פורסם
בתאריך 1.3.2025 בשעה 17:43, BoazB11 כתב:

על רכבים עם גיר אוטומטי דו-מצמדי, שבגיל 5+- כבר צברו בלאי בגיר וידרשו השקעה של בין 3-10K₪ לתיקון/החלפה,

שזה אומר: כל רכבי VAG (פולקסווגן, סקודה, סיאט, אאודי) וחלק מדגמי יונדאי/קיה, רנו, ניסאן ועוד...

 

בנוסף יש ארסנל די נכבד של דגמים עם מחלות כרוניות (צרפתיות אבל לא רק)

שידרשו ידע והקפדה על טיפולים במוסכים מתמחים, ועם דרישה ראשית לאמינות, אפשר לפסול על הסף.

 

הסיבה לכל הנ"ל נעוצה בתקנות זיהום אוויר שגורמות ליצרנים לצייד את הרכבים במערכות יקרות ומסובכות (מכניות ואלקטרוניות)

על מנת שיהיו חסכוניים בדלק, אבל הצד השני של המשוואה הן עלויות אחזקה גבוהות, ואמינות בינונית ומטה.

 

לכן רוב ההמלצות שקיבלת כאן מכוונות לרכבים עם טכנולוגיה קצת מיושנת,

שכנראה יעלו לך בשוטף יותר בחשבון הדלק, אבל יבקרו פחות במוסך וגם בסבירות גבוהה לא יסבלו מתקלות או בלאי יקר.

עם נסועה מועטה כמו שציינת (כ-10K ק"מ בשנה)אפשר להוריד את סעיף ה'חסכוני' למטה במערכת השיקולים.

 

מה שאת צריכה יותר להיסגר עליו, הוא הגודל של הרכב.

יש קטגוריות (מיני; סופר-מיני; משפחתית; SUV בגדלים מקבילים; סלון/מנהלים וכו') ויש הרבה דגמים שהם בין לבין...

אז אם תפרטי יותר על מה את מתכוונת ב"תא מטען גדול" אפשר יהיה לדייק יותר את ההמלצות או דיס/המלצות.

 

*עד שרשמתי את המגילה הזו ענו כבר מעלי בתמצית...

אני אחדד שוב

התקציב עלה ל 85,000 שח

יש לי איזה רצון/חלום  ל״ג׳יפון״ אבל השאלה האם אפשר לדבר בהכללה ולהגיד שיש יותר תקלות ברכבים כאלה? והאם התיקונים יקרים יותר?

אני שואלת בלי להבין דבר… אולי אין קשר בכלל וזה תלוי רכב.

וחשוב לי תא מטען יחסית מרווח

 

 

ואם התיקונים זולים והאמינות גבוהה, איזה ג׳יפון היית ממליץ? 

ומה השנה, לפי התקציב החדש?

תודה רבה רבה

 

פורסם

אין יותר תקלות ברכבים הללו.

הייתי מחפש סוזוקי קרוס אובר.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני שעתיים, ענת. כתב:

אני אחדד שוב

התקציב עלה ל 85,000 שח

יש לי איזה רצון/חלום  ל״ג׳יפון״ אבל השאלה האם אפשר לדבר בהכללה ולהגיד שיש יותר תקלות ברכבים כאלה? והאם התיקונים יקרים יותר?

 

 

 הרוב הגדול של ה"גיפונים" מבוססים על רכב רגיל שהשלדה שלו הוגדלה / הוגבהה מעט. 
במקרים כאלו המכניקה זהה , ולכן התקלות הצפויות יהיו זהות. 
יש לא מעט דוגמאות 

כמו סיאט איביזה / ארונה 

הונדה גאז / HRV 

 

דרך אגב , מנסיון חיים , תחזוקה מונעת (טיפולים בזמן ) מונעת הרבה תקלות 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

לאמא+ ילד גם סוזוקי ויטרה מספיקה בהחלט.

לא משנה מנוע 1.6 או 1.4 טורבו - הרכב אמין מאוד.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 3 שעות, ענת. כתב:

אני אחדד שוב

התקציב עלה ל 85,000 שח

יש לי איזה רצון/חלום  ל״ג׳יפון״ אבל השאלה האם אפשר לדבר בהכללה ולהגיד שיש יותר תקלות ברכבים כאלה? והאם התיקונים יקרים יותר?

אני שואלת בלי להבין דבר… אולי אין קשר בכלל וזה תלוי רכב.

וחשוב לי תא מטען יחסית מרווח

 

 

ואם התיקונים זולים והאמינות גבוהה, איזה ג׳יפון היית ממליץ? 

ומה השנה, לפי התקציב החדש?

תודה רבה רבה

 

תקלות יקרות לא קשורות למרכב אלא ליחידת ההנעה לרוב, לכן ההבדל בין משפחתית רגילה למוגבהת יהיה בדרך כלל בעוד 3 ס"מ גובה. 

אני חוזר על ההמלצות פה לסטוניק 1.4 או cx30, אני לא מספיק מכיר את השוק היום אבל מניח שיכנסו בתקציב.

פורסם
לפני 5 שעות, ענת. כתב:

אני אחדד שוב

התקציב עלה ל 85,000 שח

יש לי איזה רצון/חלום  ל״ג׳יפון״

בתקציב הזה, כדאי לך לרכוש קיה סטוניק 1.4, גם הוא כמו האלנטרה שהמלצתי - מצוייד במנוע אטמוספרי ותיבת 6 הילוכים פלנטרית פשוטים ואמינים, מרווח יחסית לגודלו, מאובזר בבלימת חירום ותיקון סטיה מנתיב ויש חו מולטימדיה מקורית עם יכולת שיקוף הטלפון.

  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 3.3.2025 בשעה 21:21, Fazer כתב:

כיון שבזמן האחרון יצא שעזרתי לכמה חברים בסיטואציות דומות לחפש רכב, אלו שני הסנט שלי:

1. זרקו לך פה כל מיני אפשרויות - מבלי להביע את דעתי על הדגמים שהוזכרו, אל תינעלי על רכב ספציפי: אל תקני את הרכב הראשון שאת רואה, תבדקי כל מיני אופציות, ורק אחרי שתבדקי כל מיני דגמים תדעי מה יותר מדבר אליך.

2. (אולי זה היה צריך להיות 1) לחפש רכב לוקח זמן וסבלנות, ואז עוד סבלנות ועוד זמן. כן, אפשר ללכת לסוכנויות ליסינג ולקנות מה שיש להם, אבל אם רוצים רכב אמין וטוב לתקופה ארוכה, צריך זמן וסבלנות - יש הרבה זבל, והרבה סוחרים (גם מוצהרים וגם מתחזים), ולוקח זמן לברור את המוץ מהתבן.

3. יש הרבה מאוד פרמטרים שהם מאוד אישיים, ותלויים בדברים כמו גודל העגלה, גודל כיסא התינוק, מה את מתכננת שיהיה לך באוטו (לדוגמה עגלת שוק...) וכדומה. כשאת הולכת לראות רכבים, קחי איתך את הציוד שצריך להיכנס לאוטו, ולא להתבייש לנסות להכניס אותו לאוטו ולבדוק שהוא באמת נכנס. לפעמים ברכב עם תא מטען גדול יותר תאורטית, הציוד שלך לא יכנס בגלל הפרופורציות שלו.

4. שווה לשלם קצת (אבל קצת) יותר על משהו ממש טוב, אבל לפחות ממה שאני ראיתי בזמן האחרון יש לא מעט כאלו שדורשים מחירים שגרמו לי לצחוק על רכבים ממוצעים למדי "כי הדגם מבוקש" או כי "הרכב עבר במשפחה" או כי "קיבלתי כבר הצעות יותר גבוהות, אז זה המחיר".

5. לגבי גודל האוטו, שווה לבדוק את "סיטואציית החיים" שלך - האם את גרה בלב ת"א ולכן חייבת רכב קטן ונוח לחניה, או שאת גרה בקיבוץ באמצע המדבר ולכן לא תהיה לך בעיה גם אם תקני טנדר ענק, אם יש לך חניה פרטית, האם היא תתאים לרכב גדול יותר (אצלי בבניין לדוגמה יש חניות צרות למדי שלא מתאימות לכל רכב), וכדומה - כל מה שישפיע על גודל הרכב שתקני.

6. בגדול הייתי הולך על הרכב הכי קטן שמתאים לצרכים שלי פלוס קצת - כמו שאמרו לפני סופר מיני בדר"כ מתאימות לדרישות האלו.

7. תהיה לך פה עקומת לימוד, תלכי לראות כמה מכוניות, ולאט לאט תתחילי להתפקס על הדגמים שנראים לך. אחרי שתמצאי כמה דברים שנראים לך, תחזרי לכאן עם הפרטים הספציפיים ויהיה לנו יותר קל לעזור לך הלאה.

8. למרות שכבר אין לי כזה, בנוסף לכל הדגמים שהזכירו לפני, אני הייתי בודק את ההונדה ג'אז.

 

זה כמובן מנסיוני האישי בלבד :-)

 

תודה רבה על ההתייחסות והמידע המפורט

  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...