Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאית בטון


דובצע

פוסטים מומלצים

לפני 8 שעות, topop כתב:

איך עובד ההיגוי של הסרן האחורי? 

בעבר הרחוק שטאנגות (מוט מכאני שהיה מעביר את תנועות ההיגוי שהנהג מבצע).

כיום הפיקוד הוא חשמלי, ופעולות ההיגוי מבוצעות ע"י בוכנות הידראולית או חשמליות (לרוב הידראוליות).

  • רעיון טוב! 1

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק להוסיף - המשאיות מחויבות לעמוד ברדיוס סיבוב מקסימלי, בין אם לפי התקנות או לפי מידה חריגה אך מאושרת ולכן ההיגוי האחורי מצטרף לקידמי כדי לאפשר זאת. אם אזכור מחר אנסה לצלם סרן אחורי עם היגוי מקרוב.

  • רעיון טוב! 1

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר במשאיות בטון אם הם מחכות למשאבה או לא\מכיר משאיות זבל 

להם בטח מחכים...

ניתן להתייעץ בכל הנוגע למערכות גפ''מ והסבה - ללא תשלום

בעבר: מיצובישי אטארז' 2015-טויוטה קורולה 2009 GLI מוסבת לגפ''מ

בהווה: סובארו B4 2015 מוסבת לגפ''מ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, איש שמח כתב:

לא מכיר במשאיות בטון אם הם מחכות למשאבה או לא\מכיר משאיות זבל 

להם בטח מחכים...

זה ההבדל בין אם אתה מביא זהב או לוקח חרא

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.6.2024 בשעה 13:30, Roycohen1979 כתב:

אני מניח שיש חריגות, ובטוח שהבטון יכול לשבת במערבל יותר מזן ממה שאמרו לי, ככול הנראה בתצורה נוזלית יותר אם ידוע שיהיה תור של משאיות שפורקות לפי תור ארוך. אבל ככלל אצבע המשאית לא אמורה לחכות למשאבה.

האמת שלא הייתי במקומות כאלו מעולם, אך במהלך הלימודים שלי (הנדסאי בניין) נאמר שם מכל המי ומי בצורה חד משמעית שבטון לאחר שעה וחצי שהוא יצא מהמפעל אסור לצקת אותו בכלל והוא נשלח חזרה. נראה לי אפי' שבתעודת המשלוח ממפעל הבטון מופיע גם שעת המילוי, המהנדס ביצוע בשטח לא אמור לאשר דבר כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם במערבלי בטון עסקינן,

 

בזמנו תפסנו קו בנחל עוז, בשיא בניית "המכשול" או מה שזה לא יהיה.

כדי לצמצם עלויות ושינוע בנו כמה מפעלי בטון לאורך העוטף, אחד המפעלים היה לידנו בנחל עוז.

בכל מקרה, נהגי הבטון היו טסים שם כמו פסיכים כי עבדו לפי נגלות ולא יומית.

כמות התאונות שהיו לנו עם המשאיות היה פסיכי, בממוצע כל שלושה ימים.

העיניין היה שהנזק למשאיות היה משבית תנועה והנזק היה מגיע לעשרות אלפים.

רוב התאונות אצלנו היה עם האמר ממוגן,

זאב 2 ואפילו ספארון.

אחד הפעמים משאית דנדנשה של מרצדס נכנסה מאחור בזאב 2, הוו גרירה של הזאב היה 40 ס"מ בתוך המרצדס, נהג הזאב רצה לרדת לשול הכורכר , נתן גז ותלש את הקרביים מהמרצדס, 

4 או 5 מצננים שמן ומים ואני חושב שגם את האינטרקולר,

את כל הצמת חשמל של הפנסים ,

את הגריל יחד אם אחד הפנסים,

מערכת ההיגוי ניזוקה,

אחד הצירים להרמת הקבינה התעקם,

שישו ושימחו אחד גדול.

 

המאו"ג שהיה בסיור עם המג"ד הגיעו לתאונה,

והמאו"ג זרק למג"ד

"זה בלתי אפשרי ככה, עוד יאשימו את הגדוד שלך שבגללו הבנייה מתעכבת, תפסיקו להשבית כל יומיים משאית"

 

זאת הייתה תאונה שלישית תוך שבועיים .

מה אגיד לכם, היה שם שמח.

  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, לב טוב כתב:

האמת שלא הייתי במקומות כאלו מעולם, אך במהלך הלימודים שלי (הנדסאי בניין) נאמר שם מכל המי ומי בצורה חד משמעית שבטון לאחר שעה וחצי שהוא יצא מהמפעל אסור לצקת אותו בכלל והוא נשלח חזרה. נראה לי אפי' שבתעודת המשלוח ממפעל הבטון מופיע גם שעת המילוי, המהנדס ביצוע בשטח לא אמור לאשר דבר כזה.

אכן בתעודת המשלוח מופיע שעת המילוי.

בגלל זה באתריפם גדולים, בעיקר מרוחקים אבל גם כאלה במרכז הארץ כמו פרוייקטים של הרכבת כמו מסילת 431, בניית הקו המהיר לירושלים וכדומה בנו כמה "מפעלי" בטון בדרך שכללו סיילואים ומתקני ערבוב כדי לקרב את המפעל לאתר הבניה. בתל אביב עצמה בבניית הרכבת הקלה יכול להיות מצב שבו משאית תעמוד שעה בפקק וזה עוד כזהוא 5-6 ק"מ מהאתר עצמו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר הרחוק זו היתה שיטה מקובלת, מיקסרים קטנים בכל אתר. עם השנים נעלמו לטובת הבטון המובא (איני יודע מאיזה שיקולים), אם כי לפני מספר שנים עוד ראיתי מיקסר קטן כזה, צבוע באדום פרארי, מוצג למכירה ב״שזר״.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיקסרים האלו קוראים טפלה, הם עדיין בשימוש אצל קבלנים ולעבודות קטנות.לי יש אחד כזה ואני משתמש בו בדרך קבע, נוח לעשות בו עבודה כשמדובר במאות קילוגרמים של בטון וביציקות לא רציפות כלומר שניתן לצקת בכמה שלבים ואז עושים נגלה אחר נגלה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי בתחום הזה של הבטון אין דבר כזה שלמשאית אין עבודה, מנהגים שאני מכיר הם עובדים כמו חולי נפש. כל היום קופצים ממקום למקום. 

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני כשעה, Roycohen1979 כתב:

למיקסרים האלו קוראים טפלה, הם עדיין בשימוש אצל קבלנים ולעבודות קטנות.לי יש אחד כזה ואני משתמש בו בדרך קבע, נוח לעשות בו עבודה כשמדובר במאות קילוגרמים של בטון וביציקות לא רציפות כלומר שניתן לצקת בכמה שלבים ואז עושים נגלה אחר נגלה.

אתה אומר טפלה , לי ישר קופץ הבייתי הפשוט 200 ליטר ומטה.

אתה בטח מתכוון למערבל / טפלה לקבלנים שיש באתר בנייה, חצי קוב ומעלה.

היום יש פתרונות מעולים כמעט לכל מצב, כולל מערבלים כמו שיש על המשאית רק על בסיס יותר קטן, כמובן שיש התעסקות עם הכנת המלט כולל התרכובת הנכונה.

לרוב לעבודות בטון שלא מחייבות יציקות מסיביות.

ואז דובצע ירים את המשפך לאן שצריך.

 

 

בלימודי צמ"ה ומנהור שלי, עשיתי פרוייקט על מכונות מנהור אוטונומיות,
ראיתי באחד האתרי עבודה בירושלים כלי שממש עיניין אותי,
משהו בסגנון הזה

https://youtu.be/b8LH409VVS8

 

וכשגרתי באילת יצא לי לראות בשוטף דודג' גוררת עגלה עם מערבל 
משהו בסגנון הזה 

 

1M-Org-Bk-Gr-Sm-280-1.png.f611909ceefa97e2f3c56f32e87b93ab.png

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, GABIUBOGI כתב:

לדעתי בתחום הזה של הבטון אין דבר כזה שלמשאית אין עבודה, מנהגים שאני מכיר הם עובדים כמו חולי נפש. כל היום קופצים ממקום למקום. 

עבודה יש בשפע, הבעיה שהתשלום זעום. זה תחום ההובלה הכי פחות רווחי בענף. ולא בגלל עודף תחרות.

 

לפני 10 שעות, Markm4 כתב:

לפי מה שאני זוכר לא היו שם משאיות על בסיס סוס ועגלה

כנראה בגלל הצורך בתמרונים, ונגישות. לראש גורר לא נוח לרדת לקרקע חולית.

אתה צודק, משא תומך (סוס) לא יכול לתמרן בשטח.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...