Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלבטים בין ספורטאז' בנפח 2.0 או 1.6 (לא טורבו)


mei1

פוסטים מומלצים

אנחנו מתלבטים עם איזה נפח לקחת את הקיה ספורטאז', שנתון 2017/18  מחפשים פשוט דיל טוב, ממה שבדקנו לרוב ההבדל בנפח הוא באזור ה 15-20 אלף, השאלה עד כמה זה משמעותי, האם זה שווה את ההשקעה ומה מתאים לנו יותר?

אנחנו משפחה של 4 נפשות מבוגרים ורוב הנסיעות הן בתוך העיר ולא מחליפים רכב לעיתים קרובות (בונים על הרכב לעשר שנים לפחות).

עריכה אחרונה על ידי mei1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל בר השוואה....

מאיזה רכב אתם עוברים?

נוסעים במישור? בעיר? עליות ( של ירושלים או חיפה) ?

השבוע עזרתי למישהי לקנות ספורטאז' 1.6 ( לא טורבו ), אחרי פורד פוקוס 2009 ( מנוע 1.6 עם 100 כ"ס ). לדעתה קיה 1.6 רכב ממש זריז ( 132 כ"ס אחרי 100 כ"ס עייפים ). לא היה פשוט למצוא רכב ללא בוצה במנוע - אנשים מאחרים בטיפולים, מטפלים כנראה בשמן לא מתאים במוסכי מדרכה.

נתקלתי ברכב יד ראשונה שלא נכנס למוסך 4 שנים ( נסע על אותו השמן 50 אלף קילומטרים ).

כמה רכבים עם נתונים טובים נפסלו בגלל שהמנוע כבר לא עבד בצורה טובה

בסוף נקנה רכב מודל 2018 שטופל בזמן במוסך מורשה יבואן וללא תאונות.

צריכת דלק של ספורטאז' 1.6 אטמוספרי יותר טובה מזו של 2.0, משהו כמו 10% משולב או 15% בעיר.

מצד שני, מנוע 2.0 יותר חזק בצורה מורגשת, צובר פחות בוצה ( פחות רגיש לטיפול לא נכון/ באיחור).

15-20 אלף ₪ הפרש לא מבוטל.

לכן, אחרי בכל, צריך לבחור ברכב שיותר מתאים לסגנון הנהיגה, טוואי נסיעה ולבדוק היטב איך הרכב טופל, במיוחד 1.6.

 

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפה נשמע שקניית מנוע 1.6 משנתונים כאלה , כלומר רכב בן 5 וציפייה שיחזיק 10 שנים, זה לחלוטין הימור.

חלקם הגיעו מהליסינג, שם בכל רכב שלא הוכח אחרת, שמים את השמן הכי זול, לפעמים גם שלא עומד בתקן, וחלקם מגיעים מאנשים פרטיים שחושבים שזה רכב שיכול לשתות שמן פלאפל משומש, כנראה בגלל המותג.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל רכב משומש שקונים זה הימור במידה כזאת או אחרת.

יחזיק כמה שיחזיק, 5-8-10 שנים. הרכב הקודם ( פוקוס ) נקנה מהשכרה והחזיק 11 שנים ( עד 250 אלף קילומטרים) ללא תקלות יקרות.

כדי להקטין את ההימור, נבדקו רכבים רק שהיו בבעלות פרטית,  עד 100 אלף קילומטרים. הרכבים נשלחו לבדיקה במוסך שמכיר מעולה את הדגם ויודע מה לבדוק. שלושה רכבים נפסלו בגלל שמן מלוכלך, סימני צריכת שמן ומנוע שלא עובד בצורה חלקה.

בסוף הרכב שנקנה דווקא רשום ליסינג ברישיון, אבל זה היה ליסינג פרטי, ומי שלקחת אותו ל 30 חודשים , בסוף התקופה קנה את הרכב לעצמו ( הוכח במסמכי הסכם חכירה). הרכב שמור במצב תצוגה, טופל כמו שעון במוסך קיה,  הבחור אפילו קנה צמיגים מאותו הדגם שבאו במקור עם הרכב ( Hankook ).

מיד עם הרכישה בוצע פלאשינג למנוע.  מעכשיו השמן יוחלף כל 10 אלפים קילומטרים.

נקווה לטוב בשביל הבחורה. 

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, nissan1211 כתב:

רק 2.0 , המנוע 1.6 עצל על הרכב הזה וצורך הרבה דלק בלי לתת כוח 

מעניין, שאלה כמה נסעת על הספורטג' 1.6?
לטעמי (ומנסיון של אלפי קלומטרים) סה"כ ה1.6 גם סוחב סביר לחלוטין,
לגבי אמינות ואחזקה גם כאן המנוע מגלה שרידות טובה וצריכת דלק סבירה (קצת יותר ממשפחתית ממוצעת).

ה2.0 פשוט מרגיש יותר "בשרני" ואכן בעקיפות בעליה עם 5 נוסעים תרגיש עם מנוע 2.0 יותר טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה1600 חלש בצורה מזעזעת, מדובר ברכב שמאוד לא אוהב אפילו להריח עליות, בטח לא עליות ארוכות, מצד שני יהיה חסכוני יותר מגרסת ה2000 סמ"ק.

עד כמה זה יפריע לך זה כבר עניין של העדפה שלך והשימוש ברכב, אם אתה מתכוון לעשות את רוב הנסיעות עירוניות, או נסיעות מחוץ לעיר אבל בדרכים מישוריות ונהג שנוסע רגוע ולא מהסוג שיוצאים ראשונים בכל רמזור אז ה1600 בהחלט יספק אותך, לעומת זאת אם אתה דרך קבע נוסע בכבישי הצפון/ עולה לירושלים/ חובב כביש סדום ערד וכדומה אז ה1600 ירגיש לך מאוד כבד ואיטי, זה יתבטא גם בצריכת דלק ובבלאי מואץ של המנוע. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכם על המענה והעזרה, עד עכשיו היה לנו כמה שנים רכב פורד פוקוס (שנת 2006) אצלינו מ2012 בערך..

אין הרבה עליות, אנחנו נוסעים בדר"כ במרכז (פתח תקווה,בני ברק,גב"ש וכו'..) לעיתים מאד רחוקות יוצאים מהאזור.

נשמע שכנראה באמת עדיף את ה2.0, לפי מה שאתם אומרים ה1.6 די "צעצוע" כי גם אם ה1600 חסכוני יותר בדלק, בעצם כשהוא יתאמץ יותר אז לא יהיה הרבה הבדל..? לפעמים 4 נוסעים ברכב ועם מזגן אז בכלל ובונים על רכב לכמה שנים, אז אולי כן שווה את ההשקעה?..

עריכה אחרונה על ידי mei1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לבחור בין שתי הגרסאות זאת כנראה גם היתה הבחירה שלי, משיקולי דומים לשלך פלוס אני ממש מתבאס לנסוע על רכבים שמרגישים מתאמצים.

אני אישית גם עולה לירושלים פעמיים בשבוע פלוס לא מעט נסיעות וטיולים ברחבי הארץ כך שעליות הן בהחלט חלק מהתוואי נסיעה הקבוע שלי.

בכל מקרה עדיפות בכוח לעומת רכב מתאמץ זה דבר חיובי שקשה להעריך את תרומתו בכסף.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה אתם אנשים "לוחצים" וממהרים?
כמה חשוב לכם לעלות בשער הגיא ב130 קמ"ש עם רכב עמוס ומזגן?
או לרמת הגולן באותם תנאים?
במידה ואף אחד מאלו לא עונה לדרישות הקבועות שלכם ה1.6 סוחב בסדר גמור, והמנוע לא ממש מתאמץ ברמה מטורפת בעליות...
ברור שה2.0 מרגיש חזק יותר, אבל אני הייתי מחפש את שניהם הראשון השמור שהייתי מוצא - קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, mei1 כתב:

תודה לכם על המענה והעזרה, עד עכשיו היה לנו כמה שנים רכב פורד פוקוס (שנת 2006) אצלינו מ2012 בערך..

אין הרבה עליות, אנחנו נוסעים בדר"כ במרכז (פתח תקווה,בני ברק,גב"ש וכו'..) לעיתים מאד רחוקות יוצאים מהאזור.

נשמע שכנראה באמת עדיף את ה2.0, לפי מה שאתם אומרים ה1.6 די "צעצוע" 

אחרי פוקוס 2006 לא יהיה לכם חסר שום דבר בספורטאז' 1.6. בכלל לא צעצוע, תקבלו 30% יותר כ"ס וגם רכב חדש יותר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.6.2024 בשעה 16:04, llaavvii כתב:


ברור שה2.0 מרגיש חזק יותר, אבל אני הייתי מחפש את שניהם הראשון השמור שהייתי מוצא - קונה.

 

אני לא מכיר את הרכבים. אבל זו נראית לי העצה נכונה. להחליט לפי הרכב הנתון ולא להסגר על אחד מהשניים מראש.

 

אם ה 2.0 יותר אמין אז זה שיקול יותר משמעותי מהביצועים. בודאי כשאתם מכוונים להחזקה ממושכת מאוד ברכב. עם כזה צפי שווה לשלם יותר לרכב עדיף (בין אם המנוע או סתם מצב הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק 2.0,

ואני מדבר בתור אחד שהיה לו 1.6 ששודרג ל2.0,

המומנט ב2.0 הרבה יותר זמין,

צריכת הדלק זהה לחלוטין בין שני הדגמים, לא שום 10% לא לשם ולא כאן.

 

ה1.6 סובל מצריכת שמן, ראש מנוע מתעקם טיפה מימים חמים ושימוש מרובה בתנאים אלה,

לך תשאל מוסכניק ותיק ממוסכי קיה/יונדאי ושמע בעצמך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אצלך היתה צריכת דלק זהה, כי בתור נהג הרגשת שצריך ללחוץ את הדגם 1.6 לקצב נסיעה מסויים, אותו אתה משיג ביותר קלות בדגם 2.0.

זכור לי שהרכבים שהיו אצלך זה מאזדה 3 ספיריט 2.0 ,פורד פוקוס טורבו . עולם אחר לגמרי בהשוואה לקיה 1.6 אטמטספרי. 

יש נהגים שנוסעים בצורה מתונה יותר, לא ממהרים לשום מקום. מי שמחזיק פורד פוקוס 1.6 מ 2006-2010 ולא מרגיש  מחסור בכוח ברמה של "מפריע ", יהנה מספורטאז' 1.6.

היה כאן לא מזמן שרשור של מישהו שמחפש להחליף אופל אסטרה 1.4 טורבו ושאל על קיה ספורטאז' 1.6 אטמוספרי.

בפירוש כתבתי לו שהרכב לא מתאים .

 

בהחלט המוסך המליץ יותר באופן כללי על דגם 2.0 בגלל יותר כוח. אבל לדעתו דגם 1.6 רכב טוב לנהג רגוע,  בתנאי שלא צבר בוצה במנוע.

 

Screenshot_20240612_170410_Chrome.jpg

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...