Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת פילטר שמן האם נכון למלא שמן טרם ההרכבה


פוסטים מומלצים

לפני כשעה, high way כתב:

אני אחרי החלפה, נותן מספר סטרטרים עד להנעה, וככה השמן רץ במערכת.

 

מתכון בטוח לקיצור חייו של הסטרטר.

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.5.2024 בשעה 21:58, asix כתב:

יותר חשוב לדאוג לפילטר שמן מקורי שיש לו שסתום אל חוזר של השמן ואז הוא תמיד מלא בשמן.

קריטי מאוד בהנעות בוקר.

הזמנתי פילטר שמן של Mann, זה לא טוב?

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים אובר הקפדה מיותרת ומזיקה. 

 

לא יקרה למנוע כלום אם הוא יעבוד 2 שניות ללא לחץ שמן פעם בשנה, שכבת שמן עדיין נשארת במכלולים, אין עומס, הסל"ד הוא סל"ד סרק וזה לא משפיע על הבלאי של המנוע בכלל.

 

אין שום סטטיסטיקה ושום הוכחות לכך שאם בכל הטיפולים מלאת שמן בפילטר המנוע נשחק פחות. לא ראיתי כזאת הוראת יצרן אצל אף יצרן במכוניות פרטיות. אולי במשאיות ואוטובוסים יש, אני לא מכיר וזה גם לא רלוונטי אלינו.

 

כל התעסקות סביב העניין הזה מיותרת, שים פילטר מקורי או של חברה מוכרת, שים שמן איכותי בתקן היצרן, תדאג שהמפלס יהיה במקסימום לא פחות ולא יותר וזהו. זה ישמר על המנוע בצורה מצויינת ולא צריך טקסים מיותרים שלא תורמים דבר ורק מסבכים את העבודה.

 

 

  • אהבתי 4

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, asix כתב:

יונדאי וקיה

מכרתי לפני שנה ריו 1.2 2014 שהייתה יד ראשונה פרטית במשפחה. 

 

מעל 150 אלף ק"מ, טיפול בשמן קאסטרול ופילטר מקורי, כל 15 אלף. המנוע היה מבריק נקי לחלוטין ללא בוצה, ללא אכילת שמן ועבד כמו חדש.

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תספר את זה לבעלי סורנטו וסנטה פה 2.4 ליטר שהלכו להם מנועים( בארה"ב יש על זה ריקול, בארץ - שיכינו את הארנק ואת מנהל סניף הבנק).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אני מכיר, אבל זה לא קשור לבוצה.

 

מה שאני אומר שברכב פרטי שהנהג בצורה נורמלית ומטופל בצורה נורמלית מהיום הראשון, אין בעיית בוצה. 

 

מטופל בצורה נורמלית זה כולל גם התייחסות ל"תנאי שימוש קשים" וקיצור מרווחי טיפולים אם האוטו כל היום עומד בפקקים.

 

זה שאף אחד לא מקפיד על זה, אולי יותר בעיה של הלקוח או החברה שמתפעלת את הרכב ולא של היצרן...

  • אהבתי 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לטויוטה היו מנועים כושלים בשנת 2004. גם ליונדאי ב 2008 היו מנועים כאלה. אני מניח שיש עוד יצרנים. לא משנה איך תתחזק אותם בסוף יהיה בהם בוצה מכיוון שהתכנון היה לקוי.

יש דברים שיכולים לדחות את הקץ כמו שימוש בשמן איכותי, נסיעה מרובה מחוץ לעיר וצמצום שגרת הטיפולים בכדי למנוע את במצב.

ברוב המקרים אצל לקוחות הקצה זה בדיוק הפוך - שמן זול, נסיעה עירונית ודחיה או פספוס של טיפולים.

 

במנוע שתוכנן נכון גם שימוש בשמן זול ( אבל עומד בתקן) ואיחור בטיפולים לא יגרום לבוצה במנוע.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה לשאלה האם למלא שמן בפליטר טרם ההנעה היא חד משמעית כן.
כאשר אפשרי למלא שמן בפליטר מבלי שהדבר יגרום ללכלוך וסירבול מומלץ בהחלט למלא שמן. ככה יגיע שמן לכל חלקי המנוע ללאחר ההתנעה הראשונית. יש לזכור שכל השמן המשומש רוקן מהמנוע והשמן החדש נמצא רק באגן. 
לגבי השאלה המתבקשת האם זה לא מסוכן להכניס שמן מנוע חדש מהמיכל אל תוך הפילטר כאשר זה לא עבר סינון? ובכן, בבדיקה במעבדה נמצא שאפילו שמן חדש ממיכל הוא לא לגמרי 100 אחוז נקי. אממה, הוא בהחלט יותר נקי מהשמן לאחר שהמנוע הותנע והתערבב עם מקצת השמן המשומש שנותר במנוע. ולכן, גם אם ממלאים שמן בפילטר ובכך נותנים לכאורה לשמן שלא עבר סינון על ידי הפילטר להיכנס אל המנוע אין שום חשש. השמן החדש ששמנו בתוך הפילטר הוא מספיק נקי בכדי להיכנס אל המנוע.

 

  • אהבתי 1

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שחד משמעי זה שמה שייכנס לפילטר יילך ישר למיסבים ללא סינון,

אז כל מה שכתבו פה לפני נכון, אבל וזה אבל גדול -

אם פירור פלסטיק מהפקק של מיכל השמן, סיב מהכפפה/חולצה שלך, שערה מהזקן/שפם/גבה או כל דבר בסגנון ייכנס - בריא למנוע זה לא יהיה.

 

בנוסף,

אם אתה מחליף שמן לבד, ואתה מגזים כמוני בזמן שאתה נותן לשמן לצאת, המנוע שלך לא יבש, הוא הסתובב לו בשמן לפני שעה, הוא יחזיק מעמד 1-2 שניות עם שכבה מאוד עדינה.

 

וכן, כל מה שכתבתי למעלה יכול ליפול גם בפתח המילוי, אבל הסיכוי שזה יעשה משהו הוא אפסי, מניסיון לצערי,

נשבר לי חלק פלסטיק ממכסה פתח המילוי של השמן בעת הפתיחה והחליק פנימה,

ישבתי לחקור את מבנה המנוע בכדי לדעת איזה נזק יכול להיגרם, פניתי למומחה ביוטיוב שחזר אליי והרגיע אותי,

בסוף בטיפול הבא, החלק יצא מפתח הריקון במצב צמיגי במיוחד, לא פחות מנס עבורי 😇

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עובדים לפי הוראות יצרן בלבד.

הוראות היצרן בדרך כלל מודפסות על מסנן פח מקורי, ונמצאות בכל service manual.

מעולם לא ראיתי הוראה למלא את המסנן בשמן ואף פעם לא עשיתי כך. גם לא במסנן שמכניסים לתוך בית קבוע.

כתלות בזוית ההתקנה, זה גם בלתי אפשרי בלי לגרום לליכלוך.

אנשים מחפשים פתרונות לבעיות שלא קיימות.

  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Cerebral Cortex כתב:

התשובה לשאלה האם למלא שמן בפליטר טרם ההנעה היא חד משמעית כן.
כאשר אפשרי למלא שמן בפליטר מבלי שהדבר יגרום ללכלוך וסירבול מומלץ בהחלט למלא שמן. ככה יגיע שמן לכל חלקי המנוע ללאחר ההתנעה הראשונית. יש לזכור שכל השמן המשומש רוקן מהמנוע והשמן החדש נמצא רק באגן. 
לגבי השאלה המתבקשת האם זה לא מסוכן להכניס שמן מנוע חדש מהמיכל אל תוך הפילטר כאשר זה לא עבר סינון? ובכן, בבדיקה במעבדה נמצא שאפילו שמן חדש ממיכל הוא לא לגמרי 100 אחוז נקי. אממה, הוא בהחלט יותר נקי מהשמן לאחר שהמנוע הותנע והתערבב עם מקצת השמן המשומש שנותר במנוע. ולכן, גם אם ממלאים שמן בפילטר ובכך נותנים לכאורה לשמן שלא עבר סינון על ידי הפילטר להיכנס אל המנוע אין שום חשש. השמן החדש ששמנו בתוך הפילטר הוא מספיק נקי בכדי להיכנס אל המנוע.

 

 

קראתי באחת האתרים כי ריקוד קובני לפני התנעת הרכב תורם רבות לאורך חיי המנוע. שלא נדבר גם ברכות של הבאבא סאלי יוסיפו

כמה כוחות סוס לרכב יישן.

  • מצחיק 2

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טענה אחת אומרת האוויר שבפילטר חדש עף בלחץ ומעיף את שכבת השמן הדקיקה שמגנה על המנוע.

טענה אחרת אומרת שהבלאי זניח.

 

עריכה אחרונה על ידי Coro

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...