Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הוצאה מינימלית להחזיק רכב לא מודרני


gidireich

פוסטים מומלצים

לפני 27 דקות, gidireich כתב:

 נהגתי  הרבה  ברכב של הורי,

 

לפני 18 דקות, sperial כתב:

אם כך אתה ללא ותק ביטוחי, מה שייקר לך את הביטוח

תוכל לקבל הנחת היעדר תביעות בחלק מחברות הביטוח עם הצהרה כתובה של הוריך שאתה נוהג בדרך קבע ברכבם (בהנחה והם היו מבוטחים בצד ג' או במקיף בשלוש השנים האחרונות ולא היו תביעות )

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, gidireich כתב:

זה אקסיומה.

זה רק עניין של לגלגל את הקוביה.

בדרך כלל מי שמחזיק רכב ישן כזה,יש,לו נטיה להזנחה, ועיגול פינות

הכוונה שמחפשים רכב ישן וזול, בדרך כלל הוא לא יהיה זול להחזקה, כי בדרך כלל מי שמחזיק כזה, לא יתחזק או ישמור עליו בצורה מייטבית.

חוץ מהיוצאים מהכלל, למשל אני.

עדיין לא רשמת מסגרת תקציב?

וכבישי עמק יזרעאל מוכרים לי מאוד.

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@לירון .ה. יש לך מזל. לבן שלי יש קורולה 2005 יד ראשונה מטופלת במורשה יבואן, אפילו נסועה די נמוכה. ויום אחד אשתו מצאה שאיזה כיסוי מתחת תא המטען נפל  (המזל היה שהחם של הבן השני גר קרוב ויש לו ידי זהב ויכולתֶאילתור, פתר את הבעיה), וזמן מה אח״כ הבהבה נורת לחץ השמן, התברר ש״נעלם״ שמן. עד מתחת קו המינימום. הקטע הוא שהרכב נגרר למוסך, מילאו כמה ליטר שמן ומאז - כבר איזה חצי שנה - לא חסרה אף טיפה. אבל זה בדיוק הקטע של הרכבים הישנים האלה: גם אם אתה נותן להם כל בוקר נשיקה וליטוף יום אחד הם יפתיעו אותך, בדרך כלל בדיוק ברגע הפחות מתאים. אז אם אתה יודע לתחזק בעצמך - יופי, אבל אחרת אתה עלול להיות בצרות, ובניגוד אליך, כנראה שפות״ש לא יכול לקפוץ לסוכנות ולשים 150 אש״חמעל רכב חדש.

 

@gidireich תחסוך עוד כמה אלפי ש״ח. ההבדל בין רכב ב-10,000 ש״ח לרכב ב-20,000 ש״ח עשוי להיות עצום. אבל אתה חייב להקפיד לשים את הכסף בצד, כדי שלא יזלוג למטרות אחרות. אני מדבר על אותם 2,000 ש״ח שאתה מייעד לאחזקת הרכב , לפני שאתה קונה אותו. אם אינך יכול לחסוך לא תוכל לעמוד גם באחזקת הרכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, לירון .ה. כתב:

הכוונה שמחפשים רכב ישן וזול, בדרך כלל הוא לא יהיה זול להחזקה, כי בדרך כלל מי שמחזיק כזה, לא יתחזק או ישמור עליו בצורה מייטבית.

חוץ מהיוצאים מהכלל, למשל אני.

עדיין לא רשמת מסגרת תקציב?

וכבישי עמק יזרעאל מוכרים לי מאוד.

 

  הוצאה על  רכישת הרכב - קשה לי לענות באופן  חד .  תלוי מה  אלמד כאן.  נומר 20,000 .   בסוף  אני מחפש  שההוצאה  לחודש  תהיה  מינימאלית,  כולל  ירידת ערך.  
  ואם זה אומר לקנות רכב  ב 5000  ש"ח ולזרוק אחרי  שלוש שנים,  או לקנות רכב  ב 20000 ,   שתי  האופציות   עשויות  להיות  לגיטימיות 

  איך  אדע   שנפלתי  על היוצא  מהכלל,  שכמוך  תחזק  טוב ? 
  אני  טבולה  רסה  בנושא  

לפני 10 דקות, sperial כתב:

@לירון .ה. יש לך מזל. לבן שלי יש קורולה 2005 יד ראשונה מטופלת במורשה יבואן, אפילו נסועה די נמוכה. ויום אחד אשתו מצאה שאיזה כיסוי מתחת תא המטען נפל  (המזל היה שהחם של הבן השני גר קרוב ויש לו ידי זהב ויכולתֶאילתור, פתר את הבעיה), וזמן מה אח״כ הבהבה נורת לחץ השמן, התברר ש״נעלם״ שמן. עד מתחת קו המינימום. הקטע הוא שהרכב נגרר למוסך, מילאו כמה ליטר שמן ומאז - כבר איזה חצי שנה - לא חסרה אף טיפה. אבל זה בדיוק הקטע של הרכבים הישנים האלה: גם אם אתה נותן להם כל בוקר נשיקה וליטוף יום אחד הם יפתיעו אותך, בדרך כלל בדיוק ברגע הפחות מתאים. אז אם אתה יודע לתחזק בעצמך - יופי, אבל אחרת אתה עלול להיות בצרות, ובניגוד אליך, כנראה שפות״ש לא יכול לקפוץ לסוכנות ולשים 150 אש״חמעל רכב חדש.

 

@gidireich תחסוך עוד כמה אלפי ש״ח. ההבדל בין רכב ב-10,000 ש״ח לרכב ב-20,000 ש״ח עשוי להיות עצום. אבל אתה חייב להקפיד לשים את הכסף בצד, כדי שלא יזלוג למטרות אחרות. אני מדבר על אותם 2,000 ש״ח שאתה מייעד לאחזקת הרכב , לפני שאתה קונה אותו. אם אינך יכול לחסוך לא תוכל לעמוד גם באחזקת הרכב.

   אשמח  מאד  להסבר על  הפרטים של ההבדל בין רכב ב 10000   לרכב   ב   20000 .
   מדוע זה כה  עדיף ?  

עריכה אחרונה על ידי gidireich
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, gidireich כתב:

איך  אדע   שנפלתי  על היוצא  מהכלל,  שכמוך  תחזק  טוב ? 

תראה שהרכב נראה אהוב, שהבפנים נקי ושלם.

שהכול עובד.

תראה שבעל הרכב שומר קבלות על הטיפולים שעשה, ויודע מה החליף ומתי.

תראה שהצמיגים מפירמה טובה, ולא איזה סיני לא ידוע.

תראה שהפנסים צלולים ולא עכורים.

תיקח איתך משהוא שמבין שיעזור לך. תיקח למוסך שאתה מכיר לבדיקה יותר מעמיקה, אם החלטת שאתה רוצה את הרכב.

ואם אתה מתכוון לקנות את הרכב רק ל 3 שנים?

אז כן הייתי מחפש מזהוא יותר זול ושמור וזומר בצד כסף לבלתמים.

 

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, tinoki כתב:

 

תוכל לקבל הנחת היעדר תביעות בחלק מחברות הביטוח עם הצהרה כתובה של הוריך שאתה נוהג בדרך קבע ברכבם (בהנחה והם היו מבוטחים בצד ג' או במקיף בשלוש השנים האחרונות ולא היו תביעות )

  תודה ! 

 

   לרכב היו גם היו  תביעות,  אבל  לא  כשאני  נהגתי 

 

   עדיין  יכול   ? 

   רגע,  זה לא בטוח  נכון.  הרכב שלהם תוקן,  אבל  יכול להיות שלא הפעילו ביטוח .  ואני רשום  כאחד הרשאים  לנהוג  ברכב ,  בביטוחים    

עריכה אחרונה על ידי gidireich
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, gidireich כתב:

איך  אדע   שנפלתי  על היוצא  מהכלל,  שכמוך  תחזק  טוב ? 
  אני  טבולה  רסה  בנושא  

אם אתה טאבולה ראסה בנושא, יש רק שתי דרכים - או שתקנה רכב שאתה מכיר ויודע בוודאות שטופל כמו שצריך או שתיקח מישהו שמבין ועדיף למוסך שאתה סומך עליו.

 

די בטוח שמי שמנסה למכור חתול בשק ינסה לארוז אותו יפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאן שני שירשורים מקבלים על אותו נושא שפתח אותם אותו אחד,

אשמח אם המנהלים יצרפו את שני השירשורים לאחד,

אבל השנקל שלי בנושא,

לכל אוטו יש ישור קו, יש בלתמי"ם וכו',

המינימום לחודש לרכב ישן זה 1000 ש"ח לפני דלק,

ולהיות מוכן להוצאה חד פעמית לא צפויה של אלפי ש"ח,

והדבר הכי חשוב לדעת מתי להרים ידים לצבוע את האוטו בכחול (שישתלב בצבע) ולדרדר לים,

מי שלא מסוגל לזה שלא יתקרב לרכב. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההוצאות השוטפות כגון ביטוחים, אגרה, דלק שזה רוב ההוצאות יש בכול רכב בהבדלים קטנים

הפער המשתנה בין רכב חדש לישן משתנה בעיקר בתיקונים

אבל כמו הכלל שאין כללים ככה פה יש רכבים חדשים שעברו התעללות פושעת שיבלו בהמשך הרבה במוסכים

ויש ישנים שבילו אצל חברי הפורום שדואגים לרכב בידיים אוהבות והם לא יבקרו כמעט במוסכים

 

תכל'ס כדאי שתציב יעד תקציבי וקח בחשבון על הוצאות של אזור ה6,500 בשנה (ביטוח4K טסט 1K השאר לבלת"מים) חוץ מהדלק

ולך לקנות רכב עם חבר שמבין (מניסיון עדיף מאשר לבדוק אצל מוסכניק)

לגבי סוג הרכב תציב תקציב והכרישים פה יעזרו לך, בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, shlomiko כתב:

תכל'ס כדאי שתציב יעד תקציבי וקח בחשבון על הוצאות של אזור ה6,500 בשנה (ביטוח4K טסט 1K השאר לבלת"מים) חוץ מהדלק

ולך לקנות רכב עם חבר שמבין (מניסיון עדיף מאשר לבדוק אצל מוסכניק)

לגבי סוג הרכב תציב תקציב והכרישים פה יעזרו לך, בהצלחה!

4K לביטוח בתנאי שיש לו עבר, (לא בטוח)

1K לטסט גם לא נכון, זה יותר בסיבות 1.5K (יש אגרה במכון + עמלות שקר של מספר או מגבים וחרטות למינהם, או תשלום למאכר בכל זאת רכב ישן)

יש עלות טיפול לפחות 1 בשנה,

לך תדע מה מצב הצמיגים

+ בלתמי"ם לרכב ישן 

בתוצאה הסופית זה עלות של בערך 1K לחודש ממוצע, אולי 900 ש"ח, ולהיות מוכן לדברים לא צפוים,

וכמו שכתבתי גם לדעת מתי לברוח,

לצבוע את האוטו בכחול ולדחוף  לים (כמובן בהומר שלא יצעקו עלי איך אני מזהם את הים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 10 דקות, WE988244 כתב:

4K לביטוח בתנאי שיש לו עבר, (לא בטוח)

1K לטסט גם לא נכון, זה יותר בסיבות 1.5K (יש אגרה במכון + עמלות שקר של מספר או מגבים וחרטות למינהם, או תשלום למאכר בכל זאת רכב ישן)

יש עלות טיפול לפחות 1 בשנה,

לך תדע מה מצב הצמיגים

+ בלתמי"ם לרכב ישן 

בתוצאה הסופית זה עלות של בערך 1K לחודש ממוצע, אולי 900 ש"ח, ולהיות מוכן לדברים לא צפוים,

וכמו שכתבתי גם לדעת מתי לברוח,

לצבוע את האוטו בכחול ולדחוף  לים (כמובן בהומר שלא יצעקו עלי איך אני מזהם את הים)

 

אני מחזיק איביזה 2011 מנוע 1400 הביטוח ללא עבר (תכל'ס לא יודע למה לא הכנסתי את העבר ברכב של אבא שלי)

4,142 על חובה וג' על כל נהג פלוס נהג צעיר 

האגרה עומדת על 922 לעומת שנה שעברה של 890 לא יודע למה זה השתנה

והבלת"מים משתנים מאוד בין סוגי הרכבים 

אבל וודאי שרכב זה הוצאה ומי שלא יכול להמשיך לחגוג על הרכב של אבא עדיף אוטובוס או לשכור

אא"כ הוא שקלל שעדיף לקנות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף כדי לסבר קצת את האוזן עם עלות החזקת רכב מיני, אמנם בשנים של 5-9 אבל נותן מושג כולל. הקישור הוא לסיכום התקופה. אפשר למצוא סיכומים שנתיים בתוך השירשור.

כמה דגשים:

1. העלות כללה גם את ירידת הערך (ההפרש בין הקנייה למכירה).

2. האוטו היה בן 5-9 כאמור. לרכב בן 10-13 הייתי שם עוד 1500-2000 ש"ח בצד לכל שנה

3. פרט לטיפול 90, את היתר עשיתי בעצמי, אז ירדו עוד כמה מאות ממחיר העבודה. 

4. ידני, נהג יחיד בן 40. תוסיף גם שינויים במחירי הביטוח בשנתיים האחרונות.

 

מקווה שיעזור. בהצלחה

 

 

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, sperial כתב:

@לירון .ה. יש לך מזל. לבן שלי יש קורולה 2005 יד ראשונה מטופלת במורשה יבואן, אפילו נסועה די נמוכה. ויום אחד אשתו מצאה שאיזה כיסוי מתחת תא המטען נפל  (המזל היה שהחם של הבן השני גר קרוב ויש לו ידי זהב ויכולתֶאילתור, פתר את הבעיה), וזמן מה אח״כ הבהבה נורת לחץ השמן, התברר ש״נעלם״ שמן. עד מתחת קו המינימום. הקטע הוא שהרכב נגרר למוסך, מילאו כמה ליטר שמן ומאז - כבר איזה חצי שנה - לא חסרה אף טיפה. אבל זה בדיוק הקטע של הרכבים הישנים האלה: גם אם אתה נותן להם כל בוקר נשיקה וליטוף יום אחד הם יפתיעו אותך, בדרך כלל בדיוק ברגע הפחות מתאים. אז אם אתה יודע לתחזק בעצמך - יופי, אבל אחרת אתה עלול להיות בצרות, ובניגוד אליך, כנראה שפות״ש לא יכול לקפוץ לסוכנות ולשים 150 אש״חמעל רכב חדש.

סליחה, אבל זה לא יכול להיות. למכונה אין התנהגות בלתי צפויה, ולכל דבר יש סיבה. עד כמה שזה נשמע מופרך, אולי בטיפול במוסך לא מילאו מספיק שמן.

יודע על קורולה ישנה ומטופלת, שיש בה קצת תקלות אבל אף פעם הרכב לא נתקע בצד הדרך. הרוב הם תקלות בלאי, שקורות בסדר גודל של פעם בשנה.
עם זאת, עלולות לקרות גם תקלות בלאי משביתות כגון פריצת נוזל קירור מרדיאטור ישן. במקרה זה אפשר לצמצם את הנזק  ע"י התקנת מד חום נוסף, שמחובר ישירות לבלוק המנוע, ומפעיל זמזם התרעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האירוע הזה בגדר תעלומה. אני לא יודע באיזה תדירות הבחור בדק שמן קודם, אבל בדק ולא חסר. את הסטיק היבש ראיתי במו עיני, והדרכתי אותו להזמין גרר. רוצה עוד משהו הזוי? הנסיעה למוסך היא כ-10 ק"מ. המוסכניק אמר שהיה מספיק שמן כדי לנסוע את המרחק עצמאית.

 

וחד משמעית, מדיד השמן היה יבש כו האטאקאמה.

  • מעניין 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...