Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הוצאה מינימלית להחזיק רכב לא מודרני


gidireich

פוסטים מומלצים

לבעלי תקציב נמוך במיוחד, 

 

 מה ההוצאה המינימילית להחזיק רכב ישן ( נניח בן 15 ) ,  שנוסע מדי פעם, לא קילומטראז'  גבוה . 

 

  מעולם לא היה לי רכב . 

   חושב   לקנות  רכב ישן וזול ( כי יותר  מזה  לא אפשרי ) ,  כדי לקבל ניידות.  לא  לגמוע  קילומטרים .  

 

    רוצה  להבין מה הסכום המינימלי בחודש  (  או  בשנה לא משנה  ),  שיעלה לי להחזיק רכב. 

    בבקשה  פרטו את סעיפי ההוצאה . 


   מבין שדלק זה בנפרד,  אז  בעיקר  הסעיפים ללא  הדלק 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה היא עלות ביטוח חובה וצד ג/מקיף + אגרת טסט 900-1200 בממוצע תלוי קטגוריית רכב + 100-200 בדיקת בלמים (לרכבים בני 15+)  + טיפול שנתי 500-1000 תלוי מה מחליפים

וזה בהנחה שאין בלאי חלקים מיוחד שפה אתה עלול לשלם יותר לעומת רכב חדיש יותר 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה התקציב והאם יש דרישות יותר ממוקדות מהאוטו?

 

כמו כמה נוסעים, איזור נסיעות, גיר ידני/אוטמטי, כמה ק"מ בשנה בערך? רכב משפחתי/קטן/גדול וכו'.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנעלם הגדול ביותר שלא ניתן לענות עליו הוא עלות התחזוקה של כלי רכב בגיל הזה

 

יכולה להיות תקופה של שנה עם 0 תקלות, ותקופה של כמה חודשים עם עלויות של אלפי שקלים

  • אהבתי 3
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, Buki כתב:

מה התקציב והאם יש דרישות יותר ממוקדות מהאוטו?

 

כמו כמה נוסעים, איזור נסיעות, גיר ידני/אוטמטי, כמה ק"מ בשנה בערך? רכב משפחתי/קטן/גדול וכו'.

דרישות מהרכב -   עבור נוסע  אחד ,   דרישות נוספות :   נוסע ,  עלות כוללת  ( כל המרכיבים - ירידת ערך, תיקונים, ביטוחים  ,   דלק  הכל),  נמוכה. 

 כנראה  שיש  דרישה   לאוטומטי

קילומטראז' בשנה -  קשה להעריך ,  כי לא  החזקתי  רכב .   אהמר על 10,000  קילומטר בשנה , או  פחות 

 

 
 זהו 

לפני 36 דקות, nissan1211 כתב:

התשובה היא עלות ביטוח חובה וצד ג/מקיף + אגרת טסט 900-1200 בממוצע תלוי קטגוריית רכב + 100-200 בדיקת בלמים (לרכבים בני 15+)  + טיפול שנתי 500-1000 תלוי מה מחליפים

וזה בהנחה שאין בלאי חלקים מיוחד שפה אתה עלול לשלם יותר לעומת רכב חדיש יותר 

 אתה  יכול  לתרגם את זה לסכום ? 

  לא  אשלם ביטוח מקיף ,  רק את המינימום  הנדרש.  חובה  וצד  ג'  זה  אותו  הדבר ? 
   אז כמה  עולה  ביטוח ? 


 מה לגבי  תיקונים ?   לא הכללת  בכלל ?  

 

עריכה אחרונה על ידי gidireich
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חובה- מגן עליך ועל מי שאתה עלול לפגוע בו מפני נזקי גוף בלבד (לא נזקי רכוש)

צד ג' - מגן עליך אם פגעת ברכוש של מישהו אחר (למשל הגטס שלך ששווה 3000 נכנסה במרצדס ששווה מיליון שקל)

ניקח על הקצה הזול ששני הביטוחים האלה יחד יעלו לך כ 2000 שקל בשנה (כנראה יותר) + 1000 לטסט + 200 לבלמים + 1000 לטיפול ותיקונים קלים.
יצאת עם 4200 שקל לשנה לפני דלק וזה אם יש לך המון מזל ולא התקלקל ולא התפנצ'ר כלום.
ריאלית תוסיף עוד 1000-2000 לשנה לבלתמים שיהיו.

  • אהבתי 1

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסכום הזה צריך להוסיף את הפחת של האוטו.

 

לדוגמא קנית ב 12.000 ש"ח, לאחר 3 שנים מכרת ב 3000 ש"ח אז יש פחת 3000 ש"ח בשנה נוסף על כל הדברים האחרים. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Buki כתב:

לסכום הזה צריך להוסיף את הפחת של האוטו.

 

לדוגמא קנית ב 12.000 ש"ח, לאחר 3 שנים מכרת ב 3000 ש"ח אז יש פחת 3000 ש"ח בשנה נוסף על כל הדברים האחרים. 

 תודה נכון 

  עם זאת,  רכב ב 12,000  לא ירד 3000  בשנה,  נכון,  אפילו לא קרוב ?   יותר  1000 אולי . 
 אז  אם זה  רק  להסבר  מה זה   פחת  , סבבה  

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה מאוד למכור מכוניות שמתקרבות ל 20 שנה על הכביש והערך שלהם בהרבה מקרים קרוב ל 0 או אלפי שקלים בודדים. 

 

אני חושב שהדוגמא שלי ריאלית פחות או יותר. 

  • אהבתי 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאן קצת נטיה אופטימית.

לטיפול השנתי תוסיף מחיר של צמיג (התחשיב שרביעיה תחזיק 4 שנים) ושליש מצבר (בהנחה שיחזיק 3 שנים) - סה״כ כ-600 ש״ח. בשנה.

דלק - בתחשיב של 10,000 ק״מ, 12 קמ״ל ו-7 ש״ח לליטר - 6,000 ש״ח בשנה.

פחת, המכונה גם ירידת ערך, קשה לחזות, ותלוי מאוד בכושר המו״מ שלך.

ביטוח - תלוי מאוד בגיל ובוותק הנהיגה שלך, אני מבין שאין לך וותק ביטוחי - אני לא מעודכן במחירים, מעריך שמדובר בסדר גודל של 3,000-4,000 ש״ח בשנה לביטוח חובה וצד ג׳.

 נעלם הגדול הוא הבלת״מים, שלפי הגדרה הם בלתי צפויים. תיקונים מיכאניים לא צפויים, וכמובן תאונות, שבגלל ערכו הנמוך של הרכב וצפי לתקלות חוזרות. הופכות את התיקון ללא כלכלי, ואז אתה מאבד את כל ערך הרכב (חוץ מערך הגרט, נניח 1,000 ש״ח).  זה יכול לקרות בדרך הביתה מהעברת הבעלות ויכול לא לקרות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, sperial כתב:

יש כאן קצת נטיה אופטימית.

לטיפול השנתי תוסיף מחיר של צמיג (התחשיב שרביעיה תחזיק 4 שנים) ושליש מצבר (בהנחה שיחזיק 3 שנים) - סה״כ כ-600 ש״ח. בשנה.

דלק - בתחשיב של 10,000 ק״מ, 12 קמ״ל ו-7 ש״ח לליטר - 6,000 ש״ח בשנה.

פחת, המכונה גם ירידת ערך, קשה לחזות, ותלוי מאוד בכושר המו״מ שלך.

ביטוח - תלוי מאוד בגיל ובוותק הנהיגה שלך, אני מבין שאין לך וותק ביטוחי - אני לא מעודכן במחירים, מעריך שמדובר בסדר גודל של 3,000-4,000 ש״ח בשנה לביטוח חובה וצד ג׳.

 נעלם הגדול הוא הבלת״מים, שלפי הגדרה הם בלתי צפויים. תיקונים מיכאניים לא צפויים, וכמובן תאונות, שבגלל ערכו הנמוך של הרכב וצפי לתקלות חוזרות. הופכות את התיקון ללא כלכלי, ואז אתה מאבד את כל ערך הרכב (חוץ מערך הגרט, נניח 1,000 ש״ח).  זה יכול לקרות בדרך הביתה מהעברת הבעלות ויכול לא לקרות.

 גיל 42,  אין לי וותק ביטוחי.   נהגתי  הרבה  ברכב של הורי, עם שתי תאונות שפשפוף  ב  20  שנה .  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך אתה ללא ותק ביטוחי, מה שייקר לך את הביטוח, אם כי בתנאים של חובה וצד ג׳ זה יחסית לא נורא.

 

המחשבה שלי לגבי אנשים כמוך היא שאם אתה יכול להסתדר עוד כמה חודשים בלי רכב עדיף לעשות זאת. ואז, במקום רכב בן 18 לקנות בן 12 (ואולי אפילו 10), ועם טיפה מזל לחוות פחות הפתעות. יש גם אופציה של לקיחת הלוואה, אבל בזהירות ובאופן מושכל, במיוחד אם ההכנסות מוגבלות וההוצאות מתקרבות אליהן. שקול נטילת הלוואה רק אחרי בדיקה יסודית של תנאיה ושל יכולתך לפרוע אותה, וקח מבנק, ולא מכל מיני חברות ״מימון״ שגוזרות קופונים מריבית קצוצה.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אקסיומה.

זה רק עניין של לגלגל את הקוביה.

בדרך כלל מי שמחזיק רכב ישן כזה,יש,לו נטיה להזנחה, ועיגול פינות.

אני במצב הפוך, מחזיק 2 רכבים ישנים לשימוש יומי, אחד בן 17, השני 22, למרות שיכול לקנות רכב חדש.

לא רשמת תוואי של הנסוע שלך?

אבל אם הייתי נותן לך להמר הייתי מחפש יאריס משנת 2005/6.

עדיין עם הגיר הפלנטרי.

אני מחזיק באחת כזאת.

ביטוח לא יקר,לגיל שלך חובה ומקיף סביב ה 3000. או קצת פחות.

תיקונים על הצד הזול, והרבה חלקים חלופים

שלי מטופלת במורשה עדיין.

האמינות ברובה מעולה, מידה של צמיג עם הרבה מבחר. הרכב חסכוני בדלק בשיוט. אפשר לנסוע בקלות בדרכים מהירות, מושב נוח, המון תאי איחסון.

מרווח ראש מעולה.

זריז,הפנים בנוי טוב, קבינה נעימה.

ראיתי הרבה רכבים כאלו שנראו כמו פח אשפה שעדיין נוסעים ונוסעים.

עכשיו נשאר למצוא אחת כזאת במצב כללי טוב.

או אפשרות אחרת שגם מומלצת פורד פיאסטה שתהיה יותר חדשה,ויותר בטיחותית.

מה התקציב?

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, sperial כתב:

אם כך אתה ללא ותק ביטוחי, מה שייקר לך את הביטוח, אם כי בתנאים של חובה וצד ג׳ זה יחסית לא נורא.

 

המחשבה שלי לגבי אנשים כמוך היא שאם אתה יכול להסתדר עוד כמה חודשים בלי רכב עדיף לעשות זאת. ואז, במקום רכב בן 18 לקנות בן 12 (ואולי אפילו 10), ועם טיפה מזל לחוות פחות הפתעות. יש גם אופציה של לקיחת הלוואה, אבל בזהירות ובאופן מושכל, במיוחד אם ההכנסות מוגבלות וההוצאות מתקרבות אליהן. שקול נטילת הלוואה רק אחרי בדיקה יסודית של תנאיה ושל יכולתך לפרוע אותה, וקח מבנק, ולא מכל מיני חברות ״מימון״ שגוזרות קופונים מריבית קצוצה.

מה ישתנה  כ"כ תוך  כמה  חודשים ? 

 

לפני 11 דקות, לירון .ה. כתב:

זה אקסיומה.

זה רק עניין של לגלגל את הקוביה.

בדרך כלל מי שמחזיק רכב ישן כזה,יש,לו נטיה להזנחה, ועיגול פינות.

אני במצב הפוך, מחזיק 2 רכבים ישנים לשימוש יומי, אחד בן 17, השני 22, למרות שיכול לקנות רכב חדש.

לא רשמת תוואי של הנסוע שלך?

אבל אם הייתי נותן לך להמר הייתי מחפש יאריס משנת 2005/6.

עדיין עם הגיר הפלנטרי.

אני מחזיק באחת כזאת.

ביטוח לא יקר,לגיל שלך חובה ומקיף סביב ה 3000. או קצת פחות.

תיקונים על הצד הזול, והרבה חלקים חלופים

שלי מטופלת במורשה עדיין.

האמינות ברובה מעולה, מידה של צמיג עם הרבה מבחר. הרכב חסכוני בדלק בשיוט. אפשר לנסוע בקלות בדרכים מהירות, מושב נוח, המון תאי איחסון.

מרווח ראש מעולה.

זריז,הפנים בנוי טוב, קבינה נעימה.

ראיתי הרבה רכבים כאלו שנראו כמו פח אשפה שעדיין נוסעים ונוסעים.

עכשיו נשאר למצוא אחת כזאת במצב כללי טוב.

או אפשרות אחרת שגם מומלצת פורד פיאסטה שתהיה יותר חדשה,ויותר בטיחותית.

מה התקציב?

 
"

זה אקסיומה.

זה רק עניין של לגלגל את הקוביה.

בדרך כלל מי שמחזיק רכב ישן כזה,יש,לו נטיה להזנחה, ועיגול פינות.

"

תוכל להסביר את המשפטים הללו?  לא הבנתי את הכוונה. .

 תוואי נסועה -   בעיקר  בינעירוני,   אזור  עמק  יזרעאל .  

 

   ותודה על  ההמלצה  על   היאריס  

 

עריכה אחרונה על ידי gidireich
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, לירון .ה. כתב:

אבל אם הייתי נותן לך להמר הייתי מחפש יאריס משנת 2005/6.

עדיין עם הגיר הפלנטרי.

אני מחזיק באחת כזאת.

אחיין שלי התחרע על רכב כזה עם מעל 300,000 ק"מ (כמו שרק נער בן 18 מסוגל)
כל תקלה טופלה בכפר ערבי במוסך בלתי מורשה
והרכב פשוט סרב למות!
קנה ב-6,500 ומכר באותו מחיר
אם פות"ש יפול על אחד כזה במצב טוב הוא לא יצטרך להשאיר (כמעט) כסף לבלתמי"ם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...