Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה פיקנטו, יונדאי i10 והמלצות נוספות שלכם מאותה הקטגוריה


segalarye

פוסטים מומלצים

שלום וברכה,

 

אנו מעוניינים לרכוש רכב חדש שישמש בעיקר לנסיעות עירוניות (אשקלון).

 

כרגע אנחנו מתלבטים בין קיה פיקנטו ליונדאי i10 (נוטים לכיוון הפיקנטו.)

 

1. אם יש למישהו מחברי הפורום את הפיקנטו, נודה לחוות דעת חיוביות/שליליות לגבי הרכב.

2. הבנו שההבדל היחיד בין ה-i10 לפיקנטו זו האחריות: 7 שנים בפיקנטו, בהשוואה ל-3 שנים ב-i10. האם ישנם הבדלים נוספים בין שני הרכבים?

3. עד כה הניסיון שלנו הוא עם גיר אוטומטי (DSG). בפיקנטו ישנו גיר רובוטי. מה ההבדלים ביניהם? האם יש בעיות עם הגיר הרובוטי?

4. מעוניינים לקנות את הפיקנטו עם החלון בגג. זה שמיש בכלל? יש חסרונות בזה? (הבנתי שהרכב מתחמם יותר, במיוחד בחודשי הקיץ.)

5. בהמשך לשאלה הנ"ל, יש חשיבות לצבע הרכב? (מניח ששחור הרבה יותר מתחמם מאשר לבן, אבל האם יש הבדלים נוספים?)

6. נשמח להמלצות נוספות על רכבים בקטגוריה הזו.

7. הרכבים החדשים היום מגיעים עם מסכי טאצ'. האם מותקן שם Waze או שזה סוג של Android שאנחנו צריכים להוריד ולהתקין?

 

מודים לכולם על כל העזרה והיעוץ, וסליחה על ההודעה הארוכה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש חו"ד לא טובות על הגיר הרובוטי חד המצמדי
DSG הוא דו מצמדי, הוא לא מושלם אבל טוב משמעותית מכל חד מצמדי, ככה שאתם עלולים ממש לסבול מהגיר
אני הייתי יורד בשנתון והולך על סטוניק או i20 
הסטוניק בגרסת הטורבו מגיעה עם גיר כפול מצמדים, אבל היות ואתה מתכנן להשתמש ברכב בעיקר בעיר הייתי הולך על גרסת ה 1.4 האמינה עם הגיר הפלנטרי.
זה יתן לך שקט ושלווה בכל הגזרות וגם מדובר בהרבה יותר "אוטו" מהפיקנטו
הרכב מגיע עם מסך וקישוריות לאפל ואנדרואיד, ככה שאת הניווט אתה מקבל למעשה מהטלפון 

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר רובוטי זה בגדול גיר ידני שיש רובוט שמחליף את ההילוכים במקום שאתה תלחץ על הקלאץ. מה שאתה מקבל בפועל זה אוטו שמטלטל ומבלבל בין הילוכים ולצד צריכת דלק טובה יש ביצועים עצלים מאוד.

בעיר במיוחד שנסועה איטית על הילוכים נמוכים יש הרבה החלפות וטלטולים של הרכב. תעשה קודם נסיעת מבחן בעיר באיזור פקוק כדי שתשקול האם זה רלוונטי לך בכלל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, סולל הדרך כתב:

יש חו"ד לא טובות על הגיר הרובוטי חד המצמדי
DSG הוא דו מצמדי, הוא לא מושלם אבל טוב משמעותית מכל חד מצמדי, ככה שאתם עלולים ממש לסבול מהגיר
אני הייתי יורד בשנתון והולך על סטוניק או i20 
הסטוניק בגרסת הטורבו מגיעה עם גיר כפול מצמדים, אבל היות ואתה מתכנן להשתמש ברכב בעיקר בעיר הייתי הולך על גרסת ה 1.4 האמינה עם הגיר הפלנטרי.
זה יתן לך שקט ושלווה בכל הגזרות וגם מדובר בהרבה יותר "אוטו" מהפיקנטו
הרכב מגיע עם מסך וקישוריות לאפל ואנדרואיד, ככה שאת הניווט אתה מקבל למעשה מהטלפון 

 

שכחתה לציין שהגיר החד מצמדי הזה הרבה יותר אמין מכל DSG מפנק, 

בעצם אפשר להגיד שהגיר החד מצמדי אמין,

והDSG לא.

 

פות"ש,

אני נהגתי בהרבה רכבים חד מצמדיים, ואני התרגלתי, רכבים נחמדים וחסכוניים בסה"כ,

הגיר בi10 מתנהג יותר טוב מהפיקנטו, 

תעשו נסיעת מבחן.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי על i10 ועל פיקנטו רובוטיות, בשתיהן הגיר מעצבן.

מוזמן לקרוא את חוות הדעת שלי:

גם לא כזו חסכונית כמו שחושבים.

אם אפשר, הייתי מנסה למתוח את התקציב וקונה סופר מיני או ג'יפון קטן.

אם אי אפשר הייתי שוקל רכב משומש כלשהו, בן שנה או שנתיים.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר מאוד מעצבן ובעל השהיה מורגשת, הוא לא קרוב באופן הפעולה שלו לdsg.

נסו נסיעת מבחן.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.11.2023 בשעה 14:25, סולל הדרך כתב:

וא לא מושלם אבל ט

 

מודה לכולם על כל התגובות והעזרה.

 

אולי פירשתי את התגובות בצורה שגויה, אבל לפי מה שהצלחתי להבין: בגיר רובוטי אני צריך לבחור את הילוך הרכב באמצעות ידית ההילוכים (מראשון להעביר לשני, משני לשלישי וכן הלאה) - ההבדל היחיד מגיר ידני הוא הלחיצה על המצמד, שנעשית בצורה אוטומטית ע"י הרכב.

 

אם אכן הבנתי נכון, זה מרגיש על הפנים: בגיר אוטומטי אתה פשוט מעביר ל-D, לוחץ על הגז ונוסע; תיבת ההילוכים בוחרת את ההילוך המתאים. ברובוטי, אתה צריך לשים לב כל פעם באיזה הילוך הרכב נמצא ולשנות אותו בהתאם.

 

(ניסיתי לחפש באינטרנט סירטונים/הסברים, אבל לא ממש מצאתי משהו שמסביר איך הנהג מתפעל את תיבת ההילוכים הרובוטית, בשונה מאוטומטית.)

 

לגבי נסיעת מבחן, קפצנו לסוכנות באשדוד אבל אמרו לנו שהרכב לא זמין כרגע לנסיעת מבחן. הפנו אותנו לראשל"צ, לנסות בסוכנות שם. גם שם הוא לא היה זמין. שניהם בקשו שנתאם למהלך השבוע.

 

כל עוד אנחנו בנושא של תיבת ההילוכים: גיר רובוטי וגיר אלקטרוני (ב-i10) זה אותו הדבר? מרגיש לי שזה אותו המוצר פשוט מיתוג שונה של החברות.

 

עלתה כאן הצעה לדגם יותר טוב אולם יד שניה; אנחנו מעוניינים ברכב חדש.

 

ראינו אופציה לרכב נוסף: מיצובישי ספייס סטאר. תיבת ההילוכים שם היא רציפה, ועד כמה שהבנתי זה הגיר האידיאלי מבחינת חווית נהיגה/צריכת דלק. מה שכן, לפי מה שהבנו מהמפרט, במחיר הבסיס - הרכב מגיע די "ערום" מבחינת אבזור. מה גם שהוא 71 כ"ס, בהשוואה ל-84 בפיקנטו. (עד כמה זה קריטי, ההפרש הזה בין שני המנועים?)

 

תבורכו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגיר רובוטי אתה לא בוחר הילוך,המחשב מחליף, אבל בגלל שהגיר מבוסס על גיר ידני הרובוט לא עושה זאת בצורה נעימה בניגוד לגיר רובוטי כפול מצמדים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, yoav911gt2 כתב:

לא ציינת תקציב.

יש גם את הטיוטה אייגו עם גיר רציף.

 

מקסימום 100K.

 

בחנו גם את האייגו, היא די מקבילה למיצובישי ספייס. הספייס 1.2 והאייגו 1 ליטר. מבחינת כ"ס הן זהות. האייגו יותר חסכונית בדלק (לפי נתוני יצרן.)

 

יש למישהו חוות דעת על הרכבים הללו? מעניין אותנו איך משפיע ההפרש הזה בין המנועים, 1.2 ליטר בהשוואה ל-1 ליטר מבחינת חווית הנסיעה. (לא מבינים גדולים ברכבים, אבל לשניהם אותו כ"ס, אז מבחינת תאוצה/מהירות נראה ששניהם זהים.)

עריכה אחרונה על ידי segalarye
מידע נוסף
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שברולט ספארק, נהגתי על רוב המיני שצוינו פה והיא טובה יותר מכולם בפער לדעתי.

מחזיקים אחת כבר 3 שנים ומאוד מרוצים, הרכב הבא יהיה אותו דבר רק 2022.

אצלי באוטו, יש חצי סיבוב...ששומעים רדיו בלי המצבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספארק מעולה, אך כבר לא נמכרת חדשה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, segalarye כתב:

 

מקסימום 100K.

 

בחנו גם את האייגו, היא די מקבילה למיצובישי ספייס. הספייס 1.2 והאייגו 1 ליטר. מבחינת כ"ס הן זהות. האייגו יותר חסכונית בדלק (לפי נתוני יצרן.)

 

יש למישהו חוות דעת על הרכבים הללו? מעניין אותנו איך משפיע ההפרש הזה בין המנועים, 1.2 ליטר בהשוואה ל-1 ליטר מבחינת חווית הנסיעה. (לא מבינים גדולים ברכבים, אבל לשניהם אותו כ"ס, אז מבחינת תאוצה/מהירות נראה ששניהם זהים.)

הספייס סטאר הרבה יותר זולה, מצד שני יותר מיושנת ומחסירה מערכות בטיחות שיש באייגוX.

לספייס סטאר גם יש תריסי מזגן מרכזיים שאין באייגוX.

לאייגוX יש מולטימדיה מקורית, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית במהירויות גבוהות ותיקון סטייה מנתיב ואת כל אלו אין בספייס סטאר.

מצד שני קצת קשה לי להמליץ על רכב כמו האייגוX במחיר שלו.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, segalarye כתב:

1. אם אכן הבנתי נכון, זה מרגיש על הפנים.........

 

2. לגבי נסיעת מבחן, קפצנו לסוכנות באשדוד ......

 

3. כל עוד אנחנו בנושא של תיבת ההילוכים: גיר רובוטי וגיר אלקטרוני (ב-i10) זה אותו הדבר? מרגיש לי שזה אותו המוצר פשוט מיתוג שונה של החברות.

1. עשיתי נסיעות מבחן על  הפיקנטו וה-I10, החוויה שלי קצת שונה מהתרשמויות (לא בהרבה).

ה-I10 קצת יותר נוחה מהפיקנטו,  אבל אתה חייב  להתרשם מהנהיגה ברכב בעצמך.

2. מציע לך לפנות לשתי הסוכנויות בת"א, רכבי תצוגה זמינים אצלם יותר.

3. הפיקנטו והיונדאי הן תאומות מבחינה מכנית, הגיר נכלל,  ומבחינתך כנהג התפעול דומה לגיר אוטומאטי "רגיל".

  נכון שצריך להתרגל אליו והנסיון שלך קובע.

צריכת הדלק היא כ-15-16 ק"מ  לליטר, רב הנסועה בעיר.  

  • רעיון טוב! 1

אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...