Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1061 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 17 שעות, מרק10 כתב:

 

אם אתה חושב שכדאי לשפץ בארץ שוב פעם את האלטרנטור עם ווסת מתח תוצרת חברת מובילטרון אז תמליץ לפותח האשכול

על חשמלאי שמשפץ אלטרנטורים עם ווסת מתח תוצרת מובילטרון.

שאתה קונה אלטרנטור מהספק AS-PL Sp. z o.o אתה קונה אלטרנטור חדש קרי ווסת מתח חדש דיודות יישור ודיודות ערעור וסלילים חדשים ואין מה להשוות 
בין אלטרנטור חדש למשופץ.

 

l.com/en/p/A5240
 

תודה לכולם ובמיוחד למרק 

הסטטוס כעת,

המעקף שביצע החשמלאי פורק,

הותקן אלטרנטור חדש סיני, וכמו שחששתי, עדיין יש נפילות מתח בעמידה (בנסיעה תקין)

ביום ראשון המוסך ימשיך לחקור את הרכב?

(עד כה הוא בדק  חוטים למחשב רכב ואמר שלכאורה תקינים ויש פיקוד)

מקוה שימצאו את התקלה בקלות.

הוא אמר שההתנהגות היא של דיודה שרופה, אך האלטרנטור חדש וזה לא הגיוני.

אם יש למישהו טיפים, אשמח

 

שוב תודה

פורסם
לפני 15 שעות, OhadH כתב:

תודה לכולם ובמיוחד למרק 

הסטטוס כעת,

המעקף שביצע החשמלאי פורק,

הותקן אלטרנטור חדש סיני, וכמו שחששתי, עדיין יש נפילות מתח בעמידה (בנסיעה תקין)

ביום ראשון המוסך ימשיך לחקור את הרכב?

 

1. האם מנורת התראה עם סימן של מצבר נדלקה כאשר יש נפילות מתח ?

2. האם יש לך בעיות התנעה בגלל פריקה של מצבר ?

3. איך בדקת שיש נפילות מתח ומתי הם מופיעות.

 

****  מכיוון שברכבך מותקן אלטרנטור אשר מתקשר עם מחשב הרכב אכן קיימת אפשרות שמתח המוצא,של

האלטרנטור ישתנה בגלל פרמטרים שונים שמחשב הרכב מנטר כגון: טמפ', צריכת זרם והעומס על האלטרנטור ועוד...ובהתאם לערכים אלה הוא קובע את זרם הטעינה האופטימלי למצבר על-ידי שינוי מתח המוצא של האלטרנטור.

 

לדוגמא:

ברכבים מסויימים בהם קיימת מערכת טעינה חכמה מחשב הרכב מנתק את האלטרנטור ואינו מספק זרם למערכת החשמל בזמן ההתנעה בכדי להוריד עומס מהמנוע.

 

לסיכום

ייתכן מאוד שהאלטרנטור ומערכת הטעינה ברכבך תקינים ואנחנו סתם מחפשים תקלה שלא קיימת.

סע מספר ימים עם הרכב ובדוק שמנורת התראה של תקלה באלטרנטור לא נדלקת והמצבר לא מתרוקן.

 

אם עדיין יש לך חששות לדעתי רק סריקת תקלות בעזרת ציוד של מוסך מורשה של מיציבושי יכול לאפיין

בצורה טובה יותר את מערכת החשמל של הרכב.

 

איזה כייף לי :)

פורסם
בתאריך 20.7.2023 בשעה 22:53, מרק10 כתב:

 

1. האם מנורת התראה עם סימן של מצבר נדלקה כאשר יש נפילות מתח ?

2. האם יש לך בעיות התנעה בגלל פריקה של מצבר ?

3. איך בדקת שיש נפילות מתח ומתי הם מופיעות.

 

****  מכיוון שברכבך מותקן אלטרנטור אשר מתקשר עם מחשב הרכב אכן קיימת אפשרות שמתח המוצא,של

האלטרנטור ישתנה בגלל פרמטרים שונים שמחשב הרכב מנטר כגון: טמפ', צריכת זרם והעומס על האלטרנטור ועוד...ובהתאם לערכים אלה הוא קובע את זרם הטעינה האופטימלי למצבר על-ידי שינוי מתח המוצא של האלטרנטור.

 

לדוגמא:

ברכבים מסויימים בהם קיימת מערכת טעינה חכמה מחשב הרכב מנתק את האלטרנטור ואינו מספק זרם למערכת החשמל בזמן ההתנעה בכדי להוריד עומס מהמנוע.

 

לסיכום

ייתכן מאוד שהאלטרנטור ומערכת הטעינה ברכבך תקינים ואנחנו סתם מחפשים תקלה שלא קיימת.

סע מספר ימים עם הרכב ובדוק שמנורת התראה של תקלה באלטרנטור לא נדלקת והמצבר לא מתרוקן.

 

אם עדיין יש לך חששות לדעתי רק סריקת תקלות בעזרת ציוד של מוסך מורשה של מיציבושי יכול לאפיין

בצורה טובה יותר את מערכת החשמל של הרכב.

 

תודה מרק.

להלן התשובות:

1. כעת לא, מצד שני אם הכל תקין מדוע התקלקלו 3 אלטרנטורים (הרביעי התקלקל עקב חיווט מעקף לא נכון)
באלטרנטור השלישי לאחר עמידה ארוכה בפקק אכן נדלקה נורת טעינה והמתח יתר מתחת 11.5
2. בינתיים לא אך אני נזהר שהמצבר לא יפרוק יותר מידי

3. יש לי מד מתח ביציאת USB וכן יש לי ODB כך שאני עוקב אחר המדדים המון זמן
בעבר לא זכור לי ירידות מתחת 12.4 ורק לאחרונה יש ירידות כאלו עד רמה של 11.7 ואז אני מעביר לניוטרל כדי להעלות טורים ומתח

 

כעת הרכב במוסך והם חוקרים אותו,

יש להם לטענתם סורק של מיצובישי

פורסם
בתאריך 23.7.2023 בשעה 19:24, OhadH כתב:

תודה מרק.

להלן התשובות:

1. כעת לא, מצד שני אם הכל תקין מדוע התקלקלו 3 אלטרנטורים (הרביעי התקלקל עקב חיווט מעקף לא נכון)
באלטרנטור השלישי לאחר עמידה ארוכה בפקק אכן נדלקה נורת טעינה והמתח יתר מתחת 11.5
2. בינתיים לא אך אני נזהר שהמצבר לא יפרוק יותר מידי

3. יש לי מד מתח ביציאת USB וכן יש לי ODB כך שאני עוקב אחר המדדים המון זמן
בעבר לא זכור לי ירידות מתחת 12.4 ורק לאחרונה יש ירידות כאלו עד רמה של 11.7 ואז אני מעביר לניוטרל כדי להעלות טורים ומתח

 

כעת הרכב במוסך והם חוקרים אותו,

יש להם לטענתם סורק של מיצובישי

לצערי לאחר בדיקה - הם לא מצאו את הבעיה,

הם אומרים שהמחשב נראה שנותן פיקוד כמו שצריך

אך בכ"א בעמידה ב D עם מזגן או ברוורס המתח נופל מתחת ל 12

 

החליפו מצבר לצורך הבדיקה - לא עזר

שאר הבדיקות שבוצעו - אתעדכן בעת מסירת הרכב

 

מה עושים?

אני רוצה לעמוד הרבה על D ליד הבית כדי לראות האם מגיע מצב שנדלקת נורה

עוד רעיונות?

 

פורסם

דבר ראשון לבדוק שהאלטרנטור שהותקן שווה ערך למקורי מבחינת הספק מוצא (זרם מקסימלי) בסל"ד גבוה

וגם בסל"ד סרק. לבדוק שמדובר על אלטרנטור עם חיבור 4 פינים כמו המקורי.

תצטרך לצלם את המדבקה אשר מודבקת על גוף האלטרנטור כמו בתמונה המצורפת על-מנת לבדוק שהאלטרנטורים זהים.

 

 

Untitled.jpg

איזה כייף לי :)

פורסם
בתאריך 26.7.2023 בשעה 02:57, מרק10 כתב:

דבר ראשון לבדוק שהאלטרנטור שהותקן שווה ערך למקורי מבחינת הספק מוצא (זרם מקסימלי) בסל"ד גבוה

וגם בסל"ד סרק. לבדוק שמדובר על אלטרנטור עם חיבור 4 פינים כמו המקורי.

תצטרך לצלם את המדבקה אשר מודבקת על גוף האלטרנטור כמו בתמונה המצורפת על-מנת לבדוק שהאלטרנטורים זהים.

 

 

Untitled.jpg

לצערי אין מדבקה,

חיפשתי היטב (קצת מוזר שאין - זה נראה ממש "סיני" שאין אפילו מדבקה אבל מה אני יכול לעשות, לא רציתי שוב להביא חלק לבד כי כבר הייתי בסרט הזה ואכן גם עכשיו לא נפתר ע"י החלפת חלק לבד)

רק מצאתי מדבקת אחריות על האלטרנטורים של חברת ד.ש

הבנתי מהמוסך שהאלטרנטור נותן 110 אמפר, הם בדקו אם יש אלטרנטור שנותן יותר ואין,

ד.ש ניסו לעשות חיווט מחדש (לא כזה אהבתי שפתחו אותו אבל אמרו לי בדיעבד) ואולי העלו קצת את האמפר שלו

אך זה לא עוזר.

 

לגבי המתח במצבים שונים:

המצבר היה חלש קצת - יום אחד הוא לא הניע לי והנעתי עם בוסטר,

זה קצת הגיוני אם יש תת טעינה.

בכ"א הלילה טענתי אותו עם מטען מצברים של בוש עד שהיה אור של OK.

 

מצ"ב נתונים לפני ההטענה של הלילה,

בלי נדר אעלה בקרוב נתונים אחרי טעינת המצבר

כמובן שהנתונים הם +- כי המתח כל הזמן קופץ ב OBD אז נתתי את מה שהיה רוב הזמן

 

עמידה עם מזגן ללא אורות בניוטרל, טורים 840, מתח 13.8-14

עמידה עם מזגן ואורות דולקים בניוטרל, טורים 840 (כנראה), מתח 13.2 בערך

עמידה עם מזגן ללא אורות בדרייב , טורים 640, מתח 12.4 ולאט לאט יורד המתח

 

בדקתי ברכב של שכן (אותו דגם) ואצלו נראה שתמיד יש 13.8-14

אך הרכב שלו לא כ"כ תקין, נראה שתרמוסטט אצלו דפוק כי הוא נשאר ברבע ולא עולה כמו אצלי עד לחצי

והטורים אצלו היו כל הזמן כ 840-900 - אולי עקב החום מנוע??

 

אצלי בבוקר מייד לאחר ההנעה - יש מתח מצויין של 14, גם על דרייב עם מזגן ואורות

אבל הסלד גבוה יותר כי המנוע קר.

 

יכול להיות שהבעיה היא בכלל בסל"ד שהוא נמוך?

שמתי לב מזה זמן מה שיש רעש קטן בתא הנוסעים,

חשבתי פעם שאולי נכנס איזה נייר לוונטה של המפוח של המזגן (זה בערך סוג הרעש), אבל יש את הרעש הזה גם עם מזגן כבוי

אולי יש בעיה בבית מצערת? (לנקות ניקיתי אותה והיא נקיה)

 

 

 

 

פורסם
בתאריך 26.7.2023 בשעה 02:57, מרק10 כתב:

דבר ראשון לבדוק שהאלטרנטור שהותקן שווה ערך למקורי מבחינת הספק מוצא (זרם מקסימלי) בסל"ד גבוה

וגם בסל"ד סרק. לבדוק שמדובר על אלטרנטור עם חיבור 4 פינים כמו המקורי.

תצטרך לצלם את המדבקה אשר מודבקת על גוף האלטרנטור כמו בתמונה המצורפת על-מנת לבדוק שהאלטרנטורים זהים.

 

 

Untitled.jpg

הי מרק,

 

הבאתי את הרכב לבחור שאומרים שהוא מאוד טוב בדיאגנוסטיקה,

הוא בדק את הרכב במשך שעתיים ואמר שלא מגיעים שום פולסים לחוט שבתמונה שלך מסומן כ FR (הכי קיצוני)

בשביל לבדוק האם המחשב מוציא פולסים או שיש בעיה בצמה הוא צריך לפתוח את המחשב שנעול עם ברגים מיוחדים שנשברים בעת סגירתם נגד גניבה

אם הבעיה במחשב - הוא משערך שהסיפור יעלה לי כולל הבדיקה, הפריצה והמחשב 2500-3000 ש"ח

 

ניסיתי להתייעץ עם המוסך שהחליף לי את האלטרנטור האחרון, (ובדק את הרכב ולא מצא מה הסיבה לבעיות מתח)

שאלתי אותו לדעתו - הוא אמר שאנחנו עושים שטות והחוט הזה לא אמור לקבל פולסים, ואנחנו סתם נקלקל את המחשב

הוא אומר - "יש לך אחריות אל תיגע בכלום, תראה שהאלטרנטור לא מתקלקל, אתה לא תצא מזה ואתה תעמוד באותו מקום מבחינת התקלה, אתה סתם חופר לעצמך קבר

אם תעשה משהו בנידון זה על אחריותך ותאבד את האחריות"

 

בינתיים לפי מה שסוכם אני אמור לכאורה לשלם לבחור הראשון 600 ש"ח (אם הדיאגנוסטיקה נכונה - אך אין לי דרך להוכיח זאת בלי להמשיך וכו')

 

מה הייתם עושים???

 

תודה

 

 

 

פורסם (נערך)

אין לי פיתרון עבורך אלא רק כמה הארות.

 

הפין המסומן באות FR בשרטוט שהוספתי שולח מידע למחשב הרכב שלפיו מחשב הרכב יודע מהי צריכת הזרם מהאלטרנטור ובהתאם למידע הזה מחשב ניהול מנוע מעלה את סל"ד הסרק הבסיסי בהתאם לצריכת הזרם (עומס חשמלי).

 

דוגמא:

נניח שסל"ד סרק אצלך ברכב הוא 640 RPM ללא הדלקת אף צרכן קרי עומס מינימלי על האלטרנטור לכן הסל"ד ישאר קבוע.

 

במידה ואתה מדליק אורות גבוהים+מזגן ומכוון את המפוח למהירות מקסימלית במקרה כזה צריכת הזרם עולה משמעותית, כאשר מחשב הרכב מזהה את השינוי בצריכת הזרם הוא מעלה את סל"ד הסרק בכדי שהאלטרנטור יוכל לספק את הזרם הנדרש לצרכנים מבלי שמתח המוצא יירד מתחת 13.6-14.0 וולט בכדי לשמור גם על מצבר טעון ב-100 אחוז.

 

* תעשה ניסיון כזה. חבר מד מתח לקטבי המצבר בצורה קבועה.

* כאשר המנוע עובד בסל"ד סרק ללא שום צרכן נוסף בדוק מהו המתח שמתקבל.

* לאחר כמה דקות תפעיל את המזגן ואת המפוח במהירות מקסימלית+אורות. 

בדרך כלל יעבור זמן מה עד שמתח המוצא יתחיל לרדת ואז בנקודה מסויימת מחשב הרכב צריך לעלות את סל"ד הסרק בכדי שמתח המוצא של האלטרנטור יהייה 14 וולט.

 

*** במידה והחוט לפין FR מנותק ומחשב הרכב לא מקבל מידע מהאלטרנטור אז ברירת המחדל היא שהאלטנטור

יעבוד כמו כול אלטרנטור רגיל עם מתח מוצא קבוע של כ-14 וולט.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

הוא כבר עשה בדיקה דומה:

בתאריך 30.7.2023 בשעה 08:38, OhadH כתב:

עמידה עם מזגן ללא אורות בניוטרל, טורים 840, מתח 13.8-14

עמידה עם מזגן ואורות דולקים בניוטרל, טורים 840 (כנראה), מתח 13.2 בערך

עמידה עם מזגן ללא אורות בדרייב , טורים 640, מתח 12.4 ולאט לאט יורד המתח

 

בדקתי ברכב של שכן (אותו דגם) ואצלו נראה שתמיד יש 13.8-14

אך הרכב שלו לא כ"כ תקין, נראה שתרמוסטט אצלו דפוק כי הוא נשאר ברבע ולא עולה כמו אצלי עד לחצי

והטורים אצלו היו כל הזמן כ 840-900 - אולי עקב החום מנוע??

 

אצלי בבוקר מייד לאחר ההנעה - יש מתח מצויין של 14, גם על דרייב עם מזגן ואורות

אבל הסלד גבוה יותר כי המנוע קר.

אלטרנטור לא שומר על המתח, ואין מצב fail safe כפי שכתבת. גם סל"ד ירד.

×
×
  • תוכן חדש...