Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת נוזל קירור אופל אסטרה 2013 (A14NET 1.4L)


מעבר לפיתרון נפתר ע"י Aviv13467,
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 997 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי חברס

בימים הקרובים צריך להגיע לי טרמוסטט חדש שהזמנתי מאמזון לאוטו, אני הולך לבצע ככל הנראה החלפת נוזל קירור

רק לאחורה התוודע לי שצריך להשתמש לא רק במים אדומים אלא בנוזל קירור בתקן DEX-COOL שהוא כתום בכלל. יתרה מכך הבנתי שערבוב של החומר עם נוזל קירור רגיל גורם לצמיגות והריסה של המערכת.

 

עכשיו אני לא כל כך בטוח איך לבצע ריקון של כל הנוזל, הרי אי אפשר להוציא את כל הנוזל מהמערכת - ואם אוסיף מים מזוקקים הרי במערכת יהיה בסופו של דבר מים מזוקקים ביחד עם נוזל קירור שהוא 50/50 mix וזה לא יהיה כבר היחס הנכון.

 

האם להשאר עם הנוזל קירור הרגיל? לנסות להחליף? ואם כן איך להגיע למצב שיש במערכת רק נוזל DEX-COOL, כמה ליטרים צריך לרכוש של מים מזוקקים ונוזל קירור?

 

*בסרטון ביוטיוב ראיתי שהוא משתמש בתרכיז לא 50/50 ולכן ביחד עם המים המזוקקים יש יחס נוזל/מים טוב. בארץ מצאתי רק את ה50/50 של prestone

עריכה אחרונה על ידי Aviv13467
פורסם

ערב טוב,

הייתי רוכש את נוזל הקירור בתקן המתאים לפי הספר רכב.

הצבע בדרך כלל לא עם החשיבות המירבית אלא התקן, יכולים להיות נוזלים עם אותו תקן וצבע שונה.

 

עם הנוזל המדולל או התרכיז שרכשת הייתי פונה למוסך פשוט שיעשה עבורך את העבודה של ניקוי המערכת ומילוי בנוזל החדש.

לא אמור לעלות לך יותר מ - 200₪.

ביצעתי החלפת שמן + ניקוי מערכת הקירור ומילויה בנוזל קירור שהבאתי, במחיר עבודה של כ - 300₪ לפני כמה שבועות.

 

מקווה שהבנתי נכון ושהצלחתי לעזור.

 

פורסם
לפני 13 דקות, TomSa כתב:

ערב טוב,

הייתי רוכש את נוזל הקירור בתקן המתאים לפי הספר רכב.

הצבע בדרך כלל לא עם החשיבות המירבית אלא התקן, יכולים להיות נוזלים עם אותו תקן וצבע שונה.

 

עם הנוזל המדולל או התרכיז שרכשת הייתי פונה למוסך פשוט שיעשה עבורך את העבודה של ניקוי המערכת ומילוי בנוזל החדש.

לא אמור לעלות לך יותר מ - 200₪.

ביצעתי החלפת שמן + ניקוי מערכת הקירור ומילויה בנוזל קירור שהבאתי, במחיר עבודה של כ - 300₪ לפני כמה שבועות.

 

מקווה שהבנתי נכון ושהצלחתי לעזור.

 

אין לי בעיה כלל לעשות את העבודה בעצמי, השאלה שלי אם אני מגיע למצב שהמערכת ריקה לחלוטין ויש בפנים רק את התרכיז 50/50 בתקן שארכוש?

מפחד להגיע למצב שיש עוד שארית של הנוזל הישן במערכת ויגרום לצמיגות שאני שוקל לוותר ולהשאר עם הנוזל הקודם בלי החשש

 

אני יודע שעם הפקק בתחתית הרדיאטור יוצא בערך חצי מהתכולה של המערכת, שזה באזור ה2.7 ליטר אם אני מבין נכון איך אני גורם לחצי השני לצהאת? לכל מה שנמצא בבלוק מנוע, ברדיאטור חימום וכו'...

האם זה בסדר לעשות flush כמה פעמים עם מים מזוקקים עד שיוצא רק מים מזוקקים מהמערכת ואז להוסיף את הנוזל 50/50 או שזה יגרום ליחס להיות לא נכון?

 

פורסם (נערך)

הייתי בסיטואציה דומה לשלך,

רציתי לעשות את זה לבד אך לא ידעתי מה הדרך הטובה ביותר לרוקן את המערכת ולנקות אותה היטב,

לכן הלכתי לבעל מקצוע.

 

במידה ואתה עושה זאת בעצמך יש לי המלצה, וכמובן זה באחריותך אני לא יכול להמליץ לעשות משהו שאני לא מבין בו מספיק.

 

אתה יכול להיעזר ביוטיוברים כמו ChrisFix - הוא עשה ממש כמו שהצעת,

סרטון שבו הוא משתמש בכמה ליטרים טובים של מים מזוקקים ומריץ אותם בתוך המערכת כדי ממש להוציא את כל הנוזל הישן וכך אחרי מספר פלאשים, קיבל את התוצאה של נוזל שקוף לחלוטין כמו זה שנכנס בהתחלה ולאחר מכן מילא את הנוזל בתקן הנכון.

 

בנוגע לנוזל 50/50, במידה וניקית את המערכת בצורה המיטבית אין בעיה להוסיף את הנוזל ולהנות מצבע אחיד, נקי ויפה ממיכל העיבוי ברכבך.

 

מצרף קישור לסרטון שעליו דיברתי:

https://youtu.be/s--5ft5YiHg

עריכה אחרונה על ידי TomSa
פורסם
לפני 3 דקות, TomSa כתב:

הייתי בסיטואציה דומה לשלך,

רציתי לעשות את זה לבד אך לא ידעתי מה הדרך הטובה ביותר לרוקן את המערכת ולנקות אותה היטב,

לכן הלכתי לבעל מקצוע.

 

במידה ואתה עושה זאת בעצמך יש לי המלצה, וכמובן זה באחריותך אני לא יכול להמליץ לעשות משהו שאני לא מבין בו מספיק.

 

אתה יכול להיעזר ביוטיוברים כמו ChrisFix - הוא עשה ממש כמו שהצעת,

סרטון שבו הוא משתמש בכמה ליטרים טובים של מים מזוקקים ומריץ אותם בתוך המערכת כדי ממש להוציא את כל הנוזל הישן וכך אחרי מספר פלאשים, קיבל את התוצאה של נוזל שקוף לחלוטין כמו זה שנכנס בהתחלה ולאחר מכן מילא את הנוזל בתקן הנכון.

 

בנוגע לנוזל 50/50, במידה וניקית את המערכת בצורה המיטבית אין בעיה להוסיף את הנוזל ולהנות מצבע אחיד, נקי ויפה ממיכל העיבוי ברכבך.

 

מצרף קישור לסרטון שעליו דיברתי:

https://youtu.be/s--5ft5YiHg

מכיר וצפיתי בסרטון, אני לא יודע מה ההבדלים בין הרכב שלי לרכב שעליו הוא מבצע את העבודה, ממה שאני מבין לא ניתן לרוקן בקלות את כל תכולת המערכת, לכן הוספת נוזל 50/50 למערכת שיש בה כבר חצי מים מזוקקים תגרום ליחס להיות 25/75, הדרך היחידה ההגיונית שעולה בראשי זה להשתמש רק בנוזל dex cool שיגרום לכל העניין להיות יקר אבל מבטיח שבסופו של דבר אשאר רק עם תרכובת 50/50 בתקן או להבין איך אני מרוקן לגמרי את המערכת מנוזל קירור ישן ומוסיף בדיוק כמה שצריך

  • רעיון טוב! 1
פורסם

למישהו יש מושג? הפתרון האידיאלי הוא באמת למצוא תרכיז שהוא לא 50/50 ולגמור עם הסיפור, לעשות flush להשאר רק עם מים מזוקקים, לרוקן חצי ולהוסיף תרכיז וכך הלהגיע ל50/50.

כרגע לא מוצא מאיפה אפשר לרכוש כזה. האופציה השני היא כמובן לרוקן את כל המערכת איכשהו ולא הכי בקיא באיך להוציא כל טיפה מהמערכת, אם זה אפשרי בכלל.

 

פורסם

יש בורג ניקוז בתחתית הרדיאטור - תוציא את הבורג ותפתח את פקק של מיכל המים כדי שהכל ירד.

מהיכרות עם המנוע  - כמעט הכל יוצא בריקון שגרתי. הקיבולת של מערכת הקירור במקרה שלי היא 6 ליטר לפי היצרן (צריך להיות כמעט אותו דבר אצלך). כשאני רוקנתי ומלאתי מחדש נכנס מעל 5.5 ליטר כלומר מה שנשאר במערכת זה כמות מאוד קטנה שמסתכמת בפחות מ2 כוסות.

לדעתי - גלון עולה 50-60 שקלים, לא יקר במיוחד. תבצע החלפה אחת של נוזל עכשיו עם החלפת הטרמוסטט והחלפה נוספת כמה ימים לאחר מכן. החלפה שלישית ולדעתי אחרונה אתה יכול שוב כמה ימים לאחר מכן/טיפול הבא.

 

באופן כללי מזכרוני מקריאות על הנושא בעבר, ערבוב של DEX-COOL עם נוזל גנרי אחר שלא מבוסס על אותם מרכיבים אכן לא מומלץ אבל הוא לא יגרום נזק בשימוש בטווח קצר אלא רק בשימוש ממושך ובטח שלא שמדובר רק בתוספת קטנה להשלמה במיכל.. גם אצלי היתה סיטואציה שמוסך ערבב עם נוזל G12 והחלפתי מאז נוזל כל שנה בטיפול. חלפו שלוש שנים, אין שום דבר חריג בנוזל ולא נוצר שום התגבשויות במערכת כמו שמתואר שעשוי לקרות בכל מיני מקומות. לא הייתי עושה עניין גדול במקומך.

 

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017 | Chevrolet Sonic R S2015 - 2017-2024

BYD Dolphin 2024 Design 2024-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

פורסם
לפני 7 שעות, dalet11 כתב:

יש בורג ניקוז בתחתית הרדיאטור - תוציא את הבורג ותפתח את פקק של מיכל המים כדי שהכל ירד.

מהיכרות עם המנוע  - כמעט הכל יוצא בריקון שגרתי. הקיבולת של מערכת הקירור במקרה שלי היא 6 ליטר לפי היצרן (צריך להיות כמעט אותו דבר אצלך). כשאני רוקנתי ומלאתי מחדש נכנס מעל 5.5 ליטר כלומר מה שנשאר במערכת זה כמות מאוד קטנה שמסתכמת בפחות מ2 כוסות.

לדעתי - גלון עולה 50-60 שקלים, לא יקר במיוחד. תבצע החלפה אחת של נוזל עכשיו עם החלפת הטרמוסטט והחלפה נוספת כמה ימים לאחר מכן. החלפה שלישית ולדעתי אחרונה אתה יכול שוב כמה ימים לאחר מכן/טיפול הבא.

 

באופן כללי מזכרוני מקריאות על הנושא בעבר, ערבוב של DEX-COOL עם נוזל גנרי אחר שלא מבוסס על אותם מרכיבים אכן לא מומלץ אבל הוא לא יגרום נזק בשימוש בטווח קצר אלא רק בשימוש ממושך ובטח שלא שמדובר רק בתוספת קטנה להשלמה במיכל.. גם אצלי היתה סיטואציה שמוסך ערבב עם נוזל G12 והחלפתי מאז נוזל כל שנה בטיפול. חלפו שלוש שנים, אין שום דבר חריג בנוזל ולא נוצר שום התגבשויות במערכת כמו שמתואר שעשוי לקרות בכל מיני מקומות. לא הייתי עושה עניין גדול במקומך.

 

זה מה שחיפשתי תודה!

כן יש לי ברכב נוזל מסוג G12 שבעצם היה מאז ומתמיד, לפני שהתחלתי לבצע טיפולים שוטפים ותיקונים בעצמי היה מטופל במוסך רגיל לא יבואן וכמובן שתמיד שמו שמנים ונוזלים לא בתקן.

 

לא זוכר איפה ראיתי שיוצא 3 ליטר מהרדיאטור אבל במקרה שבאמת אמור לצאת דיי הכל, ובכל אופן אני מחליף את התרמוסטט אז גם משם יצאו עודפים באמת אהיה כנראה עם מערכת דיי נקיה.

תודה רבה!

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • פיתרון
פורסם
בתאריך 13.12.2022 בשעה 08:33, dalet11 כתב:

יש בורג ניקוז בתחתית הרדיאטור - תוציא את הבורג ותפתח את פקק של מיכל המים כדי שהכל ירד.

מהיכרות עם המנוע  - כמעט הכל יוצא בריקון שגרתי. הקיבולת של מערכת הקירור במקרה שלי היא 6 ליטר לפי היצרן (צריך להיות כמעט אותו דבר אצלך). כשאני רוקנתי ומלאתי מחדש נכנס מעל 5.5 ליטר כלומר מה שנשאר במערכת זה כמות מאוד קטנה שמסתכמת בפחות מ2 כוסות.

לדעתי - גלון עולה 50-60 שקלים, לא יקר במיוחד. תבצע החלפה אחת של נוזל עכשיו עם החלפת הטרמוסטט והחלפה נוספת כמה ימים לאחר מכן. החלפה שלישית ולדעתי אחרונה אתה יכול שוב כמה ימים לאחר מכן/טיפול הבא.

 

באופן כללי מזכרוני מקריאות על הנושא בעבר, ערבוב של DEX-COOL עם נוזל גנרי אחר שלא מבוסס על אותם מרכיבים אכן לא מומלץ אבל הוא לא יגרום נזק בשימוש בטווח קצר אלא רק בשימוש ממושך ובטח שלא שמדובר רק בתוספת קטנה להשלמה במיכל.. גם אצלי היתה סיטואציה שמוסך ערבב עם נוזל G12 והחלפתי מאז נוזל כל שנה בטיפול. חלפו שלוש שנים, אין שום דבר חריג בנוזל ולא נוצר שום התגבשויות במערכת כמו שמתואר שעשוי לקרות בכל מיני מקומות. לא הייתי עושה עניין גדול במקומך.

 

 

עדכון לכל מי שמעוניין

הוחלף היום, הטרמוסטט היה נראה זוועתי - השערה שלי: בדיוק מאותה הסיבה של ערבוב נוזלים! בטח כשהאוטו היה חדש כמובן הגיע עם DEXCOOL ובאיזשהו שלב כזה או אחר (לידיעתי לא הוחלף הטרמוטט מעולם) מישהו החליף/הוסיף נוזל שלא בתקן - וכמובן גם אני בהמשך ;) ונהיה ג'לי. מצרף תמונות:

IMG_1362.thumb.jpg.bc4bff2f58fe4dd7846563dd7144d5d4.jpg

IMG_1371.thumb.jpg.84cfd81781a943f456edff02b022f8f8.jpg[

זה מסביר היטב את הקוד שקיבלתי (P0597) ובנוסף גם את העניין שבקיץ שהייתי מדליק מזגן על קור באמצע נסיעה פתאום היה מפסיק לצאת אוויר קר והיה יוצא אוויר "פושר" בגלל שבטח המחשב היה בטוח שהמנוע מתחמם ורצה להפטר מהחום דרך הוצאת אוויר חם.

 

התחלתי עם ריקון הנוזל הישן, יצא באזור ה4.3 ליטר, שמתי מים מזוקקים, כמובן ניקזתי אוויר יצאתי לנסיעה, אחרי שהנוזל קירור התחמם הודלק גם מזגן על חום שיתחלף הנוזל ברדיאטור חימום

שעה לאחר מכן שהנוזל התקרר רוקנתי שוב, יצא גם בערך שוב 4-4.3 ליטר. עדיין אדום אבל הסתפקתי כבר בכך, שמתי את הנוזל בתקן נכנס בערך 4.2-3 ליטר. לדעתי מחר אבצע החלפה נוספת ואחרונה ולדעתי אני יכול להיות רגוע.

 

בקיצור, לא יצא כל הנוזל מהמערכת - לפי הספר יש בערך 5.6 ליטר בפועל יצא  4.3 ליטר בערך. הסתפקתי בהחלפה אחת עם מים מזוקקים, החלפה נוספת כבר עם נוזל בתקן DEXCOOL והחלפה עתידית שוב עם נוזל קירור DEXCOOL.

 

 

  • אהבתי 2
פורסם

מעדכן, בוצעה היום החלפה אחרונה (תודה לאל כבר התעייפתי)

חושב שהצלחתי אפילו להוציא יותר מהנוזל קירור הישן מאשר בפעם הקודמת, למי שרוצה טיפ, הוצאתי את הפקק של המיכל עודפים (זה מובן מאליו), גם את הפקק ריקון אוויר של הרדיאטור, בנוסף התחלתי ללחוץ על צינורות קירור בכדי לדחוף אוויר לדוכם לבסוף אפילו החלטתי לנתק את הצינור של הטרמוסטט, צינור שמוביל לפלאנג מים וגם את הצינורות של המיכל עודפים בכדי להפטר באמת מכל מיליליטר. 

מאמין שהפעולות האלו הביאו לכך שהצלחתי להפטר מעוד איזה 300-400 מ"ל, בפועל הצלחתי להכניס כבערך 4.8-4.9 ליטרים של נוזל קירור DEXCOOL חדש אז מאמין שזה הכי הרבה שאפשר לצפות. (השאר בטח בבלוק מנוע & רדיאטור חימום, מי שמתעקש מניח שיכול לנתק את הצינורות של הרדיאטור חימום להכניס צינור משני הצדדים ולשפוך לתוך נוזל קירור חדש ולגרום לישן לצאת.

  • אהבתי 3
  • 9 חודשים מאוחר יותר...
פורסם
בתאריך 22.12.2022 בשעה 17:51, Aviv13467 כתב:

מעדכן, בוצעה היום החלפה אחרונה (תודה לאל כבר התעייפתי)

חושב שהצלחתי אפילו להוציא יותר מהנוזל קירור הישן מאשר בפעם הקודמת, למי שרוצה טיפ, הוצאתי את הפקק של המיכל עודפים (זה מובן מאליו), גם את הפקק ריקון אוויר של הרדיאטור, בנוסף התחלתי ללחוץ על צינורות קירור בכדי לדחוף אוויר לדוכם לבסוף אפילו החלטתי לנתק את הצינור של הטרמוסטט, צינור שמוביל לפלאנג מים וגם את הצינורות של המיכל עודפים בכדי להפטר באמת מכל מיליליטר. 

מאמין שהפעולות האלו הביאו לכך שהצלחתי להפטר מעוד איזה 300-400 מ"ל, בפועל הצלחתי להכניס כבערך 4.8-4.9 ליטרים של נוזל קירור DEXCOOL חדש אז מאמין שזה הכי הרבה שאפשר לצפות. (השאר בטח בבלוק מנוע & רדיאטור חימום, מי שמתעקש מניח שיכול לנתק את הצינורות של הרדיאטור חימום להכניס צינור משני הצדדים ולשפוך לתוך נוזל קירור חדש ולגרום לישן לצאת.

מקצועןןן
מה מצב האוטו עכשיו? עזר או השפיע הטיפול?
בכללי איזה דברים אתה עושה בעצמך 
תן כמה טיפים ומנהסיון שלך להתעסק עם המנוע הזה 
אצלי בדיוק השבוע נחת בארץ הקיט שהזמנתי מחול מאתר - KRUZEKITS
יושב על ההתקנה בימים הקרובים

×
×
  • תוכן חדש...