Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1334 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי שלום,

אני מעוניין לקבל מידע לגבי אספקת החשמל בארץ מבחינת הייצור של כל תחנה ואיך היא מועברת לצרכים (ולאן)

 

פה https://he.wikipedia.org/wiki/משק_החשמל_בישראל

יש קצת מידע אבל לא מפורט פה כל כך לגבי רשת ההולכה מעבר לעובדה שיש קווים גבוהים,בינוניים נמוכים.

אני רוצה להבין איפה יש קווים בארץ? מה הסטאטוס שלהם (האם הם מלאים או שניתן עדיין להעביר בהם )? איזה תחנות מעבירות חשמל לאיזה קווים?

 

יש מקום שאני יכול לקבל מידע על זה?

תודה רבה

 

פורסם

בקשת חופש מידע מפורטת למשרד התשתיות הלאומיות או לרשות החשמל 

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

זה מסמך שאפשר לקבל ממנו הרבה אינפורמציה, אמנם לא בדיוק מה שפות"ש ביקש אבל נותן מושג מסויים.

 

פניה בבקשת חופש המידע צריכה להיות למשרד התשתיות ו/או רשות החשמל; נגה היא חברת ניהול הרשת ומקבלת מהם הנחיות. (סמכויות ניהול הרשת עברו מחח"י לנגה, כנראה כהכנה עתידית להפרדת רשת ההולכה והחלוקה מחח"י).

 

בספק אם פות"ש יוכל לקבל בסיס נתונים *מפורט* של מיקומי קווי הולכה וחלוקה והסטטוס שלהם (מה יכולת ההולכה וכמה ממנה תפוס). אם כי עם קצת סבלנות אפשר לבנות מפה מקורבת של קווי ההולכה, תחנות כוח ותחמ"שים ברחבי הארץ ממקורות פתוחים. רשימת מתקני ייצור ויכולת הייצור שלהם זה משהו שבגדול אפשר למצוא באופן גלוי ברשת.

 

לשאלה "איזה תחנות מעבירות חשמל לאיזה קווים" אין משמעות, יש רשת אחת אחידה וכיוון זרימת האנרגיה תלוי בייצור ובצריכה הרגעיים בכל נקודה.

חזיר דיזל

פורסם
לפני שעתיים, guya72 כתב:

אני דווקא פסימי לגבי כך. אני בספק אם ימסרו את המידע בהתאם לחוק חופש המידע מאחר ויש לזה גם היבט בטחוני מובהק.

נכון 

לפני 4 שעות, קורן בן אשר כתב:

לשאלה "איזה תחנות מעבירות חשמל לאיזה קווים" אין משמעות, יש רשת אחת אחידה וכיוון זרימת האנרגיה תלוי בייצור ובצריכה הרגעיים בכל נקודה.

זה לא מדויק כי תחנות מסוימות תמיד יעדיפו לשנע את החשמל למיקום מסוים שתמיד יש שם ביקוש.

לדוגמא רידינג תמיד תמיד תהיה מיועדת לתא כי יש שם מחסור בחשמל.

 

פורסם
לפני 3 שעות, guya72 כתב:

אני דווקא פסימי לגבי כך. אני בספק אם ימסרו את המידע בהתאם לחוק חופש המידע מאחר ויש לזה גם היבט בטחוני מובהק.

השאלה בשביל מה פות"ש צריך לדעת את זה

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, arik100 כתב:

נכון 

זה לא מדויק כי תחנות מסוימות תמיד יעדיפו לשנע את החשמל למיקום מסוים שתמיד יש שם ביקוש.

לדוגמא רידינג תמיד תמיד תהיה מיועדת לתא כי יש שם מחסור בחשמל.

 


אני מקווה שאתה מבין שאי אפשר לשנע חשמל סתם ככה, אלא הוא זורם ממתח גבוה לנמוך כמו שמים זורמים ממקום גבוה לנמוך. אתה יכול לשלוט בייצור בתחנה, ואתה יכול למתג בצורה מסויימת, אבל מכיוון שיש רשת אחת שהכל מחובר אליה, אתה לא ממש יכול לקבוע לאן החשמל יילך. אם יש עומס בתל אביב אז החשמל הזה ייבלע בתל אביב, אם אין עומס הוא יזרום החוצה. אם פתאום העומס לא בתל אביב אלא דווקא בבאר שבע, אז אולי עדיף למנהל המערכת להוריד את רידינג ולהרים יצור במקום אחר מבחינת יעילות.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 1

חזיר דיזל

פורסם

ממה שאני מכיר הקיבולת של הרשת ההולכה במקומות מסוימיים בארץ הגיעו לקצה היכולת וצריך לבצע שדרוג של התשתיות.

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 19 שעות, קורן בן אשר כתב:


אני מקווה שאתה מבין שאי אפשר לשנע חשמל סתם ככה, אלא הוא זורם ממתח גבוה לנמוך כמו שמים זורמים ממקום גבוה לנמוך. אתה יכול לשלוט בייצור בתחנה, ואתה יכול למתג בצורה מסויימת, אבל מכיוון שיש רשת אחת שהכל מחובר אליה, אתה לא ממש יכול לקבוע לאן החשמל יילך. אם יש עומס בתל אביב אז החשמל הזה ייבלע בתל אביב, אם אין עומס הוא יזרום החוצה. אם פתאום העומס לא בתל אביב אלא דווקא בבאר שבע, אז אולי עדיף למנהל המערכת להוריד את רידינג ולהרים יצור במקום אחר מבחינת יעילות.

אני חושב שלא ירדת לסוף דעתי

ברור שחשמל מיוצר ומיידית משונע לאיפה שהוא צריך.

אבל אנחנו כולנו יודעים שתל אביב לא מספקת את כל החשמל שהיא צורכת ולכן תחנת רידינג נבלעת ישר.

ומה שאני שואל נגיד, זה מהם קווי ההולכה לתא מה הקיבולת שלהם

ותחנות חדרה, אשקלון, כנראה מספקות משהו לתא ואני רוצה לדעת כמה קיבולת מזה מגיעה על הקו של חדרה-תא וכמה הקו הזה עוד יכול להעביר.

סתם לדוגמא

לפני 18 שעות, DareDevil כתב:

ממה שאני מכיר הקיבולת של הרשת ההולכה במקומות מסוימיים בארץ הגיעו לקצה היכולת וצריך לבצע שדרוג של התשתיות.

אכן אתה צודק.

זה מידע מאוד מעניין מבחינתי

×
×
  • תוכן חדש...