Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה בחו''ל-מה הפרוצדורה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1362 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כנס לאתרי השכרת רכב של חברות פולניות\בינלאומיות שפועלות בפולין ותראה בתנאים של מי מהם אתה עומד, זה הכל.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 56 דקות, sperial כתב:

תראה, הבנים שלי נוסעים על רכב אוטומטי מיום שקיבלו רשיון - לא היתה להם הזדמנות להתנסות בידני. אבל הם למדו על רכבים ידנייים וקיבלו רישיון בהתאם, ואת הסטאז' עשו בחו"ל על רכבים שכורים אחרי כמה (6-9) שנות נהיגה בארץ, כאשר על הבכור אני השגחתי ועשינו כמה סיבובים במגרש ריק ובכבישים כמעט נטושים, והשני אותה פרוצדורה, רק בהשגחת הבכור.

אבל להתנסות לראשונה ברכב שתפעולו כל כך שונה ממה שמוכר, כאשר מדובר בנהג חדש וברכב ותנאי נהיגה לא מוכרים? בשום אופן ופנים לא. זה מרשם לפגיעות ופציעות. 

קודם כל, זה שונה אם הם כן למדו על גיר ידני במסגרת לימודי הנהיגה. אני שללתי מכל וכל המלצה לתת למישהו לשכור בחו"ל רכב ידני למי שמעולם לא נגע בזה.

אבל כמו שאמרת במשפט האחרון, זה עדיין חוסר אחריות

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

פורסם

לגמרי. ההתייחסות שלי היתה להתנסות בחו"ל, כי אין הזדמנות בארץ. אז גם אחרי שלא נגעו בידני כמה שנים פשוט לחצו קלאץ', שילבו ראשון ונסעו. זה לא שהיו בלי מושג, אבל בהחלט היו מרוחקים, ולא הפרו את תנאי הרישיון.

 

וכפי שכתבתי בהודעה קודמת - נוהגים לפי החוק  ולפי תנאי הרישיון. לא משחקים עם זה בארץ ולא בחו"ל. מעבר לכך, נהיגה ברכב ידני אינה דבר מסובך, אבל מצריך הדרכה. דרך אגב, גם בכיטון ההפוך, אם כי כאן באמת מספיקים כמה משפטי הסבר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

איזו הגזמה.

ברור שבתחילה מנסים לנהוג במגרש צדדי ולא באמצע מחלף סואן מרובה שילובים.

עם הדרכה של חבר זה יהיה בסדר גמור.

אם עד עכשיו נהג באוטומט, כל רכב ידני יהיה רכב שונה מהמוכר, אף אחד לא מחזיק שני רכבים זהים אחד ידני ואחד אוטומט.

 

למה ברוב המדינות בעולם, זה חוקי לחלוטין לעבור שיעורים וטסט על רכב אוטומטי, ולאחר מכן לנהוג על רכב ידני?

נהג חדש מתאמן באיזור רגוע וכשהוא מרגיש מספיק בטוח, ייצא לכביש עם תנועה.

 

משרד הרישוי הישראלי ואתם זה כמו משרד הבריאות, שמוסיף תקנים והגבלות מעבר למקובל בעולם, כי לאזרח ישראלי בוגר אין שיקול דעת עצמאי מה הוא מסוגל לעשות.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני שעתיים, amosbmw כתב:

איזו הגזמה.

ברור שבתחילה מנסים לנהוג במגרש צדדי ולא באמצע מחלף סואן מרובה שילובים.

עם הדרכה של חבר זה יהיה בסדר גמור.

אם עד עכשיו נהג באוטומט, כל רכב ידני יהיה רכב שונה מהמוכר, אף אחד לא מחזיק שני רכבים זהים אחד ידני ואחד אוטומט.

 

למה ברוב המדינות בעולם, זה חוקי לחלוטין לעבור שיעורים וטסט על רכב אוטומטי, ולאחר מכן לנהוג על רכב ידני?

נהג חדש מתאמן באיזור רגוע וכשהוא מרגיש מספיק בטוח, ייצא לכביש עם תנועה.

 

משרד הרישוי הישראלי ואתם זה כמו משרד הבריאות, שמוסיף תקנים והגבלות מעבר למקובל בעולם, כי לאזרח ישראלי בוגר אין שיקול דעת עצמאי מה הוא מסוגל לעשות.

הביקורת הספציפית שלי לא היתה לגבי היכולת הטכנית לנהוג, אלא העובדה שלא חוקי לנהוג במצב הזה, ולכן (במדינות רבות) גם לא יהיה ביטוח.
לקחת מצב דומה: באירופה ואצלנו יש מידרג של רשיונות לגבי רכב דו״ג (3 דרגות נפרדות). בארה״ב אין רשיון מדורג, וברוב המדינות שם יש דרגה אחת בלבד: רשיון אופנוע, שמאפשר לרכוב על כל אופנוע מגיל 16, ללא הגבלת כ״ס כלשהי (ומספיק לעבור תיאוריה בשביל לקבל רשיון למידה זמני, שמאפשר לך חוקית לנהוג בו תחת כמה מגבלות (בד״כ לא בלילה ולא בכביש מהיר), אבל ללא פיקוח כלשהו.)
חברות השכרה בארה״ב בד״כ לא תשכרנה אופנוע לאירופי/ישראלי ללא דרגת הרשיון הגבוהה (A), אבל לא כולן בודקות את זה, ונוהגות להחתים את השוכר בזמן ההשכרה שהוא רשאי וכשיר לרכוב על הכלי. מכיר מקרים של תאונה במצב הזה, או במצב שאורח מחו״ל רכב על כלי של תושב מקומי, ולא היה לכן כיסוי ביטוחי.

פורסם
בתאריך 29.9.2022 בשעה 13:04, amosbmw כתב:

הזדמנות מצויינת למי שלמד בארץ על אוטומט ל"השלים" ניסיון על ידני בעזרת חבר ולא עם מורה נהיגה יקר.

 

המלצת לבחור צעיר לנהוג בחו"ל בניגוד לתנאי הרישיון שלו, ברכב מסוג שאינו מכיר ואינו מיומן בתפעול שלו, בארץ זרה ושפה זרה, בלי ביטוח (?),  כדי... לחסוך 150 ש"ח על שיעור נהיגה בבית?

 

לפות"ש: זה שאתה נוהג כמה מאות ק"מ ביום חצי שנה זה מצוין.  אישית, כמי שנהג הרבה באירופה (ידני😁) מציע לגשת לנהיגה בחו"ל בענווה, ולא להרגיש אבו עלי כי נהגת לאילת פעמיים. להבין שיש ענינים של תרבות נהיגה וחוקים זרים לך. למשל, שבמדינות מסוימות באירופה פניה ברמזור שמאלה אין פרושה שאין תנועה ממול, והאחריות עליך לוודא נתיב פנוי. למשל, שזכות קדימה של הבא מימין נאכפת בקפדנות גם אם אתה בכביש ראשי והוא במשני. למשל, שביציאה מעיגול תנועה מאותתים (ובכלל, מאותתים). שאף פעם לא רבים עם משאית (ובכלל). ולמשל, שיש מקומות בהם קיימת אנרכיה בתנועה, שיכורים כמו חול, ואי אפשר לסמוך על כלום. 

בארה"ב אם אוטובוס תלמידים צהוב יעצור להוריד תלמידים ואתה תעקוף אותו משמאל "כחוק" כמו שאתה עוקף אוטובוס ציבורי רגיל, עשוי למצוא את עצמך בכלא. 

 אז לא להיבהל ולא לפחד, אבל להבין שבאים קודם כל ללמוד. 

  • רעיון טוב! 1

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

פורסם

מעולם לא המלצתי לאף אדם לנהוג ללא ביטוח. להיפך, זה דבר שאני מקפיד עליו ביותר, אפילו ברמת לא לנהוג למכון טסטים ללא רישיון זמני וביטוח.

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 26 דקות, amosbmw כתב:

מעולם לא המלצתי לאף אדם לנהוג ללא ביטוח. להיפך, זה דבר שאני מקפיד עליו ביותר, אפילו ברמת לא לנהוג למכון טסטים ללא רישיון זמני וביטוח.

 

זה בדיוק מה שעשית כאן, כיון שבהרבה מדינות אם אין רשיון תקף לסוג הרכב המסויים גם אין ביטוח תקף (כולל בארץ בתנאים מסויימים).

ציטוט

דווקא הזדמנות מצויינת למי שלמד בארץ על אוטומט ל"השלים" ניסיון על ידני בעזרת חבר ולא עם מורה נהיגה יקר.

פורסם

אוקיי, ערכתי בדיקה. מסתבר שבהרבה מדינות כן יש הבחנה בין רישיון לאוטומט בלבד לרישיון שכולל ידני, והנהיגה ברכב עם 3 דוושות אסורה לבעל רישיון מוגבל. מתנצל אם הטעיתי מישהו.

 

הטעות שלי נבעה, משום שלפני דורות אחותי למדה נהיגה בארה"ב על אוטומט. שם עד היום אין הבחנה בין רישיון אוטומטי לרישיון כולל ידני. כשהיא המירה את הרישיון שלה לישראלי קיבלה רישיון ישראלי שאינו מוגבל לאוטומט. עד היום בחיים שלה לא נהגה ברכב ידני..

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

מי שיש לו רישיון על ידני ולא נהג על ידני תקופה יכול לעבור רענון קצר עם חבר במגרש חניה ריק וזה בסדר. בסוף זה חוזר אליך.

 

לעומת זאת, מי שלא נהג על ידני בחייו מומלץ שיעשה מספר שיעורים (אני מתעלם רגע מעניין ההגבלה ברישיון, אף שלא צריך להתעלם ויש להשמע להגבלה) כי יש פה קצת מעבר ללדאוג שהאוטו ינוע.

המנטרה של ״באירופה נוהגים בעיקר בידני״ כבר כמעט ועברה מן העולם ובכל חברת השכרה יש הרבה מכוניות אוטומטיות זמינות לנהג, אין סיבה להתעקש על ידני אם יש הגבלה ברישיון/חוסר מיומנות.

לרוב הרכבים האוטומטיים גם מאובזרים יותר

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם
לפני 2 דקות, SuperBamba כתב:

המנטרה של ״באירופה נוהגים בעיקר בידני״ כבר כמעט ועברה מן העולם ובכל חברת השכרה יש הרבה מכוניות אוטומטיות זמינות לנהג, אין סיבה להתעקש על ידני אם יש הגבלה ברישיון/חוסר מיומנות.

גם הפרשי המחירים כבר לא גדולים כמו פעם.

הייתי אמור לטוס לרומניה לפני כמה חודשים, ההפרש בין אינסינגיה אוטומטית לידנית היה משהו כמו 6-7 יורו ליום. לא מאוד משמעותי.

יש מדינות שלא מצאתי בהן בכלל רכבים ידניים להשכרה, אבל זה פחות אירופה ויותר קנדה או ארה"ב.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

לחזק את דור - אם לפני עשור שכירת רכב אוטומטי עלתה כפליים מאותו דגם ידני היום ההפרש הצטמצם מאוד.

מצד שני, לפני כ-3 שנים פרצו לי רכב בצרפת ובתחנת ההשכרה יכולתי לקבל במקומו רק ידני. לא היה משהו אחר.

 

ואני, אולד פשנד שכנותי, עדיין חושב שרצוי ללמוד על ידני. הדור הצעיר חושב שלא.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מאז הרכב הידני האחרון שלי (2019) לא שכרתי בחו"ל רכב.

בנתיים בטיול אחד הייתי אמור לשכור אוטומט ובטיול אחר בטוח אשכור אוטומט (כי אין משהו אחר).

 

אחותי הוציאה רישיון לפני 6 שנים בערך (על ידני) ומאז לא נהגה על ידני בכלל. זה לא מאוד שימושי היום.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

ואני, אולד פשנד שכנותי, עדיין חושב שרצוי ללמוד על ידני. הדור הצעיר חושב שלא.

כישלון בחינוך..

אני מחזיק בבית רכב אספנות ידני.

הבן שלי הצטער שהנהיגה בידני הקשתה עליו בטסטים. אבל לא ויתר. אחרי קבלת הרישיון נהג חצי שנה על אוטומט, עכשיו עשיתי לו ביטוח על האספנות והוא התחיל לשרוף קלאצ'. איזה כיף!

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

שיהיה ברןר - לשלושתם רשיון על ידני, שניים מהם גם השתמשו בו בחו"ל. לשלישי לא היתה הזדמנות, בעיקר בגלל הקורונה. מה יהיה בדור הבא? הוא עדיין לא הגיע לעולם, אז נשאיר את הדיונים ל-2040 ומעלה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...