Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה יעלה לצה"ל - בעצם לכולנו - לשלם על 4 חתיכות פלסטיק לפיג'ו בוקסר ?


beamvelavan
שימו לב! השרשור הזה בן 627 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה שייך אמזון בכלל עובדת בפלטפורה אחרת לגמרי עד כמה שידוע לי. 

וגם היחס בדוגמא שלך לא קרוב אפילו למה שרשמתי, כתבתי רווח של פי 3 בערך אתה מביא דוגמא על רווח של פי 100. 

גם אם תיקח את ההפרש בין מחיר קניה בחול במטבע זר לתמחור הסופי בשקלים עדיין מדובר בפי 10. 

לא מבין.

 

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טענת שליבואן בארץ יש הרבה הוצאות\עלויות אז בגלל זה הוא צריך להכפיל פי 3-4 את מחיר העלות. ו אני התכוונתי רווח פי 100 כי יש לאמזון הוצאות הרבה יותר גדולות פר מוצר מכל יבואן בארץ

טוב ניסיתי לערוך את ההודעה הקודמת כי הניסוח קצת מבולגן אבל אי אפשר - אז אני שם את זה פה

 

אז לפי מה שאתה אומר כל פריט שמחירו ברוב העולם נניח 10$, אז אמזון היה צריך לתמחר ב-1000$ לא ?

כי יש המרה בין שקל ליורו/דולר, עלויות יבוא, שינוע ואחסנה + עובדים, הוצאות מחשוב, וכו וכו. יש להם שטח איחסון הכי גדול בעולם בערך, אתר מכירה (הוצאות מחשוב) הכי גדול בעולם בערך, מנגנון שילוח\אריזה\סליקת מכס בקנה מידה מדהים והם מטיסים לי מוצר ב-50$ מהמחסן בארהב עד הבית פה בישראל בחינם - אז העלויות התפעוליות שלהם הרבה יותר גדולות מיבואן מקומי.

ועם כל ההוצאות האלה הם עדיין מרוויחים טוב...אז בוא תלמד אותי איך ארגון מתנהל.....

 

ואתה יודע למה אמזון מוכר את זה אפילו יותר זול מה-10$ מחיר שוק ? כי הוא התחרות !!! והוא מרוויח ! והוא העסק הקימעונאי הכי גדול בעולם !

אז חלאס עם הסיפורים שכל עסק עם מחירים מופרכים ממציא כדי לתרץ את המחירים שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה שאני אומר לך את זה בצורה ישירה אבל אתה כותב דברים שאתה ממש לא מבין בהם. 

כתבתי לך שאמזון פועלת בפלטפורמה שונה לגמרי ובגישות ניהול שונות שכללו בעבר הפסדים גדולים במחשבה על הטווח הארוך, לא כל חברה יכולה להרשות לעצמה. בטח לא יבואן רכב שמחזיק מערך מוסכים ואנשי מקצוע שעולים לא מעט ומן הסתם סופג חוסרים/בלאי/מלאי מת וכו. 

דבר שני דיברת על משלוחים בעבר קראתי שאמזון מפסידה במשלוחים סכום עתק וזאת גם בגלל גישת ניהול והסתכלות לטווח ארוך. 

 

המוצרים שמפורסמים באתר של אמזון ממש לא נשלחים ממרלוג של אמזון, הם אתר שמרכז אלפי ספקים. 

לגבי התפעול והעלויות במכס, מעלות של מכולה בנמל ועד שירותי אחסנה ישראל לא זולה כידוע לך ויש מי שמשלם את העלויות האלו. 

הכי קל לשבת מול המחשב ולהתלונן על כל העולם, אם כל כך קל להיות יבואן בוא תהיה מיליונר תפתח יבוא חלפים לארץ ותתעשר על חשבון יבואני הרכב, בוא תפתח יבוא למוצרי מזון הרי גם על דיפלומט כל הרשת זועמת נו למה לא קמים מתחרים?

 

שוב בלי שאתה מכיר את התנהלות של ארגון מבפנים כל השיח הזה מיותר, אני עוצר פה. 

 

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מוסיף לדברי דניאל.

יבואן שמביא מוצרים לארץ, צריך לקחת בחשבון עלויות של שינוע ימי (כולל תשלום על ימי המתנה בים לפריקה), עיכובים בשחרור מהמכס (משלם דמי אחסנה), עלויות של רשיונות רגולטוריים שונים (כתלות במוצר), עלויות של עמילות מכס וכו'.

בנוסף, צריך לקחת בחשבון עלויות אחסנה במרלוג יבואן (מוצר שסתם שוכב במרלוג, עולה לו כסף - כי הוא לא מנצל את המקום לאחסה של מוצרים עם תחלופה יותר גבוהה).

מאידך, אם יבואן צריך להביא מוצר באופן בהול ומיידי - הוא צריך להשתמש בחברת שילוח אוירי -> אלו עלויות מאוד גבוהות (ביחס לשילוח ימי).

על כך זה, יש הוצאות לא צפויות עקב עיכובים כאלו ואחרים,  בוא סתם ניקח דוגמא - יבואן הזמין חלפים בשילוח ימי. בדרך נגרם נזק למשלוח (ולא חשוב מדוע). אמנם יש ביטוח (אם זה יבואן רציני), אבל עכשיו הוא צריך את המוצרים באופן דחוף, אז הוא מזמין אותם בשילוח אוירי. העלויות גדלו.  אז מה אתה חושב - היבואן יספוג את העלויות (ויפשוט רגל מהר מאוד) או שיגלגל את זה לצרכן ?

 

ויידפוקוס -> אמנם בחרת בכינוי המעיד על ראיה רחבה, אך למעשה יש לך ראייה מאוד צרה : אותי מעניין כמה זה עולה לי. לא מעניין אותי מה העלויות של היבואן. מצידי שיפשוט רגל.

לצערי, זאת צורת המחשבה נפוצה בישראל (לטובה ולרעה).  צריך להבין כי יש עלויות נילוות למוצר - והם תמיד יגולגלו אל הלקוח. הדבר שעליו צריך להסתכל הוא רמת הרווח הנקי של היבואן - האם יש כאן רווח לגיטימי או שזהו רווח חזירי. ומבלי לדעת את ההוצאות האמיתיות - אין אפשרות לדעת.

 

לגבי אמזון - אל תשווה את ההוצאות שיש לה בנוגע לאחזקת מרלוג לעומת ההוצאות שיש בארץ -> בישראל, הרשויות מסתכלות על עסקים בתור פרה חולבת ולוקחת מהם ארנונה מאוד גבוהה עם אספקה של מינימום שירותים עירוניים ( הארנונה הזאת משמשת את הרשות המקומית לסבסד את ההוצאות שלה על האזרח).  אמנם אינני יודע כמה משלמת אמזון לרשויות המקומיות, אך אני בטוח כי התחייבו לתת לה הנחות מפליגות בכדי שתבנה את המרלוג היכן שבנתה (עם מחשבה של יצירת מקומות עבודה לתושבי האזור) -> להזכירך, אותו דבר נעשה בארץ בכדי למשוך עסקים בינלאומיים, כגון המפעל של אינטל בקריית-גת.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועדיין..

המחירים בארץ גבוהים. לא צריך תמיד להצדיק את היבואן. שהיבואן מוכר חלקים למוסך מורשה (שלא בבעלות היבואן), ההנחה שהוא מקבל מגיעה עד 40% - וגם על זה הוא מרוויח.

 

מכאן יוצא - שכאשר צרכן פרטי נכנס למוסך שבבעלות היבואן - הרווח על אותו הטיפול הוא עצום ועלול להיות כפול ממוסך מורשה יבואן רגיל.

 

מורשה היבואן צריך להיות אטרקטיבי יותר ממוסך היבואן ולכן עוד נותן הנחה ללקוחות ומוריד את הרווח מעצמו.

 

בהקשר של לובינסקי - מחיר של פריט שעולה בארץ 100 שקלים לצרכן, ניתן למצוא ב-20-30 שקלים בחו"ל. לא מדובר בקניה אצל היצרן ישירות, אלא דילר.

כאשר אוספים כמה חלקים (נניח לטיפול) ומוסיפים את עלות המשלוח מתקבלת הנחה של כ-50% מהמחיר בארץ (ולעיתים אפילו עד 75%) - מניסיון במותג.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.8.2022 בשעה 20:34, guya72 כתב:

לגבי המחיר של החלפים -> ידוע שאנחנו מדינה בה יוקר המחייה גבוה. שהיבואנים מנצלים את כוחם המונופוליסטי כנגד הצרכן למיקסום רווחים.  האם זה חדש למישהו ?  אם כן - הוא מוזמן להתעדכן בחדשות מה-10 - 20 שנים האחרונות.

מי שקונה רכב מסחרי, יודע מראש שהחלפים יהיו יותר יקרים ביחס לרכב פרטי (אינני לוקח בחשבון השוואה בין רכב מסחרי "רגיל" לרכב נוסעים יוקרתי אלא רכב עממי).

אז אינני מבין על מה כל ההתרעמות. על מה כל הטררם.

 

 

כל חברה מסחרית עם 30-40 כלי רכב ומעלה מעבירה מוסכים 7 מדורי גהנום על החיובים, הנחות וכו'. יש המון כסף על הרצפה בתחום הזה.

 

צהל הגדול משלם כמו אחרון האשכנזים? זה אמנם ידוע אבל מעצבן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קל מאוד להעביר ביקורת לפי חשבונית אחת, אבל אף אחד מאתנו לא מכיר את המכרזים וההסכמים בין מדינת ישראל וזרועותיה לבין הספקים שלה. גופים גדולים כאלה יכולים להוריד את הספקים על הברכיים בעסקות הגדולות ולהשאיר להם קצת פירורים מסוג זה.

 

התיחסות נכונה היא לכלל עלות כלי הרכב (ברבים) לאורך חייהם, לא לפעולה בודדת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובלי קשר למגיני בוץ של הבוקסר, הנושא הזה קיים לא מאתמול ולא משלשום.

בשירות הצבאי שלי, אי שם לפני 25 שנה, עסקתי בדברים האלו באופן יום יומי (בתקופה שכל צי הרכבים של הצבא היה באמת שלו, ולא ליסינג).
הייתי נוסע כמעט על בסיס יומי (או שולח נהגים) לסדנא בבה"ד 6 לעשות 1007 ולקחת הצעות מחיר ממוסכים לתיקון של מכוניות, לרבות פחחות או כל דבר אחר (אנטנה שבורה, מגן בוץ, מזגן לא עובד וכיוצ"ב).
במקרים ספציפיים כמו זה (מגן בוץ), שזה חלק ייחודי בד"כ (במכוניות מודרניות), כנראה שידיהם כבולות. בדברים אחרים (נגיד הלך המנוע באיזה רכב), גם אם המוסך היה המוסך המתמחה של הרכב, עדיין שום דבר לא היה קורה באופן אוטומטי -> היה יוצא נהג, לוקח את ההצעת מחיר, נוסע לאשר אותה וחוזר חזרה לבסיס. 
במקרים אחרים, לפחות אז, היו עושים הצעות מחיר מכמה מקומות (בעיקר פחחות וכד') ובדברים קטנים ויחודיים -> הצעה מ-2 מקומות (אגזוזים וכד').

זה לא שמדובר שם בכאוס מוחלט, אבל עם המעבר למכוניות בליסינג יכול להיות שחוסכים מצד אחד ומבזבזים קצת יותר במקום אחר.

כל עוד חסכת עוד כמה עשרות או מאות תקנים לאנשי קבע בסדנאות (משכורות, פיצויים, פנסיה) שמסתכם בעשרות או מאות מיליוני שקלים לטווח הרחוק, מגן בוץ ב 4000 שח זו הבעיה האחרונה שלהם... צריך להסתכל על המאקרו ולא על המיקרו.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 627 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...