Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות ליסינג: קורולה ספייס סטיישן היברידית או נירו פלאג אין?


קוביד19
שימו לב! השרשור הזה בן 976 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למה מישהו יתקין בבית עמדת טעינה באלפי שקלים ויתחיל להטעין בה רכב מליסינג תפעולי?

ומרחב הפנים ליושבים מאחורה ממש לא זהה.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להלן המידות חיצוניות של הרכבים (משפיע על הנוחות השימוש של הרכב בעיר):

קיה נירו -
אורך: 4.355 מטר.

רוחב כללי: 1.805 מטר.
גובה: 1.545 מטר.

קורולה ספייס סטיישן -
אורך: 4.650 מטר. (ארוך מקיה נירו ב- 29.5 ס"מ).

רוחב כללי: 1.790 מטר.
גובה: 1.460 מטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, vladclar כתב:

למה מישהו יתקין בבית עמדת טעינה באלפי שקלים ויתחיל להטעין בה רכב מליסינג תפעולי?

ומרחב הפנים ליושבים מאחורה ממש לא זהה.

 

לא ראיתי שהוא רשם שזה רכב מליסינג.

 

אם זה רכב מליסינג צריך לקחת בחשבון שבנירו אין פתחי מיזוג מאחורה.

 

עמדת טעינה מקבלים בחינם באיוניק 5 והנירו החשמלית ברכישה פרטית.

 

למקבלי רכב צמוד יש הטבת מס גדולה יותר אני חושב ברכב חשמלי מאשר בפלאג אין.

 

אבל כנראה שבליסינג האיוניק 5 והנירו החשמלית לא מוצעות בכלל.

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המידות החיצוניות לא קובעות את החלל הפנימי.
מבדיקה עם סרט מדידה שעשיתי, הנירו מרווחת יותר מספורטאז (!).

נירו (מבדיקה שלי):
רוחב מושב אחורי 1.30 מטר
רוחב ירכיים מאחור (דלת לדלת, לא רק המושב) 1.34 מטר 
מרחב כתפיים מאחור 1.40 מטר
מרווח רגליים מאחור 28 ס"מ (כשכסא הנהג מכוון לי, נהג בגובה 1.80 עם ישיבה זקופה)
מרווח רגליים + עומק מושב 76 ס"מ.

קורולה (ממה שמצאתי ברשת)
רוחב מושב אחורי 1.24 מטר
מרחב כתפיים מאחור 1.40 מטר

אתה רואה שכבר ברוחב המושב עצמו יש כמה סנטימטרים לטובת הנירו למרות שרוחב המכונית הכולל הוא כמעט זהה.
התחושה שלי שגם במרווח הרגלים יש הבדלים. אבל זה לא נמדד, ולצערי באולם תצוגה הקרוב אלי לא הייתה קורולה סטיישן לתצוגה.

עריכה אחרונה על ידי קוביד19
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, קוביד19 כתב:

המידות החיצוניות לא קובעות את החלל הפנימי.


זה ידוע ומובן לכל, תשומת לב לנכתב על ידי  - 
"המידות החיצוניות של הרכבים - משפיע על הנוחות השימוש של הרכב בעיר".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, eyalkar כתב:


זה ידוע ומובן לכל, תשומת לב לנכתב על ידי  - 
"המידות החיצוניות של הרכבים - משפיע על הנוחות השימוש של הרכב בעיר".

צודק. טעות שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אתרים אמריקאים שמודדים את כל המדדים. בין היתר יש מדד של מטען מאחורי הכיסאות האחוריים - בלי מכסה המטען. 

אם מצליחים להשתמש נכון בכל הגובה - אז יש 18-19 פייט מעוקבים - שזה יותר מ500 ליטר. 

 

אגב - למה למישהו בליסינג להשתמש בחשמל כשהוא יכול לא לשלם על דלק - תגידו, חוץ מהשורה התחתונה של הוצאות, אין עוד שיקולים? אם כולם היו מורידים את צריכת הדלק היומיומית לעבודה וחזרה - כולנו היינו יוצאים נשכרים 

Screenshot_20210823-193647.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, yairfi כתב:

יש אתרים אמריקאים שמודדים את כל המדדים. בין היתר יש מדד של מטען מאחורי הכיסאות האחוריים - בלי מכסה המטען. 

אם מצליחים להשתמש נכון בכל הגובה - אז יש 18-19 פייט מעוקבים - שזה יותר מ500 ליטר. 

צודק, ואני טוען לאחר בדיקה שתא המטען של הנירו לא כזה קטן כמו שאומרים המספרים של 324 ליטר. וזה מטעה.

וזאת היות שהקיטון בנפח תא המטען נובע מהגבהת הרצפה והקטנה השטח בין רצפת תא המטען לקו סיום המושבים, אבל בפועל אפשר להשתמש בחלל עד לתקרה.
בניגוד לרכבי סופר מיני, ששם 350 ליטר (+/-) הם בגלל שהרצפה נמוכה ועמוקה יותר, אבל בפועל האורך והרוחב של תא המטען קטנים מהנירו על אף נפח כללי דומה.

רק לשם המחשה: 
ספורטאג': אורך תא מטען 85 ס"מ, רוחב 105 ס"מ.
נירו: אורך תא מטען 78 ס"מ, רוחב 103 ס"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה איך שלא תסתכל על זה ותמדוד את זה התא מטען של הנירו פלאג אין לא גדול (יותר קטן מהיברידית משמעותית), הצלחתי לצאת לקמפינג של שבוע עם 3 ילדים ללא צ'ימיגג, אבל זה דרש הינדוס של תא המטען,

ולהוציא משהוא לאחר האריזה דרש מחשבה ופריקה חלקית - כיף זה לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בתאריך 18.8.2021 בשעה 10:55, vladclar כתב:

למה מישהו יתקין בבית עמדת טעינה באלפי שקלים ויתחיל להטעין בה רכב מליסינג תפעולי?

זה תלוי בעלויות ובמה כוללת עסקת הליסינג הספציפית, וכמובן ברצון של פותח השרשור ובכמה שווה לו לקבל את הרכב שהוא רוצה.

לדוגמה, השקעה של 3,600 ש"ח = עלות של 100 ש"ח בחודש למשך תקופת הליסינג (3 שנים בד"כ).

בעיני זה לא הרבה אם זה הרכב שהוא מעדיף, ובכל מקרה צריך לשקלל את זה עם הטבת המס והמחיר של עסקת הליסינג. יכול להיות שההשקעה החד פעמית הזו משתלמת כלכלית על פני תקופות הליסינג.

 

בתאריך 18.8.2021 בשעה 11:21, evc כתב:

למקבלי רכב צמוד יש הטבת מס גדולה יותר אני חושב ברכב חשמלי מאשר בפלאג אין.

 

אבל כנראה שבליסינג האיוניק 5 והנירו החשמלית לא מוצעות בכלל.

הטבת המס הזו חייבת להיכלל בחישובים כלכליים. ייתכן שהיא הופכת את הרכב החשמלי לכלכלי יותר, אם כאשר מפחיתים את עלות עמדת ההתקנה.

(אישית, אני מאמין שהנירו החשמלית די מכוונת לציי רכב ולליסינג, כי היא קרובה מידי במחיר לאיוניק 5. מאמין שנראה אותה מוצעת בעוד מספר חודשים, אבל זו רק ההרגשה האישית שלי).

 

בתאריך 23.8.2021 בשעה 19:38, yairfi כתב:

אגב - למה למישהו בליסינג להשתמש בחשמל כשהוא יכול לא לשלם על דלק

"לא לשלם על דלק" זה ניסוח מטעה ולא מדוייק.

ישנן הרבה עסקאות ליסינג שונות שמקומות עבודה שונים מציעים.

אישית עבדתי במקומות שלא הגבילו נסועה שנתית או צריכת דלק, ומצד שני במקום עבודה אחר שהתחשבן איתי על עלות הדלק המדוייקת שצרכתי (חיוב נוסף / זיכוי פעמיים בשנה לפי ההפרש בין עלות הדלק בפועל לבין העלות המשוערת לפיה נקבע הסכם הליסינג).

כך או כך, עלות הדלק מגולמת במחיר עסקת הליסינג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין באיזו דרך משהו בכלל מתקזז.

וחשמל בטעינה בבית לא עולה כסף?

אני מבין שאת ההטבה של רכב פלאג אין מקבלים בליסינג בכל מקרה ( למה? מה ההיגיון? ). ומגבלת דלק כנראה גם לא קיימת. לדעתי, כל הסיפור הזה לא תקין, וצריך להיות איזשהו תמריץ כלכלי לגרום למשתמש רכב פלאג אין בליסינג להטעין אותו בבית על חשבונו.

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, vladclar כתב:

אני לא מבין באיזו דרך משהו בכלל מתקזז.

שווי המס נמוך יותר, ולכן זה עשוי להתקזז עם עלות התקנת עמדה ביתית.

המעסיק גם חוסך בעלויות הדלק, ולכן אולי יסבסד חלק מעלות הליסינג.

כמה מוציאים על טעינה בבית? (חלק מהחברות מאפשרות טעינה בחינם בחניון בעבודה)

 

אתן דוגמה, רק לשם המחשה. כמובן שחשוב להבין את הסכומים המדוייקים כדי להבין את הכדאיות בפועל, ואני מפשט את החישוב רק לצורך הדוגמה (לשם הפשטות, 50% מס, ללא השפעה על תנאים סוציאלים).

1. רכב מנוע בעירה פנימית, ללא מגבלת דלק - עלות: 3,500 ש"ח מהשכר, שווי מס 3,500 ש"ח --> סה"כ כ-3,500 נטו.

2. רכב היברידי, ללא מגבלת דלק - עלות: 3,500 ש"ח מהשכר, שווי מס (לאחר הטבה) 3,000 ש"ח --> סה"כ כ- 3,250 נטו. אם הוא מוציא עד 250 ש"ח בחודש על טעינה ביתית, זה משתלם כלכלית (פה התעלמתי מעמדת טעינה, אבל אפשר להכניס אותה לחישוב).

3. רכב חשמלי - עלות: 3,500 ש"ח מהשכר, שווי מס (לאחר הטבה) 2,500 ש"ח --> סה"כ כ- 3,000 נטו. נוסיף עמדת טעינה ביתית ב- 3,600 ש"ח = 100 ש"ח בחודש, סה"כ כ- 3,100 בחודש. אם הוא מוציא על טעינה ביתית עד 400 ש"ח בחודש, זה משתלם כלכלית.

קח בחשבון שיכול להיות שהוא יוכל לטעון בחינם בחניון בעבודה, יכול להיות שעסקת הליסינג תכלול עמדת הטענה ביתית, וכו'.

וכל זה עוד לפני ששאלנו כמה שווה לו להוסיף כדי לנסוע ברכב שהוא רוצה.

 

שוב, אלו סתם מספרים שזרקתי, ואפשר לשחק איתם איך שרוצים כדי לתמוך באיזו מסקנה שרוצים. (גם אין לי מושג כמה עולה עמדת הטענה ביתית או כמה ריאלי להוציא על חשמל לטעינה).

הדבר החשוב הוא אילו עסקאות מציעים בפועל, מה הן כוללות, מה העלויות, חישוב מס מדוייק, וכו'

 

(אני מקווה שהבנתי את כוונת השאלה שלך ושעניתי בהתאם. סליחה מראש אם לא הבנתי אותך כמו שצריך)

עריכה אחרונה על ידי KZ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Itamar haim כתב:

יש לי חבר שטייל עם נירו ברכב מלא אנשים וציוד והיה מחסור מורגש בכוח

לעומת זאת יש סבירות רצון רווחת מהביצועים של הקורולה

החבר שלך כנראה לא יודע ללחוץ על הדוושה , הנירו זריזה יותר מהקורולה ובפער.

הקורולה במאמץ מאבדת יכולת עקב שילוב מנוע \ גיר נחות מהנירו ונשרכת מאחור.

הנירו עדיפה באופן מוחלט.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 976 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...