Jump to content

yairfi

  • הודעות

    12
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    ירושלים
  • מקצוע
    סטודנט, שוב.

הנקודות של yairfi

חדש בפורום

חדש בפורום (1/14)

10

מוניטין

  1. יש אתרים אמריקאים שמודדים את כל המדדים. בין היתר יש מדד של מטען מאחורי הכיסאות האחוריים - בלי מכסה המטען. אם מצליחים להשתמש נכון בכל הגובה - אז יש 18-19 פייט מעוקבים - שזה יותר מ500 ליטר. אגב - למה למישהו בליסינג להשתמש בחשמל כשהוא יכול לא לשלם על דלק - תגידו, חוץ מהשורה התחתונה של הוצאות, אין עוד שיקולים? אם כולם היו מורידים את צריכת הדלק היומיומית לעבודה וחזרה - כולנו היינו יוצאים נשכרים
  2. הי, ראיתי את השרשור המשכיל הזה, אבל נשארה נקודה אחת ללא היחסות: משך החיים של הסוללה. או בעלויות או באובדן ערך - חייב להתבטא ההפרש בעלות החלפת סוללה קטנה לעומת הגדולה. אם למשל צפוי שסוללה תחזיק 7 שנים או מספר כלשהו של קילומטרים - ואז תעלה 20,000 ש"ח להחליף (לא יודע מה המספר באמת) - זה בטוח ישפיע על מכירת רכב כזה כבר אחרי 5 שנים.. אולי זו שאלה יותר כללית לגבי תמחור של רכב הברידי/חשמלי משומש - לפי מצב הסוללה (אחרי החלפת סוללה - או לפני ובהנתן אורך חיים צפוי) מה חושבים?
  3. אם אפשר לשאול כאן - למרות שלא ישירות לנושא שדנתם בו עד עכשיו: אם לא מטעינים את הרכב ה PHEV לעולם - רק משתמשים בו כמו ב HEV - הנירו הרגיל, לא פלאג-אין, מה צריכת הדלק שלו? דומה לנירו הרגיל? אני מבין שהצריכה חייבת להיות קצת יותר גבוהה - לפחות מזה שהרכב שוקל יותר - אבל אם יתר המערכות דומות, ויכולת מיחזור האנרגיה דומה, צריכת הדלק יכולה להיות דומה. ואז - יתכן שעדיף לקנות PHEV על HEV גם אם אי אפשר לטעון: סוללה גדולה יותר יכולה להכיל יותר אנרגיה ולעזור בעליות יותר ארוכות, אחרי שנים, אם תהיה ירידה של 50% בקיבולת הסוללה היא עדיין יותר גדולה מאשר ב HEV, ואם פתאום בעתיד תהיה אפשרות לטעון - בכלל רווח נקי. החסרונות שאני רואה - אין תא מטען בכלל - ממש קטנטן, המשקל הנוסף של הרכב פוגע בנוחות הנסיעה ובדינמיות (?) של הרכב... מה אומרים המומחים?
  4. יש לי ניחוש שה"קורוזיה" נוצרת (אם נוצרת) מהתעבות אדים - אולי בגלל ששמים את הנייד על פתח המזגן, או משהו כזה.. עוד דבר - גם מכה ממש קטנה יכולה להשבית מסך. יכול להיות שהייתה מכה קודמת שפגעה אבל לא השביתה, והקטנה השנייה הלא מורגשת הייתה הקש..
  5. שלום כולם, נסיעה שיגרתית, בין עירונית, ללא התראות. לפתע נורת אזהרת מנוע נדלקת - וכבר מאוחר מידי. גרירה למוסך מרכזי - שם נאמר שכנראה נזלו כל המים מהרדיאטור, והמנוע בושל, וצריך שיפוץ שיעלה כ5000 ש"ח. האם המחיר סביר? האם אפשר לשפץ בפחות? האם יש טעם בשיפוץ במצב כזה - או שעדיף לשקול החלפת מנוע? מה עלות של החלפת מנוע? הרכב בירושלים - עצות לגבי מקום טיפול אמין אחראי ולא יקר יתקבלו בברכה תודה יאיר
  6. הי, אני מחפש מוסך שימצא לי את מקור הרעשים והרעידות - ויתקן את מה שצריך. עד עכשיו רק אמרו לי שזה שום דבר - אבל הרעשים הולכים ומחמירים, והאמת היא שאני לא מאמין.... הרכב פזו 206 XS בת שנתיים וחצי. רעידות יש בניוטרל ברמזור, לפעמים (לא כשהמוסכניק מסתכל ). רעשים יש בחיבור קלאטץ' ובשחרור קלאטץ', ובגלגול איטי כשנותנים גז (מעין נקישות עמומות). לפעמים אותו רעש מופיע עם הסטרטר. זה רק מצטרף לקלאטץ' שמפרפר (לא מחליק אבל גם לא מתחיל כמו שתריך בהתחלות רגועות). מי מכיר מקום טוב לטפל בו? תודה מראש יאיר
  7. בזה בדיוק אני לא בטוח: דוגמא קיצונית - תתגלגל ב1000 סל"ד ותלחץ עד הסוף: המנוע יצלצל אבל לא יאיץ יותר מהר מלחיצה הדרגתית. ואני חושב שיש גבול ליעילות של המנוע בהתמודדות עם "עוד גז".
  8. למה להצמיד את הדוושה לריצפה? באוטומט, ההצמדה היא אכן זו שמורידה הילוך. אבל מעבר לכך עד כמה שאני יודע, יש לחיצה אופטימלית בכל רגע (פונקציה של הסל"ד והעומס), ולחיצה מעבר לה לא משפרת דבר. אני צודק או מקשקש?
  9. האמת שכך גם אני חשבתי. אבל הזמן עבר ונקודת ה-G לא נמצאה. אחרי שאחי, שנוהג קבוע בידני, אמר שמשהו שם דפוק, שאלתי במוסך וגם הוא אמר שיש שם בעיה. זה בעיקר בולט בזינוק בעליה כי שם בלי שום התחכמויות והתגרויות הבעיה מופיעה. התחושה היא של "פירפור" בקלאץ' - כאילו שהוא מתחבר ומתנתק במהירות מספר פעמים לפני שהוא מתחבר כמו שצריך. זה עוד לפני שמגיעים לשחרור מלא של הקלאץ'. כאמור המוסכניק אמר שאין טעם לטפל בזה -הטיפול המתבקש הוא החליפת קלאץ', אבל אין החלקה אז חבל על הכסף. מהפרפור אפשר להתעלם, והוא לא גורם נזקים.
  10. גם אני הלכתי אליו בעיקבות המלצה, והוא אכזב אותי ביחס (ראה http://carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=55842)
  11. אין בעיה - הרכב עבר רק 25,000 ק"מ - כך שזה עוד לא רלוונטי.
  12. לפני כחודש קניתי 206 XS בת כמעט שנתיים(עוד חודש יומולדת). בדיקת רכב לפני קניה לא העלתה דבר, גם במוסך המטפל העידו רק על דברים סטנדרטיים ובעיות עם האזעקה. אבל, גיליתי (לא ממש מפתיע) בכל זאת כמה בעיות קטנות. אני חייב קודם להתנצל בפני מי שכבר ראה את השאלה הזו בפורום אחר - אני לא מתכוון לנדנד, רק לקבל עצות... ראשית, חוסר יציבות של סלד סרק: יש תנועות קלות של מחוג הטורים, ולפעמים רעידות של הרכב בעמידה ברמזור. לא מטורף, אבל מורגש (פעמים רוחב המחוג) - המוסכניק הירושלמי אמר שככה זה והכל תקין, ושאני סתם מנדנד. אבל לא פגשתי את זה באף רכב חדש אחר, ורכב בן שנתיים נשמע לי די חדש. שנית, קלאץ' שלא מתחבר טוב בזינוקים. הוא לא מחליק בנסיעה או בכל הילוך אחר, אבל כל זינוק בעלייה מפיק רעידות. חשבתי שאני מפספס את הזינוקים (רגיל לאוטו' - אבל תיקנתי את הבעיה הזאת ) אבל בזה המוסכניק הסכים. אבל הוא טען שאין טעם לטפל בזה. לכאורה יש לי אחריות על הרכב - עוד חודש בתוקף - ושל מכון הבדיקה. אבל אף אחד מהם לא כולל קלאץ' ואני לא באמת יודע מה המצב במנוע - אם הוא בסדר ובאמת ככה זה, או שיש שם חישן שמזייף. למישהו יש רעיונות ? אגב, אני גר בירושלים, ואת הרכב קניתי באשקלון - מה שיכול שסבך את העיניין.
×
×
  • תוכן חדש...