Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישת רכב חדש ללא כסף נזיל- מהי האפשרות הטובה ביותר לכך?


ofir1988
שימו לב! השרשור הזה בן 995 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מעוניין לקנות רכב חדש ללא שום הון שאני מביא מעצמי. 

השאלה, מהי האפשרות הפחות גרועה כלכלית לעשות את זה. 

ברור לי שבמצב 0 שאדם מגיע עם הון, עדיין הוא מפסיד כל חודש מאות שקלים על ירידת ערך,  קל וחומר שיש הפסד נוסף על הלוואה.

אשטח כאן אפשרות חדשה יחסית...

 

ראיתי את הלסינג פרטיפעולי של שלמה ס' 

נגיד על הרכב הבא HYUNDAI IONIQ גרסת כניסה [מחירון 143,900] , הם דורשים מקדמה של 8900 [לי יש 2000 שקלים הפחתה כמורה] +2319 כל חודש.

בחישוב מהיר:  83,484 זה מה שאשלם לאורך ה3 שנים + המקדמה יוצא לנו  92,884 [חישבתי לפי מקדמה של 8900] . 

הרכב כולל טיפולים וכיסוי ביטוחי. אני מניח שביטוח יעלה לי סביב ה3.5K שזה יוצא 10.5K ל3 שנים + טיפולים שזה ייצא לי סביב 400-800 שקלים תלוי אם אטפל במוסך מורשה חברה או לא, זה מסתכם ל 12 אלף שקל בערך. 

אז אם אוריד את ה12K מה92884 נקבל 80884.

 

לסיכום:  יש יתרונות וחסרונות [שמצאתי] למסלול, אשמח להבהרות בעניין. 

יתרונות:

*אפשרות לצאת באמצע התקופה

*תשלום חודשי קבוע בלי הפתעות 

*אין התעסקות במכירת רכב

*אין תלות בבנק ובנוסף במצב של חיווי נתוני אשראי אין הוספה של 144K לאשראי. 

 

חסרונות:

*במידה והייתי רוכש את האוטו במסלול הלוואה רגיל,  אחרי תשלום של 80,884 היה נשאר לי לשלם על הרכב 63,016,

בהנחה שהייתי באמת משלם מחיר מחירון על הרכב ברכישה מהיבואן .. בדרך כלל אפשר להוריד איזה 4-6 אלף שקל במסיבת מכירות כזאת או אחרת . 

השאלה מה יהיה מחירון הרכב אחרי 3 שנים ואם אפשר לקחת את הנתון הנוכחי של רכבים משנת 2018 ולהקיש על זה. זאת אמרת כל שקל מעל 63,016 שאוכל למכור את האוטו זה הפסד תיאורטי.. 

*הגבלה בנסועה, 20K לשנה

 

נ.ב לא תמיד הבנק ייתן הלוואה בתנאים כדאיים לרכב, בדרך כלל זה יכול לנוע בפריים מינוס 0.5  עד לפריים +5 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.השאלה הגדולה היא יכולתך לעמוד בעלות הרכישה והתחזוקה, כלומר תשלום חודשי + ביטוח + רישוי + טיפולים ותיקונים + דלק. במסלול שהעלית תצטרך להקדיש לרכב סדר גודל של 6,000 ש"ח לחודש, כולל חסכון לסגירת הבלון (50,000 ש"ח על פני 3 שנים זה סביב 1500 ש"ח לחודש). ובעוד 3 שנים תשאר בלי רכב ובלי חסכונות.

 

כיוון שכתבת שאתה מורה, ולפי הניק אני מניח שצעיר, 6,000 ש"ח בחודש הם נתח גדול משכרך. האם זו הוצאה מוצדקת?

 

אישית אני מאוד לא אוהב את עסקות הבלון האלה, כיוון שהרוכשים נוטים לשכוח את הצורך לחסוך עדי לשלם את היתרה בסוף העסקה (או לקחת הלוואה יקרה.לעוד כמה שנים), וגם כי בהחזרת הרכב נמצאים בו ליקויים שתמורת תיקונם החברה תגבה עוד אלפי שקלים.

 

אם ההנחות שלי נכונות נראה שהדרך הנכונה היא לנסות לחסוך עוד תקופת מה, ואז לחפש רכב משומש לפי צרכיך ויכולותיך. כמובן - בתלות יכולתך לחסוך ובאלטרנטיבות שלך להתניידות. וכמובן, מה סוג הרכב המתאים לצרכיך. אם אתה רווק או זוג צעיר שמתנייד בעיקר בעיר יתכן מאד שהאיוניק אינו מתאים לך כלל.

 

עוד עצה קטנה - גש לבנק ורחרח מה תנאי ההלוואה שמוכנים להציע לך. תנאים גרועים פירושם פשוט: אנחנו לא רוצים להלוות לך כסף, כי יש סיכון משמעותי שלא תפרע את ההלוואה. קח את זה ככלי שיכוון אותך.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, ofir1988 כתב:

לסיכום:  יש יתרונות וחסרונות [שמצאתי] למסלול, אשמח להבהרות בעניין. 

יתרונות:

*אפשרות לצאת באמצע התקופה

*תשלום חודשי קבוע בלי הפתעות 

 

 

מעבר לעובדה שיציאה באמצע כרוכה בתשלום קנס, תבדוק טוב שבאמת אפשר לצאת, באוויס לדוגמא מופיע בחוזה שמותר לך לצאת באמצע התקופה ובתנאי שהם מאשרים את זה...

תשלום חודשי בלי הפתעות - בעיקרון אתה צודק, זה רכב חדש ולא אמורות להיות בעיות. בפועל אם יש בעיות כל שהן אתה משלם אותם (אצלי נשבר תופסן חגורת הבטיחות, מסתבר שזו בעיה ידועה של אאוטלנדר ומאחר והרכב לא טופל ע"י אוויס במוסכי היבואן לא היה "רצון טוב" של היבואן והייתי צריך לשלם 700 ש"ח תיקון).

 

שים לב שיבואן טויוטה גם עושה ליסינג פרטי לרכבים שהוא מייבא בתנאים מאוד טובים (לא הכרתי את זה, התחדש לי במקרה בעת הטיפול ברכב במוסך).

גם יבואן מיצובושי \ יונדאי עושה ליסינג אבל שם לא יצא לי לברר לעומק את התנאים.

לדעתי אם כבר ליסינג, עדיף לעשות אצל היבואן.

עריכה אחרונה על ידי במבליק
תיקון שגיאות
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההלוואות האלו מפתות, אבל זו מלכודת. עדיף לקחת הלוואה מהבנק ולרכוש רכב יד 2, שכבר חטף את ירידת הערך הגדולה שלו. תוכל לחפש מטרייד יבואן כמו אוטוסנטר/לובינסקי טרייד/קראסו טרייד רכבים יד 1 פרטי עם ק"מ נמוך, וגם תקבל אחריות. 

  • רעיון טוב! 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן, קודם כל בהצלחה. 

 

בהתייחס למימון, תנסה אולי הלוואה כנגד קרן השתלמות או תחפש הסכמים של גופים פיננסים עם ארגוני מורים לפני הבנק. 

 

בהתייחסות יותר כללית ( בנטרול היתרונות המובנים של רכב חדש אלה פתרון הצורך ברכב ) אין שום היגיון כלכלי בקניות רכב חדש.

 

כפי שאמרו כאן למעט, רכב יד שניה 7 \ 8 שנים אחורה ( נגיד מאזדה 3 ) הוא הדבר הכלכלי לעשות, נכון שאין פינוקים אבל מדברים פה על פער ( גס ) של 40-50 אלף ש"ח. ( אם טיפולים וטסט זה התעסקות, אז היכולת לחסוך 40 אלף ש"ח זה התעסקות הרבה יותר גדולה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברור לי איך הגיעו כאן ל6000₪ בחודש כשאתה רושם 2300₪. בכל אופן כעסקה היא מאוד נוחה ומפשטת את כל תהליך אחזקת רכב. בחישוב שעשיתי פעם אתה מפסיד משהו כמו 10 אלף שקל על כל הסיפור לעומת רכישת רכב. בשביל שקט נפשי זה שווה לדעתי. אפ אתה יכול לעמוד בהחזר של 2300 ₪ בחודש אז זו לא עסקה רעה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפול לא יעלה לך 400 ש"ח- מדובר ברכב היברידי שמחייב מוסך,שיש לו התמחות לטפל ברכב הזה.

העסקה רעה כי:

א. אחרי 3 שנים אתה נשאר ללא רכב ושילמת סכום,שיכלת לקנות בו רכב משומש שישאר ברשותך כתקין ואמין ,בהרבה פחות כסף.

ב. התשלום החודשי לא נמוך-לא מתערב בשיקולים כלכליים אבל 2300 רק על הרכב (בדוק דרכם אפשרות לביטוח) זה ל מעט ואם יש לך הוצאות נוספות זה פשוט יעיק עליך בהמשך.

ג.זו הלוואה שיש עליה לא מעט ריבית.

ד.אם תהיה מעוניין לגלגל עסקה לרכב חדש,המקדמה תישחק או תעלם- אתה תקבל מחירון מינוס הפחתת ליסינג ובניכוי הפחתה של אופציית הרכישה מה שיאלץ אותך שוב להביא כסף מהבית למקדמה בעסקה הבאה 

 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, colauti 9 כתב:

טיפול לא יעלה לך 400 ש"ח- מדובר ברכב היברידי שמחייב מוסך,שיש לו התמחות לטפל ברכב הזה.

העסקה רעה כי:

א. אחרי 3 שנים אתה נשאר ללא רכב ושילמת סכום,שיכלת לקנות בו רכב משומש שישאר ברשותך כתקין ואמין ,בהרבה פחות כסף.

ב. התשלום החודשי לא נמוך-לא מתערב בשיקולים כלכליים אבל 2300 רק על הרכב (בדוק דרכם אפשרות לביטוח) זה ל מעט ואם יש לך הוצאות נוספות זה פשוט יעיק עליך בהמשך.

ג.זו הלוואה שיש עליה לא מעט ריבית.

ד.אם תהיה מעוניין לגלגל עסקה לרכב חדש,המקדמה תישחק או תעלם- אתה תקבל מחירון מינוס הפחתת ליסינג ובניכוי הפחתה של אופציית הרכישה מה שיאלץ אותך שוב להביא כסף מהבית למקדמה בעסקה הבאה 

 

התשלום החודשי כולל כבר ביטוח חובה ומקיף וטיפולים. להגיד אחרי 3 שנים אתה נשאר בלי רכב לא לוקח בחשבון את ירידת הערך. למעשה אתה משלם רק על ירידת הרכב במקום להוציא את כל הכסף מהכיס והחברה גם צריכה להרוויח מהסיפור אז אתה מפסיד בטוטאל משהו כמו 10 א׳ ש״ח.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, avilior כתב:

התשלום החודשי כולל כבר ביטוח חובה ומקיף וטיפולים. להגיד אחרי 3 שנים אתה נשאר בלי רכב לא לוקח בחשבון את ירידת הערך. למעשה אתה משלם רק על ירידת הרכב במקום להוציא את כל הכסף מהכיס והחברה גם צריכה להרוויח מהסיפור אז אתה מפסיד בטוטאל משהו כמו 10 א׳ ש״ח.

 

אתה מפסיד הרבה יותר.

נניח שהרכב שווה 140K - ירידת ערך אחרי 3 שנים היא סביב ה 35-40% אז הרכב שווה במחירון 91,000 אחרי 3 שנים.

ומה קרה אחרי 3 שנים ? הוא שילם את כל המחירון של הרכב ונשאר ללא הרכב.

במסלול אחר,יכלת לשעבד את הרכב לבנק תמורת הלוואה לקניית רכב חדש- היית משלם עוד קצת ריבית אבל,נשאר עם הרכב.

 

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"משלמים רק את ירידת הערך" זאת הסיסמה של החברות המציעות ליסינג תפעולי פרטי. אם זה היה נכון, הן היו מפסידות כסף על העסקה וקל להבין שהן לא מפסידות.

 

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן,

לא נכנס לך לכיס או לשיקולים הכלכליים שלך.

רשמת שאתה מעוניין ברכב חדש ללא כסף נזיל/הון התחלתי.

נשים במד רגע את הדעה האישית שלי ונסתכל על הנתונים.

לדעתי כדאי להתחיל מהכיוון השני. למצוא דגם שיספק אותך, ואז שיטת מימון ולא ההפך.

שנית בשיטה שהצגת (בין אם התשלומים החודשיים גבוהים או לא, זה לא רלוונטי) אתה משלם בסוף סכום נכבד ונשאר ללא רכב סוף התקופה.

לדעתי אם אתה נעול על מסלול מימון לרכב חדש, לא ליסינג. אני לא בקיא בתחום ההלוואות/מימונים אז אין לי המלצה טובה.

 

שורה תחתונה, לדעתי קודם תנעל על הדרישות שלך מהרכב, תקציב, מי ייסע ברכב תוואי נסיעה הכל (יש מדריך מעולה בנעוץ לבחירות שיקולים והכל)

 

בכל מקרה תתחדש, ובשורות טובות.

  • אהבתי 1

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור מורה יש לך הלוואות בריבית מאוד נמוכה כך שאם הייתי במקומך הייתי לוקח הלוואה מהבנק ומחפש איוניק בת שנתיים שספגה את ירידת הערך הראשונית.

אם תהיה סבלני תוכל למצוא אחת שמורה שעדיין באחריות ותפסיד פחות מאשר בליסינג הפרטי

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האופציה שבחרת אינה כלכלית.

יותר כלכלי זה ללכת ליבואן, לקבל הלוואה עם מימון מעולה שקל היום למצוא (אני לקחתי הלוואה מלובינסקי בריבית פריים בלבד) ואז הרכב שלך מלא מלא (כלומר, של הבנק, אבל עד שנגמרת ההלוואה :) )

  • רעיון טוב! 1

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה שעליך לשאול היא מה צפי ערך הרכב בסיום העסקה, וכיצד מחשבים את ערך הרכב בהחזרה. את הסכום הזה לחלק ל-36, זה צפי החסכון החודשי הנדרש כדי להשלים את רכישת הרכב בסיום העסקה. כמובן לא כולל כל מיני הפתעות שיסדר השמאי, שיעלו עוד כמה אלפים. האומדן שלי הוא צורך לחסוך בין 2,000-2,500 ש"ח בחודש משך 3 שנים. וזה בלי לחשוב על חסכון להחלפת הרכב (ולמי ששאל - זה, בתוספת המחשבה שהרישוי והביטוח לא כלולים בעסקה, מה שהביא אותי ל-6,000 ש"ח בחודש).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 995 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...