Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה עובר להורים בראש כאשר הם קונים לילדים שלהם אופניים חשמליים?


Avatar Schnitzel
 שיתוף

פוסטים מומלצים

 

לפני 4 דקות, Pika007 כתב:

אני מקוווה שהממשלה החדשה מבינים שאסון התחב"צ בישראל גרוע עשרות מונים מהתמודדות מול חמאס.

 

גם אם הממשלה מבינה ותעשה שינוי של 180 מעלות ביחס לתחבורה ציבורית ותתחיל להזרים את המאות המיליארדים החסרים (מאיפה?!) בשביל ליישר קו עם אירופה זה לא משהו שאתה תרגיש בתקופת הקריירה שלך. 

 

לכן צריך ללמוד להתמודד עם מה שיש כי זה הטוב ביותר שנקבל. 

 

הדור הבא בהחלט יהנה מזה, אבל אנחנו כבר סוסים מתים. 

עריכה אחרונה על ידי Avatar Schnitzel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

וזו בדיוק הטעות שבה המדינה תקועה כבר עידנים.

יש 2 דרכים להתמודד עם העלויות:

1- השקעה למרות תקופת גרעון תוך כדי הבנה שלאחריה התועלת בצמצום הגרעון תהיה פשוט כבירה, משהו לא מהעולם הזה שלא נראה במדינת ישראל מעולם, תוך כדי העלאת מיסים מתונה וקצוצים איפה שפחות דרוש כרגע (ויש איפה.), ומכרז מקוצר שכולל את כל הפרויקט (לא קבלן א' למסילה, קבלן ב' למנהרה, קבלן ג' לחשמל, קבלן ד' לאיתות וכל אחד מתתי הפרויקטים האלו דורש מכרז של שנתיים)

 

2- קבלן זר ו BOT. היפנים בונים רכבת מהירה (שינקאנסן) בהודו, מסילה ראשונה באורך של 500 ק"מ בערך. בישראל פרויקט שכזה היה לוקח כמעט 2 עשורים. מסגרת הזמן שהיפנים הציגו לפרויקט, כולל חפירת המנהרות הדרושות ומה שלא תרצה, הוא 3 שנים (וגם הציגו חריגות אפשריות, המקסימום מביא את הפרויקט ל 4.5 שנים)

בסיאול בנו מערכת מטרו שלמה בתוך עיר שכבר בנויה, בדומה לתל אביב. כאשר לקוריאנים היה 0 נסיון, בדומה לישראל, לקח להם 9 שנים להרים 3 קוים למצב מתפקד. כיום זה לוקח להם 5. אולי נכיר בעובדה שאנחנו פשוט לא יודעים איך ונביא לפה את מי שכן יודע. ההשקעה מצד המדינה תהיה נמוכה לאין שעור. 

 

הרווחים האפשריים פה הם מטורפים, גם עבור המפעיל וגם עבור המדינה. במטרופולין כמו גוש דן, התנועה הממוצעת אמורה להיות בסביבות ה 2 מיליון נוסעים ליום, וזה בהערכה מאוד שמרנית. בוא נציב תעריף נסיעה ממוצע של 7 שקלים (שזה קצת נמוך, אבל חפיף), תגיע להכנסות ישירות של 5 מיליארד שקלים בשנה, עוד לפני שמתחילים בכלל להעריך את התועלת הכלכלית בכל המסביב (החסכון בפקקים, זיהום אוויר, שעות אדם אבודות, הוצאה ציבורית עולה כי קל יותר לצאת מהבית). ואל תשכח שהנסועה הולכת ועולה עם השנים, בקצב שהולך וגובר.

חלק מהמימון אגב יכול לבוא מביטול שאר פרויקט הרכבת הקלה, רכבת שזזה בקצב ממוצע של 15-18 קמ"ש לא באמת עוזרת לאף אחד. אפשר להאריך טיפה את הקו האדום שיעבור בכמה תחנות מרכזיות ולתת לו יעד תיירותי, בזמן שהריל ביזנס יתרחש במטרו (בו המהירות הממוצעת לפי ערים אחרות בעולם היא 28-38 קמ"ש, בתוואי ישר מאוד בין נקודות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנת את הנקודה שלי. 

 

גם אם יעשו כל מה שאתה אומר לא נקצור את הפירות לפני 2050. כל מה שעושים עכשיו נעשה למען הדורות הבאים. אנחנו סוסים מתים מהבחינה הזאת.

עריכה אחרונה על ידי Avatar Schnitzel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בכלל לא נכון. את הפירות מתחילים לקצור בשניה שהמערכת מופעלת.

שבועות בודדים מרגע שהיא תופעל אנשים יבינו מה הולך לאן, כמה ולמה, ואתה תראה הפחתה דרסטית בכמות המכוניות על הכביש בצירים העמוסים. 

אפילו במדינה הבעייתית שלנו, תכנית מסודרת גם אם לא הכי יעילה יכולה להביא לכך שיהיו פה 3 קוי מטרו מתפקדים תוך פחות מעשור. ואם אנחנו מדברים על 3 קוים ולא אחד, העומס בגוש דן יהפוך מאסון ומכת מדינה למשהו שהוא רק "מציק". זה בטח שלא יעלים את הפקקים, אבל ידאג שאף אחד לא יבלה בימים מסוימים שעה וחצי בין פתח תקווה לתל אביב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, Pika007 כתב:

היום שבו כלים חשמליים יאסרו הוא היום שבו תל אביב תחדל מלהתקיים. בישראל הכלים האלו לא ממש מחליפים הליכה- הם מחליפים רכבים (בעיקר קטנועים)

 

אתה לא יודע את זה. אף אחד לא יודע את זה. סקר היוממות האחרון של תל אביב היה ב-2018, אם אני זוכר נכון.

ובלי זה הכל ספקולציות.

אתה רואה תחלופה לקטנועים.

אני רואה עוד דעיכה במעמדה של התחבורה הציבורית, והייטקיסטים שאין להם כח ללכת 10 דק' למסעדה שהם רוצים לאכול בה צהריים, אז מחפשים קורקינט.

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Pika007 כתב:

בישראל הכלים האלו לא ממש מחליפים הליכה- הם מחליפים רכבים (בעיקר קטנועים)

 

אנשים שמשתמשים בכלים האלה הם לא בעלי רישיון לקטנוע ואף פעם לא חשבו לקנות קטנוע. אני אתפלא אם יש להם בכלל יש רישיון לרכב כי כל אדם סביר עם ניסיון בנהיגה לא היה מעז לחתוך צומת באור אדום או לנסוע נגד כיוון התנועה.  

 

הכלים האלה פוגעים בראש וראשונה בתחבורה הציבורית. אחר כך הם באים על חשבון ההליכה ופוגעים ברווחת הולכי הרגל כי על הכביש מפחיד ומסוכן. הכי נוח להיות על המדרכה. 

 

לפני כשעה, Pika007 כתב:

היום שבו כלים חשמליים יאסרו הוא היום שבו תל אביב תחדל מלהתקיים

 

😂😂 

 

לא, ממש לא. להפך. 

עריכה אחרונה על ידי Avatar Schnitzel
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, Avatar Schnitzel כתב:

שום דבר לא יבוצע בקצב שאתה מדמיין וההקלה לא תהיה משמעותית כמו שאתה מדמיין. לכן בוא נסכים לא להסכים.

 

אני לא מדמיין קצב, אני מציג אפשרויות אמיתות שכבר נעשו במקומות אחרים. העובדה שלא נשכיל לבחור באפשרויות האלו היא כבר סיפור אחרי לגמרי. 

לגבי ההרלה- במידה והמכתב למעלה היה מבוצע, היא משמעותית מעבר לכל דבר שאתה מסוגל לדמיין. אבל זה כבר ויכוח עקר, שכן אין סיכוי שיבוצע כנכתב או אפילו קרוב לזה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית אציין שאופנים חשמליים. אופנים זה זכר אז הכותרת צורמת ואשמח לעריכה.

 

חבר שלי איבד את הבן שלו שרכב על אופניים חשמליים שנהג פגע בו בעוצמה. הכאב זועק לשמים ומשפחה שלמה נהרסה. הבן היה חייל משוחרר ותלמיד מצטיין ברמות של גאון צעיר. כואב הלב על מוות מיותר.

עריכה אחרונה על ידי yossy
טעות כתיב
  • מבאס 1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.6.2021 בשעה 22:02, קורן בן אשר כתב:

אני אישית מכניס לילדים מראש מגיל אפס שכל דבר על שני גלגלים שהוא לא אופניים רגילים - לא חשמליים (אופניים זה זכר, אגב) זה המוות השחור. משתדל לעשות זאת בצורה שלא תגרום לאפקט בומרנג בעתיד (אני מקווה).

אמא שלי ניסתה לעשות את אותו הדבר כאשר הייתי ילד/מתבגר.. 

רוצה לנחש מה הדבר הראשון שקניתי אחרי שעברתי לגור לבד? נכון, אופנוע 500 סעמק.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.6.2021 בשעה 22:02, קורן בן אשר כתב:

אני אישית מכניס לילדים מראש מגיל אפס שכל דבר על שני גלגלים שהוא לא אופניים רגילים - לא חשמליים זה המוות השחור. 

כך עשה אבא שלי,

וכך אעשה אני.

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx  🎌

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Pika007 כתב:

היום שבו כלים חשמליים יאסרו הוא היום שבו תל אביב תחדל מלהתקיים. בישראל הכלים האלו לא ממש מחליפים הליכה- הם מחליפים רכבים (בעיקר קטנועים)

 

איך ת"א התקיימה לפני 10 שנים?

 

חוץ מזה אם היא תחדל להתקיים - לא הפסד גדול. יותר עסקים יעברו לפריפריה, ויחסכו מכולם את החוויה המפוקפקת של להיכנס לעיר הזאת.

 

לפני 3 שעות, Pika007 כתב:

מישהו חושב שבגוש דן יוכלו להתמודד עם הכפלה של כמות הקטנועים? (שגם ככה נוסעים כמו פושטקים, כנראה גרועים יותר מנוסעי החשמלי)

 

מניסיון של אתמול בצהריים - אותו חרא, אפילו יותר גרוע.

 

לפחות קטנוע לא מעכב אותך כמו רוכב קורקינט שיתופי שהחליט לרכב באמצע נתיב, או להשתחל בין מכוניות כדי להיות ראשון ברמזור (ולעכב את כל מי שאחריו כמובן), או פשוט לשים ז׳ על רמזור אדום ולהמשיך הלאה, כי אין רישיון אז אין חוקים.

 

את הדברים האלה הם ירשו מרוכבי אופניים רגילים, שהתנהגו ככה לפניהם.

  • אהבתי 3

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, yossy כתב:

ראשית אציין שאופנים חשמליים. אופנים זה זכר אז הכותרת צורמת ואשמח לעריכה.

 

אם כבר הכותרת צורבת, לא צורמת. אתה קורא, לא שומע. הכותרת נכתבה ב-20:00 אחרי 14 שעות עבודה ועד שקלטתי את הטעות חלון ההזדמנות לביצוע עריכה נסגר.

 

כל אחד באינטרנט נהפך לנציג האקדמיה לשפה העברית.  

עריכה אחרונה על ידי Avatar Schnitzel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, vadim6385 כתב:

 

איך ת"א התקיימה לפני 10 שנים?

 

 

עם מאסות של אופניים וקורקינטים חשמליים. לא כמו היום, אבל כמויות לא מבוטלות.

אם אתה רוצה נקודת רפרנס שהעיר הייתה כמעט ריקה מכאלו, נסה את 2006. הגל התחיל ב 2008-2009 בערך

ב 2006 היו פחות כלי רכב על כבישי ישראל משמעותית. heck, אוכלוסיית המדינה הייתה קטנה יותר באופן ניכר, והמדד של אורך כביש פר כלי רכב היה מעודד יותר. (יש כיום כחצי מיליון כלי רכב יותר על הכביש לעומת 2010, או באחוזים- כ 20% יותר.)

כמות הכלים למיקרומוביליטי גדלה במקביל לצמיחת כמות הרכבים. לדעתי על חשבון חלק מהצמיחה, ואם התחום הזה לא היה קיים- הצמיחה בתוך מטרופולין תל אביב הייתה גדולה אפילו יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיקה, שוב, אני לא רוצה לטחון מים, אבל זה לא נכון. אחוז הרוכבים בתל אביב בסקרי היוממות האחרונים היה נמוך.

שינוי המגמה האמיתי התחיל ב-3-4 שנים אחרונות, עם העליה בפופולריות של הקורקינטים החשמליים, ועם האימוץ הרשמי של העיריה את הקורקינטים כאמצעי תחבורה המאגניב והמתאים ביותר לתדמית שהם מנסים לייצר לעיר - איירביאנדבי אחד גדול שיש בו רק תיירים צעירים וקולים. וזה לדעתי קרה רק בשנתיים האחרונות, עם התקדמות העבודות על הרכבת, וחוסר היכולת של העיריה לספק פתרון אמיתי.

 

כתבתי המון פה על תל אביב בשרשורים שונים. אני מאוד אוהב את העיר הזו. אבל הגישה לתחבורה ציבורית כאן היא מטומטמת בצורה קיצונית. אני יכול להעיד שבאזור שלי לחצות את הכביש גם במעבר חציה זו משימת התאבדות, כי 100% מהרוכבים לא עוצרים ופשוט נעים מכל כיוון לכל כיוון - העיקר לעשות את הרכיבה הכי קצרה מא' לב' ושיתפוצץ העולם. וזה רק ילך ויחמיר.

 

קראתי היום באחת הקבוצות בפייסוש שבעיריה כבר מתחילים להבין שעשו טעות עם השביל על בוגרשוב. על דיזנגוף עשו קופי פייסט כשל עכשיו למה שהיה על  אבן גבירול ולא עבד. בטח גם שם עוד חצי שנה יבינו שזו לא הדרך. ממש מקווה שהמחליף של חודאי יהיה קצת פחות יהיר ויבין שהניסיון להעתיק לכאן את מרכז קופנהגן או אמסטרדם (אבל עם קיצורי דרך כמיטב המסורת) נועד לכשלון, וירד מזה. 

 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...