Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה עובר להורים בראש כאשר הם קונים לילדים שלהם אופניים חשמליים?


Avatar Schnitzel
שימו לב! השרשור הזה בן 1044 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

 

לפני 12 דקות, Avatar Schnitzel כתב:

אם היית פוגע בו שום מצלמה לא הייתה עוזרת לך. אתה אשם. תמיד. גם אם הוא נסע בלילה, בלי תאורה במהירות 100 קמ"ש ונגד כיון התנועה. זה מה יש.  

שואלת בתמימות, למה אתה חושב ככה?

  

בתאריך 2.10.2018 בשעה 21:25, GTI33 כתב:

אל תתרגש מ0-100, זה כ''כ לא מעניין, מה שחשוב זה החיוך שנמרח לך על הפרצוף שאתה נוהג ברכב ושאתה צועד בדרך אליו או מסתובב להגניב בו עוד מבט מאוהב שאתה יוצא ועוזב אותו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידעתי ככה זה בנזקי גוף. לכן יש ביטוח חובה. מצלמה יכולה לעזור אולי בהליך פלילי כלומר אם יטענו שנהגת במהירות מופרזת/עברת באדום/לא עצרת בתמרור עצור/וואטאבר. 

עריכה אחרונה על ידי Avatar Schnitzel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקרנת אותי, הלכתי למרשתת וראיתי באתר "כל זכות" את המשפט הבא:

1.thumb.png.4c1edc99f845c911959aad960aaac4c3.png

קישור

 

כלומר, אם אופניים חצו צומת באדום ועשו תאונה עם רכב שעבר בירוק (מוכח), הביטוח חובה של הרכב מופעל, והפרמייה של הרכב מתיקרת גם אם הוא לא אשם O_o

הבנתי נכון?

 

  

בתאריך 2.10.2018 בשעה 21:25, GTI33 כתב:

אל תתרגש מ0-100, זה כ''כ לא מעניין, מה שחשוב זה החיוך שנמרח לך על הפרצוף שאתה נוהג ברכב ושאתה צועד בדרך אליו או מסתובב להגניב בו עוד מבט מאוהב שאתה יוצא ועוזב אותו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Avatar Schnitzel כתב:

 

שום סרטון לא יעזור לך/לי. הנהג תמיד יהיה אשם. 

מבחינה ביטוחית - אתה צודק. כאשר נחקק החוק לגבי ביטוח ת.ד. זה היה מתוך מטרה סוציאלית (אחרי הרבה תאונות בהן לנפגעים לא היה ממי לקבל פיצוי).  הוחלט כי אנשים שנפגעו בתאונת דרכים זכאים לפיצוי, בלי קשר לאשמתם בתאונה (למעט מקרים חריגים).

מאידך, מבחינה פלילית, אם תצליח להוכיח כי רוכב האופניים השתולל/ נכנס לך מתחת לגלגלים מבלי שיכולת למנוע זאת - אז אין סיבה שתואשם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, Electron כתב:

כלומר, אם אופניים חצו צומת באדום ועשו תאונה עם רכב שעבר בירוק (מוכח), הביטוח חובה של הרכב מופעל, והפרמייה של הרכב מתיקרת גם אם הוא לא אשם O_o

הבנתי נכון?

 

כן. בדיוק ככה. 

 

לפני 15 דקות, guya72 כתב:

מאידך, מבחינה פלילית, אם תצליח להוכיח כי רוכב האופניים השתולל/ נכנס לך מתחת לגלגלים מבלי שיכולת למנוע זאת - אז אין סיבה שתואשם.

 

כל עוד לא נהגת במהירות מופרזת/שיכור/מסומם/לא צייתת בצורה בוטה לחוקי התנועה (עברת באור אדום) אין סיבה שיפתח נגדך הליך פלילי. 

 

קוראים לזה תאונה. shit happens. הדבר הכי חשוב הוא לדאוג שיהיה ביטוח חובה בתוקף וצד ג' אם במקרה תוריד גם איזה טסלה ב-220 אלף שקל. 

 

לכן אני לא טורח להתקין מצלמה ברכב. 

 

אגב, מה יקרה אם תעשה עבירת תנועה והמצלמה תקליט את זה? תשמיד ראיות? 

עריכה אחרונה על ידי Avatar Schnitzel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שבעבר היה פוגש אותם על בסיס יומיומי בעבודה, והיום על בסיס שבועי, אני יכול להגיד שזה מתחלק לכמה רמות:

 קודם כל יש מבוגרים שרוכבים על אופניים חשמליים, וגם הם מתחלקים ל2 רמות - הטמבלים שעוד מרגישים בני 16 ומחפשים איך להגדיל הספק ולבטל הגבלות של מנועים, 'למי יש יותר גדול' ורוכבים כמובן בלי קסדה ובלי ברקסים. והאנשים הנורמטיביים יותר, שרוכבים בזהירות, בד"כ בכביש, ורק רוצים להגיע לעבודה במינימום הוצאות וזמן.

 מתבגרים - לצערי, אני רואה בשכונה שלי ילדים בני 9-11 שרוכבים על קורקינטים חשמליים, כשהם אפילו לא בגובה של הכידון. גם כאן, לא ברור לי איפה ההורים וכבר באיזשהו שלב חשבתי להרים טלפון לרווחה. במיוחד כשראיתי ילד כזה רוכב על הכביש, כשמלפניו אחותו בת ה3 תופסת בכידון.

עכשיו לנתח העיקרי, אלו בני ה14-23 בערך, בגילאים שאין רכב לרוב זה אמצעי התחבורה.

לשמחתי עוד יש הרבה ילדים שרוכבים על אופניים מכאניים (ולא מכאניות, אופניים זה זכר. ואם אפשר שאחד המנהלים יערוך את הכותרת, אודה לו).

מי שרוכב על אופניים חשמליים, כאן מתחלקים לילדים פוזאיסטים שגם מחפשים 'למי יש יותר גדול', כמה האופניים עלו, איזה בלמים יש, כמה הספק, מהירות מקסימלית וכו' וכו'. אבל מה? חצי אופניים מתפרקים: כידון משוחרר, הקיפול שלדה למי שיש, כבר מזמן שבור ורופף, הברקסים לא קיימים והם עוצרים עם הבוכנה של הקאליפר ועוד ועוד. העיקר להגיע ממקום למקום, ועדיף לעשות את זה עם חבר שמורכב על הכידון ויזיזה שיושבת על הסבל.

מהצד השני יש חבר'ה, בד"כ 16-17+, שמשתמשים באופניים האלו בזהירות ומודעים לסכנה (בדרך כלל קונים אותם גם מכספם). הם רוכבים עם קסדה, מתחזקים ומחליפים ברקסים שצריך, ואם האופניים כבר מתחילים להתפרק הם יחליפו לחדשים יותר. אותם חבר'ה גם בדרך כלל משתמשים באופניים האלו כדי להשלים הכנסה בWOLT ושות'.

 

לצערי הניסיון הגורף שלי עם חבר'ה שיש להם כלים חשמליים, מכל הגילאיים (תוך כדי שאני כותב את התגובה נכנס לחנות אחד כזה), הוא שהם מחפשים איפה לחסוך עוד שקל, גם על חשבון הבטיחות שלהם. רוצים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. מצד אחד אמצעי תחבורה זול מאוד, או לחילופין כלי רכב שמביא להם פרנסה. מצד שני כשצריך לתחזק אותו הם חוסכים את ה50-100 שקל האלו.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הכל מתחיל ונגמר באכיפה.

הילדים האלה מתייחסים לכביש כאילו זה המשטח השחור עם כל מיני קווים הזה ותמרורים, רמזורים, חוקים וכלי רכב אחרים מבחינתם זה פיקציה.

לנסוע עם קסדה זה לא מגניב ולמה לא להרכיב איתך את האחים או איזו בחורה אם אפשר?

ביום שמבחינת משטרת התנועה גם אופניים חשמליים ייחשבו ״תנועה״ הם לא יעשו את זה, ועדיף שהורה ילמד שזה דבילי כשהילד יחזור עם דוחות בהרבה כסף ולא חלילה, ואני עדין במילותיי, עם ״פציעה פיזית״.

כנראה ש-20 קמש מעל המותר בכביש בין-עירוני ריק לגמרי זה יותר מסוכן מהמערב הפרוע שהם עושים בכבישים...

 

לגבי מצלמה, עדיף תמיד שיהיה לך צילום של מה שקרה. אם אתה לא אשם ורואים את זה במצלמה - זה יעזור לך מאוד.

אם אתה אשם וזה צולם - לטענתך במילא הברירת מחדל היא שהנהג אשם, אז מה זה בעצם משנה?

  • אהבתי 3

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשמליים? ההצהרה האחרונה נכונה באופן די גורף לרוב כלי הרכב בארץ. תחזוקת שבר זה כמעט הסטנדרט פה (אבל אחרי זה ישכנעו אותך, "תשמע אחי אירופאי זה חרא, כל הזמן מתקלקל")

בנוגע לאופניים חשמליים ולשאלה בכותרת השרשור, מה עובר להורים בראש- "איףףףף חפר לי זה טוב יאללה קח קח רק תעזוב אותי בשקט"

נורמה של גידול ילדים בישראל.

 

  

לפני שעתיים, יבגניפ כתב:

כבר כמה פעמים עקפתי באילון שליחים של וולט שרכבו להם בין קקל לרוקח - איפה שאין בכלל שול, כי הכביש בשיפוצים. כמובן שאסור להם להיות שם. הפופולריות של קורקינטים ואופניים חשמליים בישראל עצובה וצפויה מאוד בו"ז. 

אנחנו לא פראיירים לדווש כמו האלו בהולנד או דנמרק. חם מדי ולהזיע לחלשים. למזלנו יש פתרון קסום שמאפשר להתעלם מכל חוק ונורמה ולהגיע ממקום למקום ב-15 דק'. כיף כמעט כמו לעשות אקזיט בסטארטאפ, לא?

 

טעות בידך אם אתה חושב שהערים האירופאיות לא מפוצצות בקורקינטים ואופניים חשמליים. בפריז יש כאלו בכל חור, בוינה יש יותר קורקינטים מבת"א פר שטח נתון, בברלין יש אולי טיפה פחות מפריז. לא יודע ספציפית לגבי הולנד, המון זמן שלא הייתי. לגבי דעתי מה ההבדל שגורם ששם זה לא יהיה אסון כמו פה- בישראל הכלים החשמליים כפופים לתקינה האירופאית (250W ו 25 קמ"ש), זה פשוט איטי וחלש מדי לכל נסיעה בטוחה על כביש. במיוחד לנוכח העובדה שבכל עליה קטנטנה המהירות נופלת לכיוון 15 קמ"ש, לא 25. בסופו של דבר מה שקורה זה שהמהירות הממוצעת של אופניים/קורקינט כזה או אחר קרובים יותר ל 17-20 קמ"ש, זה לא משהו שבאמת יכול להשתלב בתנועה על כביש בשום צורה בטוחה. להעלות טיפה את המהירות המותרת של הדברים האלו היה מועיל, לא מזיק- ואולי מונע מאנשים להתעסק יותר מדי בכלים שלהם בלי הבנה מה הם עושים.

אז למה באירופה זה בסדר? פשוט, יש הרבה פחות אינטראקציה עם הכביש. 

בפריז כרגע, למשל, יש בערך פי 2 שבילי אופניים פר שטח נתון לעומת ת"א. זה הבדל דרמטי, לפריזאי הממוצע יש פחות אינטראקציה עם הכבישים.

בוינה במרכז העיר יש אפילו יותר, אין מקום שלא ניתן להגיע אליו על שביל אופניים. אז המהירות הלא גבוהה וההאטות בעליה הן לא כזה סיפור, במיוחד שמזג האוויר הרבה יותר נוח. לכן גם הרבה יותר אנשים מדוושים.

 

אני לא מסוגל לדמיין לדווש בקיץ אפילו 5 ק"מ עלובים בתל אביב בשעות שאחרי 10 בבוקר ולפני 7 בערב. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידידה שלי אמרה פעם שהורים שקונים לילדים שלהם אופניים חשמליים הם כאלה שיותר אכפת להם מעצמם מאשר מהילדים = הם לא רוצים להסיע את הילדים ומעדיפים שיסתכנו ויהיו עצמאים.

ראיתי הרבה נערים ומבוגרים נוסעים על אופניים חשמליים בחוסר זהירות מחריד. אבל הב-80 קמ"ש??? כזה עוד לא ראיתי (מקווה גם לא לראות)

  • מעניין 1

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבן שלי עוד קטן, אבל כשיגיע לגיל הזה ויבקש אופניים חשמליים - יהיה לי קשה לסרב לו במידה ולכל חבריו יהיו כאלו.

לדעתי זו גם הסיבה העיקרית לתופעה.

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, Pika007 כתב:

טעות בידך אם אתה חושב שהערים האירופאיות לא מפוצצות בקורקינטים ואופניים חשמליים

בקופנהגן (כ-40% רוכבים על בסיס יומיומי, כחלק הcommuting שלהם) העיפו את החברות השיתופיות ממרכז העיר ואסרו להשאיר שם קורקינטים שיתופיים ברחובות. 

בהולנד יש רגולציה שמונעת מהמפעילים להציף את הערים בקורקינטים, ואם אני מבין נכון הקורקינטים בכלל לא חוקיים שם. אולי דוד יכול לספר אם הוא פה ויודע. חוץ מזה, השקיעו שם במיתון תנועה, כולל הורדת המהירות המותרת, ויש גם רחובות אופניים או רחובות שמשותפים לכל כלי התחבורה (מה שכמובן גם מייצר מיתון תנועה).

באנגליה, אם אני זוכר נכון, הסדירו את הנושא רק בשנתיים האחרונות. הייתי בלונדון לפני שנתיים ולא ראיתי קורקינט אחד.

בהלסינקי (עיר שכל העולם צריך ללמוד ממנה איך לנהל את תחום התחבורה - אשכרה מגיעים ל-0 הרוגים בתאונות דרכים, בעיקר דרך מיתון תנועה אגרסיבי) עשו ניסוי עם כלים שיתופיים וגילו שבגדול זה לא נותן שום דבר לעיר, כי אחוז די נמוך מהמשתמשים העידו שזה יחליף עבורם רכב, ולא הליכה ברגל או נסיעה בתחבורה ציבורית. גם בכמה ימים שביליתי בהלסינקי ראיתי המון רוכבי אופניים בשבילים במרכז העיר, ומעט מאוד משתמשי ליים - לדעתי בעיקר תיירים.

והתלונות על רוכבי הקורקינטים (כמו גם הדיווחים על סוגי הפציעות) זהות בכל העולם.


העניין הוא כזה: יש כאן שאלה פשוטה שצריך לשאול: האם הכלים החשמליים זה דבר טוב לעיר? וכדי לענות עליה יש לא מעט שאלות יותר קטנות שצריך לענות עליהן, כמו האם הכלים האלו מחליפים שימוש ברכב, או תחבצ או הליכה? האם המעורבות שלהם בתאונות פרופורציונלית לכמות שלהם או הקילומטרז או כל נירמול אחר שיכול לעזור להבין? האם הרוכבים בממוצע רוכבים כחוק? משתמשים בתשתיות? האם התשתיות מספיקות? האם גם בהעדר תאונות רציניות האיטרקציה שלהם עם שאר משתמשי הכביש היא טובה או לא (קשה לכמת את זה מן הסתם, אבל תלונות על רוכבי קורקינטים אתה יכול למצוא גם מכיוונים של רוכבי אופניים בעולם)? בטח יש עוד מלא. רוב חסידי הרכיבה, שאני מכיר או מתווכח איתם לפעמים, מדלגים על השאלות האלו. יש הנחה אקסיומטית שכלים חשמלים זעירים מחליפים מכוניות ובהכרח מייצרים עיר יותר טובה. המציאות יותר מורכבת. מעבר לזה, אפילו במרכז תל אביב התשתיות די שוות לתחת. העיריה עובדת כבר חצי שנה על השביל על דיזנגוף, וצפויה לסיים אותן בעוד כמה חודשים במקרה הטוב. וגם אז, לא יהיה רצף, וכמו שמלמד השביל בין הסנטר לבימה - אף רוכב גם לא יטרח לחצות את הרחוב כדי להגיע לשביל (כי זה לוקח דקה שלמה מהחיים). ובזמן הזה העיריה מעודדת את כולם לקחת קורקינט - מה שבעיקר תורם לעוד בלגן.

 

כמובן, כמו שגם עולה ממה שאתה כותב - מה שטוב לקונפנהגן לא בהכרח טוב לתל אביב. אישית אני חושב שבמציאות שלנו הכלים האלו הם מענה קומבינטורי ממעלה ראשונה שנועד לספק פתרון של ללכת בלי ולהרגיש עם לתחבורה ציבורית חצי מתפקדת. כמו שכתבתי גם קודם, הם נופלים בדיוק על הsweet spot שמאוד אהוב אצלנו, של לעגל פינות ולסמוך על אח שלו. שלא יהיו אי הבנות: לו אני מחליף את ביבי ולא בנט - הדבר הראשון שאני עושה זה פועל בצורה אגרסיבית כדי לשלול ל99.9999% מהישראלים את רשיון הנהיגה. אבל הפתרון לזה זה הליכה ותחבורה ציבורית, שימנעו חיכוך ותאונות. לא שקרים אלימים מהסוג שכל פתרונות המיקרו מוביליטי מספקים, בעודם מחריבים מרכזי ערים בעולם. 

 

יאללה פרקתי את כל העצבים שלי בנושא.

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, יבגניפ כתב:

בהולנד יש רגולציה שמונעת מהמפעילים להציף את הערים בקורקינטים, ואם אני מבין נכון הקורקינטים בכלל לא חוקיים שם. אולי דוד יכול לספר אם הוא פה ויודע.

אכן לא חוקי. 

זה לא רק נגד קורקינטים אלא גם כול שאר השיקוצים החשמליים (סקייטבורדים או וואנסטפים או וואטאבר).

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, sperial כתב:

ההסברים שעולים על דעתי הם שמקורבים עוסקים בייבוא ושלמשטרה אין האמצעים לאכיפה.

היבואנים של האפניים החשמליים הם מקורבים לליכוד. למזלנו מיום ראשון המשחק יהיה שונה.

 

לא רק ברגולציה על אופניים/קורקינטים חשמליים, אלא גם ברגולציה על מוניות (שלום uber) והפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

לפני שעתיים, motior כתב:

ידידה שלי אמרה פעם שהורים שקונים לילדים שלהם אופניים חשמליים הם כאלה שיותר אכפת להם מעצמם מאשר מהילדים = הם לא רוצים להסיע את הילדים ומעדיפים שיסתכנו ויהיו עצמאים.

ראיתי הרבה נערים ומבוגרים נוסעים על אופניים חשמליים בחוסר זהירות מחריד. אבל הב-80 קמ"ש??? כזה עוד לא ראיתי (מקווה גם לא לראות)

זה מעולה שהם רוצים שהילדים יהיו עצמאיים אבל לנסוע בכבישים זה משהו שדורש רשיון נהיגה.

 

בנוסף, לנסוע ב-80 קמ"ש על אופניים - זה לא חכם ולא בטוח.

עריכה אחרונה על ידי Gorpi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להצליח להגיע עם אופניים חשמליים ל 80 קמ"ש זה מקרה קיצון, דורש סוללה ממש גדולה ומנוע יקר. סטאפ כזה חוצה בקלות את ה 10,000 ש"ח, ואני לא חושב שקיימים יותר מדי כאלו בארץ.

 

  

לפני 37 דקות, Gorpi כתב:

 

לא רק ברגולציה על אופניים/קורקינטים חשמליים, אלא גם ברגולציה על מוניות (שלום uber) והפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

 

 

לצערי אפילו אצל דתיים "מודרניים" יותר כמו בנט, הסנטימנט הדתי עולה על הכל, והוא לא יתמוך בשום צורה בתחב"צ בשבת.

עריכה אחרונה על ידי Pika007
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...