Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התנהלות חברת לובינסקי בכיבוד אחריות


yoni2sh
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 4 דקות, dorsht כתב:

אז מי אחראי? הלקוח שאמור לנחש שיש עדכון תוכנה?

אם זה משפיע על ההתנהגות של הרכב, בעיניי המינימום שמצופה מהמוסך זה להבין את הבעיה ולהבין שהיא נגרמת מגרסת תוכנה לא עדכנית.

איך אין כאן טריגר?

אם יש כאן פוטנציאל לבעיות, בעיניי זה טריגר מספיק גדול.

 

לא הייתי עובד בחינם, אבל הייתי פותר מראש בעיה שעלולה לגרום לי בעיות בעתיד.

המדיניות של היצרן לא עובדת לפי ההיגיון "שלנו".

כל עוד לא מדובר במשהו בטיחותי גם לא יהיה ריקול.

יצאה גרסת תוכנה חדשה היא עניין שקוף ללקוח - כי בסופו של יום הלקוח יגיע למוסך רק אם יש לו בעיה או טיפול. הלקוח צריך להגיע למוסך, להסביר מה לא בסדר - והתפקיד של המוסך זה לבדוק ולאבחן - ולהמציא את הפתרון (שהיצרן סיפק) או שהוא הגיע אליו בעצמו (עד פרק זמן איבחון מקסימלי שקבע היצרן).

 

לומר לך שכל מוסך יודע לבדוק ולאבחן (או להבין את הלקוח) כמו שצריך ? ממש לא, אבל על זה כל הזמן עובדים - זו החוליה החלשה ביותר.

בסופו של יום הכל קשור בין החיבור של בן האנוש שיושב ברכב לבין בן האנוש שנמצא במוסך, וזו הסיבה שהתגובה השניה שלי התחילה במשפט "חווית את תמצית הישראליות במוסכים".
הטבע שלנו הוא לחשוב שאין בעיה (או שמבלי לבדוק אנחנו כבר יודעים מה הבעיה), שעוד מישהו בא לבלבל את המוח, שהכל בסדר, אין באמת מה לבדוק, האוטו נוסע וכד'.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 220
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעה, איציק נ. כתב:


אני אסביר לך בפשטות את הפואנטה כי כנראה לא הבנת:
המטרה היתה להראות שאצל כל היבואנים יש מוסכים שהם לא בדיוק "צדיקים" גדולים. במקרה, אבל ממש במקרה, גם ראית שבאחד המוסכים הדג (המוסך) מסריח מהראש (בעל\מנהל המוסך).

הרבה מזה זה עניין של מזל, אחד נודד 3 מוסכים עד שמוצא את הפתרון (הקל), השני נודד "רק" אחד.
עניין כמות המוסכים שאתה נודד, במקרה שהוצג בשירשור, לא רלוונטי - כי לא זו היתה המטרה שבדוגמא.
זה ניסיון של 2 אנשים בסה"כ. זו בטח לא סטטיסטיקה מדוייקת בשביל שתשליך שליבואן X יש Y מוסכים טובים או גרועים.

בנוגע לקביעות הנחרצות שלך נגד לובינסקי (בכל שירשור כאן בפורום), ברור ששמת אותם על המוקד ואתה מנהל נגדם מלחמת חורמה. לי לא ידועה הסיבה למה אתה עושה את זה וגם לא מעניין אותי - אבל בתור עיצה טובה לחיים, היית מציע לך (תמיד) להתמקד בדברים החיוביים ואת הרעל תשפוך במקומות שצריך לשפוך, ולא בכל הזדמנות.

בעניין פותח השירשור והמקרה שלו (והתגובה שלך):
במרוצת השנים למדתי שגם לתלונות של לקוחות, בתור אחד שמכיר היטב את 2 צידי המתרס, יש לפעמים מנעד מאוד רחב של דיוק בהסבר התקלה ומנעד רחב מאוד של "רמות רגישות" של לקוחות.  לכן - מצד אחד אני סומך על פותח השירשור שדייק בפרטים וניסה להעביר את התחושות שחווה בנהיגה ברכב, אבל מצד שני לא שוכח שלכל מטבע יש 2 צדדים - ותמיד יכול להיות שמי שנהג ברכב לא הרגיש באופן מדוייק את מה שפותח השירשור הרגיש.

דווקא מכל התקופה שעבדתי כשכיר בכמה וכמה מקומות, אני חושב שבלובינסקי למדתי לא מעט דברים. בין היתר עד כמה חשוב תיחקור הלקוח בנוגע לתקלה וכו' וכו'. לומר לך שלכל האנשים יש יכולת ביטוי גבוהה בשביל לתאר תקלה, ו/או לכל איש שירות יש את היכולת לשאול את השאלות הנכונות - זה קצת לא מציאותי, אבל מנסים להסתדר עם מה שיש.

איציק

הכוונה לדג שמסריח מהראש היא שאם זו ההתנהלות גם במוסך המרכזי, פלא שגם המוסכים המורשים העצמאיים שמעדיפים (כידוע לך היטב) להחליף בלמים אגב טיפול ולא לשבור את הראש על תקלות אבחון בתמורה לשעתון נמוך של רכב באחריות מתייחסים כך ללקוח?

 

בנוסף, תודה על העצות הטובות לחיים, אני אשתדל ליישם אותן. אם אתה כבר מעניק עצות, אשמח אם כבעלים של מספר רכבי סיטרואן תחלוק את המלצתך אודות מוסך ראוי אחד (בלבד) שיש ליבואן הזה בו פותח השרשור היה מקבל לדעתך מענה ראוי. ולא- גבע ואורן זו לא תשובה ביחס לרכב באחריות... 

 

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, איציק נ. כתב:

המדיניות של היצרן לא עובדת לפי ההיגיון "שלנו"

מדיניות של יצרן מכוון להגיון אחד בלבד,להגדיל "שולי רווח",ודרך אגב הצלחה בשנים האחרונות של PSA זה התמקדות בדגמים מצומצמים אבל בסגמנט יותר רווחי !

מדיניות של מוסכי יבואן,זה לדאוג שיהיה את מי לחייב...זה כל הסיפור בתמצית.

ריבוי של מודולים,לרוב היצרנים חויבו להתקין כדי לעמוד בתקנות זיהומי אוויר לרוב,זה כאב ראש לא קטן גם ליצרן שנוגס בהם חזק,הנה דוגמית ממחקר,אפיון של הריקולים:

2021-04-22_23-39-11.thumb.png.5934dff2da95acc7be9caa5d298c3be8.png

 

מי שרוצה לקרוא את הכל
https://www.sme.org/technologies/articles/2020/september/how-to-meet-the-challenge-of-auto-recalls/

 

כרגע כל היצרנים (חוץ מטסלה) עובדים דרך מוסכים בעולם,בישראל רק דרך יבואנים,כל אחד בתורו,מנסה להקים סוג של פלטפורמת Mobility-as-a-Service (MaaS) שיתרום לשולי רווח שלהם,וגם יהיה להם ממשק ישיר מול לקוח קצה,את זה אישית,לא רואה בקרוב בארץ.

כמו בהרבה מקרים,לפעמים על המוצר בסיס מרוויחים בקושי,ודווקא בשירות וכל מה שמסביב מרוויחים יותר,אצל PSA זה מאוגד תחת

https://distrigo.com/

שהיבואן דאג לחסום את כולם חוץ ממוסך מורשה,לכן יש להם שליטה כמעט מוחלטת !

 

לפני כשעה, איציק נ. כתב:

לומר לך שכל מוסך יודע לבדוק ולאבחן (או להבין את הלקוח) כמו שצריך ? ממש לא, אבל על זה כל הזמן עובדים - זו החוליה החלשה ביותר.

 

זה כבר מעבר לידע/רצון לאבחן,זה החוסר גישה או חוסר כדאיות לגשת לציוד/שירות של יצרן לכל מוסך,רמזתי על זה מקודם,וזה כבר תחת דיון (זאת בעיה כלל עולמית של כל מוסך כללי כולל מומחה) RIGHT TO REPAIR

 

לפני כשעה, איציק נ. כתב:

בסופו של יום הכל קשור בין החיבור של בן האנוש שיושב ברכב לבין בן האנוש שנמצא במוסך, וזו הסיבה שהתגובה השניה שלי התחילה במשפט "חווית את תמצית הישראליות במוסכים".
הטבע שלנו הוא לחשוב שאין בעיה (או שמבלי לבדוק אנחנו כבר יודעים מה הבעיה), שעוד מישהו בא לבלבל את המוח, שהכל בסדר, אין באמת מה לבדוק, האוטו נוסע וכד'.

 

ברור שהיבואנים בארץ עובדים בשיטת מצליח וכיבוי שריפות,וגם השימוש ב-CRM (בתור אחד שמכיר מערכות כאלו),מכח דרישה,וכל יבואן מייחס לזה חשיבות שונה,אבל גם לקוח "ישראלי מצוי" זה משהו חריג בנוף העולמי,אז בוא לא נחפש מי אשם יותר,הגדרה שלך מושלמת "חווית את תמצית הישראליות במוסכים".

עדיין הוצאת קיטור כמו הדיון הזה זה כלום,מה שקורה במגזר,שם ממש מסכנים,יכול להכנס רכב עם X,פתאום מופיע בעיה Y שלא קשור בשיט,נגעת-נסעת...."זה לא מעניין אותי,הכנסתי אוטו נוסע,אתה תחזיר לי אוטו נוסע"...אחרת שורף לך את המקום או חוזר עם M16  :brickwall:

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, ocsi4u כתב:

וכמו שאיציק רשם,לפעמים באמת המוסך בין פטיש וסדין מול יצרן/יבואן ומול הלקוח,וגם אני לא הייתי עובד בחינם !!!

 

סליחה, לעבוד בחינם?! זה משהו שהם אמורים לעשות במסגרת טיפול! טיפול שמשלמים עליו הרבה מאוד כסף רק כדי שהוא יבוצע תחת הכובע של "מוסך מורשה יבואן". 

 

שלפתי חשבונית מס שקיבלתי ממוסך ליטל. הם חייבו אותי ב-1,040 ש"ח כולל מע"מ על טיפול 15,000 אלף סטנדרטי שלקח להם 1.5 שעות עבודה. בחייאת זומזום כמה זמן לקח להם להחליף שמן ופילטרים? גג חצי שעה. גג. בוא, הם אפילו לא טרחו להעביר צמיגים בין סרנים. (בדקתי) אגב, לא רק הם אלא עוד 2 מוסכים מורשים שעברתי דרכם ב.ג 2000 (צמודים לליטל) ורוברט בירושלים. 

 

אם הם לא עושים עדכון תוכנה ולא מטפלים ברכב כמו שצריך מה בדיוק הערך המוסף של "מורשה יבואן"? אין. אנחנו לקוחות שבויים כדי לא יעשו בעיות במקרה של מימוש אחריות.

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, TheAvatar כתב:

אנחנו לקוחות שבויים כדי לא יעשו בעיות במקרה של מימוש אחריות

זה לא חדש. 

באחת מקבוצות הפייסבוק, מישהו רכש רכב שטח חדש מהיבואן. מאות אלפי שקלים. אחרי 1000 קמ נדלקו כל נורות האזהרה. משהו הזוי שקשור ללחץ השמן. 

כמיטב המלצות הפייסבוק המליצו לבחור ללכת לכל מיני גורואים ולוחשי קסמים, שרק הם והם בלבד יודעים מה לעשות. 

אוטו עם 1000 קמ. 

ברור שהומלץ לו בחום להתעלם מהאחיתופלים למיניהם, וללכת רק למוסכי היבואן. גם כדי שלא תהיה שום סיבה להתנער ממנו בעתיד. 

אגב, ה 208 הפרטית שלי מטופלת כרגע במוסך מורשה של לובינסקי, לשביעות רצוני המלאה, למרות שמזמן יצאה מאחריות. 

כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, שי כתב:

הקשר הוא שצ'מפיון אפילו הפקידה במשרד הייתה רואה שבאוטו יש גרסת תוכנה לא נכונה וצריך לבצע עידכון בעוד בלובינסקי, שלושה (או יותר) בוחנים שנהגו ברכב לא מצאו בעיה. או שהבוחנים הללו לא מבינים מהחיים שלהם (כי הרי מי שנוהג ברכב מסוים אמור לזהות מיד פעולה לא תקינה) או שזיהו בעיה ושיקרו ללקוח בפנים, אבל בכל מקרה לא פתרו לו את התקלה.

אתה אומר שלא רק שאנשי השירות של היבואן מעולים ועושים עבודתם לעילא ועילא ,גם הפקידה עוזרת להם ,ומתאמצת למצוא פתרון טכני ,מכיוון ש"הלקוח הוא הכל".

תגיד,ברצינות ,אפילו הפאנבויס הכי גדולים בפורום של ואג לא היו מעיזים לכתוב את מה שאתה כתבת,אתה יודע למה?,בגלל שהם יודעים בדיוק באיזה סירה הם נמצאים,כמו כולם,זה לא ממש סוד...

לפני 8 שעות, dorsht כתב:

נו ו?

איפה האחריות של היבואן לעדכן גרסה לפני מסירה ללקוח?

 

כאחד שמגיע מתחום התוכנה, אני בטוח שבמקום עבודה נורמלי, אם מישהו לא היה מוסר גרסה נכונה ועדכנית ללקוח, הוא היה מקבל על הראש.

מי אמר לך שהיה את העדכון שהוא נכנס עם הרכב?

אתה חושב שהעדכונים האלה יוצאים אחת לשבוע?

 

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, שי כתב:

אם אתה כבר מעניק עצות, אשמח אם כבעלים של מספר רכבי סיטרואן תחלוק את המלצתך אודות מוסך ראוי אחד (בלבד) שיש ליבואן הזה בו פותח השרשור היה מקבל לדעתך מענה ראוי. ולא- גבע ואורן זו לא תשובה ביחס לרכב באחריות... 

 

אין לי ניסיון אישי עם מוסכי הרשת, מטפל ברכב 99% בעצמי.
הפעם האחרונה (והיחידה אפשר לומר) שנכנסתי למוסך רשת היתה לפני שנה+, לטיפול קטן, ורק בגלל שהרכב היה עדיין באחריות יצרן. ייאמר לזכות לובינסקי שהתקשרו אחרי כמה ימים לשאול איך היה, סיפרתי להם שגררו לי רגליים בכל מה שקשור לבדיקת המצבר, וחצי שעה לאחר מכן טילפן אליי בעל המוסך וזימן אותי לבדיקה מתי שאני רוצה (הגעתי, החליפו לי מצבר ונסעתי לדרכי).

אני מכיר מבפנים את הרצון של לובינסקי לטפל באופן חיובי בחווית השירות של לקוח הקצה. יש שם מערכת רצינית שמטפלת בעניין כבר מעל עשור וחצי - בין אם מדובר ב"יישור קו" ברמה המקצועית של המאבחנים ועד להגדרת יעדים, בדיקות פתע ועוד מלא פעולות שנעשות מתחת לפני השטח בשביל לשפר את שביעות הרצון של הלקוחות.

מעל פני השטח לא רואים את כל הדברים האלו כי בסופו של יום אתה פוגש את...הישראלים.

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק,אם אתה מכיר מבפנים את הרצון וההתנהלות של לובינסקי,אז לפי דעתך איך הם יגיבו לשרשור הזה ? 

 

בנתיים רק הבטיחו ליצור איתי קשר,עדין לא יצרו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי היתה חוויה ״נפלאה״ בלובינסקי שורק לפני כשנה באולם התצוגה, שירות מאוד לא מקצועי, יחס מזלזל, והטופ היה שנתנו לנו רכב לא תקין לנסיעת מבחן - פיג׳ו 2008 חדשה עם מסך מרכזי לא עובד, לטענתם עניין של עדכון תוכנה, אבל ברכב שליטרלי כל פקודה נעשית דרך המסך זה טמטום מוחלט!

 

למען הרקורד אם היינן רוכשים דרכם זה היה הרכב ה4 החדש שנרכש דרכם בשנים אחרונות. 

מיותר שבסופו של דבר הלכנו לסוכנות של סקודה ונרכשה קאמיק חדשה. 

 

בזמנו התקשרתי אליהם להתלונן ואפילו חזרו אלי, אבל הנציג שדיבר איתי היה עסוק בקריאה מדף המסרים של החברה ולא בדיוק עניין אותו לשמוע את הבעיה... התנהלות תמוהה מאוד

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Land Rover Discovery TD5

VW Golf MK4 1.6 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, yoni2sh כתב:

איציק,אם אתה מכיר מבפנים את הרצון וההתנהלות של לובינסקי,אז לפי דעתך איך הם יגיבו לשרשור הזה ? 

 

בנתיים רק הבטיחו ליצור איתי קשר,עדין לא יצרו


אני בטוח שיש להם רצון שתצא מרוצה, הבעיה - כמו שאמרתי - זה שבסופו של דבר הממשק של היצרן אל מול הלקוח קצה זה בסופו של יום עובד שכיר ממורמר שעבורו ההתעסקות איתך היא לא הזדמנות אלא כאב ראש נוסף.
זה גם ברמה המנטלית שלנו, כנותני שירות שיראליים, וגם קשור להרבה דברים אחרים שקשורים באופן נקודתי לשוק הישראלי (רמת שכר, רמת השכלה, תודעת שירות, רמת ה"מוערכות" במקצוע וכד'). מעט מאוד אנשים איכותיים וטובים מגיעים מרצונם החופשי לענף המוסכים, כל היתר "מתדרדרים" לשם.

מקווה בשבילך שתגיע לאדם הנכון שבאמת ירצה לפתור את הבעיה ולהוציא אותך שבע רצון מהתקרית הזו. יש כאלה, השאלה היא האם יצטלבו דרכיכם...

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, save כתב:

נושא טרום מכירה הוא סיפור קשה אבל לא חשוב כמו התמיכה הטכנית .

וזו בדיוק הנקודה - אם לפני המכירה אפשר להריח זלזול מצד היבואן - מה מחכה ללקוח אחרי שהכסף יהיה אצלו? מהסיבה הזו אני לא קונה שום מוצר\שירות אם מרגיש לי שמי שבצד השני מזלזל בי. זה נכון בין אם מדובר במחשב, בתיקון בבית, ברכב או במכשיר כלשהו שמיועד לעבודה (בתור משתמש הקצה אני נעמד על הרגליים האחרויות כשהבוס שלי מציעה לקנות מוצרים של חברות מסוימות, פשוט כי אני כבר יודע מה מחכה לנו ביום אחרי). אחרי שזה נאמר, ובהקשר לסיפור האחרון של שקדי - צריך לזכור תמיד שלאותו נותן שירות גם יכולים להיות בלתמים - ייתכן שבדיוק באותו הבוקר המסך של הרכב התפגר, קורה ולפעמים אין מה לעשות (באותו הרגע). אבל, הבחירות של היבואן אחרי הן מה שקריטי: הייתי מאוד מעריך את זה שהיו מתקשרים אליי לפני, מודיעים לי שיש מערכת כלשהי ברכב שלא במיטבה, ושאם אני רוצה - אפשר או לעשות את נסיעת המבחן עכשיו (ואולי אפילו לתאם אחת נוספת בעתיד, או הדגמה בלבד של המערכת המושבתת בעתיד), או לקבוע נסיעת מבחן ליום אחר כשהכל יהיה תקין. זה מעיד על תודעת שירות ועל ההבנה שבצד השני יושב אדם שהולך להשקיע מזמנו בבחינת המוצר שלי, ובתקווה גם להוציא עליו את מיטב כספו. המינימום זה איזושהי כנות שתמנע ממני לבזבז לו את הזמן. כמובן, גם השיחה אחרי יכולה לספק את ההרגשה שהיבואן מבין שיש מולו אדם ולא סתם מחלבת כסף. מה שניסיתי להגיד, זה שתמיד יכולות להיות תקלות ותמיד תהיינה בעיות, מה שחשוב לי כצרכן זה הבחירות שנותן השירות מקבל כדי להתמודד איתן מולי, ושיראה שהוא בצד שלי.

 

לפני 5 שעות, TheAvatar כתב:

סליחה, לעבוד בחינם?! זה משהו שהם אמורים לעשות במסגרת טיפול! טיפול שמשלמים עליו הרבה מאוד כסף רק כדי שהוא יבוצע תחת הכובע של "מוסך מורשה יבואן". 

 

שלפתי חשבונית מס שקיבלתי ממוסך ליטל. הם חייבו אותי ב-1,040 ש"ח כולל מע"מ על טיפול 15,000 אלף סטנדרטי שלקח להם 1.5 שעות עבודה. בחייאת זומזום כמה זמן לקח להם להחליף שמן ופילטרים? גג חצי שעה. גג. בוא, הם אפילו לא טרחו להעביר צמיגים בין סרנים. (בדקתי) אגב, לא רק הם אלא עוד 2 מוסכים מורשים שעברתי דרכם ב.ג 2000 (צמודים לליטל) ורוברט בירושלים. 

 

אם הם לא עושים עדכון תוכנה ולא מטפלים ברכב כמו שצריך מה בדיוק הערך המוסף של "מורשה יבואן"? אין. אנחנו לקוחות שבויים כדי לא יעשו בעיות במקרה של מימוש אחריות.

אבל הם מחויבים לכבד את האחריות גם אם אתה מטפל במוסך מורשה מחוץ לרשת היבואן, הלא כן? אז אתה אפילו לא שבוי שלהם במסגרת האחריות. אתה שבוי שלהם רק אם אתה רוצה לשמר את האחריות במסגרת רצון טוב מעבר לשנים שאתה מקבל באופן רשמי - שזה בעצם אומר שאתה משלם פרמייה כדי שיישקלו לעשות לך טובה בעתיד אם תצטרך.

 

לפני 5 שעות, discoTD5 כתב:

אגב, ה 208 הפרטית שלי מטופלת כרגע במוסך מורשה של לובינסקי, לשביעות רצוני המלאה, למרות שמזמן יצאה מאחריות. 

והיו לך בעיות משמעותיות שטופלו כראוי? או שרק טיפולים שוטפים? כי במצב השני, זו לא חכמה גדולה להוציא לקוח מרוצה. גם רוב הרכבים הם אמינים בצורה סבירה ובטיפול שגרתי יחזיקו לפחות את שנות האחריות בלי תקלות דרמטיות. וגם כשיש תקלות, בד"כ רוב הלקוחות ייצאו מרוצים. השאלה היא, מה קורה במקרים המאוד מורכבים או באלה שהלקוח נפל במוסך-שניים של היבואן. כי שלושה מוסכים עם אבחון לקוי של תקלה יחסית פשוטה, זה כבר חמור. לדעתי, זה מקרה נדיר של אבחון לקוי, אבל המקרים הנדירים או הקשים במיוחד - הם מה שקובע האם נותן שירות עושה עבודה טובה או לא. לעשות טיפולים שגרתיים בצורה מניחת דעת, באקזמפלר אמין שלא מראה בעיות - זו לא חכמה גדולה.

 

לפני 6 דקות, איציק נ. כתב:

אני בטוח שיש להם רצון שתצא מרוצה, הבעיה - כמו שאמרתי - זה שבסופו של דבר הממשק של היצרן אל מול הלקוח קצה זה בסופו של יום עובד שכיר ממורמר שעבורו ההתעסקות איתך היא לא הזדמנות אלא כאב ראש נוסף.

זה נכון בכל כך הרבה תחומים. ועדיין תפקיד היבואנים, בתור מי שנפגע מזה, זה להתמודד עם זה איכשהו. ולא חסרים כלים שאפשר בעזרתם להוציא מרוצים את האחוז הקטן של הלקוחות שטופלו באופן לא מניח-דעת. להפיל הכל על העובד בקצה השרשרת זו קצת זריקת אחריות למרחק מצד הארגון.

 

ועוד נקודה : פות"ש נדד בין 3 מוסכים והעלה על הכביש כמה בוחני תנועה, בשילוב תקשורת עם עוד כמה עובדים במוסכים. כמה שעות עבודה הוא שרף ליבואן במצטבר? כנראה שיותר משעות העבודה של עדכון התוכנה. בנוסף, עדכון התוכנה עצמו הוא חינמי מבחית היבואן (אין פה חלקים שצריך להחליף ועולים כסף). לכן, לפעמים ההחלטה העדיפה גם מבחינת היבואן היא לתת שירות וטיפול יותר מעמיקים. הוא אשכרה מפסיד על זה פחות. ועדכוני תוכנה הם המקרה הכי קיצוני של זה, כי התקלות יכולות להיות מאוד מורגשות והפתרונות הם בתכלס חינמיים מעבר לשעות העבודה (שכאמור, גם ככה מתבזבזות על ניסיון נפנוף הלקוח). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו חזרתי מנסיעה משולבת ארוכה.

 

וואלה,,,כיף לנהוג ברכב,ההרגשה שהמנוע והגיר רוצים דברים שונים נעלמה,הדרייב יותר לינארי,,,הגיר מתחלף יותר באלגנטיות,בהילוכים הגבוהים נעלמה הבעיה בכלל (הבעיטה קדימה) 

 

איך לסכם את זה ? 

 

תראו מה עדכון תכונה יכול לעשות,דבר קטן ופשוט,אפשר לפתור ב 30 דקות עבודה.

 

מה המסקנה ?

 

איציק רשם דברים נכונים,,,(רמת שכר, רמת השכלה, תודעת שירות, רמת ה"מוערכות" במקצוע וכד'). מעט מאוד אנשים איכותיים וטובים מגיעים מרצונם החופשי לענף המוסכים, כל היתר "מתדרדרים" לשם

 

אבל,,,הנזק הסביביתי הוא הרבה יותר גדול,פגיעה במותג שגם ככה עובד קשה על השיקום שלו.

 

אני בא מעולם התעופה,בקצרה למי שלא מכיר,אם חס ושלום מהנדס חתם על מטוס וחיפף ושיקר,וקרה משהו למטוס,במקרה הטוב הוא מפוטר העבודה,במקרה הרע הוא עומד לדין על הריגה.

אני מכיר מהנדס עם ניסיון של 40 שנה,הוא החליט לחפף בטיפול,באמצע הטיסה נכבה מנוע.

לאחר חקירה הוא עף מהחברה על טיל,ועמד לדין משמעתי חמור.

 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...