Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התנהלות חברת לובינסקי בכיבוד אחריות


yoni2sh
שימו לב! השרשור הזה בן 1020 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כל עוד לא ניתן להתחבר לשרתים של היצרנים, היבואנים מחזיקים במונופול.

 

הם קובעים את מחירי החלקים (מהם נגזרים מחירי החלקים החילופיים), הם שומרים את הידע לעצמם ובעצם מנסים לקשור אותך אליהם בשרשרת עבה וגורמים לך לטפל אצלם לא מתוך רצון.

 

בנושא המחירים של החלקים טיפלו (יחסית, כן) בארץ עם האפשרות לייבא מחו"ל עצמאית. 

אבל לא נתנו למוסכים הקטנים להרים את הראש ולהתקדם לתוך המאה ה-21. 

 

לדעתי מפחדים מתחרות, המוסכים הקטנים לא פעם מקצועיים יותר, שירותיים יותר וזולים יותר.

 

אני יותר מבטוח שמוסך קטן יהיה מוכן לשלם על האפשרות להתחבר עם מחשב דיאגנוסטיקה לשרתי היצרן.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 220
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 2 דקות, eitanuch כתב:

אני מבין שמדברים פה על סטרואן, אבל רק למען הפצת הידע, לפולקסווגן יש אתר erWIN שמכיל ספרות דיי מפורטת על כל רכבי הקונצרן. אמנם בתשלום לפי שעה, אבל בשעה אפשר להוריד את כל האתר..

נעשה הפרדה בין ספרות לבין דיאגנוזה כולל תכנות !!!
לא סתם אמרתי לך ב-VAG (נכון להיום) אין שום בעיה למי שמבין,אבל גם שם לא יכול כל מוסך בארץ לקבל יכולת דילר !!!!

לפני חודש+ אין יותר חינם קבצי Flashdaten,לציוד שחייב DOIP לרכבים חדשים,והוספת רמות חשבון והוספות קודים חדשים שמחליף לונג קודינג,בקיצור סלט,אבל בסדר חחח.
כל התחום הזה זה משחק חתול/עכבר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, Shab00 כתב:

ocsi4u

בתור טכנאי מסוקים בצבא אני יכול להגיד לך שב99% מהמקרים אתה צודק וגם הסדיר וגם הקבע לא מבינים מעבר למה שכתוב אבל לפעמים קורים מקרים נדירים שצריך להפעיל את הראש.

לדוגמא, סיקורסקי הוסיפה בדיקה חדשה לינשוף (בלאקהוק) לאיזשהו חלק במסוק אחרי 40 שנה שהוא כבר באוויר (כי קרה מקרה באירופה איפשהו אם אני זוכר נכון) אבל הם היו מספיק לא אכפתיים בשביל לא להגיד לך איך לעשות אותה אלה שפשוט צריך ותמצא דרך.

אחד הסדירניקים שרטט מתקן שיאפשר את זה וביקשו ממקום אחר בבסיס לייצר את זה בצורה חובבנית + אילתור עם כמה כלים ובום מצאנו דרך לבדוק.

לפעמים צריך להפעיל את הראש כי מבקשים דברים חדשים שלא נתקלו בהם בעבר ואפילו במסוק בן 40 נתקלים לפעמים בדברים חדשים (דרישות, תקלות, ומוזרויות).

 

בהחלט אתה צודק,בסופו של היום אין תחליף למגע אנושי,ולחזור לבייסיק,אבל זה לא סותר לאן הכיוון ומה צריך רוב הזמן ! 

לפני 36 דקות, menir1 כתב:

@ocsi4u

אני מניח שאתה מכיר את רשת מוסכי בוש קאר סרוויס (https://bcsisrael.co.il/). בוש מספקת לא מעט רכיבים לתעשיית הרכב, כולל מחשבי ניהול מנוע/גיר והתוכנה שלהם. לבוש יש נציג חזק בארץ אשר דוחף בצורה עקבית (אך זהירה) לבניית רשת מוסכים מורשית אשר מגובה ע"י מידע טכני שמסופק ע"י בוש. בהנחה שאתה מכיר, האם ברשת הזאת יש סיכוי לקבל שירות איכותי יותר?

בטח שמכיר,עם איזה תנופה נכנסו לשוק לפני שנתיים/שלוש....דחיפה עקבית מאז שבקושי נוספו עוד 5-6 מוסכים בשנתיים +.....זה אומר משהו.

אני מכיר עד רמה של כל יצרן חלקים של מחשבים,ואני בטוח לא מבין בחשמלאות/מכונאות רכבים הרבה דברים בסיסיים שהרבה אנשים פה שכחו מזמן,אבל אני לא צריך.
בוש חתום על הרבה פטנטים בתחום,שחקן מרכזי בכל סגמנט בשוק הזה,כולל ציוד/סורק,דרך אגב נראה אותכם נגשים ללדיקו ורוצים לקנות סורק מקורי ל-GM/SUZUKI/LAND ROVER/FORD....בעצם מי לא חחחח,נראה מה הם יגידו ?
אני לא נוהג לחלק ציונים,אבל מכיר 2 כאלו שהם חלק מרשת,עובדתית מכיר כי היו זקוקים לי.
שמע,שוק הרכב הישראלי זה משהו מיוחד,רשת של בוש קיים בהרבה מדינות,ברובם לא הצליח,אבל זה לא אומר כלום,הם שחקני טווח ארוך,מה יהיה לא יודע,מה שאני יודע אין כלי/ציוד מושלם שמכסה כל יצרן,ובוש רחוקים מזה שנות אור מה שנותנים למוסכים ובאיזה עלויות.

תם עידן של ציוד סיני זול פרוץ לרכבים חדשים,הכל בענן/אונליין חשוב להיות עם פרוטוקולים מעודכנים (והם מאובטחים היטב),אז יהיו הרבה מוסכים מומחים (רואה את הגידול) שמצריך חומר אנושי שונה,ציוד שונה ועלויות לא זולות,אבל עדיין יכלו לאתגר את היבואנים אם הציבור יבין שיש אלטרנטיבה !

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, save כתב:

בטח מחיר התחברות מופקע לעומת מה שהיבואן מקבל.

בוא נניח את המוסכים בבעלות היבואן בצד לרגע..

 

מוסכי רשת מורשי יבואן משלמים סכום כסף גדול כל חודש כדי לקבל את הגישה (בלתי מוגבלת יש לציין). 

 

עכשיו, במוסך הקטן, לא כל רכב צריך עדכון תוכנה ונדרש להתחבר למחשבי היצרן. באנגליה המחיר הוא 35 פאונד לכל התחברות שתאפשר גישה וביצוע פעולות ועדכונים למשך שבוע (לפי מספר שלדה). התוכנה המקורית ניתנת בחינם להורדה והציוד ניתן לרכישה ללא בעיה.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@ocsi4u

אתה עונה (קצת) כמו פוליטיקאי ;-)

לגבי לדיקו, הייתי אצלם לפני כשנה לערך עם עוד חברי פורום, והם הדגישו שהם לא מקבלים כל מוסך לרשת להם, ומאד חשוב להם איכות האנשים - זאת הייתה כוונתי שהם עקביים אבל זהירים. אני מניח שכיוון שהם פועלים מטעם בוש העולמית, הם יכולים לקבל גישה ל"עננים" של יצרני הרכב דרך בוש ובכך לעקוף באלגנטיות את התלות ביבואנים המקומיים (באמצעות רשת בוש קאר סרוויס העולמית).

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תביאו את לדיקו פה לפורום כספונסר, שישפכו קצת מידע ואור בנושא הזה.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, מלטבשי כתב:

מוסכי רשת מורשי יבואן משלמים סכום כסף גדול כל חודש כדי לקבל את הגישה (בלתי מוגבלת יש לציין). 

 ממש גדול,נכון קל להשמיץ את מוסכי יבואן,באותו זמן להתעלם מעלויות תקורה שלהם !!!
הם משלמים על כל,ולפי עמדה בהרבה מקרים...לכן יש שוני בין מוסך חזק של יבואן לבין פשוט,גם ברמת ציוד/כמות בלי לדבר על רמה המקצועי של הצוות.

כל הפואנטה שמוסך מומחה,שיותר יעיל ובטוח יותר שירותי,אפילו הרבה פעמים לא מגיע לרמה איך לתמחר עלויות ולהרוויח לפי זה,כי הכל נורא מסורבל,וזה כבר בעיה עולמית !!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, מלטבשי כתב:

תביאו את לדיקו פה לפורום כספונסר, שישפכו קצת מידע ואור בנושא הזה.

 

שיתפנו בכל המידע כאן:

 

 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, menir1 כתב:

@ocsi4u

אתה עונה (קצת) כמו פוליטיקאי ;-)

חייב ;)

גם כך משתף יותר מדי תובנות של מאחורי הקלעים.....ומה שניסית להסביר זה גם סוג של"פוליטיקה" איזה גישה ובאיזה עלויות נותנים גם יודע,ומכיר הרבה אנשים סופר מקצועיים שבחיים לא ירצו להיות חלק מהרשת הזה.גם AUTEL/G-SCAN/TEXA/LAUNCH .....טוענים שיש להם גישה להכל,בפועל לא....אז שוב פעם,המציאות יותר מסובכת משיחות שיווק :mm_cool:

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ocsi4u כתב:

זה כבר בעיה עולמית

קמה קבוצת מחאה בארצות הברית הדורשת לשנות רגולציה ולהחזיר לצרכנים את היכולת לתקן את המוצרים אותם הם רכשו על ידי שיתוף מידע טכני. דובר על זה פה בפורום בשרשור מקביל. לדעתך יש לזה סיכוי?

 

אני חושב שזו התנועה המדוברת

https://www.repair.org/stand-up

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, אם יתאגדו מוסכים קטנים לתביעה נגד היבואנים על הסתרת המידע והיותם מונופול, הם עוד עלולים לזכות 

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Igalz כתב:

קמה קבוצת מחאה בארצות הברית הדורשת לשנות רגולציה ולהחזיר לצרכנים את היכולת לתקן את המוצרים אותם הם רכשו על ידי שיתוף מידע טכני. דובר על זה פה בפורום בשרשור מקביל. לדעתך יש לזה סיכוי?

 

אני חושב שזו התנועה המדוברת

https://www.repair.org/stand-up

אכן היו כמה קבוצות,והמפורסמת, זה של חקלאים שנלחמו נגד "צבאים מזנקים" John Deere,התארגנו כי מרוב הייאוש התחילו לחפש כלים בני 20-30 שלפחות היו יכולים לתקן,ולא לשלם על כל שטות אלפי דולרים שרק טכנאי של יצרן היו יכולים לעשות !!!
ב-2018 הגיעו לסוג של הסכם,אבל שום דבר לא חלק בתעשייה הזאת,תמיד ימשיכו להרים קשיים היצרנים שחייבים לדאוג לדילרים שלהם !!!
https://www.extremetech.com/electronics/320183-john-deere-fails-to-uphold-right-to-repair-agreement-signed-in-2018

אין לי כוח לכתוב את כל הסגה שם,אבל ממליץ בחום על ערוץ של Louis Rossmann,דווקא הוא,שמתפרנס מתיקון מוצרי אפל (סליחה מראש מכל הפאנבויים של אפל,אלו העובדות על השיטה הדורסנית שלהם ולא על המוצר עצמו!),כדי להמחיש עד כמה המצב חמור וכולל יכולת תיקון של כל מוצר חשמל,אלקטרוניקה,כלי תחבורה,ציוד כבד,גנרטור....כל מה שמכיל בקר אלקטרוני/מיקרוצ'יפ...בקיצור מה לא !!!
הבחור מאוד ורבאלי,יכולת הסבר בגובה העיניים,עם אנלוגיות פשוטות שכל בן אדם שלא קשור לתחום מסוגל להבין,משרטט בדייקנות מה הבעיה של כל תעשיה שמתקן משהו.

 

 

 

מומלץ לראות את יתר הסרטונים,איך הופיע בפני סנאט ,מחובר עם כל הקבוצות,ברמה פדרלי לא הלך,אבל יש להם  כמה נצחונות קטנים ברמה של סטייטים.
בכלל יש לו אחלה תובנות על ניהול עסק,או מי שרוצה להבין איך מתקנים אלקטרוניקה עדינה.

אני אישית דווקא מחכה להחלטות מהאיחוד האירופי,כי רוב המוחלט של רכבים בארץ נכנסים לפי EURO6 היום.
יש שם התארגנות של כמה קבוצות שמנסים להעביר החלטות בבריסל,קוביד שיבש דברים,ולא לשכוח מעבר לחוסר יכולת לתקן אנחנו בפני מעבר ל-Extended Vehicle (ExVe)

אלו 2 ניירות עמדה שמחכים לחקיקה:

http://adpa.eu/images/Manifesto-for-Fair-Digitalisation-Opportunities-2019-EN.pdf

 

http://adpa.eu/images/2021-02-S-OTP-Paper-vFin.pdf

 

היום אנחנו באמת במצב,שנשאלת השאלה,למי שייך המוצר שרכשנו במיטב כספנו,כי היצרנים מנסים להגיד לנו שאנחנו רק רכשנו "זכות" להשתמש במוצר שלהם והמוצר שייך להם !

 

אבל עדיין,זה שמייצרים ומגיעים לארצנו רכבים לפי חקיקות באירופה או ארה"ב זה לא יעזור לנו.

אנחנו חייבים חקיקה מקומית בכל מה שקשור בממשק בין יצרן-יבואן-לקוח קצה....את דעתי כבר פרסתי,אותי כבר לא מעניין להוביל מאבק,אבל יותר מאשמח אם מישהו ירים את הכפפה

2021-04-24_19-20-09.thumb.png.22f8b2723ea4548e8d2c0736f8a9a9e5.png

 

 

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר את לואיס רוסמן,יש לו ערוץ מעניין,,,במיוחד שהוא דיבר על הנדלן בניו יורק,

אני למשל כמעט ולא רואה טלוויזיה,רק ערוצים ביו טיוב שמעשירים לי את הידע,,,למשל בשנה האחרונה צפיתי ב Peak Prosperity 

 

רוב האנשים עובדים קשה ואין להם זמן במירוץ העכברים,מגיעים בערב ורואים את הזבל בטלוויזיה

 

אני לא הולך להרים שום כפפה,,אני בקושי מרים את המושב בשירותים שאני משתין,,,מלא תלונות בבית על זה

 

 

עריכה אחרונה על ידי yoni2sh
  • מצחיק 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, menir1 כתב:

 

לגבי לדיקו, הייתי אצלם לפני כשנה לערך עם עוד חברי פורום, והם הדגישו שהם לא מקבלים כל מוסך לרשת להם, ומאד חשוב להם איכות האנשים - זאת הייתה כוונתי שהם עקביים אבל זהירים.

רק עכשיו ראיתי את הטיעון,לפניכן נעצרתי על זה שאני פוליטיקאי.
אז אם בשנתיים + צירפו 5-6 מוסכים בלבד (יש מעל 5000 רשומים באיגוד המוסכים אני חושב) מה זה אומר ?

1 - אין מספיק אנשים איכותיים בתחום ?
                        או

2 - האיכותיים לא מרגישים צורך להצטרף

 

לפני 8 שעות, menir1 כתב:

אני מניח שכיוון שהם פועלים מטעם בוש העולמית, הם יכולים לקבל גישה ל"עננים" של יצרני הרכב דרך בוש ובכך לעקוף באלגנטיות את התלות ביבואנים המקומיים (באמצעות רשת בוש קאר סרוויס העולמית).

 ממש לא קשור,שום יצרן לא חייב כלום לבוש,השרתים שלהם,כמו שהם משלמים לבוש על פיתוח/התאמה גם בוש משלם על הגישה,וממש אין לו גישה להכל.

בכלל ESI[TRONIC] 2.0 אכזבה,יקר רצח אם קונים את כל המודולים,בסגמנט כזה מכשירי פרימיום של אוטל ולאנץ'י יתנו תמורה הרבה יותר טובה וכיסוי יותר רחב !!!

 

esi-price-list.pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1020 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...