Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם נהוג לשלם על גולף מס אלפים מעל המחירון?


Ameer.86
שימו לב! השרשור הזה בן 1245 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דובר על זה בפורום הכלכלי. הממשלה הדפיסה כסף . זה יוצר אינפלציה.
(לא רק בשוק הדיור)
האג"ח מגלם כבר עכשיו ציפייה לאינפלציה של 2-3%.
אז אמרו שמחירי ההובלה עלו מאד .
במקרה של גולף זה פשוט היצע וביקוש.


שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני שילמתי על גולף קונפורט ליין מודל 2017 (דור 7.5)עם 29,000 ק"מ מיד פרטית כשרכשתי אותה לפני חצי שנה ב 8 אלף מעל המחירון. חיפשתי אחת שמורה עם ק"מ נמוך יחסית מעל לחודש. אחת "ברחה" לי עוד לפני שהתקשרתי לפרטים. וזו שלקחתי המוכר קיבל כל כך הרבה טלפונים שרצה להעלות ב עוד 3 אלף (ואנשים כן רצו לשלם). בסוף סגרנו על 8 מעל המחירון. לא מתחרט לרגע. רכב שווה לחלוטין הדגם השנתון והמצב הכללי שלו.

ערן EMT-P

NISSAN X-trial 2017.

VW GOLF Mk7.5 150 HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Ameer.86

 

אני אתן לך דוגמה אחת קטנה.

 

בשנת 2018 מחיר של טויוטה קורולה GLI החדשה היה 131900 ש"ח

באותה שנה מחיר של פולקסווגן גולף TRENDLINE החדשה גם היה 131900 ש"ח.

 

היום המחירון לוי יצחק:

טויוטה קורולה - 920000 ש"ח

פולקסווגן גולף - 78000 ש"ח.

 

למה??? קורולה כל כך מפנקת? גולף כל כך גרועה? לדעתי רק בגלל סיבה אחד - ליסינג! חברות הליסינג קונות את הקורולה בכמויות מאוד גבוהות. לכן לוי יצחק שומר על המחירון של קורולה.

 

נבדוק את המחירון של יד 2.

טויוטה קורולה - 92100 ש"ח

פולקסווגן גולף - 92400 ש"ח.

 

נראה לי די הגיוני לבקש 10000 ש"ח מעל המחירון של לוי יצחק. במיוחד אם רכב שמור ומטופל.

לא מתאים? יקר? לא מוכן לשלם מעל ה"מחירון"? אז תקנה את קורולה לפי המחירון. אחרי ליסינג המחיר יהיה עוד יותר נמוך.

 

עוד מספר דוגמאות כדי להשוות את שני המחירונים ולהבין עד כמה המחירון של לוי יצחק הוא "אמיתי" ובכלל "לא קשור" לאינטרסים של חברות הליסינג.

יונדאי איוניק - 97000 לפי לוי יצחק ו 87000 לפי יד 2.

קיה נירו - 106000 לפי לוי יצחק ו 97900 לפי יד 2.

 

כמו שהרבה אנשים כבר כתבו - המחירון נותן אינדיקציה בלבד.

 

עריכה אחרונה על ידי SPB
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון בחלקו. אין קשר בין רכב איכותי/מפנק - לבין ביקוש.

אני לא כל כך חושב שיש "קונספירציה"  לשמור על מחירה של טויוטה, כי הנתונים מתבססים בחלקה הגדול על היצע וביקוש. 

טויוטה תמיד הייתה יקרה משאר הרכבים באותה קטגוריה, בלי קשר לתמורה שהיא נותנת, או לא. 

 

חוץ מזה, אם מבקשים על גולף מעבר למחירון בכמה אלפים טובים, וגם מקבלים -זה משתווה למחירה של טויוטה. (בדיוק ההפרש על 4/6K)

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, yogev20 כתב:

אני לא כל כך חושב שיש "קונספירציה"  לשמור על מחירה של טויוטה...

 

לכן אני הוספתי גם את הדוגמאות של איוניק ונירו.

ויש עוד הרבה כאלו. במיוחד כאשר מדובר על הרכבים שמאוד פופלאריים אצל חברות הליסינג.

 

לפני 7 דקות, yogev20 כתב:

חוץ מזה, אם מבקשים על גולף מעבר למחירון בכמה אלפים טובים, וגם מקבלים -זה משתווה למחירה של טויוטה. (בדיוק ההפרש על 4/6K)

 

נכון מאוד ובדיוק על זה אני כתבתי ולזה התכוונתי.

עריכה אחרונה על ידי SPB
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא למדתי מניסיון חיים, שרכבים שנמצאים בכמויות בליסינג, דווקא הם סופגים את ירידת הערך היותר גבוהה

בגלל היצע גבוה, מול ביקוש נמוך לרכבים פרטיים (אישית, רוכש רק יד פרטית, ואת הדגם מאובזר ביותר) כי במקביל יש רכבי ליסינג בכמויות

ובמחירים נמוכים יותר בכמעט 10/15% פחות מכרבים פרטיים.

 

זה תופס על איוניק שנמצאת בכמויות גדולות בליניסג. (להערכתי, הרכב הזה ירד מערכו תוך שנים בודדות)

 

אותי דווקא מפתיע שגולף (שהוא רכב נהדר) לא שומר על מחיר גבוה יותר, בגלל היצע נמוך, וחוסר רכבים בליסינג. 

זאת  כנראה רק אחת הסיבות למחיר מעל המחירון. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, yogev20 כתב:

אני דווקא למדתי מניסיון חיים, שרכבים שנמצאים בכמויות בליסינג, דווקא הם סופגים את ירידת הערך היותר גבוהה...

 

בדרך כלל זה קורה אחרי 3-4 שנים.

חברות הליסינג ומגרשים מוכרים את הרכבים ול- לוי יצחק כבר אין אינרס לשמור על המחיר הגבוה של אותם דגמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, SPB כתב:

Ameer.86

 

אני אתן לך דוגמה אחת קטנה.

 

בשנת 2018 מחיר של טויוטה קורולה GLI החדשה היה 131900 ש"ח

באותה שנה מחיר של פולקסווגן גולף TRENDLINE החדשה גם היה 131900 ש"ח.

 

היום המחירון לוי יצחק:

טויוטה קורולה - 920000 ש"ח

פולקסווגן גולף - 78000 ש"ח.

 

 

התכוונתי למחיר 92000 ש"ח ולא ל 920000 ש"ח 🤣

לא מצליח לתקן את הטעות.

עריכה אחרונה על ידי SPB
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנים הראשונות המחירון של כלי הרכב משפיע על שווי הרכוש שבידי חברות הליסינג (שמשליך על הערך שלהן) ולכן בדרך כלל הוא נשאר גבוה בדגמים בולטים שנפוצים בציי רכב.

השרשור הזה קצת סקרן אותי. יש לי בבית סיאט ארונה ונתקלתי במספר מקרים של רוכשים ששילמו מעל המחירון, גם לפי הפרסומים ביד 2 הרכבים מוצעים מעל המחירון. אני בודק בדרך כלל בלוי יצחק ולכן הפער לא היה ברור לי. עכשיו בדקתי מחירון ביד 2 והם מתמחר את הרכב קרוב ל-10K יותר מלוי יצחק אחרי שקלול.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
אני דווקא למדתי מניסיון חיים, שרכבים שנמצאים בכמויות בליסינג, דווקא הם סופגים את ירידת הערך היותר גבוהה
בגלל היצע גבוה, מול ביקוש נמוך לרכבים פרטיים (אישית, רוכש רק יד פרטית, ואת הדגם מאובזר ביותר) כי במקביל יש רכבי ליסינג בכמויות
ובמחירים נמוכים יותר בכמעט 10/15% פחות מכרבים פרטיים.
 
זה תופס על איוניק שנמצאת בכמויות גדולות בליניסג. (להערכתי, הרכב הזה ירד מערכו תוך שנים בודדות)
 
אותי דווקא מפתיע שגולף (שהוא רכב נהדר) לא שומר על מחיר גבוה יותר, בגלל היצע נמוך, וחוסר רכבים בליסינג. 
זאת  כנראה רק אחת הסיבות למחיר מעל המחירון. 
 
גולף בדגמים היותר מאובזרים, וכמובן בספורטיביים, שומר ערך לא רע בכלל באופן כללי.

רבות דובר כבר על הקשר שבין דגמי-ליסינג פופולריים לשמירה הדוקה על מחיר בשנים הראשונות. נראה לי שזרמים תת-קרקעיים חזקים מאד עובדים פה...

לפות''ש אוסיף ואומר רק זאת - למי שמחפש רכב מתוך אהבה ולא רק משיקולים כלכליים, יהיה קל יותר להיפרד מעוד כמה אלפים על מנת להגשים חלום... בתהליך הרכישה משחקת הפסיכולוגיה תפקיד חשוב לא פחות מהמחשבון והמחירון...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, SPB כתב:

Ameer.86

 

אני אתן לך דוגמה אחת קטנה.

 

בשנת 2018 מחיר של טויוטה קורולה GLI החדשה היה 131900 ש"ח

באותה שנה מחיר של פולקסווגן גולף TRENDLINE החדשה גם היה 131900 ש"ח.

 

היום המחירון לוי יצחק:

טויוטה קורולה - 920000 ש"ח

פולקסווגן גולף - 78000 ש"ח.

 

למה??? קורולה כל כך מפנקת? גולף כל כך גרועה? לדעתי רק בגלל סיבה אחד - ליסינג! חברות הליסינג קונות את הקורולה בכמויות מאוד גבוהות. לכן לוי יצחק שומר על המחירון של קורולה.

 

נבדוק את המחירון של יד 2.

טויוטה קורולה - 92100 ש"ח

פולקסווגן גולף - 92400 ש"ח.

 

נראה לי די הגיוני לבקש 10000 ש"ח מעל המחירון של לוי יצחק. במיוחד אם רכב שמור ומטופל.

לא מתאים? יקר? לא מוכן לשלם מעל ה"מחירון"? אז תקנה את קורולה לפי המחירון. אחרי ליסינג המחיר יהיה עוד יותר נמוך.

 

עוד מספר דוגמאות כדי להשוות את שני המחירונים ולהבין עד כמה המחירון של לוי יצחק הוא "אמיתי" ובכלל "לא קשור" לאינטרסים של חברות הליסינג.

יונדאי איוניק - 97000 לפי לוי יצחק ו 87000 לפי יד 2.

קיה נירו - 106000 לפי לוי יצחק ו 97900 לפי יד 2.

 

כמו שהרבה אנשים כבר כתבו - המחירון נותן אינדיקציה בלבד.

 

אתה יכול להשוות את מוניטין האמינות של טויוטה לזו של גולף?,בחייך...

 

זה משפיע ישירות על שמירת הערך.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות כשלים כאלה או אחרים בקבוצת פולקסווגן, הרכבים של הקונצרן זוכים לביקוש ער, ולקוחות נאמנים לאורך שנים. (כמו שיש לטויוטה)

עובדה שגולף נמכרת מעל המחירון בהפרש משמעותי, והן לא נשארות בלוחות יותר מכמה ימים. (רכבים שמורים כמובן)

 

יש מותגים שגם כשלים בעבר או בהווה, לא תמיד משפיעות על מכירת הרכבים. (גם לטויוטה קרה, זה לא השפיע ממש, מלבד על מחירי שחיטה לרכבים האלה)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ronrcz כתב:

אתה יכול להשוות את מוניטין האמינות של טויוטה לזו של גולף?,בחייך...

 

זה משפיע ישירות על שמירת הערך.

 

סתם משהו קטן - ניסית פעם אחת ללחוץ קצת עם האצבע על הדלת הקדמית מבחוץ בקורולה ובגולף? אני לא מדבר על הלחיצה חזקה, ממש לא. לחיצה עדינה מספיקה. תנסה...

 

לגבי האמינות - נתתי דוגמה למחירון של הרכב בן 3 שנים.

כלומר, שני הרכבים עדיין היו תחת אחריות.

אני עוד יכול להבין פער במחיר אחרי 3 שנים, כאשר מכניסים לתוך המשוואה את נושא האמינות. אבל לא 14000 ש"ח ב 3 שנים הראשונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, SPB כתב:

סתם משהו קטן - ניסית פעם אחת ללחוץ קצת עם האצבע על הדלת הקדמית מבחוץ בקורולה ובגולף? אני לא מדבר על הלחיצה חזקה, ממש לא. לחיצה עדינה מספיקה. תנסה...

 

למה? מדד למה זה בדיוק?

עובי פח? מה אנחנו, בשנות ה-80?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1245 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...