Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם החלפת שמן גיר יכולה לפגוע בגיר? (ניסן מיקרה 2012 cvt)


Sagi200
שימו לב! השרשור הזה בן 1218 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני באותה דלימה כבר חודשיים , התקשרתי לכל מוסך מורשה לניסאן ( ניסאן ג'וק , גיר cvt ) יש לי 2 כאלה , לא להחליף התשובה היית 

התקשרתי להרבה אנשים מתמחים בגירים התשובה לא להחליף , וחלק כן להחליף אבל אתה חותם שאם הולך הגיר על אחריותך 

בחול המלצה חד וחלק להחליף וזה נראה פעולה פשוטה כל 60 , היצרן של הרכב אומר לא להחליף 

היצרן של הגיר אומר כן להחליף כל 60 אלף , שתבין קניתי את השמן המקורי להגיד לך הגעתי להחלטה עוד לא , להגיד לך שמצאתי בעל מקצוע שיגיד לי מומלץ להחליף עשיתי החלפה לכמה כאלה והכל בסדר , גם לא הצלחתי , נאמר לי מאחד שכדאי להחליף ואז הגענו לאיזה סוג שמן הוא רוצה לשים אחרי ההחלפה שזה לא מקורי dx משהו וירדתי ממנו , לא יודע עד עכשיו מה לעשות 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 27 דקות, Sagi200 כתב:

הרכב עבר 120 אלף ק"מ וכנראה שלא הוחלף בו שמן גיר מעולם..

האם עדיף להשאיר ככה ולסחוב?

 

עדיף לפעול לפי הוראות היצרן שם יודעים יותר טוב מקארס פורום.

 

עריכה אחרונה על ידי tribel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי היצרן של הרכב אומר לא להחליף חד משמעית להגיע ל 210 אלף להגיע לבדיקת התיישנות שמן (או לפני בעלות 550 שח)

המפעל שמייצר את התיבת הילוכים אומר להחליף כל 60 אלף בגדר חובה ולא המלצה 

למי להאמין לאבא או לאמא ? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יישמע קצת מוזר, אבל למה בעצם לא לבקש לשמור את השמן הישן? אם הגיר יחליק אחר כך, אפשר להחזיר אותו והבעיה תיפתר. לחילופין, אין תוספים שמיועדים לגירים מחליקים כך שיחליפו את תפקיד ה "ג'יפה" שהצטברה בשמן הישן?

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, Ido219 כתב:

אצלי היצרן של הרכב אומר לא להחליף חד משמעית להגיע ל 210 אלף להגיע לבדיקת התיישנות שמן (או לפני בעלות 550 שח)

המפעל שמייצר את התיבת הילוכים אומר להחליף כל 60 אלף בגדר חובה ולא המלצה 

למי להאמין לאבא או לאמא ? 

הייתי פועל לפי היצרן של הגיר.

בגירים רציפים של חלק מדגמי טויוטה מוציאים את השמן בטמפ' מסוימת בשביל לשמור על רמת דיוק גבוהה.

לא יודע אם זה חשוב בכל CVT אבל אם אתה רוצה ללכת על בטוח תשיג ספרות של הגיר ותפעל לפי ההוראות ולא לפי העסק שעושה את העבודה (במידה ויש סתירה \ אי ביצוע הוראות כלשהן תהיה פתוח לבעיות)

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, tribel כתב:

הייתי פועל לפי היצרן של הגיר.

בגירים רציפים של חלק מדגמי טויוטה מוציאים את השמן בטמפ' מסוימת בשביל לשמור על רמת דיוק גבוהה.

לא יודע אם זה חשוב בכל CVT אבל אם אתה רוצה ללכת על בטוח תשיג ספרות של הגיר ותפעל לפי ההוראות ולא לפי העסק שעושה את העבודה (במידה ויש סתירה \ אי ביצוע הוראות כלשהן תהיה פתוח לבעיות)

 

אני לא יודע מזה ספרות של הגיר ולא יודע איך להגיע לזה , איפה אני אבצע את ההחלפה אין לי כל כך ידע בלעשות את זה או כלים מתאימים , אני יודע שהגיר שלי זה Jatco JF011E 

לפני 25 דקות, nadavd4 כתב:

זה יישמע קצת מוזר, אבל למה בעצם לא לבקש לשמור את השמן הישן? אם הגיר יחליק אחר כך, אפשר להחזיר אותו והבעיה תיפתר. לחילופין, אין תוספים שמיועדים לגירים מחליקים כך שיחליפו את תפקיד ה "ג'יפה" שהצטברה בשמן הישן?

זה נשמע כמו ניסוי כזה 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Ido219 כתב:

אני לא יודע מזה ספרות של הגיר ולא יודע איך להגיע לזה , איפה אני אבצע את ההחלפה אין לי כל כך ידע בלעשות את זה או כלים מתאימים , אני יודע שהגיר שלי זה Jatco JF011E 

אל תחליף.

 

 

לפני 7 דקות, Ido219 כתב:

אני לא יודע מזה ספרות של הגיר ולא יודע איך להגיע לזה , איפה אני אבצע את ההחלפה אין לי כל כך ידע בלעשות את זה או כלים מתאימים , אני יודע שהגיר שלי זה Jatco JF011E 

זה נשמע כמו ניסוי כזה 

את זה בטוח אין צורך לעשות.

עם כל הכבוד.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים אותי שכמעט כול המוסכים המורשים(אם לא כולם) נופלים בזה. 

 

השגרת הטיפולים של "לא מחליפים שמן גיר" מתייחסת לרכב שנוסע בתנאים רגילים, בארץ רוב הקריטריונים מתיאימם לתנאים קשים, ולכן ההתייחסות צריכה להיות לכאלה. 

 

דוגמא עבור מיקרה:

image.png.10bbc73995b6d4258d02dbbebe79d4e4.png

 

פשוט מביך איך בכזה ביטחון שום מוסך אפילו לא שואל "מה התנאים שבהם אתה נוסע?" לפני שהוא קובע שלא צריך להחליף מתכלה כזה או אחר .

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר מזה אתה מאמין שדברתי עם שלושה מורשה לא מסכימים להחליף לי ? , הם אומרים להגיע לבדיקה התיישנות שמן ולפי זה להחליט ואם צריך בשני המקרים אתה תחוייב בבדיקה בעלות 550 שח לפני , אצלי זה ניסאן ג'וק תיבה שונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Ido219 כתב:

אצלי היצרן של הרכב אומר לא להחליף חד משמעית להגיע ל 210 אלף להגיע לבדיקת התיישנות שמן (או לפני בעלות 550 שח)

המפעל שמייצר את התיבת הילוכים אומר להחליף כל 60 אלף בגדר חובה ולא המלצה 

למי להאמין לאבא או לאמא ? 

למפעל חד משמעית.

למי אתה מאמין למהנדס שתכנן את הגיר ויודע מה התפקיד והחשיבות של השמן או מוסכניק במוסך מורשה שאם לא היה לו ספר טיפולים לא היה יודע מה לעשות?

 

לא משנה מה יגידו לך אין דבר כזה נוזל לכל החיים כי מה זה כל החיים? 100? 200? 300 אלף קילומטר?

כמו שאתה מחליף שמן מנוע וכל נוזל אחר באוטו גם את השמן הזה צריך להחליף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בנאדם כמוני שרוצה להלחיף הבנתי שעושים החלפה השמן צריך להיות בטמפרטורה מסויימת ואז לבצע החלפה חלקית וכל מיני , כרגע מחפש מישהו שיודע לעבוד עם הגירים האלה + החליף שמן ברכבים כאלה ואז ללכת אליו 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני החלפתי בעצמי שמן גיר באוטו, לא מסובך בכלל.

 

אתה מוציא את הבורג, מרוקן את השמן החוצה.

קח את השמן שיצא לך תראה כמה ליטר זה וכמה ליטר בכללי יש בגיר (אינטרנט) ותדע כמה מהשמן הוצאת מתוך הכל.

תוסיף את הכמות שהוצאת, סגור את הבורג תניע את האוטו תעביר את כל ההילוכים בתיבה ( P R N D ועוד מצבים שיש לך) סע עם האוטו סיבוב 5-10 דקות שיתחמם ויתערבב עם הקודם.

תפתח שוב את הבורג רוקן מה שאתה יכול תוסיף מחדש את הכמות שרוקנת פחות קצת.

תניע את האוטו תן לשמן להתחמם תסתכל על המדיד ותדע כמה להוסיף בול.

 

עכשיו תחשוב על זה בהגיון הזה.

אם מה שאתה מרוקן מהכמות הכללית הוא בערך חצי (נגיד 4 ליטר יצא ויש 8 טוטאל), החלפת חצי מהשמן בחדש אז יש לך 50-50 ישן חדש, אם עשית את זה עוד פעם, עכשיו יש לך 75-25, עוד פעם עכשיו יש לך 82.5-17.5 ועוד ועוד אבל שמן גיר יקר מדי בשביל שיהיה פואנטה לעשות יותר מפעמיים.

 

בגירים חדשים יותר אין בורג ריקון נוח כמו קארטר של שמן וגם אין מדיד שמן אלה חור מילוי יתר. חפש בגוגל ותראה על הגיר הספציפי שלך.

 

עשיתי ככה לי ולעוד אוטו של חבר ושנינו הרגשנו טיפ טיפה שינוי לטובה בגיר (העברות טיפה יותר חלקות ומהירות אבל באמת בלא הרבה)

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1218 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...