Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם החלפת שמן גיר יכולה לפגוע בגיר? (ניסן מיקרה 2012 cvt)


Sagi200
שימו לב! השרשור הזה בן 1196 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ניסן מיקרה 2012 cvt

האם החלפת שמן גיר שלא הוחלף הרבה זמן יכולה לגרום לו נזק?

נאמר לי במוסך שאם אחליף את הנוזל גיר יש סיכוי להרס של הגיר משום שהגיר כבר רגיל לעבוד על הנוזל הישן..

אם כך מה אפשר לעשות במקרה הזה? להשאר עם נוזל ישן שבעצמו יכול לגרום לנזק?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אף פעם לא נתקלתי בהסבר הגיוני למה ששמן ישן שהספיק להתחמצן, להתפרק ולצבור שבבי מתכת איכשהו "ישמור" על הגיר - ולמה הטיעון הזה לא תקף לבערך שום מכלול אחר שנתקלתי בו, לרבות מנועים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, nadavd4 כתב:

אף פעם לא נתקלתי בהסבר הגיוני למה ששמן ישן שהספיק להתחמצן, להתפרק ולצבור שבבי מתכת איכשהו "ישמור" על הגיר - ולמה הטיעון הזה לא תקף לבערך שום מכלול אחר שנתקלתי בו, לרבות מנועים.

מהסיבה ששמן ישן בגיר פלנטרי עשוי להיות מלא בחומר שנשר מדיסקיות החיכוך ואתה תוציא אותו ביחד עם השמן.

לשפוך את התינוק עם המים

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין, אז בעצם במצב כזה גם ככה לדיסקיות החיכוך כבר לא נשאר "בשר".
שמעתי את הטענה גם על גיר ידני (יש כאלה שטוענים שאין צורך להחליף לכל אורך חיי הגיר), שם זה לא מסתדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, nadavd4 כתב:

אף פעם לא נתקלתי בהסבר הגיוני למה ששמן ישן שהספיק להתחמצן, להתפרק ולצבור שבבי מתכת איכשהו "ישמור" על הגיר

 

שמן שעובד בגיר בלוי סופח לתוכו אבקה מתכתית, חלקי חומר רפידות של הקלאצ'ים ושאר לכלוכים. זה גורם לו להיות סמיך יותר ובעל מרקם כזה שקצת עוזר להגברת חיכוך בקלאצ'ים הבלויים.

 

גיר כזה כבר לא תקין בצורה כזאת או אחרת אבל האוטו נוסע.

 

אם מחליפים לשמן חדש, גיר במצב כזה יכול להתחיל להחליק, בעוד שללא החלפת שמן הוא היה סוחב עוד אלפי ק"מ רבים.

 

 

בגיר תקין המצב הזה לא אמור לקרות, החלפת שמן רק תשמור על תפקוד תקין לאורך זמן.

 

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי - במצב כזה - אי אפשר פשוט להחליף את השמן ולהעלות דרגת צמיגיות ?

בכל אופן זה תחזוקת שבר.

לרוב הרכבים בספר יצרן רשום בפירוש מתי להחליף שמן גיר (לדוגמא לרוב הסוברויים מהשנים האחרונות כל שלוש שנים לזכרוני או 60 אלף קילומטר)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

<כמה פעמים צריך להעיר לך לא לצטט הודעה מעל> 

 

הבעיה היא ששמן גיר זה לא כמו שמן מנוע שיש לך כמה צמיגויות שיכולת להתאים ואפשרויות בחנות.

לשמן גיר יש תכונות מיוחדות ואין אפשריות של צמיגויות שונות אז אתה לא יכול להתחיל לערבב כי לגיר רציף צריך תכונות כאלו ולגיר פלנטרי צריך כאלו ולידני צריך כאלו וכולי וכולי וכולי...

 

בקיצור לא אם הוא ממש התפרק כבג בפנים עדיף להישאר עם הישן אבל כמה קמ האוטו עבר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכלס נראה שהבעיה היא שאנשים עושים תחזוקת שבר למכוניות שלהם ומגיעים למצב שמראש לא היו אמורים להגיע אליו.

ומכיוון שהשמן לא משתבח עם הזמן :) (או לצורך העניין - גם לא שומר על התכונות הראשוניות שלו) זה נראה לי פתרון דיי מוזר, למעשה - לא פתרון אלא לסחוב את הבעיה עד שנשבר.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הנ"ל לא מהווה סיבה לא להחליף שמן גיר לפי הוראות היצרן וגם אם איחרו בהוראות היצרן לא הרבה יותר מידי. 

 

 

לפני 6 שעות, Liviur כתב:

בוקי - במצב כזה - אי אפשר פשוט להחליף את השמן ולהעלות דרגת צמיגיות ?

אני לא מכיר שיש דרגות צמיגות לנוזל גיר אוטומטי... יש תוספים ש"מסמכים" את הנוזל ואולי יכולים לשפר את המצב, אבל בגדול אם הגיר לא מתפקד טוב אחרי החלפת נוזל (ומה שמלאו זה הנוזל הנכון לפי תקן היצרן ובמפלס נכון) זה גיר עם בלאי מאוד גבוה שצריך שיפוץ. 

 

 

בכל השירשורים האלו אנחנו  מדברים על מצבי בלאי והזנחה די קיצוניים שלא ממש נפוץ שמגיעים אליהם. 

 

בכל מצב אחר אפשר ומומלץ להחליף נוזל גיר. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שהגיר גמור אם אחרי החלפה הוא מחליק ולא מתפקד אני מסכים, אבל לא צריך לקחת את הסיכון הזה מראש כי עדיף למשוך עוד מהאוטו כל עוד אפשר מאשר לטפל בצורה מזיקה.

זה לא אמור להיות מזיק עם תחזוקה נכונה, אבל אולי זה כבר הגיע לשלב הזה וזה יהיה סתם בזבוז של כסף.

 

כמה קמ האוטו ומתי החליפו לו בפעם האחרונה אם בכלל?

 

בדרך כלל השיטה לדעת אם עדיף להחליף או לא זה לפי צבע הנוזל.

אם הנוזל שחור מאוד או יש בו חתיכות מתכתיות נוצצות כאלו ומרגיש צמיגי, אל תחליף כבר הגיר בדרך החוצה.

אם הוא שחרחר טיפה או חום זה עדיין בסדר ומומלץ.

אם יש לך מדיד שמן אתה יכול לראות לפיו את הצבע.

Transmission-Color-Chart.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1196 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...