Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1980 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום וברכה, ברשותי אקסנט 2000, עם ק"מ גבוה.

לאחורנה הרכב התחיל לצרוך יותר דלק, ומורגשת ׳דפיקה’ במעברי הילוכים (בעיקר כשהרכב קר), ולדעתי גם יכולת ׳הסחיבה׳ איננה מיטבית.

לפני חודשיים נדלקה נורת ׳בדוק מנוע׳ עם קוד תקלה P0734, ולכן הוחלף נוזל + פילטר גיר (מקורי), ואופסה התקלה.
מאז הנורה לא חזרה, אבל כאמור, מורגשת דפיקה, וצריכת הדלק עברה מ-1 ל-13, ל-1 ל8/9.

 

בהחלפת הפילטר גיר, נמצאו חתיכות (מצ"ב תמונה):
 

2047614491_WhatsAppImage2020-12-26at20_34_53.thumb.jpeg.4ab832fae81b73b5fa8c2a5949cec13d.jpeg

 

משיטוט באינטרנט, הבנתי שאולי יש אפשרות לתקן את העניין מבלי להוריד את הגיר על ידי קיט בשם: 42220LK, שנראה כך:
 

1874391719_WhatsAppImage2020-12-26at20_41_38.jpeg.a6a802519709a9169afedea692ba0681.jpeg

אבל משיחה עם בעלי מקצוע, הבנתי שכנראה צריך להחליף גם את הציר והדראם, ולא הבנתי מה זה כדי להזמין, לכן צירפתי תרשים של הגיר:
161870099_WhatsAppImage2020-12-27at00_15_36.thumb.jpeg.7b0a0284ba60e74252bf3924da02b3ef.jpeg
 

אשמח להכוונה ממכם, מה זה מיסב מחטים (האם זה החלק שהזמנתי)?, ועל איזה ציר ותוף מדובר? המנוע הוא G4EB. תודה רבה!

fa510d27-ed70-411b-a54c-7807214d1ef9.jfif fa510d27-ed70-411b-a54c-7807214d1ef9.jfif

פורסם

קצת קשה מהתמונה שצרפת להבין מה בדיוק השברים ואם זה המיסב  מחטים.

בכל מקרה, האיור של החלקים זה של תיבת הילוכים ידנית ולא אוטומטית.

פורסם (נערך)

לפי השברים אכן נראה שמדובר במיסב כלשהו שהתפרק בגיר- האם מדובר במיסב הספציפי שאתה שאתה חושד בו, לא בטוח אבל בסבירות גבוה שכן.

קח בחשבון שמיסב שמתפרק יוצר מסביב נזקים נוספים, לעיתים השברים נתפסים בין חלקים נעים ויוצר תגובת שרשרת של הרס.

הייתי מציע, לפני רכישת חלקים לפרק ולבדוק בדיוק מה הלך שם ומה תצטרך להזמין, שלא תגלה כי הנזק כבד מידי לתיקון ולאי כדאיות בכלל והחלפת גיר תהיה זולה ועדיפה לדעתי לרכב הזה, לאור הק"מ הרבים והנזק הקיים עלות גיר מפירוק לדעתי תהיה זולה משמעותית מתיקון.

בשביל לנקות את השבבים תצטרך לפרק לגורמים את כל הגיר, אחרת גם אם נצא מנקודת הנחה שהמיסב ניתן להחלפה ללא פירוק הגיר מהרכב, במקודם או מאוחר שבב ישן יעלה וישבור שוב חלקים אחרים.

 

בגירים האלו מיסב חד כיווני היה נהרס וגורם לאי שילוב הילוך 4, והגיר מעביר עד שלישי.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
פורסם
לפני 15 שעות, ba323f כתב:

לפי השברים אכן נראה שמדובר במיסב כלשהו שהתפרק בגיר- האם מדובר במיסב הספציפי שאתה שאתה חושד בו, לא בטוח אבל בסבירות גבוה שכן.

קח בחשבון שמיסב שמתפרק יוצר מסביב נזקים נוספים, לעיתים השברים נתפסים בין חלקים נעים ויוצר תגובת שרשרת של הרס.

הייתי מציע, לפני רכישת חלקים לפרק ולבדוק בדיוק מה הלך שם ומה תצטרך להזמין, שלא תגלה כי הנזק כבד מידי לתיקון ולאי כדאיות בכלל והחלפת גיר תהיה זולה ועדיפה לדעתי לרכב הזה, לאור הק"מ הרבים והנזק הקיים עלות גיר מפירוק לדעתי תהיה זולה משמעותית מתיקון.

בשביל לנקות את השבבים תצטרך לפרק לגורמים את כל הגיר, אחרת גם אם נצא מנקודת הנחה שהמיסב ניתן להחלפה ללא פירוק הגיר מהרכב, במקודם או מאוחר שבב ישן יעלה וישבור שוב חלקים אחרים.

 

בגירים האלו מיסב חד כיווני היה נהרס וגורם לאי שילוב הילוך 4, והגיר מעביר עד שלישי.

אבל אם החתיכות ברזל נתפסו במגנטים שבקרטר, זה לא אומר שההרס נמנע? אתה ממליץ להמשיך לנסוע עם הרכב עד שהגיר ימות סופית ואז להרכיב גיר מפירוק? אבל מה אז? מי מבטיח לי שהגיר שארכיב הוא תקין? הרי זה לא חדש, ומן הסתם גיר משנת 2001-2005, כבר עשה לא מעט ק"מ...

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם
בתאריך 28.12.2020 בשעה 16:19, Trhtkf כתב:

אבל אם החתיכות ברזל נתפסו במגנטים שבקרטר, זה לא אומר שההרס נמנע? אתה ממליץ להמשיך לנסוע עם הרכב עד שהגיר ימות סופית ואז להרכיב גיר מפירוק? אבל מה אז? מי מבטיח לי שהגיר שארכיב הוא תקין? הרי זה לא חדש, ומן הסתם גיר משנת 2001-2005, כבר עשה לא מעט ק"מ...

לא וגם אם החתיכות נתפסו זה כוסות רוח למת וגיר מפירוק זה חתולה בשקית.

במקרים כאלה רצוי לעשות לבד או לקנות גיר remanufactured מחוץ לארץ.

גיר בלי היסטוריה זה בסבירות טובה כסף לפח.

פורסם

אוקיי, בהנחה ואני מעוניין לעשות לבד. מאיפה קונים חלקים? ואיזה חלקים? אמנם עשיתי 'ראש מנוע' לרכב הזה, אבל להתעסק עם הגיר זה קצת משהו שאין לי מושג בו ולכן אשמח לטיפה יותר הכוונה ועזרה..

 

פורסם

דבר ראשון תשיג ספר עבודה של הגיר.

שב עליו כמה שעות,תבין איך עובד הגיר מהם הרכיבים,איזה רכיבים וכו.

כלי עבודה כמו זוג בוקים וג'ק עגלה או בקבוק עם מהלכים ארוכים.

תיקון גיר זה סיפור לא פשוט ולא קצר,אתה נכנס לפרויקט שעשוי לקחת גם חודש חשוב לקחת את זה בחשבון כי תהיה בלי רכב.

מיסבים אפשר למצוא אצל יבואן מיסבים - בדרך כלל אבל לא תמיד יש את כל מה שצריך,רצוי להגיע עם דוגמה.

עלותם נמוכה אבל החלפת מיסבים היא עבודה שדורשת ניסיון.

מעבר רצוי להחליף את כל הקלאצ'ים,את המסנן ואת השסתומים החשמליים.

לא כדאי למשוך עם מיסב מפורר - השיבוב הורג.

 

 

 

פורסם

ספר עבודה של הגיר נמצא באוטודאטה? מאיפה משיגים דבר כזה?
לגבי יבואן מיסבים, יש לך שם של מישהו מומלץ? חנות? חוץ מהכלים להורדת הגיר, יש כלים מיוחדים שצריך כדי להתעסק עם הגיר תכלס?

אגב, להערכתך, מה תהיה עלותם המשוערת של החלפים?

פורסם

לא.

צריך את הדגם של הגיר ולחפש ברשת.

יבואנים יש כמו חול הבעיה היא שלא תמיד יש את המיסבים.

למשל

 

4T40E, 4T45E, Roller Clutch, Low [A14654C] - $43.99 | Cobra Transmission

מיסבים יחודיים אולי אפשר למצוא אצל היבואן של הרכב או להזמין ערכת שיפוץ לגיר הזה.

כלים מיוחדים מאמין שלא צריך אבל אני לא יודע.

תלוי במה צריך להחליף \ לפרק או להפריד.

יתכן שיש חלקים שיותר משתלם מבחינת זמן או מורכבות להחליף בשלמותם ולא לקנות את הכלים.

 

 

 

 

×
×
  • תוכן חדש...