Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה מתלונן על "עיכוב" בהתחלת מבצע הבוסטרים. כמובן שאיני מתמצא בדיוני.ועדת החיסונים, אבל נראה שהם המתינו לממצאים על התגובה אצל מדוכאי החיסון. בסופו של דבר, החלטה תקדימית, שמשפיעה על מיליוני אנשים, צריכה איזה ביסוס מינימלי, שכנראה לא היה קיים לפני חודש וחצי אלכ רק לקראת סוף יולי.

 

ועל קבוצת מתנגדי החיסונים.אל תדבר אתי. הם מקפיצים לי את כל הפיוזים. היום היה בטמקאנסיפור על איזה מתנגדת חיסונים ששלחה ילדה חולה לגן של חינוך מיוחד וגרמה להפצת על וניטרול של עשרות הורים. אני מקווה מאד שמעבר להליך פלילי היא תאלץ לשלם פיצויים לכל הנפגעים, אבל חושש שירחמו עליה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אתה מתעלם לחלוטין מהנתונים שיש לך מול העיניים. 

מבחינת המאומתים , הדומיננטיות היא של האכלוסייה מתחת לגיל 60 .

מבחינת האוכלוסייה מתחת לגיל 60, כבר חודש רואים שהחיסון לא ממש אפקטיבי, יודעים את זה התריעו על זה.
אפילו בנט בנאום שלו לפני חודש וחצי הצהיר שהחיסונים פחות אפקטיבים. 

 

לדעתי , האינטרס הגדול ביותר הינו להוריד את הR, ברגע שה R יורד אז כל גילאי ה 60  פלוס מוגנים יותר, גם המחוסנים וגם הלא מחוסנים. 

לכן אם יש לי  מיליון חיסונים היית נותן אותם לגלאים 20-50 שהם הדומיננטים  באפקט ההדבקה 

 

תבדוק בעצמך,  הפקטור הוא פחות מ 1.5.. ועדיין מותר לדחוף 400 מחוסנים בני 20-40 (שהם עיקר המאומתים) לאולם אירועים 1 ללא בדיקה.

אבל מחוסן אחד שרוצה להיכנס למקום סגור חייב בדיקה, והוא נכנס עם 300 מחוסנים שלא עברו בדיקה.

רוב הסיכויים שהוא ידבק מאחד מהם.. אבל אחר כך יגידו שהוא זה שהדביק 80 מהם. 

 

תבדוק ותחזור אלי אם נתונים מדעיים , לא באמרות חסרות בסיס מדעי ונתונים שהלא מחוסנים מסכנים אותך

 

image.png.1c2569c7b31d317ec9b7bf1e5e60b172.png

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

לא הבנתי את נושא הבדיקות המהירות.

האם מאומת לא נספר כמאומת? ואם לא נספר כמאומת, האם לא נדרש בבידוד עד שמבצע בדיקת PCR?

בנוסף, אני לא רואה שכמות בדיקות ה- PCR קטנה, ו מצד שני אחוז המאומתים קטן.

נראה לי שאנחנו באופן כללי מגיעים לשיא הגל.

פורסם (נערך)

צריך לחכות עם המסקנות.

כמות הבדיקות לא קטנה, אבל אחוז המאומתים ירד אולי גם כי בימים הראשונים של הדרישה לתו ירוק מבני פחות מ 12, חלק גדול הלכו לבדיקה PCR, כדי להיות מכוסים 72 שעות ולא 24. מן הסתם אנשים ללא שום חשד לקורונה הלכו לשם.

רק אחרי זה הודיעו שזה לא תקף למסעדות/ הופעות וכו.. רק לבתי מלון. עדיין הרבה לא יודעים על השינוי. נוצר בלאגן עם זה.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)

אני חושב שבתחילת יוני לא היתה פה בארץ כמות גדולה של חיסוני פייזר. אולי זו סיבת "העיכוב" לפתיחה לכל הגילים.רק החודש התחילו לנחות פה שיירות מטוסים. המשלוח הראשון החודש הביא חצי מיליון מנות .

הבעיה העיקרית שזה החיסון לזן הישן. הוא לא יוריד את ה R דרסטית. הוא פחות יעיל נגד דלתא (בערך 50%). העיכוב הוא באישור והפצה חיסון דלתא. זה שורש הבעיה . פייזר אמרו שיהיה מוכן בדצמבר .

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם

קורולה - אני מתרכז בחולים הקשים.

 

הצעירים מהווים את עיקר המסה של המאומתים, לא של הקשים, שביניהם כ-20% צעירים (מתחת גיל 60).

 

לגבי חוסר חעילות החיסון אצלם - אין לנו פילוח. אבל כיוון שמתחילת הגל הנוכחי חלפו כבר חודשיים גם הם כנראה מגיעים לקצה יעילות החיסון ונזקקים לבוסטר. את יעילות הבוסטר אצלם נראה החל ב-3-4 שבועות לאחר שיתחילו לקבל אותו.

 

חוץ מזה, בגלל המספרים הגדולים, גם ירידה של 30% במספר המאומתים בזכות חיסון משמעותית, כי כל מאומת גורר 5-10 מבודדים, במיוחד אצל הצעירים ביותר, אלה שנוטים לכ להתחסן.

 

סיפור התאמת החיסון לזנים החדשים כרגע לגמרי באוויר, כנראה שלא יהיה זמין לשימוש לפני תחילת 2022, אז בינתיים מריך להסתפק במה שיש. השאלה היחידה שלי היא האם צריך לעצור את הבוסטר בבני 35 או משהו כזה, בגלל סיפור דלקת שריר הלב ביותר צעירים. כיוון שהמספרים ממש לא ברורים לי קשה לי לגבש דעה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

למיטב זיכרוני היו מלא חיסונים ביוני ויולי, עד כדי כך שבתחילת יולי ניסו למכור מיליון חיסונים לרשות במחיר של דולר לחיסון.

ובסוף הצליחו להעביר לדרום קוריאה, בתמורה להחזרת החיסונים פרוסה על פני תקופה. 

 

כרגע הנתונים מראים שהבוסטר השלישי כן משפר גם את סיכויים ההדבקה. 

אנשים לא מחוסנים יקח לנו לפחות 4 שבועות עד שהחיסון יהיה אפקיבי עליהם.

לעומת מחוסנים של 2 מנות , שירד להם האפקט, הרמה עולה תוך 5 ימים.

לכן על מנת להצליח להקטין את ה R , צריך להרביץ מבצע מהיר של בוסטר למי שמהווה את הענן המדביק. 

ומצטער להגיד, אלו אנחנו ... המחוסנים בני  ה 20-50 ...

אנחנו, לא מחוייבים בבדיקה, אנחנו נכנסים חופשי למסעדות ולאירועים של 400 איש.

ואנחנו מרגישים מוגנים - כמו סופרמן. 

בני ה -60 פלוס כמעט ולא משחקים המגרש של המאומתים, לצערם , הם פשוט נפגעים מידי פעם ומגיעים לבתי חולים. 

אולי זה נראה הומני להגן עליהם (בני ה-60) קודם , אבל בתכלס.. אם היו מגדילים את ההגנה של המחוסנים בני ה 20-50.
היינו היום במצב יותר טוב

 

לפני 2 דקות, sperial כתב:

קורולה - אני מתרכז בחולים הקשים.

 

זה נחמד אבל לא מספיק,  זה כמו להתמקד בכיפת ברזל ובניית ממ"דים.
במקום לעקור את הבעיה מהשורש.

 

לפני 2 דקות, sperial כתב:

הצעירים מהווים את עיקר המסה של המאומתים, לא של הקשים, שביניהם כ-20% צעירים (מתחת גיל 60).

 

יפה שלא כתבת הצעירים הלא מחוסנים,  כי הצעירים המחוסנים והלא מחוסנים הם המסה העיקרית שמניעה את הההדבקות בארץ.
תפתור את הבעיה שלהם, ולא תהיה לך הדבקה ולא יהיו לך חולים קשה, לא קשישים ולא פוסט קורונה לילדים.

לפני 2 דקות, sperial כתב:

לגבי חוסר חעילות החיסון אצלם - אין לנו פילוח. אבל כיוון שמתחילת הגל הנוכחי חלפו כבר חודשיים גם הם כנראה מגיעים לקצה יעילות החיסון ונזקקים לבוסטר. את יעילות הבוסטר אצלם נראה החל ב-3-4 שבועות לאחר שיתחילו לקבל אותו.

 

לפי הקשישים רואים תגובה תוך 5 ימים. אצל הצעירים זה יכול להיות אפילו מהיר יותר.

לפני 2 דקות, sperial כתב:

חוץ מזה, בגלל המספרים הגדולים, גם ירידה של 30% במספר המאומתים בזכות חיסון משמעותית, כי כל מאומת גורר 5-10 מבודדים, במיוחד אצל הצעירים ביותר, אלה שנוטים לכ להתחסן.

 

ירידה של 20% הייתה מספיקה לך על מנת לרדת במקדם מתחת ל 1,  ואם המקדם יורד מתחת ל1 אז המספרים מתחילים לרדת. 

לפני 2 דקות, sperial כתב:

סיפור התאמת החיסון לזנים החדשים כרגע לגמרי באוויר, כנראה שלא יהיה זמין לשימוש לפני תחילת 2022, אז בינתיים מריך להסתפק במה שיש. השאלה היחידה שלי היא האם צריך לעצור את הבוסטר בבני 35 או משהו כזה, בגלל סיפור דלקת שריר הלב ביותר צעירים. כיוון שהמספרים ממש לא ברורים לי קשה לי לגבש דעה.

 

לא עוזר לנו כרגע,  יש בעיה שצריך לטפל בה כמה שיותר מחר, אנחנו 20 יום מקריסת בתי החולים,

לפחות לפי הכפלה כל 10 ימים. 

כרגע יש רק האטה בקצב ההכפלה וכבר מדברים על פתיחת בתי הספר.. שנגלה שבתי הספר הגדילו את קצב ההדבקה זה יהיה מאוחר מידי. 

 

 

 

שים לב לנתונים,  חייבים לפתוח כמה שיותר מהר את הבוסטר לגילאים 20-40. 

נכון להיום יש עדיין 400,000 קשישים בני 60 פלוס שכן קיבלו מנה שנייה , אבל משום מה לא רצים לקבל מנה שלישית. 

העיקר שאתה תוקף את המיליון שמסרבים להתחסן מלכתחילה. 

על מנת להגן על ה 500,000 קשישים (100,000 סרבני חיסון + 400,000 סרבני חיסון שלישי) , חייבים להוריד את התחלואה.

השאלה האם תהיה היענות של מיליון צעירים מתוך ה 3 מיליון שקיבלו כבר 2 מנות. 

 

 

image.thumb.png.698b589b6539213c32ac107f771719b3.png

פורסם

אין סתירה

 

חיסון בני 60+ מגן על מערכת האשפוז.

 

חיסון בני 30-60 מגן על שאר האוכלוסיה ומצמצם את מספר המבודדים.

 

הצעירים הלא מחוסנים מצריכים התיחסות כי הם מוקדי הדבקה. בין בני 12-15 מחוסנים רק 40%, ראה כמה בידודים הם גורמים (רק תלמידים בערך 100,000). לכן חשוב לתקוף את הבעיה הזו.

 

לגבי מביגרים שלא קיבלו מנה שלישית - אישית נתקלתי בבודדים, קשה לי להתרשם האם הם סרבנים שלא יתחסנו או עצלנים שאם תקח ביד לאחות יתנו כתף. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

דביל / אינטרסנט מי שחשב שיהיו תוצאות שונות, אחרי שזה כבר הוכח על הווריאנטים הקודמים.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

מה יותר מסוכן?   

להיות בחדר אחד עם בלתי מחוסן אחד שעשה בדיקה ויצא שלילי ב 24 שעות האחרונות?

 

או להיות בחדר אחד עם 30 מחוסנים, שלא עשו בדיקה בחודש האחרון, ובשבוע האחרון היו במסעדות , בתי קפה, אולמות אירועים של 300 איש. 
והופעות ענק? 

 

זה שיש מחקר אחד שמראה שבלתי מחוסנים מפיצים יותר נגיפים מאשר מחוסנים, זה הגיוני והיה צפוי.

בכלל, אני בטוח שמחוסנים טריים (מנה שלישית ) מפיצים פחות את הנגיף מאשר מחוסנים ותיקים (2 מנות מלפני 5 חודשים).

 

פורסם

מצד שני, הירידה היתה מתונה - מ-84% ל-68%, וההשוואה לא לגמרי ישירה כי מדובר בזנים שונים. אם קרוב ל-70% ממאומתים מחוסנים* מדביקים אלה חדשות לא טובות

 

*בניגוד אלינו, בהולנד משתמשים ב-3-4 סוגי חיסונים, ובמאמר אין התיחסות לכך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 24 דקות, korola כתב:

מה יותר מסוכן?   

להיות בחדר אחד עם בלתי מחוסן אחד שעשה בדיקה ויצא שלילי ב 24 שעות האחרונות?

 

או להיות בחדר אחד עם 30 מחוסנים, שלא עשו בדיקה בחודש האחרון, ובשבוע האחרון היו במסעדות , בתי קפה, אולמות אירועים של 300 איש. 
והופעות ענק? 

 

השוואה לא טובה. אם הבלתי מחוסן נדבק (נדמה לי נניח יומיים לפני), ועדיין נמצא מתחת לרף הגילוי, אבל מעל לרף היכולת להדביק?

 

הבלתי מחוסן יכול להיות Loose Cannon

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)

שאלה - האם ידוע על מקרים בארץ או בעולם בהם מחלים שהיה מאומת בעברו בקורונה version 1.0 (או הוריאנטים הקודמים) הצליח להידבק גם בדלתא?

עריכה אחרונה על ידי tzahico
נדבק --> מחלים

No worries 8)

פורסם

אצל מבוגרים בוודאי שתמצא כאלה, שכן המערכת החיסונית לא מתפקדת במלואה.

מאותה סיבה גם רמת החיסוניות אצלם אחרי חיסון הולכת ויורדת.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

×
×
  • תוכן חדש...