Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול עצמי ברכב - מתאים לכל אחד, או רק למכונאים בנפשם?


GR8Day
שימו לב! השרשור הזה בן 1277 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחת העלויות העיקריות ברכב הם הטיפולים, תיקונים והאחזקה השוטפת. עניין זה נהיה רציני אף יותר ברכבו של התפרן, שכידוע אינו חדיש במיוחד.

ישנם רבים המטפלים ברכבם בכוחות עצמם. יש יותר, יש פחות, יש שרק מזמינים חלפים ולוקחים למוסך, יש שעושים רק טיפולים בסיסיים ויש שהשקיעו בציוד ועושים בערך הכל.

וכאן עומד התפרן ותוהה:

למי זה מתאים?

כמה זה משתלם?

מה צריך בשביל זה?

איך בכלל נכנסים לעולם הזה?

 

מה אתם עושים? נוגעים? מתעסקים? הכל? קצת? רק דברים פשוטים?

שתפו אותנו בניסיון שלכם. מה כדאי ומאיפה להתחיל. מה ניסיתם והתחרטתם. איזה דברים כל אחד מסוגל לעשות. או... בכל תובנה אחרת שיש לכם בנידון!

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת שאלה טובה. לדעתי זה תלוי בנאדם:

ייתכן שלאחד ישתלם להשקיע זמן, למידה וסכום כסף כלשהו בכלים כי יש לו ידיים טובות וזמן פנוי לשם כך, וייתכן אדם שעל מנת לטפל ברכב יתקשה מאוד לפנות זמן ואף עלול לגרום לנזק. במצב כזה עדיף שיסע למוסך ומקסימום יקנה את החלקים מבעוד מועד כדי לחסוך עלויות.

שיקול נוסף לדעתי הוא תדירות הטיפולים, אם התפרן נוסע הרבה (לצערו, כנראה) ועליו לעשות כמה טיפולים בשנה (לצערו בטוח), ישתלם לו יותר לטפל בעצמו מאשר תפרן אחר שמטפל פעם-פעמיים בשנה מקסימום.

 

לא עשיתי טיפולים לרכבים שלי, כן תיקנתי דברים בעצמי אבל לא דברים משמעותיים ממש.

כשאחליף לרכב הבא שלי אני מתכנן להתחמש בכלים, לקרוא מדריכים ולטפל בעצמי. (כמה שניתן)

  • אהבתי 2

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקר כי אני כבר יודע שבקרוב אחליף ואין טעם להתעסק בזה כרגע, עד שאני אלמד ואתארגן על כלים מי מבטיח לי שזה יהיה אותו דבר ברכב הבא?

בנוסף לזה גם אין לי צורך בטיפולים בזמן הקרוב. (בלי עין הרע)

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור מייסד המועדון אני מאוד מקווה שזה יהיה רכב תפרנים קלאסי. מה שמכונה בלשון העם... תפרנמוביל!

סתאאאאאם... אני מקווה בשבילך שתוכל להרשות לעצמך איזה רכב שבא לך!

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חפשו בפייסבוק את "תשאלו כנופצון" או כנופיית הטיפולים השוטפים. 

https://knufia.org/

  • רעיון טוב! 1

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני צריך לעשות טיפול בחודש.

עלות במוסך 300ש"ח ועצמאי יוצא לי 120 ש"ח וחצי שעה עבודה.

אחי צריך לעשות טיפול פעם בחצי שנה, במוסך יעלה לו 300ש"ח ולבד 140 (פילטר שמן יותר יקר)

יקח לו בערך שעתיים לעשות את הטיפול (פחות מיומנות), להגיע אליי שאעשה לו את הטיפול יעלה לו 100 בדלק ובירה.

לפי דעתי מי שעם מוטיבציה ללמוד, ולוקח בחשבון שהרכב יהיה מושבת מידי פעם,וכמובן שזה מוצדק כלכלית..

אין סיבה למה לו

אני למדתי בגיל 14 איך לטפל ברכב,כל אחד יכול.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפול אחת לחודש? וואו.. כפי שידוע לי אפילו מוניות לא מגיעות לכל כך הרבה. איך זה ייתכן?

 

 

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת העלויות העיקריות ברכב הם הטיפולים, תיקונים והאחזקה השוטפת. עניין זה נהיה רציני אף יותר ברכבו של התפרן, שכידוע אינו חדיש במיוחד.
ישנם רבים המטפלים ברכבם בכוחות עצמם. יש יותר, יש פחות, יש שרק מזמינים חלפים ולוקחים למוסך, יש שעושים רק טיפולים בסיסיים ויש שהשקיעו בציוד ועושים בערך הכל.
וכאן עומד התפרן ותוהה:
למי זה מתאים?
כמה זה משתלם?
מה צריך בשביל זה?
איך בכלל נכנסים לעולם הזה?
 
מה אתם עושים? נוגעים? מתעסקים? הכל? קצת? רק דברים פשוטים?
שתפו אותנו בניסיון שלכם. מה כדאי ומאיפה להתחיל. מה ניסיתם והתחרטתם. איזה דברים כל אחד מסוגל לעשות. או... בכל תובנה אחרת שיש לכם בנידון!
בס"ד

אני התחלתי לעבוד על הרכב הראשון שלי, 205 עם קרבורטור, היה לי ספר של היינס, הימים, היו ימי תחילת האינטרנט הנורמלי (2005) כך שיוטיוב לא היה אופציה והתחלתי בקטנה, טיפולים שוטפים עם פזילה מידי פעם לדברים טיפה יותר מורכבים (בשבילי בכל אופן), על הדרך, התחלתי לקנות כלים, זה התחיל מבוקסה 16 מ"מ לפלגים ידית ראצ'ט סבירה וכו'.
עברתי ל307, שם כבר יותר התקדמנו, שוב, ספר של היינס, כאן כבר התחלתי לעשות ניקוי מצערת, פירוק וסידור הגג הפנורמי, אטם מכסה שסתומים.
כרגע, אני נוסע על אסמקס, כאו, זה כבר רמה אחרת (מבחינתי בכל אופן), המכלולים מאוד מסיביים ביחס לפיג'ו וגם יקרים הרבה יותר, כאן כבר השגתי את הספרות שקיימת אצל פורד עם כל הערכים וכו', שידרגתי את הכלים שלי לסטים רציניים יותר, בעיקר סט פתוחים גרמני מסיבי, מד מומנט (חובה לפי דעתי), יש לנו במשפחה סט בוקסות של סיגנט, סט בוקסות כוכב מידות גדולות תוצרת אנגליה, סט בוקים עם נעילה, ג' ק עגלה, קניתי עוד סט ביטים/מקדחים ועוד של מקיטה(לא הכרחי, אבל היה במבצע), יש לנו במשפחה סט ועוד דבר סופר חשוב, קורא תקלות איכותי!, עם רמת האלקטרוניקה של הרכבים היום, חובה אחד טוב, מכווצים לקפיצים ויאללה לדרך.
את כל הכלים, קניתי לאורך תקופה ולא במכה, כך שיחסית לא הרגשתי מכה בכיס.
חלקי חילוף: אני מברר מספר חלק שאני מעוניין לקנות, בודק עלות שלו בארץ (כל יבואן שאני מכיר, מחזיק מחירון חלפים רשמי) בודק עלות של הפריט מול חו"ל (כולל משלוח מיסים ומעמ אם יש) ועושה את החישובים שלי מה משתלם, ברוב המקרים, הרבה יותר משתלם לקנות מחו"ל, בימי טרום הקורונה, הייתי מבקש מבני משפחה/חברים להביא איתם חלפים מחו"ל במזוודה חסכתי המון!, אנקדוטה קטנה, חשבתי שיש לי מיסב אחורי בעייתי, עלות בארץ: כ-850 ש"ח למקורי, כיוון שמדובר גם בחיישן ABS מובנה, לא רציתי חלק לא מקורי, בקיצור, משמיים הזדמנה לי ולגברת טיסה לאמסטרדם באותה תקופה, הזמנה קלילה ומיסב מקורי במשקל 3 ק"ג מחכה בקבלה של הלובי ובעלות של 360 ש"ח בלבד, כולל משלוח בתוך אירופה!.
אם אני יסכם את החיסכון שהצטבר לאורך השנים (חלפים מקוריים ועלות עבודה), אני יגיע לכמה אלפי שקלים בואכה 10K.
כל עוד, אין לי רכב חדש, כך הפרמטר של איבוד אחריות לא קיים, אני מאמין שאני ימשיך לטפל ברכבים שלי, זה משתלם, זה מביא סיפוק, בקיצור WIN WIN.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 4

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

לי אישית אין ידיים טובות. עם כמה שהייתי רוצה אני מעדיף לא לגעת כי אני בטוח שיכול להיות ואהרוס משהו (במאזדה הישנה שלי ניקיתי מצערת וקרעתי צינור על הדרך. הוא היה מיושן ושביר אבל בכל זאת.)

 

מעדיף לקנות את החלקים וללכת למוסך שיעשה את העבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה על הבורות, אבל... ניקוי מצערת נחשב לדבר פשוט או מורכב?

ראיתי את קריס-פיקס עושה טיפולים כמו החלפת שמן וזה היה נראה די פשוט. בלי סיכון רציני לנזקים.

אגב, גם קניה עצמית של חלקים היא חסכון משמעותי.

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.6.2020 בשעה 04:45, Adani כתב:

טיפול אחת לחודש? וואו.. כפי שידוע לי אפילו מוניות לא מגיעות לכל כך הרבה. איך זה ייתכן?

 

 

הרכב ישן, מנוע עם קילומטר מוערך מעל 300K (בנזין) ועושה המון קילומטר "על המנתק" 

ראיתי מתישהו אחד עם GS ישן (BMW) שגמע למעלה ממיליון קילומטר על מנוע מקורי

כששאלו אותו מה הסוד ענה בחינניות, אני מחליף שמן כל 1000 קילומטר לשמן הכי זול שיש.

אם לא הייתי מתכנן להחזיק את הרכב בצורה כזו או אחרת עד שיתפגר לא הייתי מטפל בתכיפות גבוהה 

אבל אני כן אז אני כן.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

שלום חברים, היום אחרי כמה שנים טובות חזרתי לפורום ואני שמח שזה בין הדיונים הראשונים שאני לוקח בו חלק.

אני "חבר כנופיה" (מיזם מדהים שנקרא "תשאלו את כנפוצון" שהומלץ פה מעלה) כשנה, באתי עם ידע כמעט אפסי למדתי ועדיין לומד המון בזכות הקבוצה ומפגשים עם חבריה.

אני אתן את 5 הסנט שלי לדיון. לשאלה הראשית האם לטפל לבד או לא, הייתי מציב את השיקולים הבאים "למה כן"

 

1. סיפוק ומימוש עצמי - אם אתם אוהבים את תחום הרכב עד לרמה שמרגישים צורך ורעב להעמיק ולהבין איך החיה בעלת 4 הגלגלים הזאת פועלת. אני אישית תמיד הרגשתי דיסוננס שאני חובב רכבים מושבע אבל לא מבין דבר וחצי דבר איך המנגנון הזה עובד. עקומת הלמידה שלי הייתה מאוד מתונה (התפרסה לאורך הרבה זמן...ועדיין מתפרסת) אבל ההנאה והסיפוק שהפקתי מזה לא ניתן לתאר במילים. ההרגשה של "עשיתי את זה לבד", הידיים שמרוחות בשמן, הסט בוקסות הראשון וההרגשה בהבדל איך הרכב נוסע אחרי הטיפול הם בהחלט סיפוק אדיר.

2. חסכון בעלויות - הוא קיים ולא קטן. ראשית החסכון בעלויות החלפים. מוסכים עושים רווח גם על החלפים ולא רק על העבודה (ומותר להם). שנית חסכון בעבודה שאתה משלם לבעל מקצוע.

3. עבודה מקצועית יותר ביחס ללא מעט "בעלי מקצוע" בתחום - זה משהו שמגיע עם הזמן. ברגע שלמדתם איך לעשות והשקעתם את הזמן הנדרש, סביר להניח (תמיד יש יוצאי מן הכלל) שתעשו עבודה טובה יותר ממוסכניק חאפר שאתם יכולים ליפול עליו (לא כולם חאפרים, לא מכליל) שלא אכפת לו מהרכב שלכם כמו שלכם אכפת.

 

 

 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...