Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע נפגע אחרי שהשאלתי לחבר את המאזדה 3 2006 שלי


אנונימי 25
 שיתוף
עוקבים 14

פוסטים מומלצים

זאת לא פגיעה של הרכב באבן ברצפה או משהו דומה, זה שבר בבלוק המנוע שיכול להיגרם ממגוון סיבות, צריך לפרק ולראות אבל כמו שזה נראה יכול להיות שנשבר הטלטל ופגע בדופן של בלוק המנוע. לדעתי לא בהכרח יש קשר למי שנהג על האוטו והיה יכול לקרות גם לך.

זה כן יכול להיות בגלל סיבובי מנוע גבוהים מדי לאורן זמן אבל במכוניות מודרניות יש מנתק הצתה שאמור למנוע את הבעיה.

צריך להחליף מנוע, לא ניתן לתקן את הנזק הזה בצורה בטוחה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

בתאריך 29.5.2020 בשעה 00:47, ba323f כתב:

נשבר טלטל העכשיו ברור.

כשל כזה נגרם כתוצאה מנסיעה עם חוסר שמן או חוסר לחץ שמן תקין שיכול להגרם מסתימה במשאבת השמן או כל כשל אחר במערכת השימון. או סל"ד יתר מה שלא יכול לקרות בגיר אוטומט.

ועוד מספר סיבות מדובר בכשל פנימי. כדי לדעת אך כרגע פחות מעניין איך זה בדיוק קרה צריך לפרק את המנוע לגורמים ולחקור.

בהחלט שנזק כזה יכול להגרם לפתע ללא התראה מוקדמת.

הבלוק מנוע נשבר כתוצאה משבירת טלטל כנראה.

בלוק מנוע לא נשבר מעצמו, משהו בפנים נשבר תחילה ויצא החוצה.

 

 

נכון, אבל היה צריך להיות סימנים מקדימים, כגון  רעשי מנוע חזקים ונורת לחץ שמן, שכנראה התעלמו מהם עד שקרה השבר.

בכל מקרה, כדי לדעת מה הגורם הצורה יותר החלטית צריך לפרק לפחות את גל הארכובה החוצה. 

אולי זה ממש לא משנה כי בטוח שצריך מנוע אחר. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

בתאריך 29.5.2020 בשעה 11:55, danniel כתב:

 

 

נכון, אבל היה צריך להיות סימנים מקדימים, כגון  רעשי מנוע חזקים ונורת לחץ שמן, שכנראה התעלמו מהם עד שקרה השבר.

בכל מקרה, כדי לדעת מה הגורם הצורה יותר החלטית צרי לפרק לפחות את גל הארכובה החוצה. 

אולי זה ממש לא משנה כי בטוח שצריך מנוע אחר. 

לא היה כל סימנים מקדימים רעשים סטנדרטים לגיל (2006) 

לא נדלקה  נורת לחץ שמן 

ואני בודק שמן מידי שבוע שבועים

אכן מחליף מנוע

דוקא מאד חשובה לי שאלת האשמה אף אחד מאיתנו לא רוצה שלא לשלם נזק שהוא אחראי עליו...

לפני 7 דקות, אנונימי 25 כתב:

 

לא היה כל סימנים מקדימים רעשים סטנדרטים לגיל (2006) 

לא נדלקה  נורת לחץ שמן 

ואני בודק שמן מידי שבוע שבועים

אכן מחליף מנוע

דוקא מאד חשובה לי שאלת האשמה אף אחד מאיתנו לא רוצה שלא לשלם נזק שהוא אחראי עליו...

ועוד דבר 

לפני כשבועיים עשיתי בדיקת מחשב במוסך (טיפלתי במזגן אז על הדרך) והיה תקין

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה רוצה לדעת מה קרה, צריך לראות את השבר הפנימי במנוע מקרוב ואת מצב גל הארכובה. 

לא נראה לי שהמוסך ישתף פעולה או לחילופין ידרוש תשלום נוסף על הפירוקים האלו,  כי זה תוספת עבודה רק למטרות זיהוי הגורם ולא התיקון עצמו. 

גם אם תלך על זה, לא בטוח שיהיה אפשר לדעת באופן חד משמעי מה בדיוק קרה או אצל מי זה קרה. 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לעיתים האומים של הטלטל נפתחים מעצמן אבל לפני שזה קורה שומעים רעשי נקישות מהמנוע.

לסיכום אחרי פירוק יותר מאסיבי יהיה ניתן לקבל יותר תמונה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 8 חודשים מאוחר יותר...

מקפיץ... לאור התפתחות ..

החבר למד מעט יותר על רכבים

(חייב לציין שהוא ניסה עלי כמעט את הפעם הראשונה בכל זאת האוטו לא שווה הרבה)

מה שהתברר שהוא העביר את תיבת ההילוכים לM  במקום ל D ( מניסיון קורה להרבה אנשים כשהם נוהגים בתיבת הילוכים כזו לראשונה)

וכך נסע מספר נכבד של קילומטים על הילוך ראשון 

כמובן שהטורות זינקו בהתאם

כעת חוזר לשאלה- האם נהיגה כזאת יכול לפגוע במנוע?

תודה למגיבים

  • מבאס 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש מנתק הצתה, הוא יקבל מכות וגמגומים, צריך להיות אידיוט גמור לא לשים לב שיש בעיה. וגם הוא לא יכול לעבור את ה-70-50 קמ''ש פלוס מינוס.

אם הוא נסע ככה הרבה זמן. ולא מעניין אותו כלום. יכול להיגרם נזק במיוחד במנוע ישן.

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נראה יותר כנזק מסל"ד יתר, או נעילה הידרוסטטית מכניסה לשלולית עמוקה או משהו, אבל פחות מפגיעה חיצונית. 

 

אני נוטה לשער לכיוון לחיצה מוגזמת על הגז בניוטרל ע"י נהג לא מיומן. 

אכן נזק כזה לבלוק מאוד אופייני לנזק של סל"ד גבוה באופן קיצוני. 

 

עריכה אחרונה על ידי tamir3000
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם הוא נסע על M לכמה ההילוך ראשון מגיע 50? 60 קמש? וכדי שהוא יגיע למהירות הזאת המנוע צריך לצרוח את חייו ב6000 סלד ולא הרבה מעבר כי יש rev limiter (מנתק הצתה) וקשה לי להאמין שמישהו יחשוב שזה רעש טבעי אפילו נהג מאוד לא מנוסה.

 

בלי שום קשר סלד כזה שבטווח הבטוח של המנוע לא שובר טלטל סתם ככה אלא זה + חוסר שמן או חום מוגזם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שהמנוע כבר היה עייף, וחבר שלך פתח לו תצורה עם סל"ד גבוהה לזמן ממושך, מה שגרם לחום קיצוני ולכשל. בפועל מנוע בריא לא היה מגיע למצב כזה כנראה, והאחריות היא לדעתי דווקא עליך מאחר ואתה זה שנתת לנהג חדש ולא מנוסה, לנהוג כרצונו ללא השגחה כאשר אין לו ידע קודם כלל. הייתי במקומך לוקח על עצמי את עלות ההחלפה, ופעם הבאה חושב טוב למי לתת להשתעשע ברכוש.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הנראה המנוע עבר ימים קשים בחייו ופה במקרה זה היה הנקודה שמנוע כבר נגמר ולא בגלל החבר שאולי לא וידה הריגה של מנוע גמור כבר .

 

במודל שציינת מכיר חבר שהמנוע אצלו גם נגמר וכן שבר חלק במנוע ופשוט זרק אותו .

 

HYUNDAI SONATA V6 2.5 00 -

HONDA CIVIC 1.8 ES 08-

HYUNDAI TUCSON 016 -

:) MAZDA 6 09

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...