Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי ג'ימני - מבחן דרך


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1701 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה נכון לגבי רכישה של כל רכב חדש, אבל הג'ימני הוא לא כמו כל רכב. הוא הרבה יותר קיצוני/ממוקד ודורש הרבה פשרות, מכאן השאלה של "נהג מתחיל" מאד במקום.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שכל מי שנוהג ברכב שטח יסכים עם זה - זה גם ככה לא רכב שאתה תרצה בכלל לנהוג בו בצורה פרעית - המיאוץ שלו לא משנה, זה לא הקטע.

 

אני בכלל לא מדבר על לנהוג בו בצורה פראית, אני מדבר על לנהוג בו בצורה שפויה וחוקית על כביש מהיר.

אפילו הסיטואציה היומיומית הזו כבר מרגישה כמו הרבה יותר מידי לבקש מהרכב הזה. הוא פשוט לא רכב לכביש.

הוא מסוגל להתמודד עם הסיטואציה של אספלט במהירות גבוהה בצורה הבסיסית ביותר וגם זה בקושי.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנסיעת כביש ושטח מדי פעם, למה לקנות גימני ולא לשים 150 אלף על לנד קרוזר משומש?

 

איך אומרים - שאלת מיליון דולר? אז לא - יותר נכון שאלת 150 אלף שקלים אבל אולי אולי - תהיה לי תשובה שהיא בעצמה שאלה - לשאלה הזאת :shock:

 

:?

 

:-P

 

אני קניתי לפני בערך שנה - רכב משפחתי גדול לטיולים שהוא פרופר SUV - הדבר האמיתי אם מדברים על המושג SUV

 

המטרה היתה לקחת את המשפחה לטיולים יפים - וזה לא ממש קורה ואלו שכן נסענו אליהם למעט 3 קילומטר לתוך מצפה רמון - היו יכולים להתרחש גם בסובארו באותה מידה או כמעט באותה מידה.

 

הם לא נהנו מהטלטולים של נסיעת השביל וראינו את הנוף מספיק טוב גם מהנקודות אליהם הגענו דרך הכביש.

 

קניתי את הרכב הזה גם בגלל הגודל שלו ואיך שהוא מגן על הילדים בתוכו - מצד שני רוב הנסיעות שלנו כמשפחה הן בסובארו שהיא גם רכב משפחתי גדול ונוח.

 

התחזוקה של הרכב אמנם לא הכי יקרה שבעולם אבל עדיין רכב לא חדש עם פוטנציאל ללא מעט בעיות - למען האמת פוטנציאל להרבה בעיות במקרה שלי.

 

ומה קורה עכשיו???

 

אני תוהה לעצמי למה לא קניתי רכב קטן - אז אוקיי, הייתי מאוד ממעיט להסיע בו ילדים - אבל לא הייתי מוציא כל כך הרבה כסף על דלק וכאן זה לא ממש משנה אם זה לנדקרוזר או גרנד צ'ירוקי או ליברטי - כל הרכבים הגדולים האלה זוללים ולא משנה אם זה סולר או בנזין.

 

אני תוהה לעצמי למה לא רכשתי רכב חדש יותר עם אחזקה פשוטה יותר וקלה יותר (וכנראה גם זולה יותר)

 

גם ככה אם אעשה טיול רציני כנראה שאעשה אותו לבדי ברכב עצוב ככל שזה נשמע - פה ושם בא לי לטייל אז בהחלט ג'יפ קטן יעשה כאן עבודה נהדרת.

 

ועכשיו אם היו לי 150 אלף שקלים -

 

האם הייתי קונה בהם גרנד צ'רוקי, לנדקרוזר, פג'רו משומשת במצב רהוט? -> מחזיק בה 5 שנים עד אולי עשור, מוציא הון תועפות על דלק ותחזוקה בסימן שאלה.

או האם הייתי קונה ג'ימני חדשה דנדשה מהמפעל ומחזיק בה לפחות עשור, חוסך הרבה מאוד על הדלק ועל התחזוקה - לפחות ב5 שנים הראשונות.

 

 

אני מת לאמר שהייתי הולך על עוד רכב משפחתי גדול - אבל נראה לי שהבחירה הבאה שלי תהיה דווקא הג'ימני - וזו לא תהיה בחירה נטו מהראש - יש כאן הרבה מאוד לב - זה רכב קטן מקסים ושובה -לב.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד סוזוקי ממשיכים לשמור על האופי של הרכב - מדובר בפנינה.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה של "נהג מתחיל" והניתוח של lanosforce נכונים גם לדילמה הפוטנציאלית של מי שמבקש לעצמו מכונית ספורטיבית - או אז האם נכון לרכוש הוט' האטצ' או מכונית ספורט קיצונית/ממוקדת או אולי משהו משומש באותו כסף שיכול לספק את אותו ערך מוסף.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנסיעת כביש ושטח מדי פעם, למה לקנות גימני ולא לשים 150 אלף על לנד קרוזר משומש?

 

שאלת מיליון הדולר, או ה 150.0 אש"ח.

לפני המבחן בהחלט שאלתי את עצמי את השאלה הזו. אני מחזיק בבית לנדקרוזר (להלן ל"ק) ארוך לטיולים בלבד. אתה מכיר אותו.

במחיר השוק שלו אני קונה ג'ימני חדש, עם אחריות. אז מה רע?

ואחרי טיול שטח של שלושה ימים בהם נסעתי בהרכב של שני ל"ק ושני ג'ימני השאלה התחדדה עוד יותר, למה לא בעצם?

אז אחרי המבחן שהתפרסם כאן - התקבלה התשובה השלילית. ג'ימני לא יכול להחליף ל"ק עבורי. מילת הדגש היא עבורי.

כל אחד עם סט שיקולים ודרישות שונות. לשיקולים ולדרישות שלי - אני מעדיף ל"ק.

 

אנסה לחדד את ההבדלים.

אם אתה רווק ומטייל לבד או עם חבר/ה - הג'ימני סבבה. אבל באותו הכסף אתה יכול גם ל"ק ארוך או יותר מתאים אפילו ל"ק קצר שאני מאוד אוהב. אתה תקנה רכב בן 9-11 שנים בהתאם למצב ולשיפורים. צריכת הבנזין והסולר יהיו פחות או יותר אותו הדבר.

 

אם אתה עם שניים / שלושה ילדים - שכח מהג'ימני. הוא פשוט לא מתאים.

 

בכל תוואי שטח, ל"ק יהיה נוח משמעותית מג'ימני חדש. צמיגים יותר גדולים, מושב יותר נוח, תא נוסעים יותר מרווח ותא מטען משמעותית יותר גדול, גם בל"ק קצר.

 

מבחינת תחזוקה ותקלות - הל"ק יהיה יותר יקר לתחזוקה. כמה יותר יקר קשה להעריך. בממוצע ארוך טווח של כמה שנים, אני מאמין שזה יסתכם בכמה אלפים לשנה. אני לא נכנס לכל סיפורי הפוגי ור"סן שמועתי. טיפולים שוטפים בג'ימני יהיו יותר זולים נקודה. אגרת טסט וביטוח, כנראה שלא יהיו הבדלים גדולים.

 

אז אולי לא עזרתי הרבה למתלבט המתחיל, אבל אני לא אחליף בסופו של דבר את הל"ק בג'ימני. לא כרגע בכל אופן.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון לגבי רכישה של כל רכב חדש, אבל הג'ימני הוא לא כמו כל רכב. הוא הרבה יותר קיצוני/ממוקד ודורש הרבה פשרות, מכאן השאלה של "נהג מתחיל" מאד במקום.

 

השאלה מאד במקום, ושתי האסכולות כבודן במקומן מונח. דעתי בהמשך הפוסט.

 

אני בכלל לא מדבר על לנהוג בו בצורה פראית, אני מדבר על לנהוג בו בצורה שפויה וחוקית על כביש מהיר.

אפילו הסיטואציה היומיומית הזו כבר מרגישה כמו הרבה יותר מידי לבקש מהרכב הזה. הוא פשוט לא רכב לכביש.

הוא מסוגל להתמודד עם הסיטואציה של אספלט במהירות גבוהה בצורה הבסיסית ביותר וגם זה בקושי.

 

אני לא חושב שהג'ימני עד כדי כך קיצוני, בטח לא כדי דימוי לאליז. הג'ימני הוא ברז/מיאטה לשטח. כמו שברז/מיאטה זה ה-entry level של מכוניות הספורט האמיתיות והייעודיות (לא הוט האצ'ים, אלא מכוניות ספורט פרופר), כך הג'ימני הוא לרכבי שטח טהורים.

 

אמנם לא נהגתי על הג'ימני החדש, אבל מכיוון שאחי החזיק ג'ימני 2005 כמה שנים טובות, יש לי לא מעט ניסיון עליו. לא כיף גדול לנסוע איתו בכביש, במיוחד לא בחורף גשום ומלא רוחות, אבל זה לא שזה בלתי אפשרי. לא נוח, לא מפנק, אבל עושה את העבודה (אם לא מתכוונים לשייט בו מחיפה לתל אביב כל יום). יש גם פלוסים - הג'ימני מאד קל לחניה ולתמרון עירוני. אם הג'ימני החדש מהווה שיפור בהיבט הזה בלי לפגוע ביכולת השטח, זה רק לטובה.

 

שורה תחתונה, לא כל אחד בנוי להחזיק ולתחזק רכב בן 10, ורכב בן 10 שעובר שימוש קרבי, גם אם הוא אמין בבסיסו, יפתיע את הבעלים יותר מרכב חדש, וזה עוד מבלי להיכנס לשיקולי אחריות, וגם מימון שרלוונטי לרוכשי רכב חדש. אם לשאול אותי, הייתי לוקח את הג'ימני וכך גם הייתי ממליץ לכל אחד, אלא אם הוא מתכוון לטייל בהרכב משפחתי. אם המגמה היא טיולי חברים ונסיעות יומיומיות לא ארוכות במיוחד, בשבילי אין התלבטות.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי נכון לעכשיו ההחלטה היא גם שהOFFROADER שלי בכל זאת יהיה רכב משפחתי גדול.

 

אמנם נכון - מה שאני באמת צריך זה רכב קטן, חסכוני ואמין - ג'ימני בהחלט שם.

 

אבל בסופו של דבר זה גם הדיילי דרייבר שלי ואני כן קניתי את הרכב הזה (במקרה שלי ד"נ - להלן דודג' ניטרו או פשוט כמו שאני קורא לו לאחרונה- אל כמו אל באנדי) זה בגלל שרציתי רכב עם מנוע V6 בנפח לפחות 3.5 ליטרים (בניטרו זה 3.7)

זה בגלל שכן רציתי שיהיה נוח למרות הכל וכן רציתי שהרכב יהיה חזק.

 

וזה ממכר - ג'ימני לא יכול להחליף את זה.

 

אולי בעוד שנתיים בערך ארגיש מזה מספיק שובע ואז נראה כבר מה תהיה ההחלטה שלי - אבל השאלה הזאת תהיה רלוונטית אז כמו היום באותה מידה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שהג'ימני עד כדי כך קיצוני, בטח לא כדי דימוי לאליז. הג'ימני הוא ברז/מיאטה לשטח. כמו שברז/מיאטה זה ה-entry level של מכוניות הספורט האמיתיות והייעודיות (לא הוט האצ'ים, אלא מכוניות ספורט פרופר), כך הג'ימני הוא לרכבי שטח טהורים.

 

נכנסתי לרכב בפעם הראשונה כנוסע (פבל נהג בעדינות), אחרי 30 שניות לקחנו סיבוב בכיכר רגילה ב-20-30 קמ"ש. נהייתי חיוור ושיחררתי אנקה כי הייתי בטוח לחלוטין שהרכב הולך להתהפך. זה לא קרה לי מעולם בשום רכב כלשהוא, גם לא במשאית או טרקטור. הרכב גרוע על הכביש בצורה קיצונית, אין דרך אחרת לתאר את זה.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי נכון לעכשיו ההחלטה היא גם שהOFFROADER שלי בכל זאת יהיה רכב משפחתי גדול.

תתחדש, מתי קנית רכב שטח...? :roll:

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא זוכר :?

 

אני רגיל כבר להנעה כפולה בכל הרכבים שלי - האמת עם שניהם הגעתי הביתה דרך היער :-P

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשכחו שהג'ימני הוא למעשה kei car בגרסת שטח. המכוניות האלה נולדו עקב רגולציות מיסים ביפן, ומגיעות בגסאות וואן ואפילו מסחריות. רוב השימוש של המכוניות דוגמת הג'ימני ביפן, הוא עירוני, וכך גם הג'ימני מוכיח שמקומו כרכב יומיומי הוא הכי טוב - בעיר. מאז 2014, הטבות המס ל-kei cars הפכו לפחות אטרקטיביות, אך מכוניות בגודל הזה הן עדיין הכרח להתניידות ביפן. בגלל שאותן הטבות מס כבר פחות אטרקטיביות מבעבר, היצרנים מרשים לעצמם לעלות מעט בנפחי המנוע מהנפחים הקטנטנים שהיו נהוגים פעם (לרוב באזור ה-600-700 סמ"ק עם מגדש בגודל של אגוז).

לטובת הג'ימני עומדים הגודל, שעוזר לו בשטח כמו גם בעיר, ואותה יכולת שטח שניתן לרוב למצוא רק ב-SUVs גדולים ויקרים בהרבה. הפשטות היחסית שלו תורמת לאמינות ולעלויות אחזקה נמוכות. וכמובן אל תשכחו את הקסם שיש לו, במיוחד בדור הנוכחי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי מעניין איך הייתם מדרגים מבחינת יכולת שטח , מבין הדגמים הבאים :

1. גימיני

2. לנד קרוזר ארוך \ קצר

3. רנגלר ארוך \ קצר

4. כל טרקטרוני ה sbs קאן אמ, רייזר טורבו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרקטורונים הם בליגה משלהם. לא ניתן להשוות לרכבי שטח.

 

רנגלר רוביקון ולנדקרוזר סהרה יהיו בטופ.

אח"כ לנדקרוזר ורנגלר רגילים

אח"כ ג'ימני.

 

אבל את הבדל הגדול בעבירות עושה הנהג ולא הרכב.

הג'ימני 'נופל' בגלל צמיגים קטנים.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1701 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...