Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אנשים לא עשירים במיוחד קונים רכב ספורטיבי כרכב עיקרי?


טירון רכבים
שימו לב! השרשור הזה בן 1771 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תיקח (סתם דוגמא לא יודע למה אולי זה הדיילי שלי, טוב של אשתי כרגע) B4

 

תבדוק כמה מהר אתה יכול להתקרב איתה לכיכר, תן מכת בלם וזרוק את עצמך לסיבוב, צא ממנו ותבדוק מתי הכי מוקדם אתה יכול לתת גז שוב ולבצע את הסיבוב הזה הכי נקי ומהר - הרכב רך, רוכן, לא צובר תאוצה מספיק מהר - ובכל זאת אתה תחייך כי זה פשוט כיף כשיש לך רכב עם יכולת אחיזה טובה - לנצל אותה פעם בכמה זמן ולשארית היום זה רכב דיילי פשוט נפלא.

 

עכשיו תחשוב שיש לך יכולת כלכלית לקצת יותר מזה - אבל לא את שניהם ביחד - ובמקום הB4 הזו אתה תקנה בימר 328 או שאתה תקנה GTI

 

יש לך עדיין רכב משפחתי שהוא דיילי דרייבר נהדר - אבל עכשיו את אותה כיכר שאתה לוקח ליד הבית שלך אתה יכול להכנס ולצאת ממנה הרבה יותר מהר ובזמן הזה אתה גם נהנה מהרבה יותר מומנט ומתאוצה יותר טובה וגם כנראה גם מאחיזה לא פחות טובה.

 

לא היית? (אני כן רק שזה לא כל כך מדבר אליי כרגע והלגאסי מספיקה לי נכון לעכשיו - אני עושה שטויות מיותרות אחרות ברכב העיקרי שלי).

 

אל תחפש לזה הצדקה - זה לא העניין. תבין שאתה חי פעם אחת - אל תיקח איתך חרטות לקבר.

 

והאמת - אני לא מצפה שתענה על זה כי מלחתכילה נכנסת לכאן כי אתה חובב רכב, כי זה פורום שיש בו מלא פטרולהדס ואתה לא באמת מנסה להבין למה אנשים עושים דברים מיותרים אלא אתה פשוט לא יכול לעשות את זה בעצמך, אז אתה פולט את זה החוצה בכעס מוסווה בסימן שאלה. נכון?

 

אתה תהיה האוליגרך הראשון שנוהג דיילי על קורולה כנראה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כאחד שהדיילי שלו הוא כזה, כל מה שאוכל לאמר לך זה : כי רציתי ויכולתי להרשות לעצמי.

כחובב רכב מילדות, עם פוסטרים של למבוגיני קונטאש, ובהמשך "מירוצי אשקלון" , החלום היה להיות בעלים של רכב ספורטיבי (בין השאר) . החיים מכתיבים תנאים שונים ולא ממש ניתן לממש כל חלום. גם החלומות הופכים להיות ריאלים יותר. ובשיקולי פרקטיות מול הנאה , אני לפחות לא הלכתי לכיוון ברז או מיאטה למרות שבסופו של דבר אני נוהג ברכב 3 דלתות. % 90 מהזמן זה אני לבד ומספר הפעמים שמישהו ישב במושב האחורי היה בטל בשישים. (אבל עדיין לא הגיע לא "עונש" בדמות המושב האחורי בברז, סליחה רומן :-P)

השאלה שלך במקומה, בהיבט של פרקטיות ושיקולים כלכליים, פחות מהפן הריגשי. אני לא מאמין שחלום חייך המוטורי הוא מזדה 323 :-P.

ניתן אפילו לפרש את זה כמעין סוג של ביקורת על מי שיש להם מצד מי שאין להם , שאני בטוח מקריאת השירשור עד כאן, לא זה המצב.

 

הלוואי ויכולתי לרכוש רכב ספורטיבי בימי צעירותי , אזי אני מניח הייתי מתקדם מאחד לשני מבלי להביט לאחור. מכיוון שלא כך הדבר, הצלחתי לממש את אחד מחלומות הילדות בגיל מבוגר יותר.

 

אני ממליץ בחום לקחת קורס קצר של נהיגה מתקדמת , זה יעזור לך לחוש והבין יותר על מה מדובר בהנאה מנהיגה. ובאשר לרכב- כח זה דבר ממכר. אחרי שאתה והג ברכב חזק מאד, קשה לחזור לאחור.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיבות רציונליות-למחצה: סאונד בשרני נעים לאוזן, תגובת דוושה מיידית, הרגשת כוח צד בכיכרות, יציאה לדריפטים קטנים גם ב-25 קמ"ש.

סיבות לא רציונליות: זה מעצבן ערסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאחד שהדיילי שלו הוא כזה, כל מה שאוכל לאמר לך זה : כי רציתי ויכולתי להרשות לעצמי.



כחובב רכב מילדות, עם פוסטרים של למבוגיני קונטאש, ובהמשך "מירוצי אשקלון" , החלום היה להיות בעלים של רכב ספורטיבי (בין השאר) . החיים מכתיבים תנאים שונים ולא ממש ניתן לממש כל חלום. גם החלומות הופכים להיות ריאלים יותר. ובשיקולי פרקטיות מול הנאה , אני לפחות לא הלכתי לכיוון ברז או מיאטה למרות שבסופו של דבר אני נוהג ברכב 3 דלתות. % 90 מהזמן זה אני לבד ומספר הפעמים שמישהו ישב במושב האחורי היה בטל בשישים. (אבל עדיין לא הגיע לא "עונש" בדמות המושב האחורי בברז, סליחה רומן

:razz:

)



השאלה שלך במקומה, בהיבט של פרקטיות ושיקולים כלכליים, פחות מהפן הריגשי. אני לא מאמין שחלום חייך המוטורי הוא מזדה 323

:razz:

.



ניתן אפילו לפרש את זה כמעין סוג של ביקורת על מי שיש להם מצד מי שאין להם , שאני בטוח מקריאת השירשור עד כאן, לא זה המצב

 

הלוואי ויכולתי לרכוש רכב ספורטיבי בימי צעירותי , אזי אני מניח הייתי מתקדם מאחד לשני מבלי להביט לאחור. מכיוון שלא כך הדבר, הצלחתי לממש את אחד מחלומות הילדות בגיל מבוגר יותר.

 

מסכים לחלוטין. אני נולדתי בימי אשקלון ובכל זאת לקח לי שנים לא מעטות לממש את החלום

 

אני ממליץ בחום לקחת קורס קצר של נהיגה מתקדמת , זה יעזור לך לחוש והבין יותר על מה מדובר בהנאה מנהיגה. ובאשר לרכב- כח זה דבר ממכר. אחרי שאתה והג ברכב חזק מאד, קשה לחזור לאחור.

 

כאחד שעשה את המעבר לאחרונה, ולקח שיעורים - אני חושב שזה חובה ולא המלצה.

בלי זה אתה חושב שאתה יודע לנהוג {באופן בו אתה חושב שאתה יכול לנצל את הפוטנציאל של הרכב}, אחרי זה אתה מבין שלא אבל לפחות יש התחלה ולאן לשאוף. רק אחרי המעבר והתרגול אתה מבין למה רצית כל השנים את הדבר הזה שנקרא רכב ספורטיבי (ולא יצא לך ממש לנסות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיבות לא רציונליות: סאונד בשרני נעים לאוזן, תגובת דוושה מיידית, הרגשת כוח צד בכיכרות, יציאה לדריפטים קטנים גם ב-25 קמ"ש.

סיבות מאוד מאוד לא רציונליות: זה מעצבן ערסים.

 

תיקנתי לך.

 

אם אתה נהג מעל גיל 24 הביטוח לא נוראי.

לתחזק רכב חדש זה גם לא נורא,טיפולים עולים לא בהרבה יותר.

ההוצאה העיקרית היא סכום רכישה,לא צריך להיות עשיר בשביל להוציא 180 אלף על רכב(או 100+80 מימון ל4 שנים).

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

you're not doing it right

 

אתה יכול לפרט?

 

תיקח (סתם דוגמא לא יודע למה אולי זה הדיילי שלי, טוב של אשתי כרגע) B4

 

תבדוק כמה מהר אתה יכול להתקרב איתה לכיכר, תן מכת בלם וזרוק את עצמך לסיבוב, צא ממנו ותבדוק מתי הכי מוקדם אתה יכול לתת גז שוב ולבצע את הסיבוב הזה הכי נקי ומהר - הרכב רך, רוכן, לא צובר תאוצה מספיק מהר - ובכל זאת אתה תחייך כי זה פשוט כיף כשיש לך רכב עם יכולת אחיזה טובה - לנצל אותה פעם בכמה זמן ולשארית היום זה רכב דיילי פשוט נפלא.

 

עכשיו תחשוב שיש לך יכולת כלכלית לקצת יותר מזה - אבל לא את שניהם ביחד - ובמקום הB4 הזו אתה תקנה בימר 328 או שאתה תקנה GTI

 

יש לך עדיין רכב משפחתי שהוא דיילי דרייבר נהדר - אבל עכשיו את אותה כיכר שאתה לוקח ליד הבית שלך אתה יכול להכנס ולצאת ממנה הרבה יותר מהר ובזמן הזה אתה גם נהנה מהרבה יותר מומנט ומתאוצה יותר טובה וגם כנראה גם מאחיזה לא פחות טובה.

 

לא היית? (אני כן רק שזה לא כל כך מדבר אליי כרגע והלגאסי מספיקה לי נכון לעכשיו - אני עושה שטויות מיותרות אחרות ברכב העיקרי שלי).

 

אל תחפש לזה הצדקה - זה לא העניין. תבין שאתה חי פעם אחת - אל תיקח איתך חרטות לקבר.

 

והאמת - אני לא מצפה שתענה על זה כי מלחתכילה נכנסת לכאן כי אתה חובב רכב, כי זה פורום שיש בו מלא פטרולהדס ואתה לא באמת מנסה להבין למה אנשים עושים דברים מיותרים אלא אתה פשוט לא יכול לעשות את זה בעצמך, אז אתה פולט את זה החוצה בכעס מוסווה בסימן שאלה. נכון?

 

אתה תהיה האוליגרך הראשון שנוהג דיילי על קורולה כנראה.

 

כל אוליגרך כנראה ינהג (או שיותר נכון ינהגו בשבילו) ב S-Class או בבנטלי. חוץ מזה בתור אוליגרך אתה יכול להרשות לעצמך פרארי רק בשביל הכיף וההרגשה לכמה דקות פה ושם גם אם אתה לא מתכוון לנצל את הרכב בכלל. זו לא אותה משוואה.

 

ואין לי בעיה לענות על הקושיה שהעלית, אני לא בנאדם שסובל ממחסור בכנות, אני לא מתיימר להיות נהג מהולל, אני כן זהיר בכבישים אבל אני לא מקצוען ולא יודע איך ״מגהצים כיכר״ במובן שאתה מתכוון אליו, אני כן יכול לקחת סיבוב קצת מהר אבל אני לא אעז לעשות משהו שאני לא מרגיש בטוח ומוכשר לעשות, לא יודע אם זה מחסור בביצים או דווקא שכל בריא.

 

בכל אופן השאלה שלי לא נובעת מהמקום הזה, אני חושב שבסך הכל העליתי סוגייה הגיונית וקיבלתי עליה גם תשובות טובות. אם כבר נכנסנו לפסיכולוגיה בגרוש אז אולי אלו שמגיבים בצורה די ארסית ועוקצנית הם אנשים שמרגישים שעליתי להם על איזו יבלת והם עונים ככה כדי להצדיק את הרכב הספורטיבי היומיומי שלהם שאולי הם מרגישים שלא מנצלים אותו מספיק?

 

תיקנתי לך.

 

אם אתה נהג מעל גיל 24 הביטוח לא נוראי.

לתחזק רכב חדש זה גם לא נורא,טיפולים עולים לא בהרבה יותר.

ההוצאה העיקרית היא סכום רכישה,לא צריך להיות עשיר בשביל להוציא 180 אלף על רכב(או 100+80 מימון ל4 שנים).

 

איזה רכב ספורט עממי אתה קונה היום ב 180K? אולי רק את ה 208GTI (וגם ישאר עודף יפה) אבל אני לא מכיר מספיק את הדגם כדי לדעת אם הוא עומד בקריטריונים של החבר׳ה פה שמהללים רכבים ספורטיביים, מתאר לעצמי שהוא לא באמת חזק, מרגש ובקליבר של רכבים כמו GOLF GTI וקופרה.

עריכה אחרונה על ידי טירון רכבים
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלת״ק: כי זה כיף, ומדובר ברכישה אמוציונלית - לא רציונלית.

 

אני בעצמי מתחבט רבות בשאלה, אני לא דופק דריפטים בכל סיבוב וטרם יצא לקחת את המיאטה למסלול למרות שיכולתי לנסוע ל Laguna Seca בקליפורניה או Circuts of the Americas בטקסס. מצאתי את עצמי תוהה האם זה נכון להתנייד ברכב לא פרקטי רק בגלל שאני יודע שיש לו את הפוטנציאל להיות מאוד כיפי, גם אם אני לא מנצל את זה בכל נסיעה.

 

התשובה היא שזה לא נכון, זה מטופש, חסר תכלית, ילדותי ומיותר. כל זה לפני שאני מוסיף חטא על פשע וכשמתחשק לי להשתעשע, לרוב אני לוקח את האופנוע גם ככה...

אבל - וואלה, כשאני מחנה, כשאני מגיע הביתה, כשאני נכנס לרכב - אני שמח. זה ״עושה לי כיף״ להסתכל על הרכב ולדעת שהוא שלי, וכשאני מוציא אותה לטיול אני נזכר שוב שמדובר באחד הרכבים הטובים ביותר על הכביש, כיום, עבורי.

 

אז התשובה שלי היא, שבגדול, לחלק מאיתנו (אלו שלא מנצלים את היכולות של הרכב עד תום) רכב ספורטיבי זה קצת כמו שעון יקר: מספק לך הנאה לאו דווקא בגלל הפונקציונליות, אלא בגלל איזשהו ערך מוסף נחבא. גם כשהתקופה עם המיאטה תגיע לסיום, אני מעריך שהרכב הבא לא יהיה איזשהו תואם-קורולה אלא משהו מעניין אחר. אני ארכוש אותו בידיעה שזה מיותר ברמה ההגיונית, אבל נהדר ברמה הרגשית. ורגשות, גם אם קשה לכמת ולמשקל, עדיין מספקים ערך מוסף.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קופרה בהנחות הגיעה לסביבות ה190.

פג'ו 308 GTI כשנמכרה.

BRZ גם ירדה לאיזור ה200

 

דווקא מהGTI פחות התרשמתי,הרגישה לי כמו גולף מאוד זריזה,אבל בלי האפקטים שיש בקופרה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

GTI בגרסת PP הרגישה לי גרסה הרבה יותר בוגרת של הקופרה.

אתה מוותר על דרמה, מוותר מעט מאוד על התנהגות אבל מקבל רכב הרבה יותר מתאים לשמש כרכב ראשון במשפחה, בטח בכל מה שקשור לתא הנוסעים.

 

דווקא בשרשור כזה היא הרבה יותר "הגיונית לרכישה" מאשר קופרה.

עריכה אחרונה על ידי GTאי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלת״ק: כי זה כיף, ומדובר ברכישה אמוציונלית - לא רציונלית.

 

אני בעצמי מתחבט רבות בשאלה, אני לא דופק דריפטים בכל סיבוב וטרם יצא לקחת את המיאטה למסלול למרות שיכולתי לנסוע ל Laguna Seca בקליפורניה או Circuts of the Americas בטקסס. מצאתי את עצמי תוהה האם זה נכון להתנייד ברכב לא פרקטי רק בגלל שאני יודע שיש לו את הפוטנציאל להיות מאוד כיפי, גם אם אני לא מנצל את זה בכל נסיעה.

 

התשובה היא שזה לא נכון, זה מטופש, חסר תכלית, ילדותי ומיותר. כל זה לפני שאני מוסיף חטא על פשע וכשמתחשק לי להשתעשע, לרוב אני לוקח את האופנוע גם ככה...

אבל - וואלה, כשאני מחנה, כשאני מגיע הביתה, כשאני נכנס לרכב - אני שמח. זה ״עושה לי כיף״ להסתכל על הרכב ולדעת שהוא שלי, וכשאני מוציא אותה לטיול אני נזכר שוב שמדובר באחד הרכבים הטובים ביותר על הכביש, כיום, עבורי.

 

אז התשובה שלי היא, שבגדול, לחלק מאיתנו (אלו שלא מנצלים את היכולות של הרכב עד תום) רכב ספורטיבי זה קצת כמו שעון יקר: מספק לך הנאה לאו דווקא בגלל הפונקציונליות, אלא בגלל איזשהו ערך מוסף נחבא. גם כשהתקופה עם המיאטה תגיע לסיום, אני מעריך שהרכב הבא לא יהיה איזשהו תואם-קורולה אלא משהו מעניין אחר. אני ארכוש אותו בידיעה שזה מיותר ברמה ההגיונית, אבל נהדר ברמה הרגשית. ורגשות, גם אם קשה לכמת ולמשקל, עדיין מספקים ערך מוסף.

 

תגובה יפה ואני יכול להבין את הראש הזה, אין לי הרבה מה להוסיף על זה חוץ מזה שתמשיך להנות.

 

קופרה בהנחות הגיעה לסביבות ה190.

פג'ו 308 GTI כשנמכרה.

BRZ גם ירדה לאיזור ה200

 

דווקא מהGTI פחות התרשמתי,הרגישה לי כמו גולף מאוד זריזה,אבל בלי האפקטים שיש בקופרה.

 

סבבה ב 200 יש, גם ה 308 נמכרת ב 200 במחירון לפחות, לא יודע לגבי הנחות. לא קריטי, עם מימון זה באמת יותר בהישג יד למי שיש לו עבודה יציבה עם שכר סבבה בניגוד לבעבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

GTI בגרסת PP הרגישה לי גרסה הרבה יותר בוגרת של הקופרה.

אתה מוותר על דרמה, מוותר מעט מאוד על התנהגות אבל מקבל רכב הרבה יותר מתאים לשמש כרכב ראשון במשפחה, בטח בכל מה שקשור לתא הנוסעים.

 

דווקא בשרשור כזה היא הרבה יותר "הגיונית לרכישה" מאשר קופרה.

 

 

האחרונה שיצא לי להתנסות בה זו דור6.

בכל מקרה, הקופרה מדברת אלי הרבה יותר,הרי לעבודה וללימודים אני אעשה את אותו המסלול בפקקים והסיאט תיתן יותר "אווירה".

 

לא שיש לי תכנון לרכב כזה ב5-6 שנים הקרובות,סתם תהיות.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזה איזושהי אהבה עמוקה בלב לרכב, לסוג מסויים, לקטגוריה מסויימת, להרגשות מסויימות, שגם אם לא תמיד הוא יכול לממש אותן, יש לו מה שנקרא "פת בסלו" שבכל רגע נתון שירצה יוכל לנסוע לפה או לשם, באופן כזה או אחר, שמספק אותו.

אני חושב לרוב האנשים שאוהבים רכבי ספורט, מהירות, וכו', לא ירגע היצר והאהבה הזו בטענה שלך, שאפילו אם ב90% מהזמן הוא לא יהנה מזה בפועל יותר מרכב פשוט, זה פשוט לא ירגיע אותו. ה10% הנוספים בוערים בו.

אני חושב שאתה מדבר כך בגלל אותה נקודה, אולי לך אין את התשוקה הזו בלב, אבל למי שיש, יבין על מה אני מדבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבתי הודעה בת שורה וקבלתי התראה, אז אני אסביר באריכות. אין הגיון כלכלי ברכישת רכב ספורטיבי ובעצם, להרבה מאוד אנשים שחיים ועובדים בעיר אין הגיון כלכלי ברכישת רכב בכלל. יותר זול לסוע במוניות. אבל יש אנשים שנהנים מנהיגה ובשבילם רכב ספורטיבי מעצים את ההנאה הזו. חיים רק פעם אחת.

 

זה, דרך אגב, מה שאילון מאסק הבין וכל קברניטי תעשיית הרכב הותיקה לא הבינו (או לא רצו להבין). עד טסלה, המכוניות החשמליות שיוצרו ניסו לדבר להגיון הכלכלי ולתחושת האשמה על הזיהום הסביבתי, כאשר היתה להם כאריזמה של עגלת גולף. לכדאיות הכלכלית (ללא תמריצים ממשלתיים) יקח זמן עד שתגיע ואין מספיק אנשים שיקנו מתוך רגשי אשמה. אבל אם תיצר מכונית חשמלית אם אופי ספורטיבי אנשים יעמדו בתור כדי לקנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1771 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...