Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

106 ראלי עם שאסי - הערכת חומרה


Neon Golden
שימו לב! השרשור הזה בן 7720 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

 

אני מנסה כבר כמה חודשים לשכנע את ידידי למכור לי את הראלי שלו (שנת 95), ואפילו ברגע של חולשה הוא הסכים שאקח אותה לבדיקה.

 

גם החבר וגם הבדיקה סיפרו שיש dent קטנטן (אני במסע שיכנוע עצמי :wink: ) בשלדה. כנראה שאיזה בריון נתן מכה קלה עם פטיש באחת הקורות האורכיות שמתחת למנוע. גם הבוחן (של דינמומטר) לא התרשם במיוחד מהמכה הזו.

זה נראה כמו קורת T הפוך שבאזישהי נקודה לאורך 3 ס"מ הבסיס של ה T עקום.

 

האם כל פגיעת שאסי היא ייהרג ובל יעבור ? סה"כ הרכב לא היה מעורב בתאונה ולא העלה ריג'קטים רציניים מעבר לכך (בולמי זעזועים גמורים, כיוון משולשים (?), והחלפת קלאץ' שצפויה בקרוב)

 

אם אני אמצא את הדביל ששיחק עם פטיש בכזה רכב ... חבל"ז :mad:

 

לעזרתכם אודה :)

פיז'ו - 106 סיבות לקנות רכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אני יזרוק לך כמה משפטים שיוכלו אולי לעזור לך.

רובם בנאליים...

 

אוטו עם שאסי יהיה קשה למכור.

ברור שיותר קשה למכור לאנטיס מעוכת שלדה מאשר 106 ראלי.

רוב הקונים שומעים את צמד המילים מכה ושלדה ובורחים כמו מאש (ללא צדק לדעתי).

 

106 ראלי הוא רכב בעל התנהגות מעולה.

רוב האנשים בארץ לא יודעים מה זאת אומרת התנהגות.

מתוך אלה שיודעים 99% לא מנצלים אותה כראוי.

אתה חושב שאתה תבחין בין רכב שיש לו מכה קטנה בשאסי לאחד שלא?

אתה חושב שתבחין בין אחד שהייתה לו תאונה חזקה מאוד לאחד שלא?

אם מכון הבדיקה לא היה עולה על זה אז היית מרגיש הבדל?

 

אנשים חושבים שאם הייתה מכה בשלדה, הרכב חורק, מתפרק כול גלגל מושך לצד אחר, והמנוע בכלל לא מקושר לתיבת ההילוכים.

 

אז מה קרה?! התעקמה המתכת...

מיישרים.

 

הדעה הרווחת הייתה שמכה בשאסי מעידה על תאונה קשה, שגררה החלפת חלקים רבים.

אי לכך ובהתאם לזאת, ברור שאיכות העבודה לא תהיה זהה לזאת שנעשתה בבית החרושת.

לכן תאונת שלדה הייתה מעין סימן הזהרה.

 

דיונים פילוסופים על איך שהרכב מתנהג אח"כ היו כאן מפה ועד לשולחן של המהנדס שהחליט שמחליפים ת'205 ב-106 וב-306 וקיבל אחרי זה מכתב פיטורים.

ובמקומו העסיקו את זה שעשה ת'206, שקיבל מדלייה.

 

דוגמא טובה תהיה מתחום הסאונד, שיש הטוענים כי כבלים מוזהבים שאיכותם ככה וככה... מחירם כנ"ל... והם מפירמה טובה מעבירים סאונד יותר טוב מכבלים רגילים.

ומבחנים שוב ושוב מוכיחים אחרת.

 

אותו הדבר עם התנהגות הרכב.

אני לא מאמין שהראלי עם העיקום מתחת למשולש של המיסב של הדודה של הצמיג תתנהג אחרת מכול ראלי אחרת בת גילה ובמצבה.

 

דווקא יותר תרגיש את בולמי הזעזועים הגמורים.

 

 

אני בכלל לא מבין גדול.

אבל זאת דעתי, ואני כאן כדי שתעמידו אותי על טעותי.

**אני מאמין שתגובה הזאת יכולה לגרום לכמה ממכם לא להסכים,

אז בא לכם לתקן אותי, ירידות וקטילות לא במקום.

אנחנו פה לנהל שיחה תרבותית.**

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכלל... מה אתם חושבים?! התנהגות רכב ושילדה זה מדע מדוייק?!

יש שמה יותר מזל ממה שאתם מתארים...

 

מה טוב אם היינו יודעים איך כול רכב ייתנהג לפני שהיינו שמים אותו על הכביש...

 

קחו לדוגמא את פיז'ו... היה להם מזל עם ה-205... אחרי זה הפתיעו עם 106 מתנהגת (אבל לא נמכרת) ו306 משפחתית מצויינת לנהג.

אז מה נראה לכם? שהחליטו... טוב..... מספיק עם זה... נמאס לנו לייצר מכוניות מהנות לנהיגה... בוא נעשה חרא על גלגלים, נוסיף לו גם כמה תקלות חשמל וגיר אוטו' מסריח לקינוח נארוז הכול שייראה כמו ביצה מיניוואנית ונקרא לו 307?!

 

עובדה! בפיז'ו לא ידעו איך לשחזר את השלדה של ה-306.

 

אתם חושבים שבישיבת הנהלה במאזדה יושבים עשרות מהנדסים ומתכננים איך לעשות את הרכב פחות מתקשר... ?!

מזמינים מהנדסים כדי לתת להגה תחושת ריחוק ואי תקשורת?

 

לא... פשוט זה לא מדע מדוייק...

 

לכול חברה יש שיטה לעשות שלדה, אצל חלק התבנית יותר טובה (פיז'ו) אצל חלק פחות (קיה).

לכול אחת יש הצלחות (205) ונפילות (307).

בתוך אותה תבנית שינויים קטנים יכולים לעשות הבדל עצום.

 

כדי לחשב התנהגות צריך לקחת בחשבון מילארדי מרכיבים..

אפילו אם במתכת היום יש יותר עופרת... ובמשלוח מחר המתכת תהיה טיפה שונה.

אז מה? 106 ראלי שיוצרה ב12 לאוגוסט יותר טובה מזאתי שבאפריל?!

אי אפשר לדעת...

אני אישית לא מכיר בעלי מקצוע בתחום הרכב שהם ממש מקצועיים ומבינים באמת בדברים האלה.

 

*** צונזר זמנית**** סליחה ממי שנפגע.

 

ואם כזה יחס אז אתם מצפים למוסכים מקצועיים?!

לאנשים שיגידו לך מה באמת ההבדל בין השלדה הנגועה של הראלי שלך לראלי רגילה?!

מדיי פעם יושבים להם בחברות הרכב כמה אנשים עם יותר שכל...

כמו אלה שאמרו בואו נעשה GTI...

 

לך תדע... אולי העיקום שיפר את ההתנהגות?!

אתה לא תדע. לא כול עוד אנשים יתיחסו בזלזול למכונאות.

 

יכול להיות שאם יש מכה בצד הרכב היא לא משפיע על כלום לעומת מכה בחזית שמשנה הרבה...

אבל את זה מי יודע?!

 

שומעים מכה...ושאסי...

ויאללה לרכב הבא.

 

 

 

אם יש מכה קטנה, ואתה רוצה את הרכב, ואתה יודע שתתקשה במכירה, ואין לך בעיה עם זה.

תתחדש :!:

 

זאת דעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזה בגלל שלהיות מכונאי נחשב מקצוע נחות, וכול מי שהולך לשם זה ערבים שלא שמים זין, רוסים שאתמול עלו ובחיים לא נגעו באוטו וכמה ערסים בלי בגרות.

 

 

אני לא עארס ויש לי בגרות מלאה, למדתי מכונאות כי אהבתי את עניין המוטוריקה עוד מגיל קטן.

 

אבל זה לא הנושא פה וזה שייך לנושא הסטיגמות.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדיי פעם יושבים להם בחברות הרכב כמה אנשים עם יותר שכל...

כמו אלה שאמרו בואו נעשה GTI...

 

תקרא עד הסוף, טוב?

 

הכוונה כאמור הייתה כי מעטים האנשים שלוקחים את הנושא ברצינות.

 

וכבוד רב אני רוחש לאלו המבינים במלאכתם.

 

קח לדוגמא חבר פורום אחד, שאני מעריכו מאוד.

עמית KOMPY.

לא רק שפעם אחרי פעם הוא נותן תשובות מנומקות, איכותיות, נבונות ומנוסחות יפה.

הוא כמוני וכמוך מנסה להעמיק את הידע שלו בנושא מוטוריקה, תחום עבודתו.

 

בכול מקצוע יש את אלו שבאים מתשע עד חמש...

ויש את אלו שמקיעים בעבודתם ולוקחים אותה ברצינות.

והאחרונים הם אלו שבזכותם כול ענף מתפתח.

 

ובכלל יצא לי גם לגלות את הצד האנושי שבו שהסכים לעזור, על חשבון זמנו וללא כול תמורה! לחבר פורום בצרה עם דונה מסריחה (ועל זה אני מודה לו מאוד).

 

 

אבל מה לעשות, לעומת תחומים אחרים כגון רפואה ומחשבים. עניין המכונאות לא נלקח ברצינות.

ומכונאים לא מכירים כמו שצריך את האוטו, עושים קומבינה אחת על השנייה ומתפללים שהכול יעבוד.

מעטים המכונאים שקוראים כול מאמר או ספר או נושא שנכתב על הרכב.

לעומת רופאים לדוגמא, שמקפידים לעיין בחומר חדש שיוצא לאור.

 

כשכבר יש בעל מקצוע אחד שיודע מה הוא עושה שמו נע ונד ברחבי הארץ ומגיעים גם ממרכז הארץ עד ראש העין בשביל להחליף שמנים לאוטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

sterling, בוא אני אענה לך ברצינות. (אני אשתדל לענות על הכל אבל זה קשה, כתבת ספר)

 

נתחיל דווקא ב-307. כתבת שלפז'ו לא יצא הפעם. זה ממש לא נכון. אני מבטיח לך שפז'ו ידעו ועדיין יודעים לייצר מכוניות מהנות. השרטוטים והידע של ה-306 לא הלכו לשום מקום. גם לא של ה-106 או ה-205 העתיקה. פז'ו לקחו החלטה מודעת לחלוטין לייצר מכונית שתתחרה בגולף. הם ידעו יפה מאוד מה הם עושים. הם הבינו שמכונית לנהג זה לא מה שמוכר היום, אלא מכונית גדולה, מכובדת, מפוארת כמה שניתן, עם הגה חשמלי וזנב מחובר לכביש. אין פה שום עניין של מזל. אין פה שום עניין של "לא הצליחו לשחזר את ה-306". זה לא שהם לא הצליחו - הם לא רצו. זה עצוב אבל ככה זה.

 

נתת את דוגמת מזדה - בדיוק בגלל העובדה שבלנטיס הנוכחית הם לא השקיעו באיכויות ניהוג, ובגלל שהכיוון החדש של מזדה בכל המכוניות שלה פונה לשוק האירופאי שלו זה "חשוב", הם דווקא כן משקיעים בזה כיום, והתוצאות טובות ככל הנראה.

 

בנוגע לשלדה - ניתן להגיד שפגיעת קצה שלדה לא אמורה לפגוע בהתנהגות. פגיעה שנחשבת פגיעת שלדה היא כבר עניין מורכב יותר מכיוון שהפגיעה היא גם בקורות האורך של הרכב או בחלקים אחרים (גג נניח) - אלו דברים שתיקון לא מאוד מדויק שלהם יכול לגרום לרכב מצד אחד לנסוע פחות טוב (שחיקה מוגברת של מרכיבים, פגיעה בהיגוי וכן הלאה) ומצד שני, ואפילו יותר חשוב - להיות פחות בטוח. חלקים שנפגעו ולא יושרו כמו שצריך יכולים לקרוס בעת תאונה ולא למלא את תפקידם כהלכה, וזה - כבר מסוכן.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם שטרלינג שעם ישראל קצת מגזים בתגובתו לפגיעת שלדה.

 

ייתכן שבמקרים רבים מי שממשיך לחפש כשהוא שומע את המילה 'שלדה' מפספס מציאה רצינית.

איך ניתן לוותר על מכונית טובה מבלי לבדוק לעומק את מהות פגיעת השלדה?

 

הפגיעה שתוארה בשרשור הזה ממש לא נשמעת רצינית. לא כזאת שיוצרת בעיה בטיחותית ולא כזאת שפוגעת בהתנהגות הכביש של האוטו.

ברצינות - מכת פטיש על אחת הקורות?

תגיד תודה שיש 'פגיעת שלדה' ושאתה יכול לקנות ראלי טובה מתחת למחירון!!!

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אני חושב שזה בגלל שלהיות מכונאי נחשב מקצוע נחות, וכול מי שהולך לשם זה ערבים שלא שמים זין, רוסים שאתמול עלו ובחיים לא נגעו באוטו וכמה ערסים בלי בגרות.

זאת דעתי.

 

אאאאאה... מה הקשר לרוסים? מה הקשר לבגרות? ומה הקשר של הזין?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשכבר יש בעל מקצוע אחד שיודע מה הוא עושה שמו נע ונד ברחבי הארץ ומגיעים גם ממרכז הארץ עד ראש העין בשביל להחליף שמנים לאוטו.

 

ראש העין לדעתי זה במרכז הארץ אז זה לא כל כך נורא :lol:

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שטרלינג היקר.

אני מכיר הרבה אנשים, יוצאי היי טק, שהלכו ללמוד מכונאות כי הם אוהבים את זה.

דווקא יצא לי לפגוש הרבה בעלי מקצוע טובים.

ואפרופו רוסים, אני מטפל בפולו במוסך של רוסים , בקושי יודעים עברית,

אבל עושים עבודה כמו של מנתחים ומתנהגים לאוטו כאילו הוא של אבא שלהם.

מעולם לא ראיתי עבודה כ"כ טובה באף מוסך. הייתי המום...

אין ספק שהם שמים את צ'מפיון בכיס הקטן.

 

חוצמזה, ממישהו שהיה בעלים של דונה למשך שבוע, לא הייתי מצפה לייעץ בנושא שלדה.

כי אולי אז היית צעיר, אבל אתה עדיין צעיר היום, תשאיר את הדיון לאנשים עם נסיון.

שלא יקרה מצב שיקחו עוד את התגובות שלך ברצינות ויילכו לרכוש רכב בלי לראות הודעות

של בעלי נסיון.

 

יום טוב.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

sterling, בוא אני אענה לך ברצינות. (אני אשתדל לענות על הכל אבל זה קשה, כתבת ספר)

 

נתחיל דווקא ב-307. כתבת שלפז'ו לא יצא הפעם. זה ממש לא נכון. אני מבטיח לך שפז'ו ידעו ועדיין יודעים לייצר מכוניות מהנות. השרטוטים והידע של ה-306 לא הלכו לשום מקום. גם לא של ה-106 או ה-205 העתיקה. פז'ו לקחו החלטה מודעת לחלוטין לייצר מכונית שתתחרה בגולף. הם ידעו יפה מאוד מה הם עושים. הם הבינו שמכונית לנהג זה לא מה שמוכר היום, אלא מכונית גדולה, מכובדת, מפוארת כמה שניתן, עם הגה חשמלי וזנב מחובר לכביש. אין פה שום עניין של מזל. אין פה שום עניין של "לא הצליחו לשחזר את ה-306". זה לא שהם לא הצליחו - הם לא רצו. זה עצוב אבל ככה זה.

 

נתת את דוגמת מזדה - בדיוק בגלל העובדה שבלנטיס הנוכחית הם לא השקיעו באיכויות ניהוג, ובגלל שהכיוון החדש של מזדה בכל המכוניות שלה פונה לשוק האירופאי שלו זה "חשוב", הם דווקא כן משקיעים בזה כיום, והתוצאות טובות ככל הנראה.

 

בנוגע לשלדה - ניתן להגיד שפגיעת קצה שלדה לא אמורה לפגוע בהתנהגות. פגיעה שנחשבת פגיעת שלדה היא כבר עניין מורכב יותר מכיוון שהפגיעה היא גם בקורות האורך של הרכב או בחלקים אחרים (גג נניח) - אלו דברים שתיקון לא מאוד מדויק שלהם יכול לגרום לרכב מצד אחד לנסוע פחות טוב (שחיקה מוגברת של מרכיבים, פגיעה בהיגוי וכן הלאה) ומצד שני, ואפילו יותר חשוב - להיות פחות בטוח. חלקים שנפגעו ולא יושרו כמו שצריך יכולים לקרוס בעת תאונה ולא למלא את תפקידם כהלכה, וזה - כבר מסוכן.

 

רוני

 

:mm_yeah:

בהמשך למה שרוני אמר, מכונית שעברה תיקון מקצועי ומדוייק (קיימים מכשירים יעודיים ליישור שילדות ומדידה, זה נקרא ROBO משהו...לא זוכר את השם בדיוק) לא אמורה להראות שינויים בהתנהגות. בכל מה שקשור להגנה בזמן תאונה קשה, רוב הסיכויים שזה החיסרון העיקרי של רכב כזה (פרט לסחירות ודברים בסגנון) מאחר ולא ניתן לשחזר את חוזק הקורות וכל החיבורים שכבר ספגו מכה/זעזוע לא קטן.

 

אם מדובר בקצה שילדה, ללא סימני פגיעה או תיקון בגג הרכב והמשקופים - אפשר לשקול רכישה (רק במידה והרכב עובר בדיקה מקיפה ויסודית יותר בכל מה שקשור למרחקים בין הסרנים, איכות התיקון שבוצע וכד').

 

אם מדובר בתאונה קשה שכללה החלפה של מכלולים הקשורים בהתנהגות הרכב (משולש קדמי, מתלה, זרוע אחורית לגלגל וכד') כדאי לבדוק ב 7 עיניים שהשתמשו בחלפים זהים למקורי (או לוודא שהחליפו בזוגות - אם מדובר בחלק ימני ושמאלי ברכב) ולא לקנות חתול בשק.

 

יש הרבה "אם"-ים בהודעה הזו - לכן תשכיל לסנן את מה שרלוונטי לגביך ותחליט בעצמך.

בשביל לסבר את האוזן, אם הרכב שבדקת קיבל מכה בקצה השילדה ולא נמצא נזק פרט לקוסמטיקה (פנס, פגוש, חלקי פח חיצוניים וכו') אז שווה לקנות במחיר המתאים. במידה והנזקים היו כבדים (משולש, הגה, הרבה חיבורים/ריתוחים וכו') תתרחק כמו מאש.

חשוב לוודא שבמדידות מרחקים ושאר ירקות הרכב יוצא תקין 100%.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה למשיבים :)

 

התאפשר לי היום לצלם את הפגיעה המדוברת, ותמונה אחת שווה אלף מילים :)

 

לי זה לא נראה רציני (איציק, קצת קשה לי לזהות את המכלולים אליהם התייחסת - אבל לא נראה לי שזה שייך למי מהם ...)

 

תודה על ההתייחסות 8)

IMG_0004.jpg

פיז'ו - 106 סיבות לקנות רכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הפגיעה בתמונה שצילמת ,יש לזה קשר הדוק לרוסים .

אני יכול רק להגיד למי שנתן את המכה הזאת :יופט ויומאט :evil:

 

פה מדובר בבירור בעצלנות של מישהו שחלק באיזור נתקע לו (אלטרנטור?) ובמקום להשתמש בכלים מתאימים עבד עם מפתח רוסי (שוב הרוסים ? לצורך ההבהרה ,מפתח רוסי זה פטיש ואזמל ,סתם בדיחה גזענית עתיקה ,בלי קשר למציאות) ועל הדרך נתן קטנה לקורה.

 

מכה כזאת בוודאות לא תשפיע אפילו בפרומיל על התנהגות הרכב ,הדבר היחיד שחשוב לזכור : יהיה קשה יותר למכור את הרכב (אולי לא ,במקרה של הראלי) ויהיה צורך להפחית במחיר. לעומת זאת כנראה שתוכל לקנות אותה מעט יותר בזול ,אז זה אמור להתקזז.

 

אבל קצת על הויכוח.

פגיעת שילדה יכולה להיות ברמה הזו ,כלומר כלום

אבל פגיעת שילדה יכולה להיות ברמה כמו ה-206 דנדשה שראיתי בראשון לפני שבועיים , כאשר רכב אחר נכנס ב-206 מאחור והגיע בערך עד הכסא האחורי שלה.

כשראיתי אותו הוא היה על הליפט , הגשר האחורי הוחלף , כמוהו גם הקורה הרוחבית מתחת לכסא האחורי , קורה אורכית אחורית בצד ימין , בעוד שהשמאלית יושרה. בנוסף נעשתה קומבינה על רצפת הרכב איפה שהיה פעם תא המטען ,כאשר הובא חלק חדש ,נחתך לשניים , וחובר בהלחמה לחצי הרצפה הישנה. על הנזקים לכנפיים , דלת אחרוית וכו' אני בכלל לא מדבר.

 

רכב כזה , להעלות על הכביש ,הינו פשע של חב' הביטוח ,אשר רק האינטרס הכלכלי הצר מעניין אותה. שיקום רכב כזה , ללא שום מכשיר שבודק מרווחים ,אורכים וכו' , בעבודת יד ,כולל יישור חלקים שנפגעו -בחיים לא יעמוד בעומסים אליהם תוכנן ,ושלא נדע מצרות אם הוא ייקלע שוב לתאונה.

 

מר סטרלינג היקר , אתה טוען שחלק שהתכופף מיישרים וזהו ??? תן לי לספר לך משהו . ישנו מדע שלם הנקרא מטלורגיה , העוסק בחוזק חומרים מתכתיים.

כל מתחיל בתחום יידע לספר לך שחומר שכופף והוחזר לצורתו הקודמת באופן מכני (לא ע"י חימום וכו') יהיה חלש מהחומר במצבו המקורי.

לא מאמין ? קח חוט ברזל או נחושת וכופף אותו כמה פעמים הלוך ושוב.

נשבר ? איך ? הרי רק כופפת ויישרת אותו ?

 

עוד דוגמא ? לפני כמה שבועות נשקתי (בעזרת הלאנטיס) לאחוריה של גולף.

מכה קטנטונת ,הגולף אפילו לא נפגעה. כנ"ל גם רוב הלאנטיס.

חוץ מאיזור אחד.

זה שנפגע בעבר בתאונה ע"י המחזיק הקודם ברכב , ויושר ע"י פחח.

החלק התקפל כמו אולר.

זה מה שקורה לחלקים שמיישרים אותם.

 

לסיכום - אכן יש מכות שלדה שרק מורידות מערך הרכב וההתייחסות אליהן מוגזמת.

אבל יש גם כאלה שפוגעות , וקשה , בהתנהגות הרכב כולו.

אם אתם יודעים/מבינים/יש לכם מישהו שמבין ויכול לתת חוות דעת בדבר חומרת הפגיעה , ולדבריו זה לא משהו בעייתי - לכו על זה.

 

אם לא - עברו לרכב הבא , לא חסר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7720 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...