Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8484 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רגע, זה מעניין.

 

ב-400000 ק"מ לא הוחלפו בלמים?

 

כלומר הדיסקים והרפידות הם המקוריים? (בעצם, במסגרת הטיפול מחליפים לפעמים רפידות...)

 

והקלאץ' - ברכב לימוד נהיגה - מקורי?

ציריות?

בולמים קדמיים? (ברכב לימוד נהיגה שנוסע הרבה בתוך העיר...)

יש מזגן אני מקווה - לא עבר שום טיפול?

עוד דברים?

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הילוך ראשון 18 קמ"ש?!? חחחח לי יש 1600 וסגרתי עם הילוך ראשון 45

ואני מהמר שאפשר גם יותר אני פשוט פחדתי שהיא תתפרק :mad:

 

 

בכל אופן האוטו ממש מצויין שנת 93 לא עושה בעיות ולא עשה אפילו קלאצ' לא החלפנו אבל יש לי הרגשה שזה די בדרך והבעיות הכי "גדולות" שהיו לו זה אכן ציריות

למיניהן ודברים שוליים

אהה כן וגם ברקסים הוחלפו אחרי 100k אבל זאת כבר אשמתי

בקשר ל dl של המורה שלך אל תמכור לנו את הבולשיט הזה שאתה מספר כי זה לא הגיוני

גם אני הייתי תלמיד נהיגה אומנם כשרוני ולומד מהר אבל חוץ ממני ראיתי אילו יצורים עולים על המכונית וראיתי מה הם עושים לה כך שלא יכול להיות שהמכונית עם 0 תקלות

פורסם

רוני אינני יודע על פרטים יותר מדויקים, אתה לא מצפה שאני אדקלם לך שורת טיפולים תכופתיים לחצי מיליון קילומטר בשיעור נהיגה בודד לא?

 

אבל הנק' היותר מרכזית היא שהוא נתקע בכביש רק פעם אחת, וזה בגלל שהקודן שלו נדפק הוא כמובן החליף אותו.

 

אז חוץ מבלאי רגיל וסטנדרטי לא הוחלף שומדבר כתוצאה מתקלה. שום תקלות ושום בלאי חריג, להיפך הבולמים האחוריים שהוחלפו אחרי יותר מ400K ק"מ מראים על בלאי נמוך בצורה מטורפת.

 

אם זה ממש מענין אני יכול לשאול אותו יותר פרטים, יש לי שיעור ביום שני.

 

ולגבי דארקסטאר, אני אפילו לא רוצה להתייחס.

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

פורסם
רוני אינני יודע על פרטים יותר מדויקים, אתה לא מצפה שאני אדקלם לך שורת טיפולים תכופתיים לחצי מיליון קילומטר בשיעור נהיגה בודד לא?

 

אבל הנק' היותר מרכזית היא שהוא נתקע בכביש רק פעם אחת, וזה בגלל שהקודן שלו נדפק הוא כמובן החליף אותו.

 

אז חוץ מבלאי רגיל וסטנדרטי לא הוחלף שומדבר כתוצאה מתקלה. שום תקלות ושום בלאי חריג, להיפך הבולמים האחוריים שהוחלפו אחרי יותר מ400K ק"מ מראים על בלאי נמוך בצורה מטורפת.

 

אם זה ממש מענין אני יכול לשאול אותו יותר פרטים, יש לי שיעור ביום שני.

 

ולגבי דארקסטאר, אני אפילו לא רוצה להתייחס.

 

 

ראלימן

 

חביבי , אם המורה שלך לא החליף בולמים במשך 400 אלף קילומטר, סימן שהוא אדיוט ואולי כדאי שתחליף אותו.

זו התרבות שהוא מייצג, הוא בטח משוויץ אם זה כל העולם , במקום שישוויץ שהוא החליף בולמים כי זה בטיחותי, החליף רפידות ודיסקים, החליף צמיגים כל שנתיים, זה מה שהוא בוחר להגיד בשיעור הראשון לתלמיד שלו, תרבות נהיגה עלאק .

פורסם
רוני אינני יודע על פרטים יותר מדויקים, אתה לא מצפה שאני אדקלם לך שורת טיפולים תכופתיים לחצי מיליון קילומטר בשיעור נהיגה בודד לא?

 

אבל הנק' היותר מרכזית היא שהוא נתקע בכביש רק פעם אחת, וזה בגלל שהקודן שלו נדפק הוא כמובן החליף אותו.

 

אז חוץ מבלאי רגיל וסטנדרטי לא הוחלף שומדבר כתוצאה מתקלה. שום תקלות ושום בלאי חריג, להיפך הבולמים האחוריים שהוחלפו אחרי יותר מ400K ק"מ מראים על בלאי נמוך בצורה מטורפת.

 

אם זה ממש מענין אני יכול לשאול אותו יותר פרטים, יש לי שיעור ביום שני.

 

ולגבי דארקסטאר, אני אפילו לא רוצה להתייחס.

 

 

ראלימן

 

חביבי , אם המורה שלך לא החליף בולמים במשך 400 אלף קילומטר, סימן שהוא אדיוט ואולי כדאי שתחליף אותו.

זו התרבות שהוא מייצג, הוא בטח משוויץ אם זה כל העולם , במקום שישוויץ שהוא החליף בולמים כי זה בטיחותי, החליף רפידות ודיסקים, החליף צמיגים כל שנתיים, זה מה שהוא בוחר להגיד בשיעור הראשון לתלמיד שלו, תרבות נהיגה עלאק .

 

נכון שלומי.

 

אין סיכוי שבעולם שבאמת היא יכולה כזאת אמינה?

 

תפתח ת'עיניים.

 

ראלימן, וזה לא שיעור ראשון, ואני שאלתי הוא לא העלה כלום.

קורס 154 RESTEPA.

פורסם

בולמים , צמיגים, דיסיקים, רפידות לא קשורים לאמינות , זה בטיחות.

 

אבל שטויות, מה אני מבין, אני צריך יותר להקשיב לך, יש לך כבר יותר משיעור נהיגה אחד , איזה 3 , 4 לפחות.

פורסם

עד שראלימן לא יברר מה בדיוק הוחלף באוטו, אנו טוחנים מים. אני ממש לא מאמין שסובארו ליאונה תעבור חצי מליון ק"מ בעיר ללא החלפת ציריות.

 

כל פעם שאני מדבר עם בעלים של רכב למכירה, אני שואל מה הוחלף מלבד טיפולים. ב-90% מהמקרים, התשובה היא שלא הוחלף דבר. לאחר מכן אני מתחיל לשאול לגבי רכיבים עיקריים ספציפיים וכמעט תמיד אחד מהם הוחלף. אנשים מפחדים לספר שהם החליפו קלאץ' לא מזמן בכדי שהקונה לא יחשוב שהרכב בעייתי...

 

יש עוד אנשים, שפשוט מכניסים את האוטו לטיפול ומאשרים לעשות כל מה שצריך. מבחינתם, האוטו נכנס למוסך רק לטיפולים, למרות שהחליפו לא מעט רכיבים.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

פורסם
בולמים , צמיגים, דיסיקים, רפידות לא קשורים לאמינות , זה בטיחות.

 

אבל שטויות, מה אני מבין, אני צריך יותר להקשיב לך, יש לך כבר יותר משיעור נהיגה אחד , איזה 3 , 4 לפחות.

 

ממתי בולם תקין לחלוטין מהווה סכנה בטיחותית?!?

 

אז אוקיי תגיד צמיג עם הזמן מתייבש אז צריך להחליף למרות שהוא נראה בסדר גמור.

רפידות ובלמים כן.

 

אבל למה לעזאזל אתה נטפל לאביזר שכל עוד שהוא לא נוזל הוא עושה את עבודתו נאמנה ועובר טסטים בכיף?!?

 

ראלימן,

מה הקשר לעזאזל לכמה שיעורים יש לי או אין לי? אנא תנסה לראות מעבר לזה.

קורס 154 RESTEPA.

פורסם

בעשר שנים הוא עשה 430 אלף קילומטר?

המורה נהיגה שלי, שלמדתי אצלו עד לפני קצת יותר מחצי שנה כשהוצאתי את הרשיון היה לו 260 אלף קילומטר. אתם יודעים איזה אוטו ואיזה שנה?

גולף SDI שנת....1999! תעשה את החישוב לבד כמה המורה שלי נוהג...הוא כל היום בכבישים.

בקשר לאוטו? היה נחמד אני זוכר. לא זוכר בעיה מיוחדת חוץ ממשהו קטן בגיר שהייתה לו בעיה קטנטנה בהילוך השני (או שאני זוכר את זה ככה כי לא ידעתי לנהוג.....).

Back to the original - NC again.

פורסם
בולמים , צמיגים, דיסיקים, רפידות לא קשורים לאמינות , זה בטיחות.

 

אבל שטויות, מה אני מבין, אני צריך יותר להקשיב לך, יש לך כבר יותר משיעור נהיגה אחד , איזה 3 , 4 לפחות.

 

ממתי בולם תקין לחלוטין מהווה סכנה בטיחותית?!?

 

אז אוקיי תגיד צמיג עם הזמן מתייבש אז צריך להחליף למרות שהוא נראה בסדר גמור.

רפידות ובלמים כן.

 

אבל למה לעזאזל אתה נטפל לאביזר שכל עוד שהוא לא נוזל הוא עושה את עבודתו נאמנה ועובר טסטים בכיף?!?

 

ראלימן,

מה הקשר לעזאזל לכמה שיעורים יש לי או אין לי? אנא תנסה לראות מעבר לזה.

 

חביבי, אין בולם בעולם שמסוגל לתפקד כראוי אחרי 430 אלף קילומטר בנהיגה עירונית , מחליפים בולם גם אם הוא לא נוזל, זה עניין של בטיחות והמורה החאפר שלך אפילו לא מודע לעובדה הזו, זה בדיוק מה שמפריע כאן, מבחינתו, בולם יכול וצרך להחזיק 400 K קילומטר, עדיף לו לחסוך אלף שקל מאשר ליסוע כמו שצריך.

 

זה שהאוטו עובר טסט, זה לא אינקדיקציה לכלום, בטח לא לתקינותו של הבולם.

 

ואם אתה עדיין לא מבין למה אני חותר, אני אנסה להסביר שוב.

 

נניח תלמיד אחר, לא קורה בפורום כאן ושומע את המורה שלך פורש נוצות , נכנס לתלמיד הזה לראש שאם משהו לא מקולקל, לא צריך להחליף, בולם לא נהרס ? בסדר, אפשר עוד מאה אלך קילומטר, צמיג לא התפוצץ ? יאללה, עוד שנתיים.

 

זה לא הבולם הספציפי, זה הגישה.

זה בדיוק תרבות מוטורית.

היום שמעתי פרסומת בגלגל"צ על אמא שאיבדה את הילד שלה בתאונת דרכים בגלל שלא היה חגור, היא מספרת שהיא קמה שלוש פעמים בלילה כדי לראות אם הוא מכוסה שחס וחלילה לא יתקרר, אבל לחגור חגורת בטיחות זה לא כזה חשוב, גם צמיגים, זה לא כזה חשוב, גם בולמים, זה סתם תיק.

 

תשאל את המורה שלך מתי לאחרונה הוא מדד לחץ אוויר בצמיגים, אני מוכן להתערב שהוא יגיד לך משהו בסגנון , זה אוטו בומבה, האוויר פה לא בורח.

 

הגישה, זה מה שמפריע לי.

פורסם
בולמים , צמיגים, דיסיקים, רפידות לא קשורים לאמינות , זה בטיחות.

 

אבל שטויות, מה אני מבין, אני צריך יותר להקשיב לך, יש לך כבר יותר משיעור נהיגה אחד , איזה 3 , 4 לפחות.

 

ממתי בולם תקין לחלוטין מהווה סכנה בטיחותית?!?

 

אז אוקיי תגיד צמיג עם הזמן מתייבש אז צריך להחליף למרות שהוא נראה בסדר גמור.

רפידות ובלמים כן.

 

אבל למה לעזאזל אתה נטפל לאביזר שכל עוד שהוא לא נוזל הוא עושה את עבודתו נאמנה ועובר טסטים בכיף?!?

 

ראלימן,

מה הקשר לעזאזל לכמה שיעורים יש לי או אין לי? אנא תנסה לראות מעבר לזה.

 

חביבי, אין בולם בעולם שמסוגל לתפקד כראוי אחרי 430 אלף קילומטר בנהיגה עירונית , מחליפים בולם גם אם הוא לא נוזל, זה עניין של בטיחות והמורה החאפר שלך אפילו לא מודע לעובדה הזו, זה בדיוק מה שמפריע כאן, מבחינתו, בולם יכול וצרך להחזיק 400 K קילומטר, עדיף לו לחסוך אלף שקל מאשר ליסוע כמו שצריך.

 

זה שהאוטו עובר טסט, זה לא אינקדיקציה לכלום, בטח לא לתקינותו של הבולם.

 

ואם אתה עדיין לא מבין למה אני חותר, אני אנסה להסביר שוב.

 

נניח תלמיד אחר, לא קורה בפורום כאן ושומע את המורה שלך פורש נוצות , נכנס לתלמיד הזה לראש שאם משהו לא מקולקל, לא צריך להחליף, בולם לא נהרס ? בסדר, אפשר עוד מאה אלך קילומטר, צמיג לא התפוצץ ? יאללה, עוד שנתיים.

 

זה לא הבולם הספציפי, זה הגישה.

זה בדיוק תרבות מוטורית.

היום שמעתי פרסומת בגלגל"צ על אמא שאיבדה את הילד שלה בתאונת דרכים בגלל שלא היה חגור, היא מספרת שהיא קמה שלוש פעמים בלילה כדי לראות אם הוא מכוסה שחס וחלילה לא יתקרר, אבל לחגור חגורת בטיחות זה לא כזה חשוב, גם צמיגים, זה לא כזה חשוב, גם בולמים, זה סתם תיק.

 

תשאל את המורה שלך מתי לאחרונה הוא מדד לחץ אוויר בצמיגים, אני מוכן להתערב שהוא יגיד לך משהו בסגנון , זה אוטו בומבה, האוויר פה לא בורח.

 

הגישה, זה מה שמפריע לי.

 

אני לא חושב שזוג בולמים אחוריים יחזיקו מעמד 430 אלף ק"מ.

לדעתי האישית, וזו רק השערה "פרועה", הם הוחלפו ללא ידיעתו באחד הטיפולים (מדובר בזוג בולמים שעולה 300-350 שח והרכבתו מ-א-ו-ד פשוטה).

ברכבי לימוד נהיגה ישנה נטיה גבוה מאוד להרבה נוסעים במושב האחורי (בד"כ 2, לעיתים גם 3) - לכן אין סיכוי, לדעתי, שבכבישים ה"נהדרים" שיש לנו כאן בפתח תקוה הם ישרדו מעל 400 אלף ק"מ.

מאידך, תמיד יכולים להיות מקרים נדירים או קיצוניים שהם דווקא כן "יחזיקו מעמד" לכעורה (לא ינזלו) אבל התיפקוד שלהם יהיה לקוי.

 

עד שראלימן לא יברר מה בדיוק הוחלף באוטו, אנו טוחנים מים. אני ממש לא מאמין שסובארו ליאונה תעבור חצי מליון ק"מ בעיר ללא החלפת ציריות.

אני לא חושב שיש אוטו שיעבור כזו כמות של קילומטרים ללא החלפת פעמוני ציריות. עיקר הבעיה נעוצה סביב הגומיה (שנקרעת כתוצאה מיובש) ומחסור בגירוז נדיב במוסכים הישראליים. כמו כן גם איכות הרכיבים המשופצים בארץ אינה גבוה, לכן כדאי לעיתים לקנות ציריה חדשה (אפילו מתוצרת לא ידועה) מאשר להתעסק עם משופצת.

 

החלפת ציריה הינה פעולה דיי פשוטה - אך אם הוא היה מספיק חכם להחליף את הגומיות כל כמה שנים, לנקות ולשים גריז חדש - סביר להניח שהוא עשה עליהם כמות מכובדת מאוד של קילומטרים.

בנוסף לזה, אסור לשכוח שמדובר ברכב לימוד נהיגה שלרוב נוסע במהירויות נמוכות ומבחינת עומס מנוע-גיר הוא לא "נטחן" על 6000 סלד כל היום - יש סיכוי שהוא נוסע על הציריות דיי הרבה זמן.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
עצם זה שהמורה שלו מלמד על ליאונה זה מצביע איזה חאפר הוא

כמה הוא לוקח לך לשיעור 30 שקל?!?

 

תגיד לי משהו אחד:

 

אתה חושב לפני שאתה לוחץ על שלח?

 

מה זה לעזאזל משנה באיזה רכב המורה מלמד?? זה שהוא מלמד פי 3 יותר זמן מהחיים שלך זה שומדבר, משנה רק איזה אוטו יש לו. זה שהוא לימד במכוניות כמו טריומף ומרצדס 200 והחזיק בהם 10 שנה זה אומר שהוא חאפר? איך בדיוק מקרינה המכונית שלו על יכולת הלימוד או על החאפריות כביכול שלו? אתה יודע על זה שהוא הגיש בג"צ בטענה של אם מכונית תקינה אז לא חייבים להחליף רכב לימוד אחרי 10 שנים כמו בחוק??

 

הוא מורה כבר קרוב ל-40 שנה וסביר להניח שלימד את סבא שלך נהיגה.

 

חאפר?

 

באמת שאני לא יודע למה הגבתי...

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

פורסם

ויותר טוב אל תזבל תסכל מהתחלה בקשר לאיזה מורה נהיגה שלא החליף שום חלק באוטו לאחר 400000 ק"מ

ותסביר לי עוד משהו איך זה יכול להיות שהמורה לנהיגה שלי סגר עם אמפרזה דנדשה רק אחרי מספר חודשים משהו כמו 40000 ק"מ?

מה פחות עבודה? לא נראה לי

וחוץ מזה לפני שאתה כותב שטויות תברר שאתה יודע על מה אתה מדבר

הייתי מצפה במיוחד מתלמיד נהיגה שעשה 3-4 שיעורים

פורסם
ויותר טוב אל תזבל תסכל מהתחלה בקשר לאיזה מורה נהיגה שלא החליף שום חלק באוטו לאחר 400000 ק"מ

ותסביר לי עוד משהו איך זה יכול להיות שהמורה לנהיגה שלי סגר עם אמפרזה דנדשה רק אחרי מספר חודשים משהו כמו 40000 ק"מ?

מה פחות עבודה? לא נראה לי

וחוץ מזה לפני שאתה כותב שטויות תברר שאתה יודע על מה אתה מדבר

הייתי מצפה במיוחד מתלמיד נהיגה שעשה 3-4 שיעורים

 

הבהרות:

 

1. מעולם לא אמרתי שהוא לא החליף שום חלק אחרי 400K. רק אמרתי ששום חלק מעבר לבלאי נורמאלי לא הוחלף. או לפשט את זה יותר בשבילך - שום תקלות.

 

2. לא אמרתי כאן דבר מעבר לידע שלי והפעם באמת לא קפצתי מעל הפופיק.

 

3. אתה רוצה להגיד לי שהמורה שלי הוציא את כל הדש בורד שלו, לקח את האודומטר העלה אליו הביתה, והעביר עם מקדחה את האודומטר קדימה?! מת, מת, מת שתראה לי טיפה היגיון פה. רכב נהיגה בן 9 וחצי שעשה 480K זה לא כזה לא סביר. האוטו נוסע 13 שעות ביום ובסופי שבוע משמש כאוטו משפחה.

 

4. מי אמר שעשיתי 3-4 שיעורי נהיגה?

 

בקיצור אל תקפוץ למסקנות לפני שחשבת על מה שאתה כותב.

 

ראלימן,

מחר יהיו עוד פרטים לגבי חלקים שהוחלפו או לא.

קורס 154 RESTEPA.


×
×
  • תוכן חדש...