Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לתבוע את המוסך?


שימו לב! השרשור הזה בן 2221 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בדיעבד מסתבר כי למרות שרכשת אותו בפחות ממחיר המחירון עדיין רכשת אותו בעשרות אלפי ש"ח מעל מחיר השוק. ברשותך לצורך הדיון אכמת את הסכום הזה ל 40 אלף ש"ח.

 

את "הנזק " הזה אתה יכול לתבוע מאדם אחד בלבד. קוראים לו אבי 567890.

 

למה מאבי 567890? הוא ידע על מחיר המחירון וקנה בהתאם. בעל רכב צריך לשלוט ברזי שוק הרכב?

 

החלטת למכור את הרכב החדיש. אז מסתבר לך כי רכשת אותו יקר והצלחת למכור אותו במחיר של 50 אלף פחות מהמחירון.

 

הנזק שלך הוא 50

 

אלף פחות 40 אלף שבהם אשם אבי 567890.

 

הוא מכר את הרכב כי הגיע הזמן למכור אותו. כמה אפשר לנסות למכור רכב לא סחיר לבד?

 

ראשית תצטרך לשכנע את השופט כי ההחלטה למכור את הרכב החדיש היא הנכונה. מחסום לא פשוט לגמרי.

 

למה מחסום לא פשוט? למה שהוא יחזיק רכב עם ירידת ערך גבוהה? למה הוא צריך לשלם על טעויות/תחבולות של אחרים?

 

כאשר גם כאן הסבירות היא להישאר עם הרכב החדיש ולהיפרד מהבובולינה.

 

שוב, למה לו לספוג ירידת ערך גבוהה בגלל טעות/תחבולה של מישהו אחר? ממש לא כלכלי להחזיק רכב חדיש.

 

 

ישה, אתה שופט אותו לחומרא ונוזף בו למה לא הרים משקולות. הוא לא חייב להרים משקולות בחייו. בעל רכב לא צריך להיות שד בתחום הרכב, לא צריך לשלם על טעויות/תחבולות של אחרים ומספיק, לדעתי, שינהג באופן מינימלי/סביר. לדעתי, אתה צריך לשפוט אותו לקולא ואת בעל המוסך לחומרא. אתה ואחרים עושים ההיפך וזה לא חדש בפורום.

 

ירון, הוא לא טס במחלקה ראשונה. זכותו לקנות איזה רכב שהוא רוצה אם מכונאי מדווח שהמנוע גמור וזכותו למכור את הרכב היקר לסוחר אם הוא לא מצליח למכור אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 118
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הליך קנית ומכירת הרכב החלופי הוא מחדל בלבדי של פותח השירשור ולבעל המוסך אין יד ורגל בנושא, אני מניח שאם הייתה נמצאת טבעת יהלום ברכב בעלת ערך מופלג פותח השירשור לא היה אץ לשתף את המוסכניק בזכיה.

יעשה טוב אם יגיע להסכמה על פיצוי סביר עם בעל המוסך , לא רואה שופט אשר פוסק לזכותו.

 

1 - על סמך מה אתה מניח את ההנחה הזאת? אולי אתה לא הייתה בודק של מי הטבעת אבל אני כן

 

2 - אם המוסך היה מראה רצון טוב הייתי שמח לדבר איתם אבל כשבעל מוסך מורשה אומר לי "לא היית צריך לסמוך עלי" ושולח אותי לכל הרוחות מה בדיוק נשאר לי לעשות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה,

 

בעיני רוחי, אני רואה במשפט את העו"ד של בעל המוסך (או השופט כמו שהרבה פעמים הם אוהבים להתערב) שואלים את התובע "למה לא גררת ב 300 שקל את הרכב למוסך אחר לחוות דעת שניה?"

 

אם על התשובה הזאת הוא יגמגם, הלך כל הקייס.

 

התשובה תהיה "סמכתי על המוסך המורשה שכבר מטפל שנים ברכב" - למה שאני אגמגם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המון דברים נאמרו כאן אבל יש שתי נקודות שלא נראה לי שנענו ואשמח מאד אם מישהו יקח את הזמן להתייחס אליהן

 

1 - מה באמת קרה כאן - אני פשוט לא מצליח להבין... חד משמעית הרכב במצב מצוין ביחס לקילומטרז ואין שום צורך להחליף מנוע - אז מה יכולה להיות הסיבה שאחרי שבוע בדיקות במוסך מורשה אמרו לי שצריך להחליף מנוע? את כל הפרטים העליתי בהודעה #46

 

2 - יש כאן כמה שאמרו שלא הייתי לסמוך על המוסך והייתי צריך לגרור את הרכב לעוד מוסך - אם זה המצב אז מה הטעם לטפל במוסך מורשה שלוקח יותר כסף?

 

מה גבול האחריות החוקית (עזבו פרשנויות ותחושות בטן) של מוסך מורשה?

 

תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד פשוט

קח את הרכב לבדיקה למכון בדיקה רגיל לפני קניה כדי שיהיה לך אסמכתא כתובה שהמנוע תקין.

לך לבית משפט תביעות קטנות , אם אני זוכר נכון המקסימום שתוכל לתבוע זה משהו כמו 33,000 שח

תעלה את הסיפור על הכתב בצירוף המסמכים.

 

אם באמת תרצה להתעמק בגבול האחראיות חפש מידע על "עקרון הגוגלת הדקה"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ננסה איתך עוד כיוונים.

 

המוסכניק קובע כי הלך המנוע, ולצורך הדיון נקבע כי הוא טעה והתרשל במתן חוות דעתו.

 

בעל הרכב מוכר אותו לברזל ב 2000 ש"ח. מבלי שהוא מנסה לבדוק במוסך אחר אולי שגה בעל המוסך הראשון.

 

ובא לקראתו שאין כאן אשם תורם מצידו.

 

מבחינת בעל הרכב הוא לא תובע אף אחד כי לעולם לא ידע כי המנוע בעצם לא היה פגום.

 

(ונניח כי אותו סוחר ברזל מוצא שהרכב בעצם תקין ומוכר אותו לאלמוני ב 25 אלף ש"ח.

 

ומתגלה הדבר לפות"ש , יש לו עילת תביעה נגד המוסכניק על הנזק שנגרם לו.)

 

רוכש רכב חדיש עושה לו יישור קו לדבריו בעוד לא מעט ת'לפים, ומבסוט מחייו ואין לו טענות לאף אחד ויש לו עוד גוש ברזל שניתן לקבל עליו 2000 ש"ח..

 

( לימים מסתבר במחיר גבוה מאוד ממחיר השוק אבל נמוך ממחיר המחירון שמסתבר שלא משקף כלום )

 

אולי עילת תביעה נגד יצחק היקר שהמחירון שלו "מפברק מחירים " שאינם קשורים למציאות.

 

עכשיו העלילה מתפתחת.

 

מסתבר שהרכב הישן תקין ובמקום גוש ברזל שניתן לקבל עליו 2000 ש"ח יש רכב תקין שניתן למכור אותו שוב לצורך הדיון נניח ב 25000 ש"ח.

 

רוכש רכב חדיש עושה לו יישור קו לדבריו בעוד לא מעט ת'לפים, ומבסוט מחייו ואין לו טענות לאף אחד ויש לו עוד רכב ישן שניתן לקבל עליו 25000 ש"ח..

 

ואז שוב אין את מי לתבוע כי לעומת המצב הקודם המצב כרגע יותר טוב.

 

הדבר הנכון הוא להישאר במצב המוכחל ולמכור את הרכב הישן.

 

מחליט פות"ש כי הוא מאוהב ברכב הישן ומנסה למכור את הרכב החדיש ואז מגלה שומו שמיים כי קנה יקר מאוד ואם ירצה למכור יפסיד 50 אלף ש"ח.

 

כאן היה צריך להיעצר ולחשוב שוב מה עושים.

 

וההחלטה למכור את הרכב החדיש המסבה לו נזק של 50 אלף ש"ח מנוגדת למצב המואדם /המוכחל ולפער לטובתו בין 2 הירוקים.

 

אין בה הגיון כלכלי ואין בה נסיון למזער את נזקיו של אותו מוסכניק שאותו הוא כרגע רוצה לעלות לגיליוטינה.

 

ואני לא מנקה את המוסכניק מאשמה, רק תוחם למשהו סביר ושיש לו קשר סיבתי לחוות הדעת השגויה שלו.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המון דברים נאמרו כאן אבל יש שתי נקודות שלא נראה לי שנענו ואשמח מאד אם מישהו יקח את הזמן להתייחס אליהן

 

1 - מה באמת קרה כאן - אני פשוט לא מצליח להבין... חד משמעית הרכב במצב מצוין ביחס לקילומטרז ואין שום צורך להחליף מנוע - אז מה יכולה להיות הסיבה שאחרי שבוע בדיקות במוסך מורשה אמרו לי שצריך להחליף מנוע? את כל הפרטים העליתי בהודעה #46

 

2 - יש כאן כמה שאמרו שלא הייתי לסמוך על המוסך והייתי צריך לגרור את הרכב לעוד מוסך - אם זה המצב אז מה הטעם לטפל במוסך מורשה שלוקח יותר כסף?

 

מה גבול האחריות החוקית (עזבו פרשנויות ותחושות בטן) של מוסך מורשה?

 

תודה מראש

 

אשאל הפוך

 

מה אומר על כך המוסכניק שלפתע מנוע שלדעתו צריך להיות מוחלף הפך להיות פנתר.

 

אני בא לקראתך ולא מטיל עליך את האחריות לבדיקה במוסך נוסף וסביר בהחלט כי תסמוך על חוות הדעת של המוסך מורשה יבואן ועל פיה לכלכל את מעשיך..

 

אין גבול אחריות חוקית , השמים הם הגבול.

 

בד"כ עושה אדם ביטוח ומניח כי גם למוסכניק שלך יש ביטוח שמכסה גרימת נזק אם בטעות נפל לך על הרגל משהו או על נזקים שנגרמו כתוצאה מעבודה רשלנית וייתכן שיש לו ביטוח גם על חוות דעת שגויות שנתן.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשאל הפוך

 

מה אומר על כך המוסכניק שלפתע מנוע שלדעתו צריך להיות מוחלף הפך להיות פנתר.

 

אני בא לקראתך ולא מטיל עליך את האחריות לבדיקה במוסך נוסף וסביר בהחלט כי תסמוך על חוות הדעת של המוסך מורשה יבואן ועל פיה לכלכל את מעשיך..

 

אין גבול אחריות חוקית , השמים הם הגבול.

 

בד"כ עושה אדם ביטוח ומניח כי גם למוסכניק שלך יש ביטוח שמכסה גרימת נזק אם בטעות נפל לך על הרגל משהו או על נזקים שנגרמו כתוצאה מעבודה רשלנית וייתכן שיש לו ביטוח גם על חוות דעת שגויות שנתן.

 

אין למוסכניק הסבר הגיוני והוא אומר שאם הוא עשה טעות זאת בעיה שלי

 

הנושא יועבר בקרוב לעו"ד להגשת כתב תביעה

 

ובאופן אישי יש לי תחושה שיש כאן עסקים שמשתינים על הלקוחות וכולם אומרים איזה יופי גשם... כנראה שבתור אחד שחזר לא מזמן מארה"ב התרגלתי למשהו אחר.... :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1 - מה באמת קרה כאן - אני פשוט לא מצליח להבין... חד משמעית הרכב במצב מצוין ביחס לקילומטרז ואין שום צורך להחליף מנוע - אז מה יכולה להיות הסיבה שאחרי שבוע בדיקות במוסך מורשה אמרו לי שצריך להחליף מנוע? את כל הפרטים העליתי בהודעה #46

 

ישנן שתי אופציות. 1, לא היו מקצועיים מספיק. 2, ניסו לעבוד עליך. אתה לא הראשון ולא האחרון שחווה את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המון דברים נאמרו כאן אבל יש שתי נקודות שלא נראה לי שנענו ואשמח מאד אם מישהו יקח את הזמן להתייחס אליהן

 

1 - מה באמת קרה כאן - אני פשוט לא מצליח להבין... חד משמעית הרכב במצב מצוין ביחס לקילומטרז ואין שום צורך להחליף מנוע - אז מה יכולה להיות הסיבה שאחרי שבוע בדיקות במוסך מורשה אמרו לי שצריך להחליף מנוע? את כל הפרטים העליתי בהודעה #46

 

2 - יש כאן כמה שאמרו שלא הייתי לסמוך על המוסך והייתי צריך לגרור את הרכב לעוד מוסך - אם זה המצב אז מה הטעם לטפל במוסך מורשה שלוקח יותר כסף?

 

מה גבול האחריות החוקית (עזבו פרשנויות ותחושות בטן) של מוסך מורשה?

 

תודה מראש

 

1. בקריאה נוספת, יכול להיות שההתנעה של נציג שגריר עם סוללה , דפקה את מחשב הרכב. המנוע עבד באופן לא תקין , ואז בבדיקת קומפרסיה למשל קיבלו תוצאות לא תקינות. הרכב שכב חודש במוסך , יכול להיות שבתקופה הזאת נגמר המצבר לגמרי , והמחשב ביצע איפוס, חיבור למצבר חדש והכל עובד תקין.

 

2. לרכב מיושן אין שום יתרון בהגעה למוסך מורשה יבואן. צריך מוסך טוב והוגן שמומחה לדגם. בזמן אחריות , וטיפה מעבר . הרבה פעמים קל יותר לממש אחריות / לקבל תיקונים במסגרת רצון טוב של היבואן.

אין למוסכניק הסבר הגיוני והוא אומר שאם הוא עשה טעות זאת בעיה שלי

 

הנושא יועבר בקרוב לעו"ד להגשת כתב תביעה

 

ובאופן אישי יש לי תחושה שיש כאן עסקים שמשתינים על הלקוחות וכולם אומרים איזה יופי גשם... כנראה שבתור אחד שחזר לא מזמן מארה"ב התרגלתי למשהו אחר.... :cry:

 

אף אחד לא אמר כאן שאין לך עילת תביעה. רק ניסו להגיד שלא הגיוני שכל ה 50K ישולמו על ידי המוסך. היות שחלק גדול מזה הוא בגלל מעשים שלך ,.

והרבה יותר קל פשוט ומהר לתבוע בתביעות קטנות מאשר בבית משפט. והיות שאף אחד לא יודע כיצד הסתיים משפט , היות שזה לא נוסחה מתמטית, קיים סיכוי שלך גם להפסד. וההפסד בתביעות קטנות הוא שולי .

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וההחלטה למכור את הרכב החדיש המסבה לו נזק של 50 אלף ש"ח מנוגדת למצב המואדם /המוכחל ולפער לטובתו בין 2 הירוקים.

 

אין בה הגיון כלכלי ואין בה נסיון למזער את נזקיו של אותו מוסכניק שאותו הוא כרגע רוצה לעלות לגיליוטינה.

 

ואני לא מנקה את המוסכניק מאשמה, רק תוחם למשהו סביר ושיש לו קשר סיבתי לחוות הדעת השגויה שלו.

 

1. יש בה הגיון כלכלי של "לא רוצה להפסיד כסף על ירידת ערך כשיש לי רכב תקין ומושקע". זכותו למכור איזה רכב שבא לו.

 

2. למה הוא צריך לחשוב על נזקיו של המוסכניק לפני הנזקים שלו? ועוד על מחדלים של המוסכניק? ולא ניסה למזער? ניסה למכור בעצמו וכשלא הלך מכר לסוחר. סביר ביותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדון כספי

 

אילו היה קונה ב 100 אלף מאחד חנוק ואח"כ מוכר לאיזה פראייר ב150 אלף מה היה קורה לרווח הזה. מעניק אותו בצירוף בונבוניירה למוסכניק.

 

הוא מבחינת השופט יכול גם לקנות את מגדל אייפל עם ניימאר ולמכור אותו עכשיו בלי ניימאר בחצי מחיר.

 

ההפסד שנגרם לו בקניה מכירה יש לחלקו לשניים

 

הראשון שהוא הפראייריות שלו לחובתו

 

השני קניה ומכירה במחירי שוק עם תוספת יד בלה בלה 10 אלף ש"ח.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין למוסכניק הסבר הגיוני והוא אומר שאם הוא עשה טעות זאת בעיה שלי

 

הנושא יועבר בקרוב לעו"ד להגשת כתב תביעה

 

ובאופן אישי יש לי תחושה שיש כאן עסקים שמשתינים על הלקוחות וכולם אומרים איזה יופי גשם... כנראה שבתור אחד שחזר לא מזמן מארה"ב התרגלתי למשהו אחר.... :cry:

 

אתה גם לא יודע לשאול.

 

אתה רוצה לקבל הסבר איך טעה בדיאגונסטיקה שלו. לא אתה חייב לי חמישים אלף. ואז התשובה זו הבעיה שלך.

 

אההה באת מאה"ב שם כולם ישרים כולם הגונים.

 

מותר לטעות , צריך לשלם על הטעות אבל אתה מבקש שישלם לך על הטעויות שלך.

 

בהודעה 85 יש אולי פתרון איך פגר הפך לפנתר.

 

יופי של תשובה ירון

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אההה באת מאה"ב שם כולם ישרים כולם הגונים.

 

 

לא - אבל לא נתקלתי בבעל עסק שפשוט לא אכפת לו מהלקוחות שלו ומתנער לחלוטין מאחריות למרות שעשה טעות - לבעל עסק כזה מאד מהר לא יהיו לקוחות

 

 

מותר לטעות , צריך לשלם על הטעות אבל אתה מבקש שישלם לך על הטעויות שלך.

 

 

לדעתי אני מבקש שישלם על הטעויות שלו - אבל נדמה לי שכבר טחנו את הנושא עד דק

 

בהודעה 85 יש אולי פתרון איך פגר הפך לפנתר.

יופי של תשובה ירון

 

תודה ירון - נשמע הגיוני בהתחשב בזה שהבטריה באמת מתה עד שבאתי לקחת את האוטו והתנעתי אותו עם כבלים - תכלס צריך היה לעשות ריסטארט למחשב.... נשמע טריוויאלי עכשיו שאתה אומר את זה! מעניין שהמוסך ה"מקצועי" לא חשב לבדוק את האפשרות הזאת...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. בקריאה נוספת, יכול להיות שההתנעה של נציג שגריר עם סוללה , דפקה את מחשב הרכב. המנוע עבד באופן לא תקין , ואז בבדיקת קומפרסיה למשל קיבלו תוצאות לא תקינות. הרכב שכב חודש במוסך , יכול להיות שבתקופה הזאת נגמר המצבר לגמרי , והמחשב ביצע איפוס, חיבור למצבר חדש והכל עובד תקין.

.

לו נדפק המחשב כתוצאה מהתנעה באמצעות כבלים אז לא יעזור לו שום איפוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2221 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...