Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

החלפתי עכשיו מצבר לרכב (פעם ראשונה אחרי 5 שנים) ובמסגרת ההחלפה מדדו לי מתח על האלטרנטור וגילו שהוא מוציא 12V במקום 14V.

העובד אמר לי לבדוק ולהחליף חלק באלטרנטור שנקרא ריליי רגולטור לפני שאני נוסע להונדה וישר יחליפו לי את האלטרנטור.

 

מישהוא יודע איפה למצוא את החלק?

חושבים שבאמת החלפת החלק תעזור לפתור את הבעיה?

 

תודה לעוזרים! :-P

פורסם

אל תחליף כלום לפני שאתה מבקר אצל בעל מקצוע מומחה. האלטרנטור ברכבך מפוקד על ידי מחשב הרכב לכן צריך מישהו שמבין קצת מעבר לחיבור מד מתח למצבר ולמדוד את מתח המצבר.

אין שום ריליי רגולטור ברכבך.

איזה כייף לי :)

פורסם

צודק, כולם יצאו פיתה בסיפור הזה.

המתח נמדד לא תחת עומס. תחת עומס האלטרנטור אכן מראה 14V.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

פורסם

מי מכיר בעל מקצוע מומחה לאלטרנטורים באיזור פ"ת כדי לבדוק את האוטו שלי? (קרייזלר וויגר 2007)

פיאג'ו 2020, MP3 500

יונדאי סנטפה, 2014

פורסם
איפה ביצעת את הבדיקה הנוספת ?

 

מכר ייעץ לי לקפוץ לחשמלאי שנמצא בכניסה לאזה"ת באשדוד.

בדק, אמר שהכל תקין ושחרר לשלום.

פורסם

בהונדה סיוויק יש התנהגות מוזרה של אלטרנטור (ללא קשר למודד)

כשאין עומס חשמלי האלטרנטור ייתן 12V וכאשר יש עומס (מדחס נכנס לפעולה או משהו אחר) יהיה 14.4V

לא פעם אמרו לי שיש בעיה באלטרנטור חיכינו 30 שניות ופתאום אין בעיה

ישנו רכיב שנקרא VOLTAGE REGULATOR שתפקידו לחסוך בדלק ולכן עושה את זה

ניתן במקרים חריגים לבצע מעקף ככה שהאלטרנטור תמיד ייתן 14.4V

פורסם

VOLTAGE REGULATOR=מייצב מתח=ווסת מתח שהינו חלק אינטגרלי מהאלטרנטור. הרכיב בפני עצמו אינו תורם לחיסכון בדלק אלא רק במקרה של מערכת 'טעינה חכמה' ווסת המתח מפוקד על-ידי מחשב הרכב אשר משפר את טעינת המצבר ותורם קצת גם בחיסכון בדלק.

 

מבצעים מעקף או מנתקים את הקונקטור מהאלטרנטור בכדי לבדוק את תפקוד האלטרנטור כחלק מבדיקות במקרה של חשד שקיימת תקלה באלטרנטור.

איזה כייף לי :)

פורסם

התכוונתי לרכיב ה-ELD ששולט על ה-VOLTAGE REGULATOR ובכך רואים "חוסר טעינה" של 12V לעיתים בבדיקה עומס

 

הנה הסבר קצר מהונדה העולמית על המערכת והשלכותיה

Headlights & Dash Lights Dim

With Electrical Load

NOTE: This article applies to all Honda models

except Passport.

Soon after the change from daylight savings time to

standard time (the last Sunday in October), Tech Line

gets numerous calls about flickering or dimming

headlights and/or dash lights when the brakes or turn

signals are used.

This flickering or dimming happens when the battery

is supplying most of the current for the electrical load

instead of the alternator (something a customer is

more likely to notice when their headlights are turned

on).

Since the early ’90s, Honda vehicles have come with

an electrical load detector (ELD) unit in the

under-hood fuse/relay box. This unit allows the

ECM/PCM to regulate the alternator (switch it

between high output and low output) to provide the

best combination of fuel economy and electrical

system operation. The ELD sends a signal to the

ECM/PCM that’s proportional to the electrical

demand. The ECM/PCM switches the alternator

between high output and low output depending on

several factors, which include electrical demand,

battery charge level, and the driving cycle. When the

alternator is in low output, the engine load is reduced

and fuel economy improves.

If your customer complains about this flickering or

dimming, tell them about the ELD unit and how it

works. Unless the engine won’t crank, or the vehicle

has other symptoms of a weak battery, chances are the

flickering or dimming isn’t an electrical problem.

פורסם

הרכיב ELD לא שולט על האלטרנטור אלא מודד את צריכת הזרם (עומס) על מערכת החשמל ומדווח למחשב הרכב ECM/PCM שהוא שולט על ווסת המתח של האלטרנטור וגם על סל"ד המנוע במידה ויש צורך לעלות את סל"ד הסרק במקרים מסויימים.



המידע שהוספת מהאתר של הונדה זה תקציר מנהלים ולא הסבר מקיף על פעולת מערכת הטעינה בהונדה.

איזה כייף לי :)

  • 7 שנים מאוחר יותר...
פורסם (נערך)
בתאריך 16.1.2017 בשעה 11:24, toshigun כתב:

בהונדה סיוויק יש התנהגות מוזרה של אלטרנטור (ללא קשר למודד)

כשאין עומס חשמלי האלטרנטור ייתן 12V וכאשר יש עומס (מדחס נכנס לפעולה או משהו אחר) יהיה 14.4V

לא פעם אמרו לי שיש בעיה באלטרנטור חיכינו 30 שניות ופתאום אין בעיה

ישנו רכיב שנקרא VOLTAGE REGULATOR שתפקידו לחסוך בדלק ולכן עושה את זה

ניתן במקרים חריגים לבצע מעקף ככה שהאלטרנטור תמיד ייתן 14.4V

ברשותי גם הונדה סיוויק 2010 אם אותה בעיה יש פיתרון?

עריכה אחרונה על ידי _YAIR_

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...