Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי I30CW 2011-סיכום שנה.


matanfr
שימו לב! השרשור הזה בן 2807 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

היונדאי בכותרת נקנתה מכלמוביל טרייד אין בפתח תקווה באוקטובר 2015 כמחליפה ליאריס שלי (שנמסרה לטרייד אין) שכבר נהייתה קטנה למשפחה המתרחבת לאחר הלידה של הבן שלי. הרכב נרכש עם 82K ק"מ על השעון, עבר בממוצע 20K ק"מ כל שנה, שזה ממוצע פחות או יותר לרכב בישראל. הרכב עם תיבה אוטומטית "טיפשה" בעלת 4 הילוכים. הרכב הגיע עם צמיגים סיניים של zeta משנת 2014 שעברו קילומטרז' לא ידוע, קוטר הצמיגים ברשיון הוא 185/65R15.

 

כרגע, הרכב עומד על 94300 ק"מ. בסה"כ הוא עבר בשנה כ12K ק"מ. לא הרבה, מכיוון שאני ואשתי משתדלים להשתמש בתח"צ.

זהו הרכב הראשון שראיתי במגרש הטרייד אין והחלטתי לקחת לבדיקה, לא ראיתי רכבים אחרים במגרש, פשוט היתה לי תחושה טובה לגביו. התחושה הזו התבררה כנכונה לאחר שראיתי את היסטורית הטיפולים לאחר העברת הבעלות-חוץ מהחלפת צינור מזגן וריקולים למיניהם, לא היתה ברכב תקלה אחת יזומה. נכנסו ברכב קלות מאחורה אבל הפגוש הוחלף, לא משהו היסטרי. לא נמצאו בעיות בשלדה בבדיקות שנעשו. לרכב היו קצת פגמי צבע אבל עברתי עליהם עם מכחול. מבחינת התמרון-הרכב קשה לתמרון בהשוואה ליאריס. אשתי "הספיקה" כבר לגלח את הרכב כנגד קיר בזמן תמרון חנייה, דבר שהוריד כמות צבע נכבדה מהדלת שבצד מושב התינוק, ויטופל בהמשך.

 

הרכב מרווח מבפנים. בכוונה לקחתי רכב סטיישן לאחר המלצה חמה של כמה מחברי הפורום.

לא רציתי I30 או I40 או כל משפחתית בסגמנט הזה בסגנון המגאן, כי נוחות הכנסת החפצים לתא המטען היוותה שיקול. כמה תא המטען גדול? העגלה של הילד נכנסת לשם ויש עוד מקום לגופה :lol:

 

הרכב מגיע עם סאנרוף. לא משהו שימושי כל כך אבל עדיין נחמד. זוהי גרסת הליסינג הפשוטה (שיותר מאובזרת אפילו מהיאריס) עם שקע USB ושני שקעים שיכולים לשמש להטענה של פלאפון או מצלמת דרך וכו'.

 

מבחינת חווית הנהיגה-ובכן, הרכב סטיישן משעמם. גורנישט מיט נישט.

 

צריכת הדלק שלו הרבה יותר גבוהה-ביום טוב יוצא לי לעשות ליטר ל10. בהשוואה ליאריס שהייתה עושה ליטר ל16-17 באותו דפוס נהיגה, זוהי הפתעה לרעה בארנק.

 

מבחינת תחזוקה, אני נוהג כמו שנהגתי ביאריס-קיצור מרווחי טיפולים במחצית.

 

שנת 2015:

1. בסוף אוקטובר (שבוע לאחר קבלת הרכב) בוצע "טיפולון" אצל אסף שכלל החלפת פילטר מזגן ופילטר אוויר.

2. בסוף נובמבר בוצעה החלפה יזומה של כל שמן הגיר באמצעות מכונה מיוחדת במוסך זיסו, לשמן גיר מקורי של יונדאי. היצרן לא קובע שנדרשת החלפה לאורך חיי הרכב, אך מכיוון ששמן הגיר איבד את צבעו והתחיל להריח מוזר העדפתי לבצע את ההחלפה ולא לחכות שמשהו בגיר יתקלקל בעתיד.

 

שנת 2016:

1. בסוף ינואר בוצע טיפול גדול (שוב, אצל אסף השפיץ) שכלל פלאגים, החלפת שמן מנוע ונוזל קירור מקורי שנקנה ביונדאי שופ, נוזל הקירור לא הוחלף אף פעם לאורך חיי הרכב.

2. באמצע פברואר בוצעה על ידי אסף החלפה של פילטר משאבת דלק (שלא הוחלף אף פעם לאורך חיי הרכב) והחלפת נוזל בלמים (כולל ניקוז על ידי משאבה ופמפום של דוושת הבלם).

3. בסוף אוגוסט בוצעה החלפה מלאה של כל הצלחות והרפידות ברכב. נרכשו רפידות תחליפיות של חברת sangsin ביונדאי שופ. ההחלפה בוצעה על ידי אסף ורועי מהכנופייה.

4. בתחילת אוקטובר בוצעה החלפה נוספת של שמן מנוע ומסנן מזגן לאחר שהשמן עבר כ8000 ק"מ. החלטתי לא להשתמש בשמן של shell helix ultra extra ועברתי לשמן ששמו hyundai xteer (בעל API SN בצמיגות 5W30, שמיוצר בדרום קוריאה). מכיוון שאני מבצע שתי החלפות שמן בשנה, אני מעדיף לרכוש שמן זול אך טוב.

5. כשבוע לאחר ההחלפה של השמן ומסנן המזגן, צצה תקלה ראשונה ברכב בקילומטרז' 94K ק"מ-משאבת המים התחילה לדלוף ולהחזיר את נשמתה לבורא. נרכשה משאבה חליפית שהוחלפה אצל אסף בפדנטיות. על הדרך הוחלפה גם רצועת האביזרים (v belt) למרות שמצבה היה טוב ברצועה מקורית שנרכשה ביונדאי שופ.הוחלפו גם שתי נורות פנס קדמיות. בוצעו ניקוז והחלפה מלאים של נוזל הקירור (שוב). תמיד עדיף שהמערכת תהיה נקיה.

6. לפני כמה ימים נרכשה ב"היפר צמיג" בפ"ת רביעיית צמיגים של hankook מדגם kontrol eco K415. הצמיגים יוצרו באוגוסט 2015. למיטב ידיעתי זהו הסט המקורי שמגיע עם הרכב, וקניתי אותם כי התחילו לנשור חתיכות גומי מהצמיגים הסיניים והוחלט להחליפם בהקדם האפשרי.

7. מצבר שיוצר ב2015 יוחלף במהלך 2017.

 

כפי שאתם רואים, רוב התחזוקה של הרכב היא תחזוקה מונעת (חוץ מתקלה אחת) מכיוון שאנו מתכננים להשאר עם הרכב כמה שנים טובות (עם היאריס הייתי 6 שנים).

עריכה אחרונה על ידי matanfr
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי את אותו הרכב רק 2009.הבגאז רק עושה רושם של גדול ולא גדול באמת ,אלא זווית ההטענה מצוינת.חלונות החשמל עדיין עובדים אצלך?נורת הesp כבר הספיקה לדלוק?

 

Sent from my K6000 Pro using Tapatalk

ליטר1 ל 15 מטר ..... :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לפתוח פה לשטן :lol:

תראה, בהשוואה ליאריס הכל נראה גדול. זווית ההטענה מצוינת ומאוד נוחה, אין מה לדבר. חלונות החשמל עדיין עובדים אצלי (למרות שהחלון בצד הנהג כבר עושה סימנים של "קשה לי"), לשמחתי נורית הesp לא הספיקה לדלוק (אתה מדבר על התקלה של יוניט אור בלם?).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי מהעבודה את גרסת ה5 דלתות, חלק מהקושי בתמרונים זה השטח המת במרכז ההגה שמפריע.

האוטו עצמו דיי קשיח ומתרסק עך שיבושים ולא הצלחתי למצוא תנוחת נהיגה לשביעות רצוני.

מה שכן מרגישה חזקה יותר מקורולה מאותה שנה וגם יותר מאובזרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לפתוח פה לשטן [emoji38]

תראה, בהשוואה ליאריס הכל נראה גדול. זווית ההטענה מצוינת ומאוד נוחה, אין מה לדבר. חלונות החשמל עדיין עובדים אצלי (למרות שהחלון בצד הנהג כבר עושה סימנים של "קשה לי"), לשמחתי נורית הesp לא הספיקה לדלוק (אתה מדבר על התקלה של יוניט אור בלם?).

כן.בדיוק.הוחלפה אצלי.

 

Sent from my K6000 Pro using Tapatalk

ליטר1 ל 15 מטר ..... :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעלים של הרכב הנ"ל מאותו שנתון רכשתי את הרכב מאלדן עם 42,000 ק"מ במאי 2013 , היום המד אוץ עומד על 120,000 .

התקלה המכנית היחידה שהיתה לי היא החלפת מיסב גלגל אחורי לפני כשנה.עלות ההחלפה עמדה על כ 500 ש"ח.

2 תקלות נוספות:

1.מכסה טנק הדלק לא נפתח , הוחלף לי במסגרת אחריות יצרן ).

2.מנגנון פתיחת דלת נהג הפסיק לעבןד (מדובר בקסל קרוע) עלות התיקון 250 ש"ח

 

צמיגי הרכב הוחלפו בעת הרכישה על ידי אלדן למשהו סיני אולם הם היו גרועים הרכב לא הפסיק לרעוד לא משנה אחרי כמה איזונים שלא עשיתי, לבסוף הוחלפו צמיגים ל goodyear eficengrip perfomence וכאילו קיבלתי רכב חדש , שקט ,נסיעה חלקה כמו חמאה , האחיזה השתפרה פלאים , מבחינתי צמיג מומלץ ולר יקר יחסית ( כ 320 לצמיג )

חוץ מזה רק טיפולים שוטפים .

צריכת הדלק שלי היא בממוצע כ 11.5 ק"מ כ 80% בין עירוני 20% עירוני.

ביטוח זול - כ3500 מקיף + חובה (שני נהגים בלבד מעל גיל 40 ).

 

אני הייתי מסכם את הרכב כאמין מאוד זול לאחזקה מרווח ומומלץ כרכב משפחתי .

עריכה אחרונה על ידי NIMRODVA

רכבים נוכחיים :Geely 350 Pro   , Tesla Model 3 SR

רכבי עבר:Alfa romeo Guilia 1.3 TI 1970,Lancia Beta 1.6 1982

Lancia Beta coupe 2.0 1984,Lancia Thema Turbo 2.0 16v 1994

Citroen Xsara picaso 2.0 2009,Fiat Punto 1.4 auto 2009

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה רכב, גם אני כבר על אחד כזה (רגיל, לא CW) מעל 4 שנים ומבסוט מכל רגע.

מלבד יוניט אור בלם הרכב לא ראה מוסך, צריכת דלק סביב ה 1 ל 11 בנסיעה 80 אחוז עירונית הררית.

הרכב נוח, נראה טוב לדעתי, ובהחלט מומלץ לכל מי שמחפש רכב טוב ואמין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אה, כמובן-שכחתי להוסיף שמכסה מיכל הדלק לא נפתח. הרכב כבר לא באחריות יצרן. נדמה לי שיונדאי הנחו להדביק איזשהו ספוג על הקפיץ שם אך איני סגור על זה. בינתיים פותח את המכסה על ידי דחיפה של מפתח בין המכסה לגוף הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעלים של הרכב הנ"ל מאותו שנתון רכשתי את הרכב מאלדן עם 42,000 ק"מ במאי 2013 , היום המד אוץ עומד על 120,000 .

התקלה המכנית היחידה שהיתה לי היא החלפת מיסב גלגל אחורי לפני כשנה.עלות ההחלפה עמדה על כ 500 ש"ח.

2 תקלות נוספות:

1.מכסה טנק הדלק לא נפתח , הוחלף לי במסגרת אחריות יצרן ).

2.מנגנון פתיחת דלת נהג הפסיק לעבןד (מדובר בקסל קרוע) עלות התיקון 250 ש"ח

 

צמיגי הרכב הוחלפו בעת הרכישה על ידי אלדן למשהו סיני אולם הם היו גרועים הרכב לא הפסיק לרעוד לא משנה אחרי כמה איזונים שלא עשיתי, לבסוף הוחלפו צמיגים ל goodyear eficengrip perfomence וכאילו קיבלתי רכב חדש , שקט ,נסיעה חלקה כמו חמאה , האחיזה השתפרה פלאים , מבחינתי צמיג מומלץ ולר יקר יחסית ( כ 320 לצמיג )

חוץ מזה רק טיפולים שוטפים .

צריכת הדלק שלי היא בממוצע כ 11.5 ק"מ כ 80% בין עירוני 20% עירוני.

ביטוח זול - כ3500 מקיף + חובה (שני נהגים בלבד מעל גיל 40 ).

 

אני הייתי מסכם את הרכב כאמין מאוד זול לאחזקה מרווח ומומלץ כרכב משפחתי .

אלדן בוודאי טענו שהסינים "עומדים בתקן"

מזכיר לי סיפור דומה עם עמיתה לעבודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלדן בוודאי טענו שהסינים "עומדים בתקן"

מזכיר לי סיפור דומה עם עמיתה לעבודה

כל האיזונים למינייהם נעשו על חשבונם אבל בסוף נמאס לי.מה גם אני מאוד רגיש לרעשים רעידות ,אקיצר לדברים מציקים[emoji3]

 

Sent from my A0001 using Tapatalk

רכבים נוכחיים :Geely 350 Pro   , Tesla Model 3 SR

רכבי עבר:Alfa romeo Guilia 1.3 TI 1970,Lancia Beta 1.6 1982

Lancia Beta coupe 2.0 1984,Lancia Thema Turbo 2.0 16v 1994

Citroen Xsara picaso 2.0 2009,Fiat Punto 1.4 auto 2009

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2807 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...