Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3293 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למה אתה חושב שזה חיישן של התאורה האוטומטית ?

 

אם אני לא טועה כתוב אפילו בספר רכב, אבל בלי קשר זה בוודאות החיישן תאורה האוטומטית כי כשאני שם את הידית של התאורה על מצב auto ומשחק עם היד (כלומר מסתיר את האור וההפך) אז האורות נדלקים ונכבים...

 

לגבי הוונטה, בדקתי וכשאני לוחץ ac במזגן הוונטה מתחילה לעבוד כמו שצריך..

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כנראה ברכבך קיימים שני חיישנים אחד לתאורה ואחד לבקרת אקלים (חיישן 'שמש'). החיישן שקרוב לצד הנהג הינו חיישן 'שמש' והחיישן הקרוב לצד הנוסע כנראה חיישן תאורה להפעלת אורות אוטומטית.

איזה כייף לי :)

פורסם
שלום,

 

יש לי סוזוקי SX4 שנת 2013.

 

המדחס של המזגן נכבה ונדלק במהלך הנסיעה.

 

בבדיקת לחצים הכל תקין.

 

כשמתחברים למחשב הוא מודיע על חיישן טמפרטורת שמש לא תקין קוד 1504.

 

האם החיישן שמש יכול להשפיע ולגרום לבעייה זו?

עזוב את החיישן הזה במנוחה.

התקלה נבעה כי הרכב היה בצל בזמן הבדיקה עם הסורק.

מה בדיוק הבעיה עם המזגן אני לא ממש הבנתי.. הוא לא מקרר כמו שצריך?

פורסם (נערך)
כנראה ברכבך קיימים שני חיישנים אחד לתאורה ואחד לבקרת אקלים (חיישן 'שמש'). החיישן שקרוב לצד הנהג הינו חיישן 'שמש' והחיישן הקרוב לצד הנוסע כנראה חיישן תאורה להפעלת אורות אוטומטית.

 

צודק ב 100%!

מתנצל על ההטעיה, בדקתי גם בספר רכב וגם פיזית נכנסתי לרכב ואכן ראיתי כי קיימים שני חיישנים (מצורף החלקים מהספר רכב בנוגע לשני החיישנים).

חיישן השמש כפי שציינת אכן נמצא מול הנהג ונראה כמו בועה שחורה קטנה בולטת מהדשבורד ואילו חיישן האורות האוטומטי נמצא מול הנוסע ומוטמע בדבשבורד (כך שעד עכשיו לא שמתי לב לקיומו... :roll:).

 

 

עכשיו השאלה האם ניתן "לעבוד עליו" כשאני נוסע באור יום ואחרי שהאוטו עמד בשמש זמן מה בשביל שהוא יעבוד כביכול כאילו עכשיו אין אור בחוץ מבחינתו (כפי שציינתי בשעות הערב המזגן עובד מעולה...)

הכוונה "לעבוד עליו" זה לכסות אותו עם משהו רק בשביל שלא יגיע אליו האור...

 

11.jpg

עריכה אחרונה על ידי alex_Mol
פורסם

ברכבים מסויימים אפשר לעבוד על החיישן בצורה הבאה:

 

תדליק את המזגן במצב AUTO ותן למזגן לעבוד כמה דקות כאשר החיישן חשוף לאור השמש. בשלב הבא כסה את החיישן היטב למשך 30 שניות לפחות ובדוק האם מהירות המפוח יורדת. ברכב שלי גולף דור 5 השיטה הזו לא הצליחה.

 

הדרך המקצועית היא לפרק את החיישן ולחשוף אותו למנורה של 100 וואט ממרחק של 10-15 סנטימטר ולמדוד את מתח המוצא המתקבל על מגעי החשמל של החיישן אשר אמור להיות כ-0.3-0.4 וולט.

איזה כייף לי :)

פורסם
ברכבים מסויימים אפשר לעבוד על החיישן בצורה הבאה:

 

תדליק את המזגן במצב AUTO ותן למזגן לעבוד כמה דקות כאשר החיישן חשוף לאור השמש. בשלב הבא כסה את החיישן היטב למשך 30 שניות לפחות ובדוק האם מהירות המפוח יורדת. ברכב שלי גולף דור 5 השיטה הזו לא הצליחה.

 

הדרך המקצועית היא לפרק את החיישן ולחשוף אותו למנורה של 100 וואט ממרחק של 10-15 סנטימטר ולמדוד את מתח המוצא המתקבל על מגעי החשמל של החיישן אשר אמור להיות כ-0.3-0.4 וולט.

 

 

לשים במצב AUTO ולכסות ייתן לי רק אינדיקציה האם החיישן מתפקד טוב, לא?

השאלה שלי היא האם לכסות אותו בזמן שהאוטו עמד כמה שעות בשמש ומאוד חם בשביל ליצור את האפקט כאילו אין שמש "ולעבוד" עליו כדי שהוא יעבוד כרגיל כמו שבערב הוא עובד כמו שצריך..

 

אגב לגבי הבדיקה, אם אני אפרק אותו ואבדוק אותו בבית מתחת לנורה, החיישן לא מקבל שום מתח לכן האידניקציה היחידה שאני אוכל לראות זה את השינוי בהתנגדות כתוצאה מחשיפה לאור חזק. במקרה זה אתה יודע מה אמור להיות תווך הערכים התקין עבור החיישן?

פורסם
אמרתי לך תעזוב בשקט את החיישן.. הוא לא הבעיה שלך גם אני ממש לא מבין מה היא הבעיה שלך בדיוק.

 

תסביר בבקשה למה אתה כ"כ בטוח שהעניין הוא לא בחיישן?

פורסם (נערך)
לשים במצב AUTO ולכסות ייתן לי רק אינדיקציה האם החיישן מתפקד טוב, לא?

השאלה שלי היא האם לכסות אותו בזמן שהאוטו עמד כמה שעות בשמש ומאוד חם בשביל ליצור את האפקט כאילו אין שמש "ולעבוד" עליו כדי שהוא יעבוד כרגיל כמו שבערב הוא עובד כמו שצריך.. - אפשר בהחלט אבל כפי שכתבתי לא בטוח שהבדיקה הזו תעבוד אצלך ברכב.

 

מערכת בקרת אקלים מקבלת מידע ממספר נוסף של חיישני טמפ' כגון: חיישן טמפ' חיצונית, פנימית, בתעלות מיזוג אוויר בכניסה וביציאה לכן ייתכן שמחשב בקרת אקלים לא מתבלבל מהר.

 

אגב לגבי הבדיקה, אם אני אפרק אותו ואבדוק אותו בבית מתחת לנורה, החיישן לא מקבל שום מתח לכן האידניקציה היחידה שאני אוכל לראות זה את השינוי בהתנגדות כתוצאה מחשיפה לאור חזק. במקרה זה אתה יודע מה אמור להיות תווך הערכים התקין עבור החיישן?

החיישן לא צריך מתח עבור הבדיקה הזו. החיישן הזה הינו למעשה פוטודיודה, כאשר פוטודיודה נחשפת לאור היא מייצרת זרם אשר פרופורציונלי לכמות האור שהחיישן חשוף אליו (בערך) לכן אם אתה מחבר מד מתח לרגלי החיישן אתה אמור לראות מתח של 0.3-0.4 וולט.

 

יש לי בבית פוטודיודה לאור יום ואני אצלם לך יותר מאוחר את הבדיקה והתוצאות.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

הייתה פה התפרצות שלי לפוסט, אז עניין התקלה הוא של פותח הנושא ולא שלי..

 

הבעיה אצלי פירטתי בדף הקודם..

בקצרה, כשאני נכנס לאוטו אחרי שהוא עמד כמה שעות בשמש, כבר אחרי חצי דקה של נסיעה המדחס מתחיל להכבות ולהדלק על אף שעדיין חום איימים ברכב. כמובן כתוצאה מכך נשאר חם מאוד באוטו לאורך זמן והמזגן לא מספיק לקרר.. הדבר משתפר כשאני נותן גז על ניוטרל לדוגמא ברמזור או כשאני יוצא לכביש מהיר.

בשעות הערב אם אני נכנס לאוטו, למרות שהטמפ' בחוץ עדיין יחסית גבוה אבל עצם העובדה שפחות חם ברכב כי השמש הקופחת כבר פחות חזקה המזגן עובד מעולה וכמו שצריך...

עריכה אחרונה על ידי alex_Mol
פורסם
כי ההשפעה שלו על המיזוג קטנה והתקלה שהייתה זה רק בגלל שבדקו רכב כשהוא בצל.

עוד הפעם., מה הבעיה עם המזגן?

גם אנוכי כתבתי זאת באחת ההודעות הקודמות. אבל אם הבחור רוצה לבדוק את החיישן מי אני שאגיד לא.

איזה כייף לי :)

פורסם
החיישן לא צריך מתח עבור הבדיקה הזו. החיישן הזה הינו למעשה פוטודיודה, כאשר פוטודיודה נחשפת לאור היא מייצרת זרם אשר פרופורציונלי לכמות האור שהחיישן חשוף אליו (בערך) לכן אם אתה מחבר מד מתח לרגלי החיישן אתה אמור לראות מתח של 0.3-0.4 וולט.

 

יש לי בבית פוטודיודה לאור יום ואני אצלם לך יותר מאוחר את הבדיקה והתוצאות.

 

אהה הבנתי...

חשבתי שמדובר על LDR פשוט...

פורסם

תוצאת הבדיקה שלך קצת מוזרה.

 

במידה והחיישן תקין כיסוי החיישן היה צריך לגרום למהירות המאוורר לרדת במידה מסויימת ומערכת המיזוג צריכה להפסיק לווסת את הטמפ' כלפי מטה.

 

לדעתי עלייך לפרק את החיישן ולבדוק את המתח המתקבל על מגעי החיישן כאשר הוא חשוף לאור. המתח צריך להיות בסביבות 0.3-0.4 וולט.

 

לא הייתי מחליף את החיישן לפני בדיקה נוספת ועדיף לבצע איבחון אצל בעל מקצוע.

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...